Hei. Olen taustaillut jonkin aikaa, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Lähinnä rajun pahoinvointini takia. Viime raskaudessa minulla oli läpi KOKO raskauden todella rajua pahoinvointia. Ei vesi, eikä mikään muukaan pysynyt sisällä. Ja tämä näyttäisi menevän ihan samalla kaavalla.
Yöllä juoksen jatkuvasti oksentamassa (en viitsi miestä herättää, niin sen takia olen lähinnä olohuoneessa tai sitten makuuhuoneessa ämpärin kanssa), aamulla koitan vähän juoda vettä/mehua/jotain, ja sitten hetken päästä nekin vähät tulee ylös. Aamu jatkuu vatsahappojen oksentamisella vähän väliä, ja sitten sohvalla lepäilyä. Kurkkua kirveltää jatkuvasti. Ja tämä sama kaava jatkuu aina iltaan ja taas yöhön asti.. Ja looppina eteenpäin.
Tietenkin yritän aina välillä syödä jotain, mutta KAIKKI tulee samantien ulos. Keitot ja jugurtit ovat olleet hyviä silti. Saa nähdä, miten käy, kun pääsen jouluruokiin käsiksi (firman tarjoamat jouluruoat olen jo oksentanut ruokahuoneen roskapönttöön..). Mutta jos edes vähän jotain pysyisi...
Neuvolalääkärillä olin viikko sitten. Hän tunnusteli ja kokeili kohtuani, ja sen perusteella päätteli, että ollaan nyt todella paljon edellä, tai sitten on kaksi vauvaa. Kumpikaan näistä ei pitänyt paikkaansa, minulla vain keho ilmeisesti muistaa edellisen raskauden näinkin hyvin. Mahani on nyt samanlainen pallo, kuin viime raskaudessa rv 17+0.
Vauvan muljahduksia olen selkeästi tuntenut rv 11+0 lähtien. Tänään np-ultrassa todettiin kätilön kanssa sama asia. Oli ihanaa nähdä ja tuntea samaan aikaan vauvan muljahdukset.
Vauva vastasi viikkojaan (12+0 nyt, ultran mukaan 12+1) ja nt oli 0,7mm. Mukaan lähti 8kpl ultrakuvia. Kätilö oli ihana! Edellisten kokemuksieni mukaan, odotin, että vastassa olisi taas tympeä ja ammattiinsa kalkkiintunut kätilö, mutta ei! Onneksi. (ninskusta emme saaneet kuin 3, ja kaupanpäällisenä oli tympeä ultraaja).
Laskettu aika on 05.07 jok.tap.
Sisaruksille tulee näillä näkymin ikäeroa 2v 5kk "tasan". Ninsku syntyi 05.02.2010 RV 42+4.
Seuraava ultra-aikakin saatiin, ja se olisi helmikuussa. Mutta elelläänhän tämä joulu tästä ensin.
Koitan päästä keskusteluun mukaan, ja käydä koneella aina silloin tällöin vointini mukaan. Mukavaa joulua kaikille.