Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Krissse, mäkin mietin voisiko tällä sun ystävällä olla jotain sydämellä, vai voiko tosiaan olla ettei ymmärrä kommenttiensa loukkaavuutta? Rehellinen keskustelu varmaan paras tapa purkaa tilanne, ja valitettavasti aina on niitäkin ihmissuhteita jotka ei kestä sellasia suuria muutoksia kun lapsen tulo mukaan kuvioihin. Toivottavasti tilanne selviää tavalla tai toisella ja pystyt jättämään noin ikävät kommentit huomiotta.

Mä oon aika surutta syönyt niinkun ennenkin. Me syödään yleensä aika reippaasti kuhaa, varsinkin tänä vuonna isäni toi joka viikko viidestä kymmeneen kuhaa kun verkot oli niin täynnä, mutta nyt oon himmannut sit siinä. Juustoista tsekkaan että on pastöroitu, tänään vetelin välipalaksi puolikkaan salaattijuusto paketin, heh. Mulla on marjojen kanssa se ongelma, että söisin niitä vaan ja ainoastaan kohmeisina suoraan pakastimesta. Salaattiaineet on ehkä tullut pestyä vielä tavallista huolellisemmin. Onneksi noi ruokarajoitukset ei tuota hirveesti ongelmia.

Minkäs tuomion inkivääri on nyt saanut? Silloin reilu kolme vuotta sitten se oli kiellettyjen listalla, nyt sitä ei mainita ainakaan mun saamissa papereissa. Neuvolassa sanottiin että ehkä siksi kiellettyjen listalla ettei kukaan vedä hirmuisen suuria määriä ja mietittiin voidaanko laskea luontaistuotteeksi. Viimeksi tuoreesta inkivääristä ja hunajasta sekoitettu tee helpotti pahoinvointia ja sitä aina välillä lipitin kielloista huolimatta, kamalissa omantunnon tuskissa tietenkin :P

Krissse mä oon kans sitä mieltä, että se kaverisi on kateellinen tms. Siis ihan todella törkeetä puhetta- kuinka edes julkeaa puhua jotain tollasta :eek: :angry

Aurinkoista huomenta hyvät mammat Niistä sukupuoli testeistä eli sooda +pissi ja kloriitti+pissi jos reagoi niin poika jos ei niin tyttö. Punakaalitesti
-Punakaali silputaan pieneksi silpuksi
-Keitetään 10min kiehuvassa vedessä
-Kipossa sekotetaaan aamupissaa 50/50 verran
tuohon punakaalin keitinvettä. Ja ei tarvii olla litratolkulla. =) Pieni määrä riittää kumpaakin.

Tulos: Jos väri ei muutu eli pysyy tummanlilana tai muuttuu tummansiniseksi tulos =TYTTÖ
Jos muuttuu vaaleanpunaiseksi tai punaiseksi = POIKA.

On sit sellaisia testejä mitkä maksaa kuten intelligender ( 44€) ja gendermaker (25,90€)
Tässä linkki noihin

http://www.raskauskeiju.fi/poika_vai_tytto_kotitestit

Mun serkku kyseli lääkäriltä noista niin sano että toi intelligender on vissiin luotettava siinä 80-90% luokkaa, se ton sit teki ja tyttöä luvattiin no tyttöhän sieltä sitten tuli :)

Itse ajattelin tilata ton gendermakerin kun on halvempi, yllytyshullu kun olen, ja suunnattoman malttamaton :)
Eihän noihin nyt 100% voi luottaa ja eikä sillä nyt niin väliä kumpi tulee, haaveena vaan pikku prinssi kun meillä jo 3 prinsessaa... Kunhan vaan vaavi saadaan sylkyyn se tärkein, sukupuoli ei niinkään:)

