Joulukuun juttelut

Mulla mies ei oo edes mun omaa väriä nähnyt muuta kuin kuvista ja juurikasvusta :D Viehättäis todella paljon nyt antaa vain olla ja antaa oman väri kasvaa takaisin koska oikeasti hiukset kärsineet tosi paljon. Jotenki aattelen että raskausaikana on "lupa" antaa kasvaa vain ja pitää vaikka ponskarilla hiuksia jos juurikasvu häirittee. En hirveänä tykkää meikata niin hiusväri on antanut sen puolesta vähän särmää ja huoliteltua vaikutelmaa.. Tykkään kuitenkin pitää huolta itestäni. Pitääpä nyt katsoa mihin tilanne kehkeytyy, tällä hetkellä juurikasvua joitakin senttejä ja näyttää lähinnä likaisilta ja epäsiisteiltä vaikka just ois pessyt :/

Tuota oon Pilvilinna miettiny. Muutos ois niin suuri et en tiä. Kävin just pari viikkoa sitten kampaajalla ni ny on aikaa miettiä mitä teen.

Ladybug, toivotaan että kaikki on hyvin fiiliksistä huolimatta. Kannattaa ehdottomasti mennä gynelle/ultraan/yleensäkin lääkäriin tarkistuttamaan asia ettei vaivaa. Inhottava olla epätietoisuudessa, kun tilanteen voi saada helposti selville. Ymmärrän toki, että ultrat on hintavia, mutta ehkä tiedosta ja mielenrauhasta maksaa mielellään. :) Tsemppiä!

Tuo vois olla hyvä että värjää lähelle omaa väriä ja antaa sitten vain olla.. Ois ihana alkaa sitten kunnolla "tehohoitaan" hiuksia niin tietää ettei tulos lähde seuraavan värjäyksen aikana taas veks. Erehdyin kerran testaamaan uutta väriä koska oli edullinen mutta halvalla ei saa hyvää.. ihan kuin ois palanut hiukset ja katkes pääly hiukset kymmenen senttiä juuresta ja ihan purkkaa oli koko tukka! Nyt onneksi jo vähän paremman näköinen..ennen sain aina kehuja paksusta ja elinvoimaisesta "leijonanharjasta".. nykyään tää on pelkkä harja :grin:excited001

Voi ei Lady Bug:( Pitäähän sun päästä ultraan, jos kuitenkin sinne päivystykseen soittasit?

Mä en ole värjännyt raskaana ollessa päätä kuin kerran, oli kaverin häät nii oli vähän pakko. Tosin raitoja otin vaan. Nyt juurikasvua pukkaa, vaaleammaksi aiemmin olen värjännyt. Viime käynnillä pari kk sitten tosin laitettiin vähän tummemman vaaleaa, niin ei tyvikasvu nyt ole niin paha. En tiiä ottasinko joulun jälkeen kuitenkin raitoja... Ehkä meen naturellina.

Itse aloitan heinäkuun jälkeen taas spiruliinan syönnin. Se on kyllä ihme aine, hoitaa hiukset vimpan päälle ja kynnet. Tulee kyl tarpeen. Esikoisen synnytyksen jälkeen hiukset meni tosi korpuksi.

Lemona raidat ois siitä hyvä et siinä väri ei oo kosketuksissa päänahan kanssa.:) Ja silti saa vähän "piristystä päähän".:grin

Miten sää pilvilinna tuota spiruliinaa? En oon koskaan testannut.. laitatko ihan pirtelöön vai? Pitäiskö ottaa testiin.. onko siinä mitään raskausajan kieltojuttua.. raidat ois kyllä kans vaihtoehto.. mutta ehkä vasta sitten kun omaa väriä enemmän nii vois olla sellanen pysyvä vaihtoehto eikö värjäis ollenkaan enää koko päätä.. sais vähän tukka levätä. Kookosöljyä moni suosittelee mutta sitäkään en ole kokeillut. Jollain kokemuksia?

