Joulukuun jupinat

Itteeni nauratti pojan toisen kummisedän lahjaks ostama RistoMatti Ratian 92 kokonen raitanen kaksvärinen body. Sanoinkin sille kummisedälle et siinä onkin ollut RistoMatilla suunnittelemista kun pistänyt väriä toisen eteen :D
 
Mä en tykkää Ratiasta yhtään. Sain sit mieheltä kylpytakin, just tommosen raidallisen. No ei se voinu tietää ja ihan nätit värit siinä on. Ehkä mä selviän se päällä kuitenkin. :)
 
Oon kyl nyt niin kiehumis pistees taas et huhhuh...tultii eilen 3 päivän reissusta ja kämppä on niinku hävityksen kauhistus, tänään oon siivonnu koko aamun ja loppua ei tunnu näkyvän... Mies se vaan nukkuu posoottaa ja minä vauva "kainalossa" juoksen kämppää ympäri... :smiley-angry002
 
Mä taas rakastan retrokuoseja ja -kuvioita ja kirkkaita, vahvoja värejä. En taas voi sietää pastelleja (vaaleansininen, vaaleanpunanen ja lila), nallekuvioita, mitään tiettyjä hahmoja (Autot, Puh, Bamse...) ja sen sellaisia. Tulee heti sellanen "äääk".
 
nappo.. Mie olin eilen kiehumis pisteessä..ei ollu pitkä sytytyslanka ei..HUOH!!. En tiiä mikä ipanalla oli..ei ollu missään hyvä ei sitterissä ei leikkimatolla ja sylissäkin vaan kiemurteli. Ja ei nukkunut kun aamupäivällä kun vaivaset kaks tuntia eikä suostunut oikein pienille tirsoillekkaan iltapäivästä eli valvo koko päivän oikeestaan..Hirvee nälkä sillä oli koko ajan ja peruna-porkkana sosetta annoin 4 pientä t-lusikallista. Tuokaan soseen syönti ei hyydyttänyt sitä..Onneks lopulta kylvyn jälkeen kasilta sain nukkumaan sen..Nyt täs toivoo hartaasti sormet solmussa että nukkuis tänä aamuna tuolla ulkona vaunussa sen 3 tuntia..En sit tiiä joko se yrittää hampaita pukata 4kk ikäselle..Tapanin päivänä likka käänty mahallee ja nyt on sylissä ruvennu reenaa näköjään jotai ryömintä liikettä..nostaa peppuu ja sit ponkasee itteesä ylöspäi..:Däipän läskien päällä on hyvä reenaa :D :D.
 
mulla menee hermot siihen kun en saa yöllä nukuttua,vessareissun jälkee valvottaa aina sen pari tuntia,sit saa unta ja kerkee nukkumaa tunnin ni tyttö herää.äsken yritin nukkua sohvalla ni elukka sit päätti ruveta järsii muoviputkee ja sit rupes juoksee häkkiä ympäri,en sit saanu nukuttua yhtää.Onneks kohta pääsen ihan yksin shoppailee,jes:)
 
Noin mäkin ennen ajattelin, mutta nyt 3-vuotiaan uhmiksen ja sohvaperuna-miehen kanssa oon vähän joutunut luopumaan omista periaatteistani. Kotkahan musta on tullut :) onneksi lepyn nopeesti ja vastapainoksi lapset kyllä saa paljon hellyyttä ja rakkautta :)
 
Kyl on käyny pari kertaa mielessä, et miten helppoo(?!!?) tää nyt on yhden muksun kans... mitenkähän rentoa ja ihanaa mulla on sit, jos sattuu tulemaan toinen tissitakiainen perheeseen kun tää nykyinen on sit valvottavana kans.. :D Oon miettiny, et mahtaako onnistua samanlainen tissittely silloin enää.. :D Noooh.. sen näkee sitten.. ois kyl kiva saada toinenkin nappula.
 
Mulla on lipastossa eri vetolaatikoissa erokokoiset vaatteet ja pieneksi menneet menee takas äitiyspakkaukseen, joka on hoitopäydän alimmassa välikössä. Suurimman osan vaatteista pistän eteenpäin miehen veljen vauvalle, mutta lempparit jemmaan itelle ja mahdolliselle seuraavalle vauvalle. Mä tykkään paljon kans kirkkaista väreistä vaatteissa, mutta tärkeintä itselle on, että vaate on hyvin istuva ja käytännöllinen esim. nepparit haaroissa yms.
 
