joulukuun jupinat <3

Heippati kaikille!
Pariisista ja joulusta selvitty ;) Nyt seuraava odotuksen aihe onkin tuo np ultra 12.1! En malttaisi millään odottaa, että näkisi pikkuisen. Ja jotenkin on tullut olo, että mitäs jos onkin tuulimuna eikä mitään vauvaa olekkaan :O Mulla ei siis koskaan ole tuulimunaa ollut, joten en tiedä miksi tälläinen ajatus nyt kummittelee..

Oottekos jo ehtineet miettiä 4D ultraan menoa? Me ollaan menossa kun viikkoja olis se 24 täynnä. Viime raskaudessa se jäi kokematta niin nyt ehottomasti pitää mennä! Ja sitten kun oon kuullut kavereilta että täällä paikkakunnalla missä asutaan, ei suostuta kertomaan sukupuolta. Senkin puolesta sitten haluan sinne ultraan, koska ehottomasti haluan tietää kumpi on tulossa :) Mites muut, haluattekko tietää kumpi tulee? Viime raskaudessa lääkäri kertoi jo tuossa np ultrassa, että tyttö tulee! Oli vauva niin jalat haarallaan, että näki selvästi sukupuolen.

Hyvää uutta vuotta kaikille :)
 
pahoittelen hiljaiseloani.. Täällä mieli ollut todella maassa päiväkausia, meidän heinähemmosta tuli jouluenkeli :( Puolentoista viikon verituhruttelun jälkeen lääkärikäynti paljasti surullisen näkymän, masukin sydän lakannut lyömästä jo viikkoja sitten.. Onnea muille heinisläisille loppuaikaan.....
 
Voi kitty72, hyvin paljon voimia teille!! Tuo on niin surullista :( Osanotot suruusi, vetää niin sanattomaksi tälläinen.
 
voih kitty72 oon pahoillani, voimia teille :(

me oltiin eilen np-ultrassa kaikki oli hyvin, kovin vilkas vauva oli, ei meinannu saada kätilö millään mitattua. mutta kaikki oli hyvin ja syke kuului :) neuvola sitt oli tänään ett melkosta käyntiä joka paikassa pitkän tauon jälkeen. neuvolassakaa ei ihmeellistä, lääkärikin oli. ainut ett hemppa oli vaan 109 ja tarvii rautaa ruveta syömään. apteekista ostin sellasia rautatippoja.malltofer merkkisiä. mitään pillereitä en halua ku muistan miten edellisessä raskaudessa maha oli kipeä ja ripulia ku obsidania sillo jouduin syömään. paino mulla oli tippunut mutta ei mikään ihme ku syön vähemmän ku ennen enkä juuri yhtään makeata. normaalisti ku syön välillä paljonki makeita herkkuja niin joka raskaus ollu sellane ettei vaan tee mieli ja ja jos erehtyy syömään pahoinvointia se tekee pahemmaksi. mutta ei haittaa painon kanssa ku muutenki ylimäärästä, kuhan ei kovin rajusta lähde putoamaan. Pahoinvointi mulla oli pahimmillaan rv 11 tienoilla sillo mikään meinannu pysyä sisällä. nyt ollu helpottamaan päin, jopa joulupäivä ja tapani oli etten yhtään oksentanu. mutta sen jälkee taas ollu varsinki aamusin huonoa oloa että joutuun pönttöä halaileen. toivottavasti pian lakkais. Kovasti nyt tehny mieli mandariinia ja maustamatonta viiliä ja piimää, onko muilla ruokahimoja? mielialat mulla ollu ihan normaalit, ei kovin erikoista. mutta mun paras kaveri juuri teki abortin, raskaus oli jo rv 11 eikä aikasemmi ollu huomannu koko raskautta, vahinko siis ollu ja isästä ei ollu varmuutta, kaksi vaihtoehtoa eikä ole vakavassa suhteessa, eikä ennestään lapsia.sanonut silti haluavansa joskus lapsia. mä yritin silti häntä kovasti puhua pitämään lapsen mutta ei, tuntui että itse sitä jotenki surin kovasti, oli jotenki vaikea paikka :( kai se vähä hankalaa ku ite odottaa kolmatta lasta kovasti ja miettii hankintoja ja millane vauva on yms.
 
Heippa!

