Joulukuun jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ellami
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äsken kun tultiin kotiin joulutorilta ja menin vessaan niin pönttöön valui _paljon_ kirkkaanpunaista verta. Ei ainakaan vielä mitään hyytymiä näy. Tänään rv13+4, nt-ultrassa kaikki ok viime viikolla. Ainakaan tällä hetkellä mulla ei ole kipuja, kotidopplerilla löytyy n.150kertaa minuutissa lyövä syke. Onkohan mitään chäänssiä, että pikkuisella kaikki hyvin... :( Tähän ekaan raskauteen/ekaan plussaan ikinä meni meni yli 2vuotta yritystä, ahdistaa hirveesti jos nyt kaikki otetaan pois.

Voi mä niin tiedän ton pelon ja epätoivon.. :( Sykkeen löytyminen on ehdottomasti hyvä asia! Koska se löytyi niin kuulostais ihan joltain hematoomalta tai vastaavalta mikä vuotoa aiheuttais. Mutta jos vuoto jatkuu ja on runsastakin niin vähintään soittaisin päivystykseen ja pyytäisin päästä näytille.

Minustakin kuulostaa hematoomalta! Onhan se silti hyvä käydä tarkistaa, ihan oman mielenrauhan takia.

Äsken kun tultiin kotiin joulutorilta ja menin vessaan niin pönttöön valui _paljon_ kirkkaanpunaista verta. Ei ainakaan vielä mitään hyytymiä näy. Tänään rv13+4, nt-ultrassa kaikki ok viime viikolla. Ainakaan tällä hetkellä mulla ei ole kipuja, kotidopplerilla löytyy n.150kertaa minuutissa lyövä syke. Onkohan mitään chäänssiä, että pikkuisella kaikki hyvin... :( Tähän ekaan raskauteen/ekaan plussaan ikinä meni meni yli 2vuotta yritystä, ahdistaa hirveesti jos nyt kaikki otetaan pois.
Kamala tilanne! Hyvä juttu kuitenkin että syke kuuluu normaalisti. Pystyisitköhän käymään vaikka päivystyksessä, jos sitä kautta pääsisi nopeasti ultraan? Vuotoja kyllä voi tulla niin monesta eri syystä, ja huojentavana tässä näkisin sen, että ne sykkeet kuuluu. Inhottavaa vaan, kun tällaiset hommat iskee aina pyhien aikaan. Silti hyvä puolikin niissä pyhissä, on ainakin mahdollisuus levätä.

Tiitiainen: Kamalaa, kyllä tuollainen säikyttää! Mutta jos syke löytyi niin ehkä kaikki on kuitenkin ihan kunnossa! Varmaan ihan hyvä olisi käydä päivystyksessä ainakin oman mielenrauhan vuoksi.

Kiitos ihanat kaikista symppaavista kommenteista. :Heartred

Taidettiin selvitä säikähdykseltä, vuoto alkoi heikentyä about puolessa tunnissa ja loppui kokonaan parin tunnin sisään. Taysissa sanottiin, että saattoi olla jokin katkennut verisuoni, koska hyytymiä ei tullut ja minulla ei ollut ollenkaan kipuja. Eivät ultraan ottaneet, käskettiin seurailla tilannetta, jos vuoto jatkuu/pahenee tai tulee kipuja.

Ajattelin vielä pyhien jälkeen soittaa neuvolaterkan mielipiteen, vähän ihmettelen kun mihinkään tarkistukseen ei pyydetty.

Nyt yöllä/aamulla ei vuotanut enää mitään, sykkeet löytyy edelleen helposti dopplerilla ja mieli alkaa olla parempi. Eilinen ilta meni kyllä ihan itkupaniikissa.

Tiesin kyllä, että tiputtelu voi olla raskauden aikana normaalia. Mutta että näin runsastakin vuotoa! Siis se tuli ihan läpi pikkuhousunsuojasta ja vaatteista. Äkkiä alkoi, mutta onneksi myös äkkiä loppui.

Koitan nyt ottaa rauhallisesti pyhien yli, paras joululahja ikinä on se, että näyttäisi nyt siltä, että pieni onkin kunnossa. :Heartred

Kiitos ihanat kaikista symppaavista kommenteista. :Heartred

Taidettiin selvitä säikähdykseltä, vuoto alkoi heikentyä about puolessa tunnissa ja loppui kokonaan parin tunnin sisään. Taysissa sanottiin, että saattoi olla jokin katkennut verisuoni, koska hyytymiä ei tullut ja minulla ei ollut ollenkaan kipuja. Eivät ultraan ottaneet, käskettiin seurailla tilannetta, jos vuoto jatkuu/pahenee tai tulee kipuja.

Ajattelin vielä pyhien jälkeen soittaa neuvolaterkan mielipiteen, vähän ihmettelen kun mihinkään tarkistukseen ei pyydetty.

Nyt yöllä/aamulla ei vuotanut enää mitään, sykkeet löytyy edelleen helposti dopplerilla ja mieli alkaa olla parempi. Eilinen ilta meni kyllä ihan itkupaniikissa.

Tiesin kyllä, että tiputtelu voi olla raskauden aikana normaalia. Mutta että näin runsastakin vuotoa! Siis se tuli ihan läpi pikkuhousunsuojasta ja vaatteista. Äkkiä alkoi, mutta onneksi myös äkkiä loppui.

Koitan nyt ottaa rauhallisesti pyhien yli, paras joululahja ikinä on se, että näyttäisi nyt siltä, että pieni onkin kunnossa. :Heartred

Lohduttavaa kuulla.... huh:happy093.

Ihanaa tiitiainen että kaikki on kunnossa! :) Tosi pelottavia kyllä tommoset vuodot, mutta onneksi oli harmitonta ja selvisitte säikähdyksellä.

Huh, hyvä tiitiainen ettei sen vakavampaa ollut! Varmasti säikäytti..Nyt joulusta nauttimaan :)

Joulutunnustuksia:

Minä aloitan...
Maistoin joulupöydässä graavilohta ja itse tehtyä maksalaatikkoa.

Onko muita tuhmia tyttöjä? :anyone

Takaisin