Joulukuun jutustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hannan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eka jouluateria jo syöty seuran pikkujouluissa. Ja ah se oli niiiiiiiin hyvää. Maha oli täynnä vielä sunnuntai-aamunakin.

Mä en oo vielä laittanu joulua yhtään. Pitäs vissiin alkaa silittelemään keittiöön jouluverho ja ehkäpä ne jouluvalotkin muutamaan ikkunaan. Tykkään niin paljon kynttilän valosta, että polttelen kynttilöitä joka ilta lähes joka huoneessa :)

Meillekin tulee muovikuusi, koska emme vietä joulua kotona, mutta lapset kuitenkin haluaa kuusen koristella myös kotona. Ja eipähän se ainakaan karise.

Eilen olin kiukkuinen kuin ampiainen. Pikkujoulut venähti aamu-neljään ja sit lapset herätti kasilta vaikka olin pyytänyt mieheltä, että saisin nukkua edes yhtenä aamuna kuukaudessa niin pitkään kuin haluan. Toiveajattelua :mad: Ja mies sai kyllä tuntea sen nahoissaan. Tänään on onneksi parempi päivä ja mieliala. Odotan aika innolla keskiviikkoa, kun päästään lasten kans lähtemään mun vanhempien luokse. Muksuilla on torstai vapaata koulusta, joten meillä on 4 vapaapäivää!! Mies valitettavasti jää kotiin, kun yrittäjällä ei oo varaa pitää noin pitkiä vapaita.

Huominen vähän ahdistaa, kun on neuvola. Saan kuitenkin taas mäkätystä siellä. No toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :)

Kahvia on kyl himottanu vaikka sitäkin sais kork. juua sen kolme kuppia päivään, mut en anna himoilleni valtaa! Koska miul, kun on tällänen himo NIIIN.. Mie ko annan luvan itselleni luvan yhteen kuppiin niin se ei jää yhteen ja sitä tekee miel sit seuraavat nelkyt päivää! Ja minuu viel himottaa kahvi kermalla! Dääm! :P

Yöks, aamulla sokerirasitus... Nyt jo mukamas tekee mieli sitä ja tätä kun oon ollut tunnin syömättä ja juomatta... Nyt tulee paastoa 11tuntus. En pystynyt aiemmin syömään iltapalaa joten venähti vähän... Mut ehkä se ei haittaa...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Litku juotu. Oli vadelman makuista, kun muistelen et 4 vuotta sitten se maistui colalle... Sentään oli kylmää niin meni ihan janoon :) uutta on se että nyt tässä saa välillä juoda vettä jos on jano! Otti pikamittarilla paastoarvon myös mutta sanoi ettei saa sanoa sitä, hah! Olinkin ovela ja katsoin sen kun nousin pukemaan ;) 4,4 oli paastoarvo eli oikein hyvä!

Se pika-arvo voi olla kuulemma niin eri kuin suoninäyte niin eivät saa sitä sanoa ?! Hyi hitto mikä olo nyt kun tunti juomisesta... Tekis mieli niiiiiiin yrjötä. Taitais vaan mennä pieleen koko testi jos nyt kävis yrjöllä...

Voi ei, vadelman makuista! Mä niin olisin mielummin juonu colan makuista tai oikeestaan mitä vaan muuta mutkun vadelma ei oo mun suosikkimakujani!

Nyt muuten ei yhtään muista mitä neuvolassa sanottiin tosta koska mun pitää mennä siihen testiin, mut hämärä mielikuva on vasta joskus vkolla 24.... :O Tosi kiva kun ekalla käynnillä kerrottiin hirveesti kaikkea eikä mitään annettu paperilla, mitään listaa, eihän noita enään voi millään muistaa!

Sprilaalille tsempit täältäkin! Itse aion ainakin vaatia et pääsen heti pitkälleen sen litkun juomisen jälkeen! Viimeksi kun meinasin pyörtyä, ei jaksais samaa tälläkin kertaa. Mullakin sokerirasitus tammikuun puolella viikon 24 paikkeilla. Yöh, mutta kyllä sen kestää :)
Oon välillä niin malttamaton et haluais jo olla paaaljon pidemmällä ja lähempänä synnytystä :) Haluaa pikkuisen jo syliin terveenä ja täysi viikkoisena tietty, ei ennemmin kiitos :)
Josko nyt kuitenkin ensin odottaa tuo ensi maanantain rakenneultran. Päivät matelee! Mateleeko muilla? ;)

Mua on nyt tässä jo viikon vaivannu yks asia. Kun viimekerralla neuvolassa pyydettiin täyttämään esitietolomake synnytyssairaalaa varten ja siellä kysyttiin olemassaolevia nimiehdotuksia (ilmeisesti hätäkastetta varten). Me ei olla koko asiaa ajateltu vielä yhtään mutta nyt ne nimet on alkanu pyörimään mielessä. Enemmänkin huolestuttaa kuitenkin sukunimiasia. Me ei olla naimisissa, eikä olla suunniteltu menevämmekään. Oon jo kerran sen kokenu ja kerta riitti. Miten ihmeessä saadaan sovittua mikä sukunimi sille pikkuselle tulee? Onko jollain muulla vastaavaa tilannetta?