Noista syömisistä olen syönyt tuoreita ulkomaalaisia marjoja, kattavasti kaikkia kaloja, paitsi hakea.
Inkivääriä on syöty, se on jopa poistettu kieltolistalta, pastoroituja tuore/pehmoisia juustoja ( vuohenjuusto tms) Suomessa kuitenkin niin kova toi laatu ruuan valmistuksessa että luottavainen olen näiden suhteen.
Kuten täällä muutkin on toitottanut maalaisjärjen käyttöä ruoka-asioissa niin teen minäkin.
Sitä mieltä että ennemmin syö monipuolisesti ja terveellisesti kuin sitten ihan pika mättöä tai einestä! :)
Onneksi meidän odotusaika osuu kesään ja syksyyn kun saa herkullisia suomalaisia marjoja, hedelmiä, kasviksia ja sieniä:) innolla odottaen kirsikoita ja mansikoita :D

Rv 8+6

Kysyin viime raskauden aikana noista espanjalaisista mansikoista neuvolantädiltä ja kehotus kyllä oli että vain kiehauttamisen jälkeen söisi niitä. En sit ole viitsinyt riskeerata huolimatta omista himoista ^^

Krissse... eihän tuollaista ihmistä varmaan voi enää edes ystäväksi kutsua... :eek: Ystävien pitäisi olla tukena positiivisessa mielessä eikä latistaa, mollata tms. Ei sellainen ole ystävyyttä =/

...minä tein esikoisen kohdalla sormustestin :D Eli otetaan oma hius ja pujotetaan sormus siihen. Sit sitä roikutetaan vatsan päällä kättä liikuttamatta. Jos heiluu tiedossa on poika, jos pyörii niin tyttö. Tyttöä ennusti ja tyttö tulikin :D Hömppä testi mut hauska. Kunhan ei turhan vakavasti suhtaudu ;)

Oltais haluttu tietää sukupuoli mut joka ultrassa oli napanuora jalkojen välissä tms. Salaisuus siis sitten säilyi loppuun asti. Saa nähdä miten nyt käy tämän kohdalla =)

Mekin ollaan tehty sormus testejä, 3 kertaa tyttöä näyttänyt ja tytöt tuli, nyt näyttää poikaa ja jää nähtäväksi :happy:
Tän hetken hömppä testi saldo että 2/3 poikaa povaa... Saa sit nähdä :happy:

Mulle on tehty neula&lanka -testi joskus (itseasiassa montakin kertaa) ja näytti aina samaa tulosta: tulee yksi lapsi ja se on tyttö. Mies toivoo poikaa ja mä tyttöä, mutta molemmille on toki aivan se ja sama kunhan edes pääsisi maailmaan saakka.

Mä en oo saanut aikaiseksi tehdä mitään testejä, mutta nyt on jo ihan sellanen olo että poika tulee tottakai, mikäs muukaan :D

Krisse: mulla tuli myöskin kateus mieleen ystäväsi suhteen... Ymmärrän sinua, munkin ystäväni kommentoi mun vauva-haaveisiin sanomalla: älä nyt vaan enää lapsia tee, mä olen onnellinen kun mun lapset on niin isoja, ettei niitä tarvi enää hoitaa. Sanoin vaan, että tämä on mun ja mieheni asia ja jos et halua mua tukea, niin anna olla! Enkä ole raskaudesta hänelle kertonut...
Kaikki vaan ei tajua sitä, että pienistä lapsista voi nauttiakin, eikä kaikki koe lapsia rasitteena... Onneks mun isä ja isän vaimo olivat onnesta soikeana, vaikka tosiaan 6. lapsi tulossa :)

Onpa ikävää, että sulla on tuollainen "ystävä", Krisse. Ymmärrän täysin olotilaasi! Raskaana sitä käy vielä niin herkillä, että tuollaiset julmuudet tuntuvat tuplasti satuttavilta.