Voimahalit kitty72:lle!! :(

Kiirettä pitäny, etten ole tännekkään ehtiny muka kirjottaan.. Ollaan kyllä vietetty nyt paljon perheen kesken aikaa, kun mieskin lomalla. Ulkoiltu ja sen semmosta, mukavaa :) Ens viikolla sit palaakin arki kuvioihin kun miehellä alkaa työt ja me jäämmä pikkumiehen kaa kotia.. Opparin aherruskin alkais.. huoh.. :P Mut se "vasta" ens vuonna ;) Täytyy ottaa lunkisti viel nää muutamat päivät.

Np-ultra meillä ois 12.1. Can't wait! :) Tänään kävin verikokeissa.

Ruokahimoista/ruokainhokeista sen verta, että enää ei tee mieli aiemmin niin herkkua ollutta maustamatonta jugurttia mansikka-muromyslin kera. Ennen siis söin tota yhdistelmää ainakin sen 2(3)x päivässä.. Nyt sitten tilalle on tullut kaikki makujugurtit, kuten hedelmäpommi, persikkajugurtit yms. jossa mukana niitä hedelmän paloja. Ja ennen en pystyny olleskaan syömään jugurtteja jossa oli niitä paloja mukana :D Suolakurkut on myös aika pop, varsinkin näkkärin ja juuston kera! Nyt himoitsen greippiä, jota mies onkin toivottavasti kaupasta muistanut ostaa :)

Joku kysyin millon tuntu ekat liikkeet esikoista odottaessa. Minä ne tunsin 18+1 ja samalla kertaa myös mies tunsi liikkeet mahan päältä :)

Ainii täytyy mainita että parhain joululahja oli se, että esikoinen oppi viime viikolla nukahtamaan omaan sänkyyn ja nukkumaan siellä läpi yön!! Ennen siis tilanne oli se, että nuhkahti vain meijän sänkyyn josta sitten nosto omaan sänkyyn ja jossain vaiheessa yötä (viim. klo 6.00) heräs ja meijän väliin nukkumaan.. ja monestikkin tuo herääminen-nosto viereen-nukahtaminen-nosto takas omaan sänkyyn rumba jatkui läpi yön, kun pikkumies aikas kova poika liikuskeleen unissaan nii nukuppa siinä sitte ite :/ . Mutta nyt ainakin näyttää valoisammalta :) Nii ja siis meillä eka kokonainen yö nukuttiin 1v3,5kk:n iässä! Että tämmöstäkin voi olla luvassa ;)

Mutta nyt sinne iltapuuhiin ja oottaan että tuoko se mies sitä greippiä vai ei :D 




 

masc onpas hassua että edelleen pahoinvointi jatkuu.....vaikka eikös joillakin tosiaan jatku koko raskausajan? Toivottavasti kumminki alkais jo helpottaan...

Tänään tosiaan kyselin neuvolasta siitä hematoomasta ja sen pitäs itekseen häipyä. Mitään kontrolliaikaa en saanu ja seuraavan kerran sitä sit katotaankin vasta rakenneultrassa. Siitä ei kai oo mitään haittaa vauvalle tai ei kai kohota keskenmenonriskiä....viikkojakin kuitenkin jo 13. 

Jenttu me halutaan tietää ehdottomasti sukupuoli! Haluttiin viimeksikin eikä ees pidetä sitä mitenkään salaisuutena. Meillä täälä katotaan np- ja rakenneultrassa 4D:llä niin ei tarvi erikseen mennä. Kiva näin koska eikös se oo tosi kallista? Millä viikoilla sulle viimeksi kerrottiin sukupuoli?

kitty77:lle suuret pahoittelut.... :( 

Noista liikkeiden tuntemisista...mä en nyt muista yhtään millon aloin tuntea viimeks liikkeet... Ja nyt ainakin epäilen etten varmaan edes tunnista meneekö sielä vauva vai ilmakupla :D No, vielä ainakaan ei oo tuntunu mitään. 

Mulla näkyy maha jo ihan selvästi ja kohtu on yllättävänkin korkeella.. Tuntuu niin selvästi kun ei oo yhtään ylimäärästä päällä ja välillä öisin herään siihen että kohtu kovettuu ja niinkun nousee selkeemmin vielä ylös.. Outo tunne :D 

 

Kitty 72
- Voimia kovasti! <3 Tosi surullista :(

Ruokahimoista
, mulla tekee eri päivinä mieli milloin mitäkin :) Cocista, susette- suklaavanukkaita, omenoita, tomaattia ja suolakurkkua olen himoinnut eniten!

