Joulukuun jupinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Annnika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suvii: Minä kans olen ikäni heppahommia harrastellut ja omia on ollut vuodesta -99 lähtien. Mulla lähti oma heppa nyt ylläpitoon kaverille, kun aikasemmissa raskauksissa oon kokenut ratsastuksen epämukavaksi heti siinä vaiheessa kun maha on kasvanut ja alkanut hölskyyn liikkeessä.:) Nyt kun on tää kaksosraskaus, niin ei mahda olla musta hean selkään ku pari kuukautta, jos sitäkään...:( Koitan kuitenkin tallilla kulkea akkuja lataamassa ja puuhailemassa loppuun asti vaikka maasta käsin heppoja työstäen.:)
Mulla tuttu kätilö varoitteli, että ratsastus kannattaa lopettaa vähintään 3kk ennen synnytystä, ku muuten lantionpohjan lihakset on liian timmit ja synnytys sen takia vaikea. En tiiä oliko se sit syynä, kun esikoisen puskeminen oli melko lujassa ja raukalla oli julmetut verenpurkaumat silmissäkin ja naama ihan mustelmilla...:( Mut mielipiteitähän varmasti on niin monia ku kätilöitäkin...:)

Minä tunnollisesti rasvailin mahaa eka raskauden lähes joka ilta. Toista odottaessa tosi satunnaisesti, mutta arpia ei tullut kumpaakaan odottaessa. Saas nähdä miten nyt käy... Pariin otteeseen o pitänyt rasvaa levittää ku mahanahkaa niin kiristää ja kutittaa...:P

Mie rasvailin jo ennen raskautta useamman kerran viikos ain suihkun jälkee koko kropan, nii sama jatkunut :)

Mä alotin rasvailut eilen kun huomasin jo pari uutta punaista viirua ilmestyneen:eek: vatsa kutiaa aika paljon ja on sillä kokoakin jo, ettei epäselväksi jää onko siellä salamatkustaja. Viikot 8+4!

Enpä taida edes rasvata mahaa enää tässä raskaudessa.. Viimeksi rasvasin tunnollisesti alusta loppuun päivittäin ja silti maha on kuin maantiekartta.. :angry2
Joten taitaa tosiaan olla kudostyypistä riippuvaa nuo raskausarvet, enkä minä niitä ainakaan saanu ehkäistyä.

Minä en usko rasvaamiseen, vaan pikemminkin raskausarpien syntyyn varmasti vaikuttaa enemmän kudostyyppi. Minä en ekassa raskaudessa rasvannut ainuttakaan kertaa, ja mahaan ei tullut siltikään yhtään arpea, vain reisiin muutama pieni.

Tänään olisi yövuoroon meno, ja jännittää vähän miten selviän kun olo on ollut melko väsynyt ja huonovointinen..varsinkin kun meillä ollaan yövuorossa yksin. miten muut vuorotyöntekijät ovat jaksaneet yövuoroissa?

Mulla kans arvilla on maha reidet ja tissit esikoisesta, ja öljysin kyllä ihan päivittäin aamuin illoin jostain rv 11 lähtien. Eli kudostyyppi vaikuttaa. Nyt en varmaankaan aio rasvailla samalla tavalla, ei maailma kaadu jos muutama arpi tulee lisää.

Mulla nyt viikkoja 8+3 ja rinnoissa on arpia kun ne on alkanu kasvaa kauheeta vauhtia, reisissä kans arpia mut mahassa ei vielä ainakaan. Rasvaan mahan ja nyt myös rinnatkin noin 3-4 kertaa viikossa. Saas nähä auttaako se.

Onnea kihlautuneille !!

Tanjamus, mie teen kans vuorotyötä. Nyt kolme yövuoroa takana ja meillä ollaan kans yövuorossa yksin. Miulla ei oo vaikeinta olla se väsymys, ehkä se alkaa jo vähän hellittää. Vaikeinta on se, kun ei oo tottunu syömää kunnolla yövuorossa ja varsinkin aamulla/aamuyöstä tulee huono olo ja oon syönyt sit lähinnä hedelmiä kun ne menee alas. Toki siihen kyl varmaan vaikuttaa myös se, et silloin on väsyneimmillään... Toivottavasti jaksan kuitenkin tehdä noita yövuorojakin siihen asti kun töissä olen.
Tänään tasan 10 :smiley-bounce013

