Joulukuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sanra
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoinvointi jatkuu. Ei ole pariin päivään pysynyt oikein mikään sisällä, ei edes vesi, vaan kaikki on tullut 15min sisällä ylös. Eilen illalla sain vatsassa pysymään jogurtin ja vähän nestettä, mutta aika heikko olo meinasi olla. Tänä aamuna ajattelin soitella terveysasemalle, että josko pitäis lähteä käymään tiputuksessa, kun en ole muutamaan päivään oikein virtsannutkaan, mutta nyt koko aamun ja päivän on ollut itseasiassa jo melko hyvä olo. Tänään en ole siis ainakaan vielä halaillut pönttöä ja kaikki on toistaiseksi pysynyt sisällä, vaikka aika ajoittain on vähän etova olo. Ajattelin siis nyt kuitenkin katsoa viikonlopun yli, että mihin suuntaan oksentelu menee ja sen mukaan sitten ottaa yhteyttä terveysasemalle, jos tarvitsee.

Veikkaan, että lihakin alkaa taas maistumaan, kun saa tämän pahimman kuvotuksen pois. Aika yksipuolisesti sitä tuntuu syövän tällä hetkellä, kun ainoat jotka tuntuu mahassa pysyvän parhaiten, ovat banaanijogurtti, gefilus-mehu, vesi, tonnikala ja mandariinit. Toivottavasti tätä ei kuitenkaan kestä hirveän pitkään.

Kaele ja nyytti rv 7+2

Moikka kaikille! Erityisesti voimia pahoinvoiville!
Kylläpä täällä näyttää erilaisesta, jaiks :) Jotain menee takuulla pieleen tänkin viestin lähettämisessä, tekniikan ihmelapsi kun oon.. tuleekohan allekirjoitus nykyään sit itestään.. no sen näkee kohta :)
Päivät kuluu tuskaisen hitaasti, mutta kuuluhan ne kuitenkin. On entistä vaikeempaa olla kertomatta, mut täytyy nyt vielä vähän aikaa sinnitellä.
ON: Mandariineja menee täälläkin. Kuvottavaa oloa on ollu aamuisin ja aamupäivisin, mutta vielä ei oo tarttenu lähtee vessan puolelle.
iloista viikonloppua kaikille!
ElliX
ps. näköjään ei kannata laittaa tyhjää väliä kappaleiden väiin, vaan vain vaihtaa riviä, muuten tulee tuplavälit :)

Kuulostaapa aika rankalta kaele...  ei varmastikkaan jää kovin ihana kuva alku raskaudesta, kun noin paha pahoinvointi... Toivotaa, että helittää pian !
Mä en yhtää muista mitä siinä vihkosessa luki, että millä viikolla pahoinvointi pitäis helpottaa, muistaako muut? Mutta olisko tyyliin, että  ensimmäisen kolmanneksen jälkeen ? ehkä joku 12 viikolle, en tiedä. Viisammat saapi kertoa :D toki kaikkihan kun on niin yksilöllistä jotkut oksentaa koko 9kk ja jotkut kun ei ollenkaan. Tiedä tuota.

Mites, onko jo joulu suunnitelmia?
 Me jo innolla odotetaan joulua, ensimmäinen joulu kolmestaan. <3 Viime vuonna kun oli vain masuasukki.
Ja sitä odotan, että saa hakea joulukuusen, koristella sen, tehdän ja ennen kaikkea syödä ihania jouluruokia 8) mmmm...

Kuulostaapa aika rankalta kaele...  ei varmastikkaan jää kovin ihana kuva alku raskaudesta, kun noin paha pahoinvointi... Toivotaa, että helittää pian !
Mä en yhtää muista mitä siinä vihkosessa luki, että millä viikolla pahoinvointi pitäis helpottaa, muistaako muut? Mutta olisko tyyliin, että  ensimmäisen kolmanneksen jälkeen ? ehkä joku 12 viikolle, en tiedä. Viisammat saapi kertoa :D toki kaikkihan kun on niin yksilöllistä jotkut oksentaa koko 9kk ja jotkut kun ei ollenkaan. Tiedä tuota.

Mites, onko jo joulu suunnitelmia?
 Me jo innolla odotetaan joulua, ensimmäinen joulu kolmestaan. <3 Viime vuonna kun oli vain masuasukki.
Ja sitä odotan, että saa hakea joulukuusen, koristella sen, tehdän ja ennen kaikkea syödä ihania jouluruokia 8) mmmm...