Huomattavin ero entiseen on se, että söin oikeesti joka päivä paljon herkkuja ( varsinkin suklaata ) ennen raskautta, olin ihan koukussa. Nyt se on vaan tosi paljon vähentynyt! Ei vaan tee mieli.. enemmän tekee mieli hedelmiä tai sitten jotain suolaista ruokaa :) tämähän voi toki vielä muuttua! Ihan hyvä muutos tämä kyllä on ;)

Näppylöistä joku kyseli.. mulla niitä on tullut tosi paljon! Siis ei finnejä, vaan jotain hormoninäppyjä! Ei kasvoissa niinkään, mutta esim. rintakehässä on paljon. Joutunu käyttää meikkivoidetta rintakehässäkin! Häviääköhän ne tämän suurimman hormoniryöpyn jälkeen, jos tasaantuis ? no jos ei, niin kyselen seuraavalla neuvolakäynnillä sitten, olisko niille jotain tehtävissä :) Onko kellään muulla vastaavaa ongelmaa ?

Tänään kävin verikokeissa, ens viikon ultraa odotellessa :)

Pahoinvoinnin häviämisestä just puhuin, niin tänään aamulla piti vähän yökkiä, mutta ei sentäs tarvinnu oksentaa!

Olo alkaa kuitenkin tuntua hiukan " normaalimmalta ", kun ihan alkuraskauteen vertaa.

Pissalla saa kyllä ravata tasaiseen tahtiin.
 

Moikka kaikille ja pahoittelut keskenmenon kohdanneille.

Toissapäivänä käyty np-ultrassa ja kaikki näytti hyvältä :) Tänään oli lääkärineuvola ja yllätyin kun sykettä kuunnellessa lääkäri totesi että syke on niin korkea, että todennäköisesti tyttö tulossa. En olekaan ennen kuullut että sykkeestä voisi sukupuolta ennustaa, enkä kyllä pidä sitä kovin varmana metodina. Lääkäri kuitenkin perusteli että hänen kokemuksensa perusteella ilmeisesti pitää aika hyvin paikkansa. Onko kellekään muulle puhuttu tälläistä neuvolassa?

Mieliteoista, mulla on kanssa tullut kauhea himo kokikseen, vaikka yleensä en ikinä osta ja hyvin harvoin olen juonut.

Näppylöistä, mulla on kanssa ollut nyt jo pitkään näppylää naamassa, ilmeisesti hormoneista johtuvaa kun en nyt ihan teini-ikäinenkään enää ole. Vähän harmittaa kun mulla olis tehokasta aknevoidetta mutta raskauden aikana ei saa käyttää. No, hyvän asian puolesta :)

Joulun aikaan kerrottiin molempien perheille ja lähimmille kavereille raskaudesta. Ihanaa kun asia ei ole enää salaisuus, mua jotenkin ahdisti kun ei voinut vapaasti puhua asiasta.

 

Ai niin, yritin eilen vaatekaupoilla katsella millaista valikoimaa äitiysvaatteissa on niin ainakaan Lindexissä eikä Kappahlissa ollut ollenkaan! Hennesissä oli pieni osasto, mutta ainakin ne housut sielä oli musta aika karseita, sellaisia tosi tosi matalia farkkuja, joihin on sitten vaan lisätty trikoosta vatsakappale. Ehkä etsin jonkun äitiysliikkeen jossa myytäisiin muillekin kuin langanlaihoille teiniäideille tarkoitettuja housuja.

Huutonetissä näyttäisi olevan paljon äitiysvaatteita kohtuullisin hinnoin. Niitä varmaan moni mielellään myy kun jäävät tarpeettomiksi. Innostuinkin jo yhden kesäisen topin sieltä huutamaan :) 

 
Huomenna olis toinen neuvola ja kuunnellaan vihdoinkin sydänäänet <3 tähän mennessä ollaan saatu tyytyä vaan kattelee kun se pikkusydän siellä vilkkuu. Tein äsken lihapullia kun mulle aina tasasin väliajoin iskee himo niihin :D eilen jo olis pitäny saada, mutta kun ei ollu tarvikkeita ja en päässy kauppaan kun auto oli miehellä. No nyt niitä sitte saapi, nam.
Noista näpyistä niin mulla ne ei siis oo finnejä edes, vaan semmosi millinkokoisia pieniä punaisia pilkkuja pitkin poskia ja kulmia. Ihan kun jotain pieniä luomia mutta kirkkaanpunaisia, pitää huomenna kysyy neuvolassa mistä johtuu. Googlettelin eilen ja jotain löysin, että johtuis kalsiuminpuutteesta, mutta noita on kuiteski vaan kasvoissa. Illalla oli ainaki aika hurjan näkönen naama kun kirkkaassa valossa katto.