Mä laitan kans pienet vaatteet laatikkoo ja itseasiassa pitäis käydä läpi että mitkä säästää pojalle ja mitkä myy tai antaa etiäpäin. Esikoisella mulla on pari muovilaatikollista jemmassa pieniä vaatteita, muta koska nyt ei tullukkaa tyttöä pitäis käydä ne läpi ja säästää vain ne ihanimmat ja pistää loput eteepäin. En vaa tiiä pystynkö mistää niistä luopumaa, ku sinne on jo kerätty ne ihanimmat mutta viittis niin paljoo säästää :oops:
Musta on ollut ihanaa kun äiti on säästäny mun vanhoja vaatteita, ja esikoisella käytetty mun vanhoja mekkoja ja löyty sieltä jopa jotakin mitkä kävi pojalle.. Tästä syystä oon halunnu säästää molemmille ne musta ihanimmat vaatteet muistoksi ja saavat sitten käyttää omilla lapsillaan jos tykkäävät.. Näihin laatikoihin kerään kyllä kaikkea muutakin muistoja matkan varrelta.. Tai siis nyt pitäis ostaa kunnon isot laatikot :grin
 
Minulla on myös muutamia mekkoja ja villatakki, joita äitini on säästänyt sekä yksi superihana mekko, jonka mummoni on tuonut joskus matkaltansa tuliaisiksi. Aivan huippu oli, kun mieheni äiti antoi minulle raskausaikana mekon, jota hän itse oli pitänyt odottaessaan tätä miestäni.

Tällä hetkellä tytöllä on aika tavalla vaatetta, olenkin miettinyt että voisin viedä ylimääräisiä kirpparille ja säästää mieluisimmat vaatteet mahdollista seuraavaa lasta varten.
 
juuh,meillä nyt sit isomummo vaatii että tytön on huomenna käytävä sen luona saunassa,ei löylyissä vaan että se kylvetetää siellä saunanlämmössä.mä oon asiasta ihan periaatteessakii erimieltä,yhtää ei huvita lähtee ammetta sinne roudaa ym,pesupäivä ois muutenkii vasta keskiviikkona.ja muahan ei taaskaa kuuntele kukaa,mieskii tottakai mummonsa puolella.kilinvi*ut.
 
Mä tykkään kans kaikesta värikkäästä ja "retrosta" vauvanvaatteissa :),, Neiti sai joululahjaksi paljon ihanan värikkäitä vaatteita :)...
 
IceCream ymmärrän hyvin sun kantas. Olin iteki alkuun sitä vastaan, et saunaan viedään herraa. Sit luovuin, ku siitä koko ajan jankattiin. Noh, meiän pikkumies rakastaa saunomista, tai no ehkä ennemminki sitä polskuttelua kylvyssä. Tuo muutenki pitää lämpösestä ihan älyttömästi. Oli päässy viimeks joulusaunassa vihtomaanki (tai syömään vihtaa :D)

Mut siis, kyllä sen pitäis olla jokaisen oma asia missä vaiheessa mitäkin juttuja tekee. Kuten jossain jo aikasemmin kirjotinki, vanhemmalla sukupolvella on pikkasen eri käsitys asioista. Jotkuthan on saunaan syntyneitäkin.
 
Meillä jos Isomummo olis viel elossa ni se olis varmaan jo antanu kermaa ynmuuta tytsylle...Kuuluis vaan et pittäähän tytön nyt kermmoo saada :D.Tyttö tapaninpäivänä oli ahkera mahalleen kääntymisen kans mut nyt o vissii laiskuus iskeny kun ei ole tapaninpäivän jälkeen yhtään kertaa kääntynyt...mut eipä kiirettä ole jokainen kehittyy omalla tavalla..Nyt ootellaan et milloin eka hammas puhkeaa kun koko ajan on sormet suussa ja kuola valuu:)
 
hah,sainpas tahtoni läpi.sanoin miehelle et voidaa kylvettää tyttö siellä,mut se pukee sen jälkee tytön.no ei pue ni luopu koko ajatuksesta.
mä tykkään kans värikkäistä vaatteista mut en niistä retrojen kuvioista,paitsi raidoista.
 
Takaisin
Top