Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ollu aika paljon nippailua vatsan seudulla tänään, kuuluu varmaan asiaan.. Hope so. :) kauniita unia toverit <3

Nepsu, mulla ihan jatkuvasti nippailee ja juilii enemmän tai vähemmän. Raastavaa mutta alkaa tähän tottua. Sit varmaa on outoo ku nippailut loppuu :)
Luulisin kuuluvan asiaan.

Unia kaikille mammat! <3

Krisse rv 7+1

Wildside: jos sopimus loppuu raskauden aikana, niin työn antajan on sitä jatkettava. Varsinkin jos työsopimus oletettavasti jatkuisi jos et olisi raskaana. Muutoin se on syrjintää raskaana olevaa kohtaan. Tästä oli juuri juttu lehdessä ja Jokin kaupunki joutui maksamaan korvauksia 2vuoden palkan edestä asianosaiselle...

Kiitokset. Jotenkin nyt pursuaa yli iha kaikki. Ressaa, suututtaa ja itkettää. Mä koetan läppärillä tulla kirjottaan jossai vaihees lisää. Täl tabletilla en tykkää pidempiä juttuja kirjotella. Uusi aamu, toivotaan vähän parempaa päivää:rolleyes:

Tein aamulla vielä digitaalisen testin kun olin kerennyt sen jo ostaa. Ja tulos oli tietysti Raskaana 2-3. Tiistaina on vielä verikoekontrolli, mutta kyllä mulla on nyt varmempi fiilis että kyllä tämä raskaus jatkuu... :) Vielä reilu viikko odottelua ekaan neuvolaan ja ultraan. 12.5. olisi aika. Toivotaan että silloin näkisi pienen sydämen lyövän. :love7

Mulla kuunneltiin 9+1 neuvolan dopplerilla mut vielä ei oo kuulunu omallakaan :)

Wildside, työsuhdetta ei saa lopettaa raskauden aiheuttamien poissaolojen takia. Ja työnantaja ei oikein voi tuulesta temmata syytä irtisanomiselle, koska kaikki pitää pystyä todistamaan. Eli ole ihan huoleti :Heartred Liittoon kannattaa öiittyä, jos semmoisessa ei jo ole. Kk-maksu on monissa suht edullinen, mä maksan tällä hetkellä Tehyyn 1,1% palkkasummasta ennen veroja.

Pauliina, nyt on pakko kysyä, miten sun rv on jo 9+6 ku sillonhan laskettu aika on marraskuussa? :wideyed: onko mulla menny jottain ohi...

Meillä on np ultra 18.5. Tuntuu niinku sinne ois taas ikuisuus.. Nyt ku keltarauhanen on vissiin surkastunu niin loppu se jäätävä tissiturvotus ja särky, ihanaaa!! voi nukkua ilman jatkuvaa heräilyä ja urheiluliivejä :rolleyes:

sylikinkku rv 9+4 :smug:

Sylikinkku juu ihan oikein laskettu! :D Tai mulle ei edes ole vielä annettu laskettua aikaa kun on vaihdellut koko ajan nämä mun viikot.. Täällä olen sen takia pysytellyt kun omien laskujen mukaan tiedän aika tarkkaan milloin hedelmöittyminen on tapahtunut ja sillo la menee joulukuun puolelle :) Enkä oo raaskinut vielä ainakaan puolta vaihtaa ennen kun saan sen lasketun ajan.. Mulla muuten samana päivänä np-ultra kun sulla! :)

Tänään poksuu, rv10+0 :)

Joo kuulun mä puuliittoon onneks.

Keltarauhanen surkastuu jo viikolla 6+, siis se keltarauhanen mikä on munasarjoissa ja tuolla viikolla se siirtyy istukan tehtäväks. Siks mulla alotettiin se lääkitys rv 6+0, koska siinä siirrossa jos on jotain vikaa niin lääke vähän helpottaa. Syön tuota keltarauhasta rv 9+ asti.

Mulla taas kontrolliultra 11.5.

Helou kaikille! Eilen olin sairaalassa, meni 12h läkkeellisessä tyhjennyksessä. Tänään aamulla tuli vielä jotain klönttiä ja siinä se tais olla. Nyt vielä pari-kolme viikkoa kuulemma jälkivuotoa. Ei muutakun menkkoja odottelemaan ja uutta yritystä. Ehkä sitten saan kevät vauvan! :) Onnea kaikille ja tsemppiä ja toivottavasti saatte pienet vaavit syliin joulukuussa <3

Ninni22, vahva nainen olet kyllä kun noin ihanan positiivisesti ajattelet heti :Heartred

Pauliina24, aa okei. :)

Wildside, hyvä ku kuulut liittoon :) mä muistelin että kelttis surkastuu ihmisestä riippuen rv 7-9. Noo, eipä tolla oo merkitystä nyt omalla kohdalla, hyvä että sä sait tukilääkityksen :)

Hei kaikille! Mä liityn mukaan innostunein (mutta hiukan pelonsekaisin) fiiliksin. Tein plussatestin vappuaattona vaikka olin ihan varma etten edes ole raskaana. "Raskaana 2-3" pamahti kuitenkin näyttöön ihan nanosekunissa. Mun odotusta varjostaa kovin se, että ensimmäinen raskaus meni kesken tammikuun loppupuolella 7. viikolla. Nyt oonkin päättänyt, että yritän mahdollisimman vähän intoilla ennen ekaa ultraa, ettei tule taas isoa pettymystä. Hassua tässä raskaudessa on se, että mulla on aivan eri oireet kun viime kerralla! Oon ollut todella räjähdysaltis ja itkenyt joka päivä mitä ihmeellisimmistä asioista. Myös makuaisti on muuttunut ja raskausepäily tulikin mieleen kun somersby siideri maistui mun suussa aivan omituiselle. Nyt remmiin on liittynyt myös järkyttävän kipeät tissit ja jatkuva kuvotus - oksentelua odotellessa.