Tänään pysy taas aamupalatki mahassa, jee. Vissiin autto se kun söin enne nousemista hapankorpun sängyssä. Mutta meen nyt tekee perunamuusia ja salaattia, heipsis.
 
 Kitty 72
  hurjasti voimia!! Tuli hirmu surullinen olo! :(

 
Huomasin etten ole todellakaan ainut jolla on himo coca-colaan.Ja ei saa olla mitään halpis kopio colaa vaan ihan aitoa sellaista :) Mikähän siinä oikein on että himottaa?
Join tänään puoli lasillista energia juomaa kun himotti tosi paljon.Nyt on hyvä taas kun sai vähän maistaa ja oikein nautiskella vaikka onkin kiellettyjen listalla. Vaikka mun mielestä kahvi on pahempaa "myrkkyä" kun energia juomat.Energia juomissa lähinnä se sokeri ja sitruunahappo on pahitteeksi joka hapattaa hampaita yms.
Myös himoitsen valion kerrosjugurtteja,niitä joissa on hilloa pohjalla (vähän niinku kalinkat).
Maitoa juon tosi paljon.Menee ainakin se litra per päivä ihan tosta noin vaan.Juon laktoositonta kylläkin mutta kuitenkin :)
Juustoa en ole ikinä syönyt ns.leivän päällä mutta esim pizzoissa yms juusto menee (lapsena pakotettiin syömään juustoa ja oksensin sen ja jouduin syömään sen minkä olin puklannut ulos..että tällänen lapsuus..kivaa!:D ).
Mansikkarahkaa olen myös himoinnut tässä.Kermaa olisi kaapissa mutta mansikoita pitäisi hakea kun on vaan ulkomaalaisia pakastemansikoita pakkasessa jotka kelpaa ainoastaan kiisseleihin yms..
No niin se niistä tämän hetken himoistani :)
 

Eevi mä oon kyllä kuullut tuosta sykkeen perusteella sukupuolen määrittelystä, mutta ainakin meillä olis sen(kin) mukaan viimeksi pitäny tulla poika, vaan tyttöpä tulikin.

Mä oon kans noita mammavaatteita etsinyt, lähinnä housuja ja imetyspaitoja, mutta ei vaan löydy!! Ne mitä on paitoja niin ne on niiiiiin tylsiä mitäänsanomattoman näkösiä että ei kiitos. Ja housut on just niitä lantiofarkkuja joissa vaan lisätty kangastilkku ja malliltaan on kaikki ollu tosi huonoja! Onneks mulla on viime raskaudesta yhdet "fun mum" merkkiset suorat mustat housut joissa oonkin kulkenu jo pari viikkoo... :D Onneks on ees jotkut mutta vähän tympii jo kulkee aina vaan samoissa...

 

 
Mä en ole myöskään kovin ilahtunut noista mammavaatevalikoimista.. karseita suurin osa mun mielestä! Taidan ostaa kyllä ihan normaaleja vaatteita, tietty masullekkin sitten joskus sopivia. Ja ainakin monet raskaana olevat on suosinut niitä korkeevyötäröisiä "farkku" legginssejä, missä on joustava kuminauhavyötärö. Ne saa mahan päälle vedettyä ja on mun mielstä ainakin siistit :)

Sisko ainakin kulki niissä ihan viimeisille asti jättimahansa kanssa. Yllättävän monet ihan normaalit vaatteet käy odottajallekkin. Hyvä niin :)

Himoista vielä.. tonnikala ja tuoremehu on välttämättömiä.. niitä pitää aina olla kaapissa.

Töissä olen nyt huomannut jalkoja särkevän kovastikkin välillä, varsinkin työpäivän jälkeen. Kävelen työmatkat ja töissä joutuu paljon liikkumaan.. en kyllä tiedä liittyykö raskauteen, mutta empä aikaisemmin ole tälläistä jalkojen väsymystä/ särkyä havainnut! Onko muilla mitään "jalkaoireita" ?