Mä käytän kookosöljyä melkein kaikkeen: Saunan jälkeen rasvaan koko ihon, käytän yövoiteena kasvoilla, teen välillä hiusnaamioita, käytän leivonnassa, annan koiralle joka päivä lusikallisen (se on aivan hulluna siihen :D ).. Mun iholle siis toimii. Jos sattuu iholla olemaan kuivempia läiskiä, käytän kookosöljyä ensiapuna pehmentämään, ja sen jälkeen jotain rasvaisempaa (esim. shea-voi) hoitamaan loppuun. Sheaa voi käyttää myös kuiviin latvoihin silloin tällöin, mutta paljoa ei kannata laittaa.

Sehän on levätuote niin en oo raskauden aikana. Oon muuten käyttänyt spiruliina jauhetta ihan jogurttiin sotkenut ja silleen. Eihä se mitään herkkua ole, mutta on yksi ravintorikkaimista ruuista maailmassa. Ja mulla se näkyi kahdessa viikossa ulkoisesti tosi hyvin. Naamaa ei tullut yhen yhtäkään finniä ja iho tosi tasanen, ei yhtään punaisuutta, ja hiukset kiilti ja olivat todella hyvässä kunnossa.

Se on myös tablettina, mutta itse syön jauheena jotta imeytyy paremmin.

Pitääpä testata raskauden jälkeen spiruliinaa. Kookosöljyä pitää kyllä ostaa heti kaupasta kun käy, mulla sellanen ihme sekaiho, kuiva ja eloton ja näppyjä paljon. Oli pillereiden aikaan aivan loistava, ei näpyn näppyä ei kiiltäny ei ollu kuivia laikkuja ei mitään, niin tasainen ja virheetön etten edes käyttänyt meikkivoidetta kuin harvoin. Noh sitten jätin pillerit pois ja enpä ois uskonu kuin paha voi iho olla! Aivan täynnä kipeitä punaisia näppyjä joita ei koskaan ole ollut! Huomasin ettei tehny mieli löhteä enää ulos, salillakin koitin naamaa peitellä hiuksilla..Varmana moni tuttu mietti mitä tuolle on tapahtunut.. nyt Parempi kun alussa, kun syönyt vitamiineja mutta vielä on paljon parannettavaa. Ei tee edes mieli laittautua ku näpyt pilaa koko naaman.. ja sis sellaisissa paikoissa myös missä ei koskaa ole ollut! Kaulalla ja leukataipeessa, hiusrajassa..korvan takana.. blaah :/ onneksi tosiaan puolet jo ainakin hävinny ja jospa pikkuhiljaa loputkin.. :D

Ladybug (muistinko oikein..), voimia, toivotaan parasta!! Mä en ole värjännyt kahteen vuoteen, auringossa olen tahalleen ilman hattua, jotta vaalenee aina luonnollisesti kesällä ja ulkomaanmatkoilla. Mut onhan niitä ekokampaamoita nykyään, kokeilkaa ihmeessä sellaisia! Hirveetä myrkkyä ne blondausvärit ainakin, jos joskus herkistyy, niin erittäin ikävää sit [emoji20] spirulinaa jatkan mäkin heinäkuusta taas. Ihan veteen vaan eikä kannata jäädä makua maistelemaan..[emoji3]

Nojoo, jogurtti on mulla ollu se minkä kaa se on alas menny!

Mut mie alan oikeesti kallistua, että tää vauva on tyttö. Nyt piti saada jääkaappi kylmiä ananaksia! :D

Spiruliina testiin siis kunhan raskaus ohi.. Huomenna alkaa viikko 12 ja kahden viikon päästä olisi seuraava ultra.

Millos muuten näkyy sukupuoli? Tai millon vois aikaisintaan näkyä? Mulle kaikki testit sanoo että olis tyttö tulossa, oi kun olis ihana :chicken: vaikka oikeasti en odota edes mitään tai edes toivo, oon vain onnellinen kunhan menis loppuun asti hyvin kaikki :)

Yleensähä se on katottu rakenneultrassa rv20 tienoilla. Tosin ei kaikki edes suostu katsomaan, koska se ei oo ultran pääasiallinen juttu. Mut aika hyvinhän nuo ovat kertomuksien mukaan sanoneet. Meille sanottiin kans esikoisesta silloi.

Julkisella puolella ei sukupuolta yleensä arvailla ennen rakenneultraa. Paitsi jos tehdään nipt testi, niin sen perusteella sit saa 100% varmuudella tietää kumpi tulee. Ultralla tehdyt veikaukset ei oo ikinä 100% varmoja.

Takaisin