Pakko vielä lisätä, että oon muuten ihan pihalla että pitääkö mun ottaa yhteyttä neuvolaan vai ihan normilääkäriin kun mun alaselkäkivut alkaa olla este ihan normaalille elämälle. Alkaa mennä pikkuhiljaa hermot kun koko ajan särkee ja vihloo niin ettei pysty mitään tekemään...kai mä soitan yleiseen ajanvaraukseen ja ne osaa siellä sit neuvoa. Toivottavasti.

Mä oon meillä niin hirvee tyranni että niin etunimet ja sukunimen päätän minä ;D Etunimet toki on keskustelavissa mutta eipä tolla miehellä tunnu olevan mitään mun ehdotuksia vastaan. Me ei olla naimissa, ja jos joskus mennäänkin ni mun sukunimi tulis molemmille. Ja miehen sukunimi on melkein yhtä yleinen ku Virtanen ni senki takia haluun lapselle omani koska meitä on vaan muutama kymmenen. Kyllä muuten appiukon naama venähtää kun tän kuulee, eikä varmaan tunnusta itseään lapsen isoisäksi. Vähän omalaatuinen tapaus..

Joo, näemmä kaksi kuukautta syntymän jälkeen saa jahkailla sukunimen kanssa. Mulla ei kyllä edes ole mitään vahvoja mielipiteitä asiasta. Miehellä on kiva sukunimi, mutta oma nimeni on tietty itselle tuttu ja kantaa paljon perinnettä. Meidän molempien kohdalla on mahdollista, että kummankaan sisarukset eivät ole jatkamassa suvun nimeä, joten molempien sukujen puolelta saattaa tulla pientä painetta suosia sitä omaa nimeä...

hymykuoppa, oho toi oli ihan uutta mulle että nimiehdotuksia kysellään neuvolassa (varmaan sit mullakin ens kerralla). Luulin, että sitä on aikaa miettiä niitä nimiä vielä melkeen laskettuun aikaan asti.
Mutta noihan on tietysti vaan ehdotuksia... :) Kai sitä pitäs silti alkaa jo vähän miettimään totakin asiaa!

Sukunimi tulee olemaan miehen, mikä on mulle ihan ok koska sillä onkin ns.hienompi se :)

Toivottavasti spiraalin koe meni hyvin. On se nyt perkele, ettei tohonkaan saada yhteisiä käytäntöjä! Multa kun nimenomaan toi vedenjuonti kiellettiin kokeen aikana :confused: Uskomatonta! Ja litkukin oli taskulämmintä, yökötys, eli maistui todella makeelta, se vadelma siinä oli lähinnä vitsi... :grin Joo noh selvittiinhän siitä. Muuten oli kyllä huomaavainen labratäti. Pitkälleen olisi päässy heti ilman suurempi vaatimuksiakin.

Toi nimiasiahan on just tota hätäkastetta varten. Eli siis jos henkeäuhkaava tilanne vauvalla, niin kastetaan (tai nimetään??? jos ei kuulu kirkkoon???) sairaalassa, niin ei sitten voi kuolla nimettömänä. Onpas kauheeta tekstiä, mutta näin se vaan on... :sad001 Normaalisti (siis jos ei mitään hätäkasteita tehdä) vauva kulkee sairaalassa äidin nimen mukaan esim. Tyttö/Poika Virtanen. Lopulta annettavan nimen ei tarvii olla sama ku sairaalaan "ehdotetut". Jos vanhemmat ei oo naimisissa lapsen syntyessä, täytyy isän käydä tunnustamassa lapsi omakseen kunnan lastenvalvojalla, joka toimittaa asian eteenpäin sitten maistraattiin. Isyys pitää olla tunnustettuna, kun lapsi kastetaan/nimetään, jos hänelle halutaan antaa isän sukunimi. Ja vauvahan pitää nimetä tosiaan 2kk syntymästä tai meidän kunnassa ainakin siihen mennessä pitää nimeämisajankohta olla sovittuna.

Lapsen tunnustaminen on muuttumassa helpommaksi avopareille, mutta se tuskin ehtii vielä vaikuttaa meihin. Jatkossa siis isä saisi hoitaa tunnustamisen neuvolassa ennen syntymää, ei olisi tarvetta luikkia jälkikäteen viranomaisten tykö tunnustamaan tekojaan...

Takaisin