Noita tyttö/ poika ennusteita/ uskomuksia on vaikka kuinka! Ihan kivoja niitä on lueskella ja vertailla itteensä, saa nähä sit pitääkö paikkaansa ;)



 
Onpas ollut kiirettä kun ei ole tännekkään kerennyt ilmoitella mitään, paljon tullut lisää juttuja.

Kitty77:lle pahoittelunii, voimia teille sinne! :(
Itsellä kans ollut vähän mieli maassa kun paras ystäväni oli myös tässä raskaana, mutta kyseessä olikin vain tuulimunaraskaus. Ja kun me niin vitsailimme että kuinka hauskaa on olla yhtä aikaa pieniin päin, ja hänelle LA olisi ollut minun syntymäpäiväni. 
Mutta minkäs teet.

Isabell, täällä on kans näitä "jalkaoireita". Ennen jaksoin ihan hyvin seistä ja juosta koko työpäivän, nyt tuntuu että sais vähän väliä olla istumassa kun jalat alkavat tuntumaan niin raskailta.

Mulla ois nyt tulevana tiistaina np-ultra, vähän jänskättää. ja pelottaa.
Päässä pyörii kokoajan mielikuvia että pienellä on jokin hätä, tai ettei häntä ole enää ollenkaan.
Pelottavaa kun minulla ei ole ollut koko raskauden aikana mitään suurempia oireita, muutako tissit on arat ja kivikovat. Mutta on minullekkin tullut niitä ihmeen hormooni näppylöitä. Rintakehästä löytyy, sekä rinnassani oli yksi päivä myös.

Minun täytyy pian kertoa asiasta työpaikalla, koska mieheni puolen sukulainen, toisin sanoen maailman utelian ja suurisuisin ihminen kenet tunnen, on saanut asiasta vihiä. Sehän tästä puuttuisikin että ks. oleva hlö menisi kysymään asiaa pomoltani. Ja senhän se vasta viihtii uteliaisuuttaan mennä tekemäänkin. Ooppa siinä sitten.
Suku on paras<3

Mites, onko teillä tuo virtsaamisen tarve jo suuri?
Minulla on aina ollut nopea aineenvaihdunta, mutta nyt tuntuu etttä sais istua pöntöllä 24/7. 
Herään pari kertaa yössäkin vessaan ja juomaan. Ja mieheni ei tykkää yhtään näistä yöllisistä pissareissuistani, hän herää joka kerta kun nousen sängystä. 

Seksistä minun piti vielä mainita, mieheni haluaisi olla kokoajan vällyjen välissä. Mutta omat haluni ovat niiin kadoksissa. Nyt raskauden aikana suurimmaksi osin kun olemme harrastaneet seksiä, olen tehnyt sen mieheni halujen takia, en omien. 
Hieman harmittaa kun yks on kokoajan heppi pystysä, mutta itseä vain etoo ajatuskin.
Mutta minkäs teet kun ei tee mieli =D

Mutta oikein Hyvää uutta vuotta kaikille mammoille! 
 
Ajattelin kans kirjoitella tän hetken kuulumisia.

Mielihaluista sen verran että täällä on kans tuoremehu tällä hetkellä pop! samoin hapankorput mandariinit, omenat, kaikki mahdollisimman kevyt. Kaikki rasvanen ällöttää ja eltoo.
Pahoinvointi on tosissaan helpottanut ,ennen se jatkui koko päivän nyt tulee vain enää hetkellisesti ja menee ohi. Paitsi yks aamu mandariini löys vielä tiensä pönttöön.

Täällä kans saa ravata yöllä pissalla ,parhaillaan käyn 3krt yössä :)
Jollakin oli "jalkaoireita" . Mulla on ollu tällä viikolla alaselkä tosi kipeä. On vielä sellainen työ että joutuu paljon nostelemaan, meinasivat neuvolassa että voi olla että saat jäähä sairaslomalle aikasin, mutta sittenpä sen näkee..

Mieltä jäi vielä neuvolasta askarruttamaan se kun dobblerilla ei sydän ääniä saatu kuulumaan, sai kyllä luvun näytölle mutta ääniä ei kuullut, ja sitten kun katottiin ultralla ,vaavi sattui olee siinä asennossa ettei sykettä nähty sittenkään, mutta sanoi että kyllä se liikkuu...silti joku jäi vaivaan? ?  ehkä sieltä ens kerralla sit syke kuuluu..ja oireet on kyllä niin selviä että eiköhän siellä hengissä olla <3 vitsi ku menis parivkoa äkkiä ni pääsis tuon 12vkon paremmalle puolen.. mutta Mukavaa uuttavuotta kaikille! 
 