Oon (vielä toistaiseksi) 24-vuotias, ja asutaan siis Helsingin kantakaupungissa poikaystävän (22) ja 7-vuotiaan adoptiokoiran kanssa. Meillä on vähän erikoinen tilanne siinä mielessä, että asutaan yksiössä ja mun toiveena olisi asua tässä myös vauvan syntymän jälkeen.. Saa nähdä miten onnistuu käytännössä. :-D

Voi ninni, toivottavasti seuraava onnistaa ja saat ikioman vaavin!
Jaksamista teille!

Itselläkin jotenkin epäluuloinen olo, kun ei ole mitään suuria oloja, tissit vähän kipeet, väsyttää, mahaa vähän nippailee, mutta just kun ei ole sitä pahaa oloa...:/
Vaikka mä tiedän että tää paha olo ei ole mitenkään pitkäkestoista mun kohdalla, siitä huolimatta pieni huoli että onhan siellä joku... Pahaolo olis vaan niin konkreettinen todistus raskaudesta...
Hitsi vielä 26 päivää ultraan, sit sais sen todisteen siitä että joku tyyppi siellä mahassa on:)

Rv 8+5 menossa:)

Täällä lievää tissikipua, pahoinvointi on lievää, nyt sellasta vähän krapula-aamu tyyppistä, vähän tekis mieli oksentaa mutta kun ei kuitenkaa okseta vaikkakin oksettaa.. Vatsalla ei erityisiä vihlomisia oo ollut, muuta kun tuota järkkyä turvotusta.

Ja taisi se torstain vuoto tosiaan olla sitä limakalvo perästä tms. Ei oo nimittäin sen kerran jälkeen ollut mitään :smiley-angelic001 ja toivottavasti pysyykin poissa. Ei kyllä uskalla nyt sit hetkeen mitään puuhailla, pitää vissiin kaikki romanttiset leffat ja luontodokkarit jättää väliin muutamaks viikoksi.

Ja meillä naapurin rouva arvas raskauden eilen. Oltiin siis vappua vietämässä ja päivällä laitoin viestiä että mie sitten pysyn alkoholittomissa (suunnittelivat siis illan juomia) niin sieltä tulee heti viestiä että ihanaa sie oot raskaana, no vastaamaa takas että antibioottikuurilla niin siksi en voi juoda ja tuli vaan sit että joopa joo takas. No illalla sitten oltiin istuskelemassa niin rouva kysyi virne naaalla että mites pitkällä tää antibioottikuuri on, eipä siinä sitten auttanu selitellä. Kysyin että mistä arvasi, niin kuulema siitä kun viikkolla olin ilmottanut että en voi syödä sienisalaattia (suunniteltiin siis vapun menua) ja nyt kun olin ilmottanut etten juo alkoa..

Täytyy kyllä sanoa että tarkkoja ne toiset naiset on näistä asioista..

Rv 5+6

Onnittelut Shahala plussasta!

Dreamer: peukut pystyssä että pikkuinen olis viä kyydissä :Heartred

Onnittelut Neppppsu ihanista ultrakuulumisista!

Eikiko: Noilla viikoilla ei tietääkseni voi viä sykettä nähdä (en ole kyllä varma asiasta), mutta ite olin edellisessä raskaudessa varhaisultrassa rv 4+5 ja näkyi raskauspussi ja sen sisällä 1 ruskuaispussi, sikiötä ei viä voinut nähdä tuolloin. Huvittaa kyllä, että menin tuolloin jo noin varhain yksityiselle, mutta koska raskaus oli ihan ylläri, niin halusin tietää vaan onko mahassa yks vai useampi, edellinen raskaus siis oli tuplaraskaus... laughing7 Muistan kun ultraaja vähän ihmetteli....:)

Pauliina24: Mulla on jokaisessa raskaudessa ollut toi ummetusongelma ja sitten tulleet niiiiin "ihanat" peräpukamat...
Juo paljon vettä, käytä tarvittaessa apteekin duphalac tai levolac valmistetta tai kokeile luumumehulla, mutta älä päästä ummetusta kauheen pahaks (helppo sanoo) !!!

Täällä sellanen ketutus-aamu :inpain: Haluais ny vaan että ukko rantautuisi kotiin työmatkalta, että pääsis päikkäreille... Lapset olleet pari yötä levottomia ja on saanut nousta monta kertaa öisin hyssyttelemään yms... No aurinko paistaa ja josko raitis ulkoilma piristäisi :)

Mukkis rv 5+2

Takaisin