Joulukuun jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ellami
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tigger: Onpa kiva, kun on toinenkin saksansuomalainen odottaja täällä! Asuitko Saksassa jo edellisen odotusaikana? Meillä on esikoinen tulossa, joten olen vielä aika pihalla kaikista käytännöistä. Onneksi sentään ehdin viime tipassa löytää kätilön itselleni.

Tigger: Onpa kiva, kun on toinenkin saksansuomalainen odottaja täällä! Asuitko Saksassa jo edellisen odotusaikana? Meillä on esikoinen tulossa, joten olen vielä aika pihalla kaikista käytännöistä. Onneksi sentään ehdin viime tipassa löytää kätilön itselleni.
No hei tämäpä yllätys! :) Missä päin Saksaa asut? Mä oon asunut täällä jo yli 11 vuotta, joten esikoinenkin on täällä syntynyt. Täällä on tosiaan aika eri käytännöt kuin Suomessa. Mutta tärkeintä on kyllä hommata se kätilö ajoissa. Mulla oli onneksi sama kätilö jo esikoisella niin on ihanaa kun on tuttu tässä tukena, pystyy ihan eri tavalla nyt puhumaan kaikista peloista sun muuta.

Moikka kaikille! Mäkin uskalsin viimein mukaan. Oon alusta asti täällä käynyt ihan päivittäin lueskelemassa, mutta jotenkin hirvittävästi pelännyt, että jotain pahaa sattuisi ja siksi jättänyt kirjautumatta. Kaikki on ollut tähän mennessä kuitenkin hyvin, ja tasan puolen vuoden päästä (19.6.) on laskettu aika. :) Mulle ja puolisolleni lapsi on ensimmäinen ja erittäin toivottu. Tosi jännittävää aikaa kyllä elellään, nyt oon yrittänyt nauttia tästä uudesta ihanasta tilanteesta parhaani mukaan <3 Yritän kirjoitella tuonne muuallekin vähän omia fiiliksiä aina silloin tällöin.

No hei tämäpä yllätys! :) Missä päin Saksaa asut? Mä oon asunut täällä jo yli 11 vuotta, joten esikoinenkin on täällä syntynyt. Täällä on tosiaan aika eri käytännöt kuin Suomessa. Mutta tärkeintä on kyllä hommata se kätilö ajoissa. Mulla oli onneksi sama kätilö jo esikoisella niin on ihanaa kun on tuttu tässä tukena, pystyy ihan eri tavalla nyt puhumaan kaikista peloista sun muuta.

Hampurissa asun, mutta Düsseldorfkin on kyllä tuttu paikka, kun olen asunut siellä opintoihin liittyen 7 kuukautta aikoinaan. Saksassa on tullut asuttua jo yli 7 vuotta, mutta nämä äitiysjutut ovat tietysti ihan uutta, kun ei ole aiempia lapsia.

Onkos kukaan ottanut niitä raskausajan/vauva vakuutuksia? Missä olis kattavin ja/tai edullisin?

Itse oon vähän tutkiskellut kans vakuutuksia. Aateltiin seuraavan ultran jälkeen ottaa. Kuinkas äidin vakuutus? Mietin kun itselläkin riskiraskaus ja jos joutuu sairaalaan makoilemaan tulee äkkiä tyyriiksi

Esikoisen aikaan vakuutuksia (2014) vertailin ja tutkin ja OP:lla ehdottomasti kattavin ja voi itse valita mitä kaikkea siihen sisältyy. Se meillä onkin ja on toiminut todella hyvin. Myös Lähi-Tapiolalla ilmeisesti melko hyvä vaihtoehto.

Kaikki vakuutusyhtiöt eivät myönnä vakuutusta jos kyseessä on riskiraskaus tai sitten sulkevat siitä pois tiettyjä asioita. Ne kannattaa vielä selvittää erikseen. Jos eivät myönnä vakuutusta niin sen saa sitten lapselle hänen täytettyä 2kk.

Meillä on esikoisella op:n vakuutus, johon otettiin kaikki mitä tarjottiin ja se kattoi myös jossain määrin äidille odotusaikana tulleita yllättäviä sairaalakuluja. Nyt en ole vielä uudelle tutkinut, mutta toivon että op:n vakuutus ois taas paras, niin ois kummallakin samassa paikkaa.

Ainut mihkä itse tutustunut niin on if, kun siellä muutenki vakuutukset.. raskaus ajaksi oli halpa ja ihan ok kattoi niitä vauvan yllättäviä sairaalakuluja heti syntymästä asti.. ehtoja en muista..

Op:lla taitaa olla edelleen eka vuosi ilmainen.
Op:n kampanja loppuu vuoden lopussa. Heillä myönnetään vakuutus vasta rakenneultran jälkeen, joten kukaan meistä kesäkuisista ei sitä todennäköisesti pääse hyödyntämään :sad001

Meillä on esikoisella op:n vakuutus, johon otettiin kaikki mitä tarjottiin ja se kattoi myös jossain määrin äidille odotusaikana tulleita yllättäviä sairaalakuluja. Nyt en ole vielä uudelle tutkinut, mutta toivon että op:n vakuutus ois taas paras, niin ois kummallakin samassa paikkaa.

Mä todennäköisesti otan saman myös tälle tulevalle. Taidan tarkistaa vain sen, että on samalla tasolla kuin viimeksi. Tuntuu että sen kattavampaa me ei tarvita ja juuri se, että on sitten samassa paikassa kaikki.

Ihana olla Englannissa. Sain jonkun vatsapöpön. Levolla tämä hoituu.

Op:n kampanja loppuu vuoden lopussa. Heillä myönnetään vakuutus vasta rakenneultran jälkeen, joten kukaan meistä kesäkuisista ei sitä todennäköisesti pääse hyödyntämään :sad001
Aaaa, en tiennytkään. Ehkä se jatkuu taas ensi vuonna! :grin kampanja oli ainakin 2016 ja 2017... miksei samalla 2018. :p

Meilläki on op vakuutus esikoisella ja sama otetaa uudelle tulokkaalle jos vaa yhtä hyvä on vielki.

Aaaa, en tiennytkään. Ehkä se jatkuu taas ensi vuonna! :grin kampanja oli ainakin 2016 ja 2017... miksei samalla 2018. :p
Ois kyl hyvä jos jatkuisi! Meillä kävi ihan hullun huono tuuri sem vakuutuksen kanssa viimeksi. Oltiin se just otettu esikon rakenneultran jälkeen ja sit muutama viikko siitä tuli toi kampanja. Vähän otti päähän kun ei kuulemma olisi sitä ilmaista saanut edes niin että olisi irtisanonut sen just otetun ja sit ottanut uudestaan. Jäi vähän ikävä maku suuhun...

Äsken kun tultiin kotiin joulutorilta ja menin vessaan niin pönttöön valui _paljon_ kirkkaanpunaista verta. Ei ainakaan vielä mitään hyytymiä näy. Tänään rv13+4, nt-ultrassa kaikki ok viime viikolla. Ainakaan tällä hetkellä mulla ei ole kipuja, kotidopplerilla löytyy n.150kertaa minuutissa lyövä syke. Onkohan mitään chäänssiä, että pikkuisella kaikki hyvin... :( Tähän ekaan raskauteen/ekaan plussaan ikinä meni meni yli 2vuotta yritystä, ahdistaa hirveesti jos nyt kaikki otetaan pois.

Takaisin