Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sanra
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia kirppuli86:lle! Kamalaa tosiaan.. :(

Minullakin on ollut aika normaali olo, kuten Santsulla. Nyt taas mietin, että voiko mahassani olla oikeasti joku, kun ei oikein tunnu siltä..
Aamupahoinvointi loppui siinä 10. viikon paikkeilla, mikä on kyllä toisaalta ihanaa (toivottavasti masuasukilla kuitenkin kaikki hyvin). Tällä hetkellä oireina on vain väsymys, turvotus ja sellainen erilainen näläntunne kuin ennen raskautta..
Mutta ensi viikon maanantaina on ultra! Siihen ei enää ole kovin pitkä aika. Sitten saa tietää tuoreimmat kuulumiset pikkuiselta. :) Lasken jo päiviä.. ;)
Jaksamista kaikille pahoinvoiville! Toivottavasti teidänkin pahoinvointinne viikkojen kuluessa helpottaa!

Heipä hei!

Ensinnäkin, hurjasti jaksamisia kirppuli86:lle! emoticon

Omasta voinnista sen verran, että on tosiaan ollut aika rankka aloitus raskaudelle ja sitä vain toivoisi, että pahoinvointi häviäisi. Joka aamu oksennan samantien, kun nousen sängystä, olin sitten syönyt tai en. Aamulla en pysty syömään mitään, jotta en oksenna junassa ja metrossa, päivän aikana ei pysty syömään mitään, jotta en oksenna koulussa ja ensimmäinen ruoka tuleekin syötyä vähän päivästä riippuen vasta klo 12-16. Ei siis ollenkaan kiva ja aion ottaa tämän puheeksi ensi viikolla ensimmäisessä neuvolassa. Tämä ensimmäinen ruoka tulee aina heti ulos, kuten myös lähes poikkeuksetta seuraavat ennen klo 18, vaikka kuinka koittaisi syödä pieniä määriä useasti. Illalla sitten tankkaan ruokaa ja nestettä tarpeeksi ja sillä ollaan pärjätty nyt toistaiseksi ihan hyvin ja nestehukka ei ole päässyt vielä yllättämään.

Jaksamisia myös kaikille muille pahoinvoiville ja hauskaa joulun odotusta kaikille!

Kaele ja nyytti rv 7+6

Paljon voimia Kirppuli86:lle! Ihan hirveää!!

Mä luin jostai et viikolla 10-13 pahoinvoinnin pitäis helpottaa! Et sitä odotellessa.. Tosin tänään on ollut ihan ihmeen hyvä olo. En tiedä johtuiko se aamuisesta lenkistä koiran kanssa vai mistä. Mut en ainaka valita! Alkokin se ainanen oksentaminen jo ottaa päähän. Varsinkin ku ehti just syödä aamupalan ja sit kaikki tuli ulos. Eikä edes tuntunu siltä, että oksettais. Se vaan tuli yhtäkkiä. (tästä kiitollisena avokki joutu siivoilemaan maanantaina vessan lattiaa mun pahoinvoinnin seurauksena). Mut toivottavasti tää nyt tästä sit helpottais.

Ens viikolla olis jo eka ultra. Ja pääsee vihdoin kurkistamaan, et onko masuasukilla kaikki hyvin. :) Sanoinkin jo avokille, et jos meille joskus tulee toinen lapsi niin sit kyl mennään varhaisultraan! Tää odottaminen on ollu ihan kamalaa, kun ei tiedä onko kaikki hyvin vai ei..

Paljon voimia kirppuli86!!! Olipa surullisia uutisia...
Pahoinvointi velloo ilmeisesti heinäkuisten mammojen masuissa, mutta kai se kohta helpottaaa...
NP:tä
Viikko varhaisultraan, jännittää jo nyt hurjasti. On ollu hurja työ- ja opiskeluputki, joka sitten kostautu, ja makaan kuumeessa ja nuhassa kotona. Soittelin terveysneuvontaan hädissäni, ku en ees muistanu, mitä troppia saa ottaa ja mitä ei. Mut ei kai tässä auta muu kun ottaa levon kannalta loppuviikko ja toivoa, ettei mssuasukki häiriinny pienestä saunasta... Kunhan ei mee korviin/poskionteloihin (jota mulla siis melkein aina tekee, ihme ois jos ei nyt menis ku nenäsumutteetki on kiellossa...)
Käälk, ensi viikolla on ensi viikolla joulu emoticon
ElliX