Mulla oma sisko aiheuttaa vähän harmaita hiuksia... Sanoi ostaneensa jo vauvalle vaatteita, kun ei mulla ja miehelläni voi mitenkään olla varaa kaikkiin tarvikkeisiin. Kyseli appivanhemmistanikin, että ovatko rahakkaita ja voivatkohan auttaa meitä. Tiedän siskon tarkoittavan pohjimmiltaan hyvää, mutta en pidä siitä, että meidän maksukykyä arvostellaan noin. Itkuhan siinä pääsi takaisin kotiin kävellessä, mutta en sanonut kuitenkaan mitään. Siskollakin on ollut rankkoja aikoja, niin pitää vain yrittää ymmärtää.

Tuosta neula ja lanka -testistä: Omalle äidilleni se on joskus tehty ja tulos piti paikkansa! Enkä itse enää voi lukea sitä sattumaksi, sillä lapsia vanhemmillani on kokonainen tusina! :D

rv 8+1

Muokattu viimeksi:
Ihanaa mukkis, että isäsi perhe on iloinen vaikka olisinkin jo 6 lapsi :) Jokainen lapsi on kuitenkin ihan yhtä tärkeä. Itse jännitin hirveästi 3 lapsen kertomisesta, mutta onneksi ei ole negatiitivista kommenttia tullut :D

Me saatiin kuulla mun appivanhemmilla tosi paljon päivittelyä kun odotettiin 3, se oli niille tosi kamala juttu, kyselivät muunmuuassa että kannattaako sitä 3 tehdä, olin silloi rv20 että joo eipä siinä aborttia enää tehdä:( ne ei tiedä vielä että odotetaan 4 ja tiedän että tää on niille älytön shokki...
Ensimistä odotellessa sai kuulla kavereiltani että mun elämä on ohi, ja musta ei sit voi tulla yhtään mitään kun lapsia, totesivat että sossulan asiakas kunta sit kasvaakin lisää ja vielä sellaisen hauskan kommentin että mun mies varmasti jättää mut kun vauva syntyy :(
Että näin, se varmaankin sanomattakin selvä että nää "ystävät"ei ole enää meidän elämässä!
Me ollaan onnellisia meidän lapsista ja perheestä, yhdentekevää muiden mielipiteet, vaikka pahalta ne tuntuukin :(

Pakko syödä koko ajan.. niin nopeesti tulee ontto olo ja heikotus.

Meille aikoinaan povattiin kahta lasta. Tyttöä ja poikaa. Tyttö on jo, niin tämä pitäisi sitten olla kai poika. Aika näyttää! Raskaus kyllä ihan erilainen kuin aiempi... :)

Tänään rv 6+3

Joo täälläkin jatkuva jano ja jatkuva nälkä, eipä tällaista ollut tyttöjen kanssa :D

Kylläpä on todella ihmeellisiä kavereita tiedän elämässä!! Tai ollut. Mun on vaikea kuvitella miltä tuollainen vois edes tuntua.. varmaan hirveältä. Meillä on kaikki ystävät ja sukulaiset olleet niin onnellisia että en varmaan koskaan oo saanut näin paljon tukea ja onnitteluja mistään :D

Tällä on alettu pitkästä aikaa kutominen :D eka sukka valmis.
fbcb236bfe08b12f0974c94b40df4e70

Sarina: meilläkin tulvi onnitteluja 3. Ekasta raskaudesta, mutta 4. Oli jo monelle liikaa... Mun oma isosisko sanoi (mitä en muuten koskaan pysty unohtamaan) että jos toi ei olis ollut vahinko, epäilisin jo sun mielenterveyttä! (edellinen raskaus oli aika rankka kaksosraskaus, eikä oltu ajateltu uutta vauvaa, ja onhan se tiheään kun kaikki 5 on syntyneet 5 vuoden sisällä) Mutta kyllä musta kuuluu lapsiuutisista onnitella!

Onko teillä kellään sellasta tuntemusta mahallaan ollessa, että kohtu tuntuu jo selkeästi? Siis mulla on nyt rv 5+3. En millään muista, miten aikasemmissa oli, kun en kirjoittanut päiväkirjaa näin alusta (harmi)

Takaisin