Heipsis.. :)

Toinen neuvola takana ja vihdoinkin ne sydänäänet kuultiin <33 Jonkun aikaa sai ettii ku toinen oli niiin kippurassa vissiin ettei meinannu aluks kuulua muuta ku nuppusen potkut :D Ensi neuvolassa sitten saadaan jo tietää sykelukemiaki, mutta neuvolatäti epäili että jotain 150 se paukutteli menemään. Kaikki muutki oli tosi hyvin, olin jo varma että laittaa mut jonnekki rautakuurille, mutta oli kuulemma tosi hyvä hemppa. Painokin oli vaan puolikiloa vähempi ku viimeksi kun ennen joulua se oli tippunu reilun kilon.
  Neuvolatäti kuiteski epäili että just noiden aamupahoinvointien takia paino vähän pudonnu. Sano myös et jos ei seuraavaan neuvolaan mennessä ole rauhoittunu oksentelu niin jotain labra näytteitä otetaan. Toivottavasti helpottais, ei kiinnostais enää loman jälkeen oksennelle.
 Seuraavalla neuvolakerralla sitte oliski uus täti, kun tää mikä nyt oli on ollu vaan äitiysloman sijainen. Toivottavasti olis yhtä kiva kun tää sijainenkii :)

Oli kyllä tosi helpottavaa kun kaikki on hyvin. Veriryhmäki oli A+ niin ei tartte mitään lisätarkkailuja ja downin suhdeluku oli jotain 1:36000 tai semmosta, eli tosi hyvin.

Mammavaatteista: Mä meinasin mennä ihan normivaatteilla mitä nyt ehkä vähän isompaa kokoa ja oon ostanu semmosia oversize mallisia paitoja kun niitä löytyy joka puljusta :)  Housuja en oo käyttäny varmaan viimeseen 4 vuoteen olleskaan :D
 Nyt tilasin vaan jotain mammapöksyjä Ellokselta töihin ja sitte ostin Hennesiltä mammalegginsit. Nää legginsit on kyllä parhaat kun normaaleissa inhottavasti painaa just mahaa se kuminauha.
  Mekoilla mennään aika pitkälti kun niissä kuljen muuteski.  Kävin neuvolan jälkeen kurkaa alennusmyyntejä niin löysin yhden ihanan veromodan ruutumekon, siinä mahtuu masuki kivasti kasvaa. Mitä oon noita mammavaatteiden hintoja kattonu niin aivan järkyttävän kalliita siihen nähden miten vähän aikaa niitä sitte pitää.

Hyvää ja onnellista Uutta Vuotta kaikille kaikille heinismammoille! :) Me varmaan mennään vaan käymään molempien porukoilla nii mun ei tartte miettii ruokia ja mies pääsee ampumaan rahaa taivaalle :D tää väsymys on taas vaihteeks jotain ihan uskomatonta...
 
Moi vaan kaikille!
Ajattelin nyt vihdoin liittyä tähän viestiketjuun. Mä oon siis 26v. ja toinen raskaus nyt meneillään, rv 13, laskettu aika 10.7. Esikoinen on vasta alle vuoden, ja tämä toinen raskaus tuli täytenä yllätyksenä. Valitettavasti meillä asiat eivät ole parisuhteen kanssa kovin hyvin tällä hetkellä, ja onkin mahdollista, että musta tulee yksinhuoltaja..enpä olis sitä koskaan uskonut.
Ollaan oltu naimisissa muutama vuosi ja rakennettiin juuri omakotitalo, mutta onni onkin rapissut pikku hiljaa pois kuluneen vuoden aikana. Oikeastaan ongelmat alkoivat esikoisen synnyttyä, on tullut riideltyä jatkuvasti liittyen lapsen hoitoon, miehen ryyppyreissuihin jne jne.. Itselläni on opinnot loppusuoralla toisessa kaupungissa, josta olen parhaillaan hankkimassa (ja toivottavasti myös saamassa jo reilun viikon päästä) oman asunnon itselleni ja lapselleni. Kyseessä on väliaikaisratkaisu, joka oli mun mielestä lopulta ainoa vaihtoehto. Ilmapiiri kotona on tukala. Jossain vaiheessa mietin, että jospa olenkin vain huomaamattani masentunut, mutta en ole varma, kun toisaalta olen melko varma, että olisin onnellinen jos mieheni olisi toiminut erilailla pitkin vuotta...
Yritän nyt kuitenkin ajatella positiivisesti, hoen itselleni, että jaksan ja selviän yksinkin, mutta yövalvomiset pelottavat. Ne olivat yllättävän rankkoja esikoisen aikana, joten millaistakohan on kahden kanssa? Valvot toisen kanssa yöt ja toinen kuitenkin herää aamulla aikaisin.. Esikoinen meni hoitoon heti 10kk iässä, jotta sain graduani tehtyä, mutta en ajatellut pitää häntä hoidossa toisen lapsen syntyessä.. hmm.. tässä on nyt paljon mietittävää.
Että tämmönen tilitys, mutta tää on hyvä palsta kun tänne voi kirjotella tuntojaan ihmisille, jotka ovat kuitenkin jollain tavalla samassa tilanteessa, vaikka eivät kuitenkaan parisuhteen kannalta. Olkaa kaikki onnellisia keiden onni on täydellistä juuri nyt.
Onnellista ja hyvää uutta vuotta kaikille!
 

