Lilliputtis
Puuhakas puhuja
Lilliputtis saako kysyä mikä esikoisen syntymässä painaa mieltä?
Joo, kyllä saa.
Käynnistettiin 40+2 koska verenpaine hieman noussut, lapsella ei hätää. Päivän olin osastolla tyhjänpanttina, 3 päivää cytotecia, kotona tauko, takas ja ballonki, taas kotiin, lisää cytotecia. Lapsivedet alko tihkua, ite tunnistin, lekuri ei uskonu eikä suostunu ees tsekkaan ja kätilö joutu runnomaan läpi papereihin "pidetään lapsivedenmenona". Täs vaiheessa mun tulehdusarvot koholla ja tiputettiin kahta eri antibioottia, toista neljän ja toista kuuden tunnin välein vuorokauden ympäri.
Lopulta synnytyssaliin, jossa oksitosiinia ja kalvojen puhkaisu. Siellä sit kuulosteltiin koko päivä aamusta iltaan syömä-&juomakiellossa. Kaiken jälkeen tilanne sama kuin alun 3 päivän cytotec-rumban jälkeen: KOLME senttiä auki.
Lapsi syntyi kiireellisellä sektiolla kaiken päätteeksi (4510g). Rv 41+3 Lapsiveden menosta syntymään papereihin kirjattiin 37 h 58 min. Lapsivesi vihreää ja lapsella tulehdusarvot koholla myös. Mä olin kipupumpussa pari päivää toimenpiteen jälkeen. Kotiuduttiin 4 päivää synnytyksestä.

Mut se on tosi käytetty lääke just käynnistyksissä ja keskenmenoissa tyhjennyksissä.
Oksitosiinitippa on ilmeisesti toinen käynnistyksissä käytettävä?