Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä alkoi aamu näin:

Esikoinen herää klo 6.30 (omassa sängyssä joka kiinni meidän sängyssä) -ääääääääää äiiiitiii äääääää (itkua)

- äiti on tässä ihan vieressä, tulehan meidän viereen (yritän nostaa viekkuun)

-äääääää äääitiiii ääääää (menee itkun kanssa karkuun kun yritän nostaa)

Yritän silitellä ja ottaa syliin, pelkkää huutoa kurkku suorana. Lopulta päättää nousta ylös kun aikani maanittelen että tulisiko viereen vai mennäänkö aamupuuhiin.

Olohuoneessa sama huuto aamutoimissa. Ruokapöydässä sama virsi jatkuu... huh huh x) Ja mies vain kääntää kylkeä sängyssä tyytyväisenä xD Huomenna se olen kyllä minä joka jää rentoilemaan :D

Itselle kerkesi taas tulla pahoinvointi x/ Onneksi joka aamu ei ole tällainen :rolleyes:
Saman kuuloista kuin meillä usen. Ukko kääntää tyytyväisenä kylkeä ja jatkaa unien maailmassa. Ihme juttu, et aina automaattisesti se oon minä, joka nousee lapsen kanssa. Tai sitten saa oikein erikseen sopia, että "huomen aamulla minä nukun". Ja silti herään aina, kun lapsi saa kuitenkin aikansa vinkua ja touhuta naaman eessä, kunnes ukko suvaitsee nousta. Rakas rakas aviomieheni :meh:
Emme ole eroamassa, jos sen käsityksen sai. Mitä oon muita kuunnellut, niin tää meininki jo aikalailla sama joka perheessä.
Nukuttiin tuossa ekan heräämisen jälkeen tytsyn kanssa tunti ja yhä väsyttä ihan sairaan paljon :schocked028 että tillin tallin tömpsis vaan.

Voe jehna, huomenna alkaa 7. rv.
Oliks jollain muulla 26.12 la. Tosin, kun soitin neuvolaan, niin se laski mulle 25.12 la, koska ultrassa Jorvissa kuulema aina yleensä vähenee 1 päivä. Sitä ootellessa.

Huomenta vaan! :) täällähän on jo kukonlaulun aikaan heränneitä! Kyllä nyt pitää nauttia näistä aamuista kun ei ole lemmikkejä ja lapsi vasta tulossa, vaikka toisaalta odotankin todella paljon tota et pääsee ikioman lapsen kanssa sit yhdesaä touhuilemaan. Tänään olis vapputori ja haaveilen tääl et kun olis jo lapsi niin pääsis hyvällä omatunnolla sinne ihmettelemään ja ostamaan vappupallon ja metrilakua :D ehkä mä meen silti.

En uskalla vielä nousta sängystä, olo sen aika pitkälle taas määrää lähdetäänkö tänäänkään mihkään vai ei.

-rv 8+4-

Huomenta! Mä nukuin melkee 11 tuntia! :) tänään vappumarkkinoille miehen kanssa hakemaan metrilakua ja jotain muuta hyvää, päivällä tehdään ite hampurilaisia :happy: mulla on taas täysin oireeton päivä, edes tissit ei oo turvoksissa vaikka kasvaneessa olomuodossaan ovatkin. Enkä aio ressata vaikka ois kuin oireetonta! :)

Meillä oli kerrankin hyvä aamu. Neiti heräs ekan kerran vähän ennen kuutta huuteleen espanjaksi et isi älä syö mun ruokaa, iskä kävi sanomassa ettei syö ja tyttö nukkui puol ysiin asti. Oksennuskaan ei oo vielä tullut vaikka aamupesut ja aamiainen tulikin hoidettua tyhjällä mahalla.

Meillä usein viikonloppuisin mies nousee kyllä neidin kanssa, mutta nyt on sellanen vaihe ettei kukaan muu kun äiti kelpaa hammaspesuun tai mihinkään muuhunkaan joten aamut on sellasta vetelehtimistä niin kauan kunnes nousen. Meillä mies nousee yleensä ihan vaan siksi että mä oon meistä se jonka kroppa kestää huonommin univajetta.

Tänään pitäis vaan siivota, tehdä parit salaatit ja kyläillä iltapäivästä :) Vapputorille en lähde mistään hinnasta :D

Huomenta naiset täältäkin. Täällä on "känninen" olo progesteronista. Ja väsymys tuli myös. Kattelen paavo pesusientä ja nautin kun ukolla alko kesäloma, tuli kuukaudeksi mun luo asumaan ja hoitamaan mua :) ei ole pitkä aika enää ultraan, edelleen pientä etovaa oloa on. Piltit ja riisipiirakka kurkulla on ainoot mitkä pysyy sisällä. Ja pilttejä pitää olla nimenomaan hedelmäpitosia.
Täällä mennää iltaa istumaan mun porukoille. :)

Ei oo vuotoo näkynyt !!! En uskalla vielä juhlia, mutta ehkä tässä säikähdyksellä selvittiin.. Maanantaina kuitenkin se ultra niin sit näkee toivottavasti että onko siellä ketään kyydissä.. Ja voihan se mennä kesken milloin tahansa mutta sitä en ehkä enää jaksa niin paljo pelätä jos vaan sieltä löytyy maanantaina asukas...

