Joulukuun jupinat

Joo, mä kävin kans aleissa ja kyllähän sitä vaatetta lapsosille taas löysi.. Meillä on kyllä ihan liikaa vaatetta molemmilla. Vähemmälläkin määrällä pärjäis :oops:
 
mä kans mennä viipotin vaunujen kera sittarii vaateostoksille,ku huomasin et tytöllä ei oo ollenkaa koon 68 housuja,on vaa 62 ja sit 70->.vissii neljät housut löyty ja sit yks hello kitty body,ostin sit senkii vaikka suosinkii enempi nalle puhia:).
tilasin vauva lehenkii sen perusteella et siinä sai tilaajalahjaks nalle puh-petivaatteet,ei vaa oo vielä(kään) tullu ne.
 
Mul oli onneks mies mukana. Oli jo muutama kiva body käpälissä, ku mies totes, et eikö pitäny housuja ostaa :D Kivasti oli kaikki ostanu koon 80-86 vaatteita jouluks. Ettei vaan jää heti pieneks. No juu, reilu on ihan kuva, mut jätkä on jonku 66cm pitkä. Ne oli ihan järkyttävän isoja, siis etenki leveyssuunnassa.
 
Meilläkin tuli paljon ihania vaatteita lahjaksi ja kokoa 68-74 oli kaikki, niin heti pääsevät käyttöön ja tulivat tarpeeseen. Tänään sitten alennusmyynneistä keskityin ostamaan itselleni vaatteita, kun ei mitkään vanhat oikein oo hyviä, eikä oo ehtiny paljon itelle ostaa. Lähti mukaan 7 yläosaa :)
 
IceCream: Mä tilasin kanssa vauva lehden ja valkkasin lahjaksi nalle puh-lakanasetin, se lakana vaan oli tosi pieni! Aivan liian pieni meidän normaalin kokoiseen vauvan peittoon :sad001
 
Mä hamstrasin vauvalle pitkälti 74 kokoa kun 68 kokoa on jo aika paljon kertynyt. Uudet vaatteet menevät vielä hetkeksi kaappiin odottelemaan :)
 
Meidän poika sai pelkkiä 92 kokosia vaatteita! :eek: voi hitsi kun olivat isoja..Varmaan mene viel ens joulunakaan! Sitten onneks toinen pojan kummisedistä oli niin ihana, että toi pojalle jonkun 2 metriä pitkän ja metrin leveän pehmolelukoiran :D On siinä ollut näky kun sitä on kantanut kaupassa. Tiesi varmaan, että keräillään isoja pehmoja kun niitä jokunen tässä olkkarissa istuu tuoleilla tai sitten vaan ajatteli ettei meijän elävät haukut riitä pojalle "leikkikavereiksi" sitten isompana :) Niin ja ostihan pojan 8v serkkupoika semmosen ihanan fisherpricen perhoshelistimen, jossa kaikennäkösiä vimputtimia ja ritinäjuttuna. :)
 
joko orvokki oot saanu sen tilaajalahjan??mä en saa varmaa ikinä ja sit pitää taas valitella joka paikkaa:grin. muistatko minkä kokonen se lakana/pussilakana on?
 
Joulu meni rattoisasti..Aatto ilta miun vanhempien luona perinteisesti illan vietossa..tyttö loikoili lattialla ja sen serkut piti ahkerasti sille seuraa..Tytöllä jäi pienet "kauneus"unet siinä tohinassa ottamatta,mutta ennenkö mentiin meidän tädin luo joulukahville ni tyttö nukahti puoleks tunniks miun syliin silmän räpäyksessä..:)Lahjoja saatiin..tyttö sai vaatteita ja jo isompia vaippoja jotka onkin jo käytössä :). Tapanin päivänä tyttö sit päätti yllättää iskänsä ja kääntyi ihan omin voimin mahalleen kun ite olin käväsemässä kaupas :). Ja ai että sitä kiukkuu sittenkun haluis olla vaa mahallaan mut ei jaksa olla ja selällään ei sit enää viihdytä :).
 
Joo, meillä kun oli ne nimiäiset silloin 2 kk ikäisenä, niin saatiin silloinki 86 ja 90 kokoisia vaatteita, vaikka olin sanonut, mikä koko on seuraava. Tuo "ei jää heti pieneksi sitten" -juttu on ihan tyhmä, kun ei niitä voi laittaa päällekään ikuisuuteen, tai mä en ainakaan laita ja kääri lahkeita ja hihoja ja pidä lasta jossain säkissä, kun on sopiviakin vaatteita. Ja toinen tyhmä puoli on se, ettei ne ostajat selvästi voi tietää - kun en minäkään - että mikä vuodenaika on sitten, kun ne vaatteet on viimein sopivia. Monta vaatetta on jäänyt käyttämättä jo nyt tämän takia, kun on olleet liian kesäisiä, ja nää tulee varmaan olemaan sit liian kuumia... ääh
 
IceCream: Mulla kesti aika kauan ennen kuin sain sen pussilakanan. Ja se lakana on n.puolet pienempi kuin äitiyspakkauksesta saatu peitto :sad001 oli kyllä aika pettymys ja käyttämättä on lakana jäänyt, kun ei kerta sopivan kokoista peittoa siihen löydy....
 