Suvii: Minä kans olen ikäni heppahommia harrastellut ja omia on ollut vuodesta -99 lähtien. Mulla lähti oma heppa nyt ylläpitoon kaverille, kun aikasemmissa raskauksissa oon kokenut ratsastuksen epämukavaksi heti siinä vaiheessa kun maha on kasvanut ja alkanut hölskyyn liikkeessä.:) Nyt kun on tää kaksosraskaus, niin ei mahda olla musta hean selkään ku pari kuukautta, jos sitäkään...:( Koitan kuitenkin tallilla kulkea akkuja lataamassa ja puuhailemassa loppuun asti vaikka maasta käsin heppoja työstäen.:)
Mulla tuttu kätilö varoitteli, että ratsastus kannattaa lopettaa vähintään 3kk ennen synnytystä, ku muuten lantionpohjan lihakset on liian timmit ja synnytys sen takia vaikea. En tiiä oliko se sit syynä, kun esikoisen puskeminen oli melko lujassa ja raukalla oli julmetut verenpurkaumat silmissäkin ja naama ihan mustelmilla...:( Mut mielipiteitähän varmasti on niin monia ku kätilöitäkin...:)

Minä tunnollisesti rasvailin mahaa eka raskauden lähes joka ilta. Toista odottaessa tosi satunnaisesti, mutta arpia ei tullut kumpaakaan odottaessa. Saas nähdä miten nyt käy... Pariin otteeseen o pitänyt rasvaa levittää ku mahanahkaa niin kiristää ja kutittaa...:p

Jaa no ei ainakaan muhun pätenyt toi ratsastuksen lopettaminen vasta tosi myöhään ennen LA:ta. Poika syntyi vähän liiankin helposti ja salakavalasti. :grin

Tääl kans yövuorot just takana ja yksin valvotaan.. Meni ihan jees mutta piti koko ajan syödä jotain pientä (klementiinejä yms.) ettei olot pääse yllättämään.. Ja nukkuminen ei ollu nii hyvää ku yleensä. Hyvin jaksoi kyllä valvoo. Eniten hirvittää se et ekana yönäki piti nostaa ihminen lattialta ja vaik se nyt ei näin alus olekaa nii vaarallista nii mite jatkos. Pitänee pyytää vaa kahta vuoroo myöhemmälle..

Hyh hyh, keittelin kuopukselle kukkakaalia ja parsakaalia, ja tää haju on ihan kammottava! Ei oo ennen näin pahasti ällöttäny hajut :sick006

Mä en edellises rasvannu ku ehkä kaks kertaa mahaa ku vähä kiristi, eikä uusia tullu, vanhoja oli teiniajan lihomisesta. Tänään katoin mahaani et ei hyvää päivää, ku se on jo pyöree :/ huomenna rv7 vasta.. On vaaikee kohta piilottaa ku muoto on pallo. Onhan mulla massaa tässä mikä pullottaa, mut tän viikon aikana muoto on pyöristyny :D

Miekkää en oo kummassakkaan raskauvessa rasvaillu. Esikoista oottaissa tuli maha täytteen arpia, mutta ne ku kerkis vaaleta tän n.5v aikana, kun ootin kuopusta, ni ei tullu uusia eikä entiset tummunu ku maha kasvo. Ja miullaki oli mahan ympärys se 120cm.
Pitäs ruveta taas pikkuhiljjaa reippailemmaan pihalla, kuhan vaan tää väsymys vähän hellittäs. Ettei ihan pääsis turppoommaan ku pullataikina. :D

Ihan harmittaa ku ei tullu mitattua esikoisesta kertaakaan mahanympärystä. Pitää tällä kertaa yrittää muistaa :)

Miekkii ihan huviksseen mittailin. Esikoisesta ei tullu mittailttuu, mutta sammaa kokkoo se suurinpiirtein oli. :)

Mites se oli, saiko pellavansiemeniä syödä kuumennettuna? Söin eilen ja tänä aamuna moniviljaleipää jossa näkyyki olevan pellavansiemeniä myös. :S mulla tämmönen kuvitelma et kuumennettuna sais syödä, pitääkö paikkansa? :/

Kyllä mie oon ihan surutta syöny leivän seassa. Ku aika monessa leivässä sitä kuitenkkii on. Ei kait sitä sais syyvä ollenkkaa?!

Apua auttakaa :D Kauhian vaikiaa olla kertomatta raskausuutisia ku leivotaan äitin kanssa torttuja ja jutellaan taukoamatta :D Koitan sinne jouluaattoon säästää kuitenki!

Vähän joka toisessa lauseessa on jotain mikä liittyy aiheeseen, ja pitää vaan nieleskellä niitä lauseen loppuja.. Ehkä se tästä :D

Mieki sillon testin teon jälkeen vähän vihjailin melekkeen joka lausseessa tähän raskauteen mutta ei se onneks tajunnu :D

Takaisin