Joulukuun jupinat

Annnika

Kommentoinnin ninja
Heinämammat 2016
Marrasmammat 2018
Ajattelin aloittaa uuden ketjun, kun alkoi joulukuu :).
Eli monella varmaan joulun odotuksen lisäksi, vielä jokin isompi asia mitä odottaa... :wink.
Itse ajattelin tänään laittaa joulua kotiin, ja jotenkin tuntuu paljon tunnelmallisemmalta tämä joulu kun yleensä. Voi toki johtua siitäkin, että ennen tätä raskautta ahdisti koko joulu, kun tämän joulun olisi pitänyt olla se, kun meitä olisi ollut kahden sijasta kolme, aikaisempi raskaus meni siis kesken...
Jotenkin tämä raskaus pistää kaikki "juhlapyhät" ihan eri asemaan, kun niistä tulee vauvan myötä kovin erilaisia ja ehkä eri merkityksiä... Saako kukaan kiinni, mitä tarkoitan...?
 
Ymmärrän, mitä tarkoitat! Itsellä on ajatus "vauvan ensimmäisestä joulusta ja uudesta vuodesta ja...", vaikka pienokainen on vielä massussa, hih. Voi kun vain pysyisi matkassa!

Mun mies kosi mua eilen, joten tänään on mun ensimmäinen päivä kihlattuna! Maailman onnellisin tyttö :Heartpink
 
Onnea Monsterille kihlauksesta!! Ihanaa :Heartred Meinaatteko vielä ennen vauvan syntymää käydä vihillä?
Mustakin on jo melkein kuoriutunut jouluihminen lasten myötä :rendeer Jopa joululiinoja on meidän perheeseen eksynyt ja nyt meinasin panostaa verhoihin! Nimim. entinen joulunvihaaja :wink
 
Onnea kihlauksesta! Täällä vietetään esikoisen ensimmäistä joulua ja ai että ❤️ ensi jouluna toivottavasti kahden lapsen voimin!
 
Onnea kihlauksesta! :love2 Meillä on tontut seinällä ja valot partsilla, tässä haikailen jo kuusen perään.. siellä se kellarissa odottelisi, tekokuusi. Pitää varmaan jo ensi viikonloppuna se kaivaa esiin niin kerkee siitä vähän "nauttiakkin". Tänä jouluna lähdetäänkin mummolaan, sinne tulee aito kuusi (ah, mikä tuoksu), meille ei voi aitoa tuoda, kissat sekoaa ihan täysin :schocked028
 
onnea kihlauksesta :):Heartred meillä olis jouluaattona ollut meidän tähden laskettu aika:Heartred mutta nyt jännätään tätä ihanuutta :)
 
Onnea Monsterille.:)

2013&2015? kyselit näista tuplaraskausoireista verrattuna aikaisempiin raskauksiin. Muuten en ole eroa huomannut kuin sen, että maha kasvaa hurjaa kyytiä. Nyt viikkoja 9+3 ja löytyy vain pari tarpeeksi väljää tunikaa joilla saan mahan piiloon tarkkasilmäisiltä. Normaalimitoissa mulla ei hirveesti mahaa ole, joten nyt ku maha on heti kylkiluiden alapuolelta kohollaan, niin ei jätä paljoa arvailujen varaan. liitoskipuja on myös ollut nyt alusta asti. Verenpaineet oli viikko sitten 103/60, joten huimaa ja heikottaa kovasti, mutta pahoinvoinneilta oon melko hyvin välttynyt kun olen närppinyt ruokaa parin tunnin välein. Eli tiivistettynä ainoa erottava tekijä aikasempiin raskauksiin on ollut mahan kasvuvauhti.:) Onko sulla ihan identtinen kaksonen? Miten oot sen kokenut?:)

Meilläkin eilen viriteltiin jouluvaloja ja laitettiin jouluverhot keittiöön. Lapsien myötä on alkanut meilläkin joulu näkyä. Jotenkin lapset tekee sen joulun.:)
 
Täällä olisi pakko varmaan varastosta käydä kaivelemassa mammahousut ja rinnanlämmittimet. Maha on aika pömppö. Neuvolan täti varoitteli, että se voi tulla esiin aika varhain, kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa...
 
Joulukuu käynnistyi tuhruvuodon merkeissä aamupäivällä :sad001 oikeastaan se oli kuin haalean rusehtavaa/aavistuksen pinkkiä valkovuotoa, ei vuotanut siteeseen asti ja iltaa kohti taisi jo onneksi loppuakin, mutta kyllä aiheutti ylimääräisiä sydämentykytyksiä työpaikan vessassa. Lisäjännitystä tuli vähän aikaa sitten, kun alaselkää juili oikealta puolelta aaltomaisesti hetken aikaa. Kunpa nämä jäisivät tähän... Eikö vois hypätä suoraan pari kk eteenpäin, nää riskiviikot on niin piinallisia!
 
Onnea Monsterille!!:hello2

hannanna: Mulla sama juttu...selkää särkee, ala ja risti ja myös oikeella puolella alavatsassa tuntuu välillä kipua. Kävin ultrassa viime torstaina ja lekuri katto et munasolu oli irronnu just oikealta puolelta. Sano et sen tilalle ilmestyy keltarakkula ja se saattaa sit tehä vähän kipeetä ja se taas on täysin normaalia. Joten mun on nyt vähän helpompi hengittää ku ennen ultraa :)

Joulua pitäis joo alkaa laittaa. Meilläkin poika (2v 3kk) osottelee lelulehistä autoja ja sanoo - Pukki :p

Näytin pukin kuvaa jostain lehestä ja kysyin et haluuko et pukki tulee meille..alkuun oli tiukka ei, mut sit kun selvensin et pukki tuo lahjoja niin ku sillon sun synttäreinä ni sit tuumas et - Pukki, tänne.

On se totta et lapset tekee joulun. Ja haluan kyllä isosti sen aina viettää..ja nyt vielä isommin jos mahollista.
 
En oikein tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa, mutta kakkosella pyörivä SuomiLove ei oo kyllä hormonihuuruisen katseltavaa! Vollottaessa meni käytännössä koko jakso!
 
Viime raskaudessa (reilu vuos sitte) tuli se lasten voice kids ja itkin sitä katsoessa AINA. Tänään toi suomilove herkisti kyllä myös. Voi hyvää päivää...

Nönnnönnöööllä onkin siellä jo isompi lelukuvaston tutkija. Meillä kiinnostaa kuvastot lähinnä vaan maistellen ja paperia syöden toistaiseksi ja onneksi :) Saa toki tuo jouluna 8kk tyttö eniten kaikista lahjoja, joista paras lienee se lahjapaperi...
 
Takaisin
Top