Joulukuun jupinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miko_84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kultashiini..ei käyny..on tota pehmeyttä luitten ympärillä :)..Kohta pitäs lähtee menettämään hermonsa tonne kauppa reissulle..Toivoo hartaasti että yks tavaratalo palvelis nii hyvin et löytäs kaikki lahjat sieltä ettei tartteis lähtee keskustaan ajelee..sit on varma et menee totaalisesti hermot ja tää keli vielä ja vauvan kans yksin liikenteeseen..

Voi Keijuli otan osaa tuohon kauppareissuun. Tämä on eka vuosi, kun on ollut kaikki lahjat reilusti ennen joulua paketissa eli meiltä jää tänä vuonna pois viime tingan shoppailu. Ruokatarvikkeet pitää vaan hankkia. Mies unohti aamulla maitoämpärinkin ja se niin ketuttaa. Pitää käydä viimeistään maanantaina sitten hakemassa siihen ämpäriin sitä maitoa, jotta saan laatikot ja puurot tehtyä o_O

No onpas nurinkurinen käytäntö.. Ei äkkiä uskoisi et nykyään on tollasta paskaa tää terveydenhuolto.. Olishan se osa vanhempienkin terveydenhuoltoa et saisivat jäädä rakkaansa kanssa (ainakin äiti) sairaalaan yöksi ja tueksi :/

Joo no tässä tuntuu, että tarviin varmaan kohta ite jotkut mielialalääkkeet. Juuri soitti lääkäri, että koepaloista selvis maitoallergia. Nyt tarvii sitten maanantaina hakee apteekista Profylac -korvike ja mitä netistä luin, niin hyvästi elämä. Kuulostaa niin pirun hankalalta ton sekoittaminen ettei mitään järkeä. Pitää ensin keittää vesi 70 asteeseen ja sekottaa siihen joku tietty määrä tota jauhetta ja sitte jäähdyttää vielä 35 asteeseen, että voi syöttää. Siihen päälle vielä nämä meidän lääkkeet, jotka menee tällä hetkellä 06.30 3 ruiskullista, 09.00 2 ruiskullista, 12.30 2 ruiskullista, 18.00 2 ruiskullista ja 22.30 2 ruiskullista. Että hyvää päivää vaan, ku sekottelee ensin lääkkeet ja sitten maidot, ja vauva huutaa vieressä nälkäänsä! Ollut nytkin jo välillä niin peestä tämä koko lääkkeiden sekoittelu, ja nyt vielä potkitaan tälläkin tavalla suoraan naamaan. Ei kyllä enää tiedä mitä ajatella...

Kunnon valitus taas tähän väliin, mut järki pakenee oikeesti jo päästä. :smiley-angry017

Sydämen vajaatoiminta. Keuhkovaltimon läppä ja aortan läppä vaihdettu, sekä vasen kammio supistuu huonosti.

Sitä täällä toivotaan, mut jos isäänsä tulee, niin tää maitoallergia on vaan alkua. Isänsä saanu syödä 7kk alkaen perunaa ja jauhelihaa, eikä muuta. Joskus vanhempana sitten saanut alkaa syödä vähän enemmän ja nykyään lähes normaali ruokavalio.

Tsemppiä Suviii!

Mun on pakko kommentoida omaa miestäni. Ollaan molemmat ensimmäisessä pitkässä parisuhteessa ja toistaiseksi ainakin asiat on sujuneet ihan mukavasti :). Mies on kolme vuotta vanhempi ja aika rauhallinen kaveri. Meikäläinen on meidän parisuhteessa se hankalampi osapuoli. Mutta siis , mies tokaisi kerran, että ei voisi ikinä kuvitella olevansa vauvan kanssa kotona, kun pitäisi tehdä niin montaa eri asiaa samaan aikaan ja muistaa kolmen ihmisen asiat ja hoitaa vielä koira :love7. Oli aika kivasti sanottu. Tuntuu kivalta kun hän arvostaa minun kotona oloa. Saattaa johtua osittain siitä, että hänen äitinsä on ollut kotiäitinä siitä saakka kun veljekset syntyi. Ei siis ole kotona tarvinnut tehdä mitään itse, kun äiti on hoitanut kaiken. Tuosta johtuen on saanut kouluttaa miestä jonkun verran siinä, että auttaa välillä kotitöissä. Tekee kyllä aina kun pyydän, jopa ilman mutinoita :).