Voimia Kirppulille. :(

Tyhmänä tässä kyselen, että mennäänkö noihin varhaisultriin aina yksityiselle? Paljonko sellanen maksaal, keskimäärin? Mä pahoin pelkään, että oman ekan ultrani kanssa käy köpelösti ja venähtää ensi vuodelle (täällä on ruuhkaa ja ne vielä sanovat, etteivät suomalaiset lisäänny!) enkä kyllä jaksa odotella. 12 viikkoa tulee siis täyteen omien laskujen mukaan jo tän vuoden puolella (nyt menossa 10. viikko, 9+1) joten johan sinne ultraankin vois lampsia. Ei malta odottaa, että sen tyypin näkee!

Mä eka luulin, että kuvittelen, mutta mieskin kokeili ja kyllä vaan tuo alavatsa (siis ihan siitä häpyluun yläpuolelta) on muuttunut kovaksi. Joko se tässä vaiheessa voi tuollaseksi mennä? Luulin sen olevan vaan turvotusta (joka taas vaivaa, iltaisin koko vatsa on kuin ilmapallo) mutta tää tuntuu sillonkin kun muu vatsa on ihan normaali. Outoa.

Muuten olo on mainio, syömisellä pysyy oksennus poissa. Mitä nyt se pahoinvointi on nyt siirtynyt iltaan, kerran kävin kesken unien oksentamassa. Nyt se oikeanpuoleinen pistely on loppunut ja juilii ihan vaan "normaalisti" koko alavatsaa, mutta ei enää niin usein kuin aikasemmin.

Kauhea nälkä vaivaa, annoskoko kasvaa ja tuntiakaan ei mene kun on syömisen jälkeen taas nälkä. Aina kaikki varoittelee niistä kiloista, mutta minkäs teet jos on nälkä? Terveellisesti yritän syödä, onneksi mikään kovin rasvanen ei kyllä maistukaan.

Mä tein tollasen lilypie-jutun, mutta eihän sitä saa tänne mihinkään laitettua enää. Hemmetin uudistus!

Yksityiselle me mennään. Itse ultra maksaa 36euroa ja sitten päälle lääkärinpalkkio jotka vaihtelee. Meidän ultra täällä etelä-pohjanmaalla maksaa lääkäritalolla n.75e. kelakorvauksien jälkeen.

Voimia Kirppulille!

Tääläkin on paha olo vellonut melkein päivittäin eikä tosiaankaan puhuta mistään aamuahoinvoinnnista, kyllä tämä ihan jatkuvaa on. Toivotaan että kaikilla rupeis pikkuhiljaa helpottamaan kun viikkoa tulee enemmän =)

Meillä on eka ultra 20.12, sitä tässä jo kovasti odotellaan! Vatsa turpoaa iltaisin melkoisesti joten pitänee siirtyä kohta äippähousuihin =)

Heps! Eipäs oo täälä pitkään aikaan tullut käytyä kun tää uudistus on tosiaan tehnyt tästä niin hitaan. No pahoinvointi on sitten alkanut mullakin, ihmettelinkin jo että eikö mitään oireita tuu.. Mut nyt pahoinvointi on melko jatkuvaa ja väsymys myös. Mutta täytyy yrittää pysyä reippaana esikoisen vuoksi.

Mulla on eka neuvola vasta välipäivinä ja ultrasta ei edes vielä tietoa. Onhan tämä odottelu tylsää, mut nyt tokalla kerralla sen jaksaa jotenkin paremmin. Ja tää joulun aika menee niin nopeesti, ainakin kun on vielä kaikki lahjat ostamatta :)!

Uudistuksen myötä foorumin käyttö on jäänyt, kun tämä on niin tolkuttoman hidas, hermo menee odotellessa, vanha versio toimi huomattavasti nopeammin. Ja näyttää tämä viestin kirjoittaminenkin oudolta, saa nähä miltä lopputulos näyttää kun painaa lähetä nappia.