Mitkä farkkuleggarit?? Mistä niitä saa? :D 

Mulla oli viime raskaudessaki ihan normi paidat käytössä mut housut ei onnistunu.. Noi imetyspaidat ois ihan kiva ku ei viittis julkisella paikalla koko paitaa repiä ylös tai alas :D

Mä en yhtään tykkää mistää  väljistä ja peittävistä vaatteista, vaan haluan että maha näkyy :) Ja totta, ihan sikakalliita on noi nettikauppojen vaatteet!! 

Lumienkeli tervetuloa mukaan! Toivottavasti oman asunnon ja oman rauhan myötä ajatukset selviää :)

 
Moi vaan täältäkin taustajengistä :) En oo aikoihin saaanu raapustettua mitään tälle palstalle, jos nyt ikinä kunnolla sain aiemminkaan. Olo on ollu sen verran huono ja väsyny viimeset viikot, ettei oo paljon ylimääräsiä jaksanu. Ja sitten oli tuo joulukin, ja joulupäivänä esikoisen vatsatauti, tapaninpäivänä meni sähköt kaheks vuorokaudeks, ja tiistaina alko itellä sama oksentaminen, onneksi oltiin evakossa talossa, jossa oli sähköt ja vettäkin tuli. Kotona kun loppui vesikin sähkökatkojen myötä. Huoh. Ollut aikas rankka viimenenkin viikko, vaikka piti olla rentoutta joululoma, kun mieskin on ollut lomalla... mutta onni onnettomuudessa, tuntuu että ton oksutaudin myötä katos siihen saakka vaivannut jatkuva ällötys! Eli ehkä mun osalta pahoinvoinnit olis nyt sit siinä. Tai sitten ei. No, anyway, tänään tasan 10 + 0, vielä olis reilu viikko np-ultraan. Hiukan jänskättää, kun joulun alla kerrottiin perheillekin. Mulla on maha näkyny jo useemman viikon, joten senkin puolesta oli ihan hyvä jo kertoa. Ja muutenkin, kun joulua yhessä vietettiin.

Ja koska tuo maha jo tossa pullistelee, on ollut pakko siirtyä jo mammahousuihin ja heivata ihanat normifarkut kaapin perälle, kun yksinkertasesti ahdistavat liikaa :( Mammahousut on ollu kaks viikkoo nyt aktiivisessa käytössä, onneks on edellisestä raskaudesta tallessa ja mahtuvatkin vielä. Itse käytin viimeksi myös hyvin paljon ihan tavallisia paitoja, ihan vaan muutaman mammapaidan ostin, ja nekin vähän turhaan. Mutta housujen kanssa tosiaan oli eri juttu, toppahousuja ja jotain verkkareita pystyin käyttämään mahankin kanssa. Ja sitten sellasia tosi joustavavyötäröisiä hameita. Ja mä kanssa tykkään, ihan muutenkin, pukeutua istuviin vaatteisiin, enkä löysiin paitoihin tai muihin, joten kyllä se maha näkyy ja saakin näkyä.

Eka neuvola oli viime viikolla, ei mitään ihmeellistä siellä. Tai sanotaanko ettei mitään uutta. Seuraava neuvola varataan kun on ultrassa käyty, meillä päin se on joskus viikolla 15 - 16. Hammaslääkärin sain itelleni jopa tammikuun alkuun, olin vähän yllättyny että niin nopeesti ihan kunnalliselta.