Kunusiini Joo, en mäkää tykkää käyttää liian isoja vaatteita. Ja miks pitäs kun sopiviakin on joka koossa. Mutta mä sanon yleensä halukkaille ostajille seuraavat koot koska tän hetkisiä vaatteita jo on ihan liiaksikin, monesti kyllä sanon suoraa ettei tarvita vaatteita koska muut ei voi tietää minkälaisista vaatteista tykätää :wink (paitsi pojan yksi kummitäti, sillä on hyvä maku :) ). Mutta kas kummaa, joulupukki toi 68cm vaatteita ja niitä on nyt sit niin paljon ettei taatusti ehitä kaikkia käyttää. Ja varsinkin kun niistä tietyistä tulee lemppareita. Mä oon kylläs ellain hamsteri, että pojalle on jo jemmassa kokoon 92cm vaatteita. Aina otan jos tosi hyvästä alesta löydän tai kirpparilta. Siis perusvaatetta jemmassa, paitoja, bodyja ja housuja. Niin sanotusti kausivaatteet saa jäädä odottamaan tarkkaa kokoa vaik pikkasen jo esikoisen avulla osaa ajatella mikä koko saattais olla milloinkin sopiva. Oon ostanu muovilaatikoita joihin jemmaan vaatteita, eli täällä on niin esikoisen kuin vauvankin vaatteita jemmassa.. Mutta oonki aina sanonu, että mulla on vaan yksi tyttö ja yksi poika niin haluan pukea ni kivasti ja nätisti enkä muilta saatuihin kulahtaneisii, reikisii ja tahraisii vaatteisiin :grin
 
mä vein tytön pieneks jääneet vaatteet diakonille,lahjottakoon se niitä eteepäin.
mun sisko kauppaa mulle sen tytön pieneks jääneitä vaatteita,mun periaate on että en siltä niitä osta koska se on mun sisko ja myös tytön kummi ni saa lahjottaa ilmasiks mulle.en tosin oo ikinä niitä saanu/ostanu koska siskon tyttökii on jo vissii 3 ni niitä vaatteita joutuis säilyttää tosi kauan.
 
Mua pännii välillä noi vaatekoot, kun esim. henkka tekee kauheen pieniä vaatteita, ja sitten on vaatteita joissa on hirmu pitkät hihat ja lahkeet mutta vatsalta ne on kapeita eikä mee sen vuoksi kauaa. Just tänää laitoin sivuun pieneksi jääneitä vaatteita ja siirryttiin koon 68- kokoihin, poika on nyt 3kk 2,5 viikkoa :)

Hassua kun vauva syntyi syyskuussa ja LA oli elokuussa, niin välillä tuntuu hassulta lukea elokuun juttuja, vaikka kyse ei ole isosta erosta, niin väliin tuntuu että muitten vauvat täällä on jo vanhempia ja kehittyneempiä :D (kyse viikoista eikä vuosista, oon minäkin hassutin)
 
Mulla on myös samoin kun tiutsilla, lapsille isot vaatteet jemmassa muovilaatikoissa kokojärjestyksessä :) sieltä on helppo ottaa aina vauvalle uusi erä kun vanha jää pieneksi. Ostin myös alesta jo 74-86 kokoja, kun sai nättejä vaatteita edullisesti!
 
Mä jemmaan kaikki vanhat vaatteet, jos meille yksi pikkuinen vielä sattuisi tulemaan :) Suurin osa vaatteista on vielä tosi siistissä kunnossa kahdenkin käyttäjän jälkeen. Meillä on kyllä niin tyttömäisiä vaatteita hankittu, että jos poika sattuisi tulemaan, kaikki vaatteet kyllä saisi sitten uusina!

Jouluna juttelin pikkuveljen kanssa ja hänelle ja avopuolisolle oli myös alkanut hiipiä vauvakuumetta...seuraava osoite vaatteille on sitten sillä selvä jos he pikkuisen sattuvat saamaan. Myös diakonialaitos saa osansa ja kaikkein rakkaimmat vaatteet meinaan säilyttää omille lapsille muistona ja olisi ihana nähdä ne vielä joskus lastenlasten päällä :)
 
mä säilytin tytön ensimmäisen pipon minkä se sai synnäriltä,tai oikeestaa vauvateholta kun ei ollu synnärin osastolla tarpeeks pieniä pipoja.ja sitte säilytyksessä on vauvan isän vauvana pitämä paita:)
 
Nonii pääsin minäkin vihdoin koneelle möllöttämään!
Joululahjoja tuli ihan hirveesti kaikkia leluja, puruleluja, lampaantalja, muutamia vaatteita ja rahaa jäbän säästöpossuun :)

Noista vaatteista... kun meillä on ensimmäinen lapsi niin arvatkaas jemmaanko kaikki vaatteet kiertoon? :DD
No onhan äitinikin jemmannut meidän vaatteita jota pikkusella käytän nyt kun ovat oikeaa kokoa.. Eipä mee "liikaa" rahaa vaatteisiin kun mies on jarruna aina lastenvaateosastolla :DDD
 
Tuli muuten vielä mieleen noista lahjavaatteista. Älykkyyden huippu oli, et oli ostettu kokoa 80 kesäpaitoja. Voipi olla, et jääpi pitämättä. Ois pitäny vaan kireltää ostamasta vaatteita. Ite ku tietää parhaiten, mikä on hyvä millonkin.
 
Takaisin
Top