Kuukauden verran olen pahoinvoinnista kärsinyt, välillä enemmän välillä vähemmän. Tänään taas päivä, että on koko ajan paha olla ja oksennettuakin on tullut muutaman kerran. Eniten mua vaivaa hampaiden pesemättömyys, ahdistaa kun kuukauteen ei oo pystyny kunnolla hampaita harjaamaan, kun aina tulee oksennus jos takahampaisiin yrittää koskea harjalla. Eilen oli eka neuvola 9+6, sydänääniä yritti kuunnella tuloksetta. Vuotoa on vaihtelevasti, välillä muutama päivä ettei ole, sitten taas vuotaa. Reilun viiikon päästä ois UÄ, sitä malttamattomasti odottelen, jotta näkee onko kaikki kunnossa.

ultrasta; jossain neuvoloissa on ultra ja sen saa vaatia, että ne sielä ultraavat; jos pelkää että ettei kaikki ole ok tai sydänääniä ei kuulu, tai taustojen takia; jos menneisyydessä jotain lasten saantiin liittyvää yms. mutta muutoin ensimmäinen ultra on vasta NP ultra ja jos sitä ennen haluaa nii nimenomaan yleensä yksityiselle kuten Mira88 jo edellä sanoiki...

Tääläki syödään  ihan koko ajan ! Koko ajan jotain pientä, hedelmiä, salaattia yms. Herkkuja ei tee yhtään mieli ! Esikoista odottaessa herkut oli IN! ;D

Tuota flunssaa on ilmeisesti liikkeellä. MEilläkin esikoisella kauhea flunssa; viimeyönä ollaan nukuttu 2 tuntia. Nenu oli niin tukossa ettei saanu nukuttua, tuttia ei pystyny syömään eikä pullosta juomaan. ;s Nyt vähän paree ja nyt päivällä ei ole kuumetta ollu onneksi [:

Omassa olossa ei mitään kummempia tapahtunut... Kaikki ennallaan...

Heips,
Mä kävin Ultrassa kaksi kertaa työpaikka lääkärillä, sillä tiputtelu vuoto sai mut ihan hermoksi. Jos en olis saanut sitä kautta tarkistettua onko kaikki kunnossa, olisin varmaankin käynyt yksityisellä varhaisultrassa.
Kunnallinen on 20.12. Mä soitin sen jo pari viikkoa ennen ensimmäistä  neuvolaa, sillä Jorvissa on ruuhkaa. Ja sainkin sen sitten viikoille 11+2.
Jotakuinkin omia vaatteita olen vielä pitänyt, mutta iltaisin maha on jo ihan pallo, eli olen ollut verkkareissa kotosalla. Nytkin mulla on töissä eka nappi auki istuessa ettei liikaa paina. En kyllä millään viitsis vielä siirtyä mamma vaatteisiin.

Jospas sitä tänne pitkästä aikaa kirjoottelis :)
Elikkäs ensimmäinen neuvola on takana, oli pelkkää höpöttelyä ja pissanäytteen annoin. Verikoe täällä pitää tilata erikseen ja on piakkoin. Siitä sitten viikon päähän pitäisi varata ultra koska päätimme avokkini kanssa osallistua sikiöseulontoihin.

Pahoinvointia on ollut ihan kiitettävissä määrin ja mahan nippailuja mutta väsymys on hiukan helpottanut. Silti edelleen tulee vedettyä päiväunia mutta ei niin pitkiä eikä välttämättä useamman kerran päivässä :D

Elikkäs ensimmäinen neuvola on takana, oli pelkkää höpöttelyä ja pissanäytteen annoin. Verikoe täällä pitää tilata erikseen ja on piakkoin. Siitä sitten viikon päähän pitäisi varata ultra koska päätimme avokkini kanssa osallistua sikiöseulontoihin.

Pahoinvointia on ollut ihan kiitettävissä määrin ja mahan nippailuja mutta väsymys on hiukan helpottanut. Silti edelleen tulee vedettyä päiväunia mutta ei niin pitkiä eikä välttämättä useamman kerran päivässä :D

Takaisin