Meinas unohtua, rv 5+5

Meilläkin mies nousee tekemään viikonloppuisin aamutoimet vain erillispyynnöstä ja yleensä sekin aamu joka on varattu mun pidempään nukkumiselle ja rauhalliselle aamupalalle niin peruuntuu syystä tai toisesta. Arkisin nyt hän ei kerkeä ennen töitä tekemään aamutoimia :/ Saan nukkua n. 1 krt / 1kk pidempään xD Vaikka onkin tosi rakas mies niin on se välillä vain niin ärsyttävä ;)

Kyllä sitä aina osaa arvostaa kun saa aamuisin ihan rauhassa syödä ja juoda teen ja lukea uutisia yms...

Huomenta! Täällä vasta herättiin kun olin kuskina kavereille ja 3 aikaa on käyty nukkuu.tytsy on mummolassa yötä ja kohta mennään hakee se ja lähetään vappu torille. Sitte alkaa hullu siivous ja leipomis rumba,huomena juhlitaan neidin 1v synttäreitä..lievää stressiä pukkaa :D tää mun maha touhu alkaa käydä tosi erikoiseks...eilen iltapäivällä loppu maha kipuilu,eikä vieläkään oo enää ollu kipee,mutta verta tulee silti niinku olis menkat.... niin outoa!! Voi kun vois saada jostain jotain vastauksia... :/
Rv.5+3..

Kyllä joo itse täytyy myös nauttia vielä tilanteesta kun saa nukkua niin pitkään kuin huvittaa, vaikka onkin tuo koira hoidossa niin se nukkuu niin pitkään kuin mekin :)

Täällä myös oireetonta, tissitkään ei ole juurikaan kipeät ja välillä miettii onko sitä enää edes raskaana.. Tänään pitäisi kertoa mun vanhemmille ja jotenkin jännittää jo sen takia kertoa kun tuntuu ettei ole edes raskaana :D Mutta kai se on täälläkin mentävä sillä että kunnes toisin todistetaan! Eilen tuli syötyä hirveästi ja nyt on ihan kauhea turvotus ja mahakipu.. Tulispa kunnon paska niin alkais olo helpottuu :D onko muita ummetuksesta kärsiviä!?

Rv 9+6

Ihmiset apuva!! Saako raskaana juua ite tekemää simaa??
Meen porukoille tänään ja oon aina lipittäny simaa himusesti ja nyt jos en juo niin porukat kyllä ihmettelee..

Neppppsu aivan tosi suloinen kaveri teillä heilunut siellä vappupöydässä :)

Johkuliini mulla ei ainakaan ole mitään raskausoireita niin ittekkin unohtaa välillä olevansa ees raskaana :'D mullekkin sattu ihan samanlainen tilanne eilen ku sullekki kaupassa! Isäntä osti lonkkua ja mä siinä vieressä otin alkoholitonta siideriä mut sit kassalla tokasin että miks mulla on vaan kaks! Mäki haluan käyä hakemassa tommosen 6packin otto omenaa!! Mies vaan tuumas että "mitäpä jos jättäsit hakematta ne ja käyt hakee meille jätskit mamma". sit vasta tajusin että miks mulla oli kaks siideriä ja neki oli alkoholittomia!! :'D

Tata siellähän on ollu melkonen aamu! Jospa huomenna ois sit sun vuoro nukkua :)

Mulla ei toimi näköjään puhelimen foorumi sovellus vaan nakkaa mua koko aika ulos niin saattaa tulla pidempi tästä mun foorumihiljaisuudesta ellen saa puhelimen sovellusta toimimaan :/

Mietin vain että simaahan on käynyttä? Ehkä mä yhden kupin uskallan ottaa..

Empä oo asiaa aiemmin oikeastaan aatellu, nyt vaan putkahti mieleen. :D

Pauliina, mulla kans järkky turvotus ja ummetus. Nyt oon ottanut levolacia ja se on auttanu. Jätin eilen nyt jälkiuunileivän (ihan mun suosikki) pois kun pierut ollu sitä luokkaa että meinaa itseltäkin taju lähteä :D

Wildside kyllä mä eilen otin kupillisen simaa :O en tosin ykkösellä sitä juonu vaan ison lasin tyhjensin kolmen tunnin aikana :'D että en usko että siitä mitään haittaa oli :)

En minäkää usko. :) En haluais vielä vaan porukoille kertoo raskaudesta, niin pakko varmaan juoda vähän mut just jos hitaasti jois. :)

Kyllä mä ainakin join eilen kotisimaa. Jostain luin että simaa voisi antaa vaikka 1v lapselle kun ei siinä ole alkoholia kuin niin mitätön määrä. Tosin mun 3v ei ole ikinä edes halunnut maistaa sitä.

Kyllä se meilläkin olen minä kuka yleensä herää alkaisin lapsen tai koiran kanssa. Joskus harvemmin saan nukkua pitkään. Usein en sen takia edes viitsi valvoa pitkään. Saa nähdä miten kuviot muuttuu vai muuttuuko pikkukakkosen kanssa. :)

Rv 5 +4

Takaisin