Joulukuun jutut

Embolle iso halaus ja hurjasti voimia :Heartred

Mulla ei oo lainkaan neuvolalääkäriä, kun en kokenut sille tarvetta. Meen "vaan" terkkarin vastaanotolle tammikuun lopulla :happy090
 
Oletteko käyneet jo neuvolalääkärin vastaanotolla?

Minulla on aika ensi viikolla.
Mitä sielä tehdään? Ultrataanko?

Embolle jaksamisia!:Heartred

Minulla oli 16+0 neuvolalääkäri, jututti ensin ja sen jälkeen teki sisätutkimuksen ja ultrasi. Vaihtelee siis näissäkin käytännöt aika paljon.

Embo, voimia sinulle. Vaikea käsittää mitä tunteita joudutte käymään läpi.
 
Hmm...mulla on preglife-sovellus puhelimessa, viimeisessä tekstiosiossa sanotaan, että terveystarkastus on tehtävä ennen rv 16 loppua. Eikö nuo normaalit neuvolakäynnit käy tähän? Neuvolatäti sano viimekäynnillä, et "kela-kerta" olis vasta kahden kuukauden päästä...?
 

Liitteet

  • Screenshot_20171228-193449.png
    Screenshot_20171228-193449.png
    222.8 KB · Katsottu: 44
Mun käsityksen mukaan tämä tarkoittaa siis että on neuvolan asiakas raskaudessa ennen rv 16 loppua..
 
Ei tarvii olla.
Mulla esikoisesta eka neuvola&lääkärikäynti rv ~ 22 ja silti saatiin äitiysavustus. :)
 
Kelan sivuilta:"Voit hakea äitiysavustusta, kun raskautesi on kestänyt vähintään 154 päivää eli noin 5 kuukautta. Lisäksi äidin täytyy käydä terveystarkastuksessa lääkärissä tai neuvolassa ennen viidettä raskauskuukautta"

Terkkarilta sen raskaustodistuksen tosiaan saa mikä siihen hakemukseen tarvitaan. Tai meillä ainakin hän lähettää sen suoraan kelaan :)
 
Nyt tähän kaikkeen lisäksi iski päänsärky eilen päivällä eikä Panadol helpota. Se ei kyllä sinänsä ole ihme, kun ei ennenkään ole auttanut. Kahvia oon kyllä ollut juomatta muutaman päivän.. kokeilis kupillisella kahvia helpottaa.. tai sitten on hierojalle varattava aikaa taas.. onneksi tänään se lääkäri ja voi kysellä tyhmiä... Mä vihaan päänsärkyä kun tuo mieleen sen kauhean olon mihkä johti sairauden aikana..
 
Nyt tähän kaikkeen lisäksi iski päänsärky eilen päivällä eikä Panadol helpota. Se ei kyllä sinänsä ole ihme, kun ei ennenkään ole auttanut. Kahvia oon kyllä ollut juomatta muutaman päivän.. kokeilis kupillisella kahvia helpottaa.. tai sitten on hierojalle varattava aikaa taas.. onneksi tänään se lääkäri ja voi kysellä tyhmiä... Mä vihaan päänsärkyä kun tuo mieleen sen kauhean olon mihkä johti sairauden aikana..
Tässä vaiheessa saa vielä ottaa buranaakin. Usein panadol 1000mg + burana 600mg auttaa pahempaankin kipuun hyvin. Suosittelen.
 
Tota comboo oonkin normaalisti käyttänyt, mutta nyt raskauden aikana yrittänyt välttää buranaa edes.. kerran olen joutunut buranan ottamaan ihan alkuraskaudesta.. tuntui hieman helpottavan kun kahvin joi. Mutta jos illalla vielä särkee niin ehkä uskaltaa ottaa ton buranankin lisäksi :)
 
Mullakin on ollu päänsärkyä ja oon ajatellu, et se johtunee kahvinpuutteesta :D tänää tehostan ja juon vähä enemmän!
 
Kannattaa soittaa teratologiseen palveluun jos miettii noita itsehoitolääkkeitä. Sieltä saa tosi asiantuntevaa opastusta :)
 
Mulla ollut myös päänsärkyä johon panadol ei ole auttanut. Tänään neuvolassa ohjeistettiin et seuraavan säryn tullessa panadol+burana -yhdistelmällä kokeiltava että sais sen päänsärkykierteen loppumaan. Raskauden edetessä voi olla jo haitallista se että odottava äiti on jatkuvasti kipeänä ja siksi pitäisi tuo kierre katkaista.

Niin ja tosiaan tänään neuvolassa katseltiin taas ultralla pientä ja aika vahvasti vaikuttaisi siltä, että pieni poikavauva siellä myllertää :Heartred Asia varmistunee sitten tammikuun rakenneultrassa :)
 
Niin laitetaan tännekkin että mun vuoto johtui/johtuu istukasta.. sijaitsee ihan kohdun suulla. 2vk yhdyntä ja rasitus kieltoa, 16.päivä tarkastus ja katsotaan jatko..
 
Niin laitetaan tännekkin että mun vuoto johtui/johtuu istukasta.. sijaitsee ihan kohdun suulla. 2vk yhdyntä ja rasitus kieltoa, 16.päivä tarkastus ja katsotaan jatko..

Hienoa että kaikki oli kuitenkin hyvin! Saitko ihan sairaslomaa? Varmaan riippuu toki työn luonteestakin.
 
Sairaslomaa olisi varmaan tullut jos olisin töissä nyt, olen lomautettuna talven aina..
 
Ihana parasystävä tuli viettämään uv:ta mun ja miehen luokse, hän oliki meidän yllätykseksi hankkinut molemmille yhteiseksi joululahjaksi ihan kamalasti kaikkea tarpeellista vauvalle :smiley-angelic003 pieniä vaippoja, öljyä, talkkia, pieniä vaatteita, puhdistusliinoja, tuttipullon ja vaikka mitä muuta! Huhhuh :D :Heartred Itkuhan siinä tuli kun paketin avas!
 
Joulukuuhan kohta vaihtuuki ja eessä uusi vuosi uudet kujeet (ja vauva). Hyvää uutta vuotta kaikille mammoille :) ite en kuitenkaa jaksa valvoo huomisen puolelle asti juhlien , vaa kömmin jo kympiltä peiton alle :)
 
Takaisin
Top