Joulukuun jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ellami
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä söin vähä graavilohta ku en muistanu sil hetkel, ettei sitä suositella:eek:

Nyt harmittaa

Muokattu viimeksi:
Hyvää joulua kaikille kesäkuun äideille ja äideiksi tuleville.
Täällä myös syöty graavikaloja. Löysin ihanaa alkoholitonta kuohuviiniä, joka ei yllättäen ollutkaan niin makeaa. Toimi hyvin kyllä tervetuliaismaljana.

Ei kannata, kadonnut, olla pahoillaan! Aloitin tämän kyselyn juuri siksi, että on inhimillistä maistella jouluruokia. Olipa se tiedostaen tai tiedostamatta, kuten sinulla.

Enkä nyt missään nimessä tarkoita, että suositukset on turhia. Tai että suljen silmäni faktoilta ja riskeiltä ja ja... siksi toivonkin, ettei kukaan tule ainakaan tähän kirjoitukseen liittyen paasaamaan riskeistä.

Tarkoitukseni oli vain osoittaa itselleni ja muille asiaa miettiville, että samassa sopassa kaikki raskaana olevat ollaan ajatustemme, päätöstemme ja pelkojemme kanssa.

VERTAISTUKI, VERTAISTUKI. ♡

Vetelin hyvillä mielin pari pientä lusikallista maksalaatikkoa todettuani, että kyseisessä tuotteessa oli vain 16% maksaa. Eli eipä siinä hurjasti a-vitamiiniakaan voi olla (n.4mg/ 100 g oli pakko tarkistaa). Graavit ja kylmäsavut jätin väliin, onneksi oli loimulohta tarjolla :)

Vetelin hyvillä mielin pari pientä lusikallista maksalaatikkoa todettuani, että kyseisessä tuotteessa oli vain 16% maksaa. Eli eipä siinä hurjasti a-vitamiiniakaan voi olla (n.4mg/ 100 g oli pakko tarkistaa). Graavit ja kylmäsavut jätin väliin, onneksi oli loimulohta tarjolla :)

Juuri tohon mäkin vetosin, kun ei siinä oo ees sitä maksaa.. Ja maksamakkaraa sais kuitenkin vähän syödä ja siinä on jopa enemmän maksaa..

Ei kannata, kadonnut, olla pahoillaan! Aloitin tämän kyselyn juuri siksi, että on inhimillistä maistella jouluruokia. Olipa se tiedostaen tai tiedostamatta, kuten sinulla.

Enkä nyt missään nimessä tarkoita, että suositukset on turhia. Tai että suljen silmäni faktoilta ja riskeiltä ja ja... siksi toivonkin, ettei kukaan tule ainakaan tähän kirjoitukseen liittyen paasaamaan riskeistä.

Tarkoitukseni oli vain osoittaa itselleni ja muille asiaa miettiville, että samassa sopassa kaikki raskaana olevat ollaan ajatustemme, päätöstemme ja pelkojemme kanssa.

VERTAISTUKI, VERTAISTUKI. ♡

Musta tää on just tosi tärkeä pointti. Ja itse oon ainakin ollut positiivisesti yllättynyt siitä, miten paljon tukea ja kannustusta täältä on saanut. Pidin totta puhuen tällaisia palstoja etukäteen vähän arveluttavina.. Mutta sain onneksi vaihtaa käsitystäni!

Toivottavasti kaikkien joulu on sujunut hyvin. Täällä palailtiin tänään reissusta, huomenna naikkarille sikiötutkimuksiin. Tänään on hyvä päivä, joten oon todella toiveikas käynnin suhteen. Jouluruoat jäi tänä vuonna vähemmälle ja mielikin on ollut vähän maassa. Mutta valoisampaa kohti <3

Nyt taas tulee ruskeaa vuotoa.. paperiin jää vessassa käydessä.. ahdistaa ihan hirveästi, eilen kun jäi aluksi se yksi ruskea tuhru paperiin ja nyt tulee lisää..

Nyt taas tulee ruskeaa vuotoa.. paperiin jää vessassa käydessä.. ahdistaa ihan hirveästi, eilen kun jäi aluksi se yksi ruskea tuhru paperiin ja nyt tulee lisää..

Mulla tullut tän raskauden aikana jo 2 kertaa ruskeaa tuhrua yllättäen. Sitä on tullut vain pyyhittäessä ja loppunut yhtä nopeasti kuin alkanutkin. Ekalla kerralla tuhruilu kesti 2 viikkoa(Rv 6) ja nyt viimeksi kesti 3 päivää (Rv 10). Minun tapauksessani ollut ainakin toistaiseksi harmitonta ja sikiö voinut hyvin joka uä kerralla.Vaikka tokihan sitä heti on ollut itse ihan sydänkurkussa... että EIKÄ!

Kuulema aika yleisiäkin kätilön mukaan nuo harmittomat vuodot raskausaikana.

Muokattu viimeksi:
Näin kans lukenut että yleensä harmittomia, jos vähäistä eikä kipuja. Mutta ahdistavia. Varsinkin kun näin ylläettän ja vastA tässä vaiheessa tulee..Neuvolalääkäri on viikon päästä kyllä :)
Jouluna nyt kun on jounut paljon menemään ja uni jäänyt vähiin niin miksei sekin kroppaa stressaa..ja sitten se seksi varmaan yksi syy :/ eilen ei kyl mitään harrasteltu..

Ja vielä kun kyseessä eka "virallinen" raskaus..Kaikki muutenkin ahdistavaa..
Niin ja rv 15+5

Hyvää (myöhäistä) joulua kaikille ja joulunpyhiä :) Ite en uskaltanu maistaa edes vähän graavia tai mätiä vaikka mieli ois tehnyt, mutta ei kumminkaan niin paljon niitä himoinnut ottaa vaikka aluks mietin että tulis olemaan tosi vaikeeta :D Mutta ei!

Syyskuisetkin jo korkattu, aika kuluu sittenkin! :D Mä niin malttamattomana odotan niitä liikkeitä että jokainen päivä tuntuu melkein viikolta..

Toisaalta taas sitten en ”uskaltanu” kertoo omalle isoisälleni joulukortissa tai -viestissä raskaudesta. Jotenkin jänistin kun ei oo ees niin raskaana oleva olo niin ”eihän sitä tiedä kuinka tässä käy”. Mutta muutamille työkavereille oon kuitenkin kertonut ihan avoimesti..pieni tuuliviiri..?? :D

15+0

Hyvää myöhäistä joulua kaikille! Kyllä piti kiirettä koko joulun ja jo sitä ennen... Mutta nyt pääsi taas nukkuun univelkoja pois. Ihanaa! Mä en pahemmin välitä noista jouluruoista niin mä pysyin erossa mädeistä, graavilohista yms. :D

Neuvolaan soitettu... ohjeet antoi että lähteä polille päivystykseen jos kipuja rupee esiintymään tai vuoto runsastuu.. Tämän kyllä arvasinkin..mutta hieman tietysti rauhoittaa mieltä kun sai ammattilaiseen yhteyden.. perjantaille sain kuitenkin ajan, että ei mene viikonloppu pelon vallassa.

Takaisin