Mekin kun oltiin taysin lastenosastolla tytön ollessa viikon ikäinen, niin sain olla yötä, kun osaimetin. Tosin kun mentiin päivystyksen kautta, niin siellä sanoivat, että jos yöpyä haluaa ei kannata sanoa että tyttö syö myös korviketta ennen kuin on saanut yöpymisluvan... ja toiseksi yöksi painostivat mut kotiin ja piti jättää tyttö sinne, kun en halunnut tapella. Ja siellä on ahdasta ja ankeaa. Meidänkin viikon ikäinen samassa huoneessa isojen kanssa ja aamulla kun tultiin takaisin osastolle niin oli käytävällä kun huoneessa ei ollut tilaa... saisi olla enemmän tilaa lapsille ja vanhemmille.

Suvii, toivottavasti pääsette kotiin kaikki yhdessä viettämään joulua. Mikä on peruste sille, ettei saa jäädä yöksi? Varsinkin, jos osa saa jäädä. Onneksi itse sain jäädä vauvan kanssa osastolle yöksi vaikkakin lattiamajoitukseen silloin kun jouduttiin 3 päiväksi lastenosastolle. En tiedä, miten olisin kestänyt kotona yksin ilman pikkuista. Syömässäkin kävin melkein juosten, kun jouduin vauvan sinne osastolle hoidettavaksi jättämään. Näin nimittäin, kun toinen pikkuinen samassa huoneessa oli yötä ilman vanhempia ja ei ne hoitajat sitä tietenkään ehtinyt koko aikaa hoitaa, kun samalla hoitajalla on useempi hoidettava eri huoneissa. Mä sitten aina toiselle vauvalle tilasin hoitajan, kun se itki, mut kestihän siinä hetki, että ne tulivat. Minusta on kyllä parasta, että pieni vauva saisi olla äitinsä kanssa, joka hänet parhaiten tuntee. Kyllä tuon ikäinen sitä paitsi osaa jo kaivata juuri sitä omaa äitiä. Jaksamisia paljon teille ja myös nyt tämän maitoallergian kanssa.

Pistää ihan vihaks toi et vauva pakotetaan jäämään yksin mut isompi lapsi saa vanhemmat vierelleen. Kyllähän ne isommatki lapset tarvii vanhempiaan sairaalassa, mut niin ne pienetkin. Mä en tiiä mitä vastaavassa tilanteessa tekisin, mut luultavasti sais siinä koko sairaala kuulla kunniasa :sad001 Ja sitte hitto joka paikassa painotetaan sitä kuinka tärkeää vauvalle on äidin läsnäolo ja varsinkii ku viel on erityishoitoa vaativa tapaus muutenkin, niin sitte ku tilanne tulee etee ni tehdään ihan toisin ku mitä maailmalle kailotetaan :angry

Niin, ja meinas ihan unohtua. Toi hiustenlähtö.... Mulla kans lähtee hiukset, ja kyllä vaan on lähteny enemmän ku mitä olis pitäny. Pelottaa mennä pesee hiuksia, ku sitä lähtee kouratolkulla. Oli mul jo hiustenlähtö ongelmia ennen raskauttaki, mut raskausaikana tuli upeat ja ihanan paksut hiukset. Nyt sitte on niin paljo lähteny et päänahka kuultaa läpi ja on tullu kunnon "mikkihiiret" :sad015 Mä en ees muutenkaan käytä mitään aineita hiuksissa, enkä oo värjänny monee vuoteen. Nyt en uskalla ees pitää enää kinni, ku se pahentaa ongelmaa. Käytän vaan kotimaista luomu shampoota ja hoitoainetta, ja pesen 2-3 kertaa viikossa nää.