Mulla ei mitään omituisia mielitekoja oo ollu, mut ei tainnu olla viime raskaudessakaan. Kunnon ruoka ei vieläkään taho upota, ainakaan ite valmistettuna. Tai sellanen perusruoka. Pitää olla jotain erityisempää, tai sit pizzaa yms. ei niin terveellistä. Jouluruokaa sain kyllä syödyksi ihan hyvin, tosin nyt tuli ikuinen kammo rosolliin, kun se oli just sitä mitä tiistaina sain oksentaa ulos siinä vatsataudissa... yäk. No mutta, nyt kun tämä pahoinvointi on hellittänyt, voisin taas alkaa panostaa vähän ruoanlaittoon, ja yrittää aikaansaada jotain järkevää ruokaa. Esikoisellekin hiukan monipuolisemmin, nyt on välillä tullut turvauduttua kaupan valmiisiin lastenruokiin... vaikka hyviähän nekin ovat, mutta kun neiti tuntuu mieluummin syövänkin omatekoista.

Maru^ Tää ei nyt liity tälle palstalle, mut mä ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä tosta yksin nukahtamaan opettelusta! Meillä 1 v 7 kk ja nukuttamiset yhtä tuskaa (tänäänkin sai tunnin seistä vierellä odottamassa että nukahtaa. Osasi jo aiemmin syksyllä nukahtaa itse, mutta sairastelujen myötä palattiin lähtöpisteeseen. Nyt ei myöskään suostu yöllä jäämään omaan sänkyynsä jos herää, mutta meidän väliin päästessään nukahtaa saman tien. Ja juu, on ahdasta, kaksi aikuista, lapsi ja koira. Ja juu, tämmöstä tosiaan ON varmasti monella tiedossa, joten nauttikaa te, jotka saatte vielä ite määrätä omasta nukkumisestanne ja ajankäytöstänne :D Tai ainakin kropan sallimissa rajoissa....

No joo, taitaa olla vähitellen nukkumaanmenoaika. Huomenna sitten eka kertaa vuosikausiin toooosi rauhallinen vuodenvaihde. Vaihtelu virkistää :)

Mitäs muuta oli mielessä... Kitty72 voimia! Ja voimia myös kaikille muille jotka tarvitsee.




 
Laitan nyt vielä tännekkin tämän, mitä löysin ennustuksista/ uskomuksista siitä odottaako tyttöä vai poikaa :) Hauska näitä oli lukea ja vertailla itteensä sen minkä jo voi..

Noitahan löytyy vaikka kuinka ja varmaan jollain päinvastasta uskomusta jostain :) Olisko vielä muita ?

* Tyttö *

- Tulee paljon finnejä, tyttö vie äidin kauneuden

- Tekee mieli makeaa, herkkuja ja hedelmiä

- Olet normaalia kiukkuisempi

- Kätesi ovat normaalia pehmeämmät

- Ikenet verestävät raskausaikana

- Edellinenkin lapsesi oli tyttö

- Olitte yhdynnässä muutamaa päivää ennen ovulaatiota

- Olit stersssaantunut ovulaation aikoihin

- Vauva hikottelee usein

- Voit pahoin raskauden alussa ja näytit nuutuneelta

- Viiva vatsassasi päättyy napaan

- Sormusennustus näyttää pyörivää liikettä
 
- Vatsasi leviää sivuille

- Syke korkea, yli 145 min.

- Vauva potkii hillitysti


* Poika *

- Himoitset suolaista ruokaa, lihaa ja juustoa

- Olit yhdynnässä ovulaatioaikaan

- Viiva vatsassasi jatkuu aina rintojen korkeudelle

- Odotat esikoistasi tai edellinenkin lapsesi on poika

- Et kärsi pahoinvoinnista ja hehkut kauniina

- Elit leppoisaa elämänvaihetta ovulaation aikoihin

- Kätesi kuivuvat helposti

- Jalkasi ovat aiempaa kylmemmät

- Vauvan isä lihoo raskausaikana

- Olet rauhallinen ja hyväntuulinen

- Vauvan potkut ovat voimakkaita

- Vatsa on pystyssä, ei näy takaapäin. Potkupallomainen.

- Säärikarvasi kasvu on kiihtynyt

- Vauvan sydämen syke alle 145

- Sormusennustus näyttää edestakaisin liikettä

Mulla on kyllä noi oireet aika tasoissa! ;)



 
Takaisin
Top