Nyt alkanu miettii et pitäskö vetää siiliks ni ei tarvis katella tot kuontaloo, huivilla piiloon vaa. Jos ne vaik sais siitä spurtin ja lähtis uuteen kasvuun ja eloon. Mut sit pelottaa et kasvaako ne enää ollenkaan.

mun siskolla on tosi ohuet hiukset ja päänahka loistaa läpi,sillä oli joskus tosi paksut ja pitkät hiukset mut silläkii vissii raskaudet,liika värjääminen ja huono ruokavalio huonontanu asiaa.sekii sitte vetäs semmosen punkkaritukan...jota se tosin värjää jatkuvasti.kohta sillä ei oo yhtää karvaa päässä.

Nyt voisin lähettää ton miehen raketilla kuuhun.. En oo muutamaan yöhön nukkunut kunnolla vaikka pikkumies nukkuukin 21-07 välin niinku tukki.... Nyt eilen pyysin jospa mieheni voisi nousta tänä aamuna jäbän kans aamulla et voisin nukkua vähä univelkoja pois... No kuinkas kävikään herättelin sitä puoli tuntia sain vastaukseksi kuorsausta... :smiley-angry002
No me täällä ollaan sitten syöty, koristeltu kuusi ja laulelin jäbälle niin voi että sitä hymyä... veetutus loppu samantien!:angry9

"Mikael Sundberg vastaanotti tänään kunniakirjan ansiokkaasta toiminnasta arjen poikkeustilanteessa, autettuaan hylättyä lasta Masalassa."
Hienoa toimintaa pojalla ja hyvä että nuori mies sai kunniakirjan asiasta! :)

Mä tuolta syyskuisten ketjusta huutelen. Tuli vaan mieleen kun luin tästä 2-vuotiaan jutusta ja että se on nyt ollut se isä joka kuolleena löytynyt. Mä ekana ajattelin että isällä on ollut tarkoitus riistää henki itseltään ja lapseltaan, mutta onkin tullut katumapäälle (järkiinsä?) ja jättänyt lapsen ja tappanut vain itsensä...? Aika monesti ollaan saatu lukea uutisia joissa isät ovat tappaneet koko perheensä itsensä mukana :sad001

Mun mies sanoi että jos tää isä oli vaan joku nisti ja niin kuuppa sekaisin aineista ettei tajua mitä tekee.

Joka tapauksessa, mä koen että tämä 2-vuotiaan hylkäys kentälle todennäköisesti pelasti lapsen hengen. Tuskin sieltä metsästä lasta olisi ajoissa löydetty.

Tarkoitus ei ollut mitenkään puolustella/selitellä tms isän tekoa. Sanomattakin selvää että ihan väärässä seurassa lapsi ollut alun alkaen. Ties mitä tuossa olisi voinut vielä sattua.

Anteeksi nyt kun palasin vielä tähän ikävään asiaan :sad001 Kai mä tällä mun tarinalla yritän tehdä itselle käsittämättömästä asiasta paremmin ymmärrettävää...

Kyllähän noita sekopäitä on maailma pullollaan. Onneks tossa nyt tosiaan oli "onnellinen" loppu. Usein ku lukee noita uutisia, ni niissä on vielä naapurit kommentoinu, et ihan normaali perhe oli. Mukava mies tai nainen. Eivät pitäneet mölyä itsestään. Ikäviä juttuja, harmi vaan, et ne usein sit kärjistyy kuolemiin. Samalla voisin kyllä moittia mielenterveyspalveluitakin. Oon tehny töitä paikassa, josta usein kysyttiin auttavia puhelimia. Niis on ihan mystiset aukioloajat ja sit ku sinne soittaa, ni tulee nauhote, et on ruuhkaa. Itsellä ei ole koulutusta ketään auttamaan, mut parhaani oon tehny ja kuunnellu toisten murheita. Tarvis selkeesti lisää porukkaa auttamaan.

Äh, meni taas synkkiin juttuihin kirjottelu.

Takaisin