Pahoivoinnista : Esikoisesta oli todella vähän ja jotenkin tuntuu et nyt ollu enemmän..oksentanu tosin en oo viä , ja toivottavasti en tulevaisuudessakaan..se sattuu ihan sikana..ja oon alkanu tosissani pelkään sitä..oksennustauti ois varmaan mulle maailmanloppu :D et tsemppii kovasti kaikille wc-pytyn halailijoille.
Täällä saatu  nyt jotenkin joulua kotiin..miehellä oli vapaapäivä keskiviikkona ni käytiin osteleen joulukrääsää ja lahjoja..nyt on ihan joulusta..kuusi tosin puuttuu vielä..ja kummilapsille lahjat ostettu ja paketoitu..elikkäs suurin osa kondiksessa :)

Hyvät illanjatkot koko rouvasväki :)

Meillä on Pauliina* ihan samana päivänä toi ultra! :) Et samaa päivämäärää odotellaan.

Ihan kamala tää uus muutos tässä forumilla! En meinannu saada toimimaan tätä millään.. Ei vaan auennu.. Inhottavaa! Toivottavasti tää nyt jatkossa sit toimis vähän paremmin.. Meilläkin on 100 megan netti, et sillä kyl pitäis toimia.. Et en voi ees kuvitella miten jollai 1 megan netillä pärjää tän kaa.. (kuulostan melkei nörtiltä vaikka en oikeesti tiiä kamalasti näistä asioista) :)

Ääh just opin käyttään sitä vanhaa ja taas on uudistettu sivuja. Kauheen hitaaksikki on muuttunu,se voi tosin johtua meidän mokkulasta
joka on huono ja vielä ulkonapyryttää lunta, mikä huonontaa entisestään nettiä..

Mulla alko oikeastaan tällä viikolla tuo aamu ja iltapahoinvointi. En pysty ennen töihin menoa syömään mitään,
täytyy ottaa leivät mukaan ja syödä vasta töissä. Yhden hyvän asian huomasin, inhoan nykyään hese ruokia:)
Jos näen mainoksen tai edes ajattelen niitä hampurilaisia alkaa kuvottamaan. :)

Sen yhden kammottavan oksentelupäivän jälkeen otin viimein kokeneempien vinkistä vaarin: eli syön koko ajan. Pahoinvointiin auttaa se, kun syö jo ennen kuin tulee nälkä. Mä syön siis nyt puolen tunnin välein eikä oo muuten ollu paha olo. Riittää kun syö jotain pientä, esim. hedelmän, jogurtin..Varmasti tulee ekstrakiloja tällä tavalla mut ennemmin se kuin huono olo! Kuvottaa aina välillä, mutta se menee nopeasti ohi. Kokeilkaas tätä pahoinvoivat! Aamut on tietysti haasteellisia, kun silloin herää pakostikin nälkäisenä (= pahoinvointia) mutta mulla on nyt menny melko kivuttomasti. Heti vaan jotain suuhun, kun sängystä pääsee ylös.

Mulla on alkanu nyt sellanen pistelevä "kipu" (ei se satu, mut sillain jomottaa) tossa oikealla puolella. Välillä on vasemmallakin, mut enempi oikealla. Aloin tietysti kuvittelemaan jo kaikkea kamalaa, mutta ainakaan vatsa ei ole kipeä siltä puolelta paineltaessa. Oisko sit se keltarauhanen. Luin, että se puoli yleensä pistelee missä keltarauhanen on aktiivinen. Nivuskipua on kummallakin puolella ja kahtena iltana alaselkää on jomottanut. Myös jaloissa tuntuu sellasta kipeyttä ja puutuneisuutta, ihan kuin ois juossut pitkän juoksulenkin. Useimmiten sellasina päivinä, kun on tullu käveltyä reilusti. Ei oo ennen tällästa ollut, ihan hyvä kunto kuitenkin ja liikun paljon. Että kaikkee sitä. Mahassa tuntuu kummaa "muljumista" iltaisin ja muutenkin vatsan toiminta on muuttunut ihan oudoksi. Ja tissit sen kun vaan kasvaa. Omituista seurata näitä vaivoja ja muutoksia vierestä, siinä se systeemi vaan puksuttaa ja valmistaa vauvaa!

Hyvää viikonloppua kaikille! Mä en yhtään tykkää tästä muutoksesta, kauhean hankala ja hidas käyttää.

Moikka!

Mä en ookkaan vähään aikaan jaksanut kirjotella mitään,
kaikki ylimääräinen aika mennyt miehen ja esikoisen kanssa.
Olo on hirveä. Hirveämpi kuin esikoista odottaessa.
Syön oikeastaan kokoajan, mutta sekään ei ole auttanut pahoinvointeihin.
Mutta siitä olen samaa mieltä että jos syö ennen kuin on nälkä, se helpottaa
jo jonkin verran! :)
Mulla on ihan erilainen odotusaika näköjään kuin esikoista odotellessa; nyt
on ympärivuorokautista pahaa oloa, ehkä kuitenkin painottuu iltaan enemmän.
Oon halaillu pönttöä lähes joka päivä, pari kolmekin kertaa. EI KIVAA.
Mieli ala on jotenkin apea, väsymys on hirveetä, ja olen kiukkuinen kuin
ampiainen. Tämä kulunut viikko on ollut jo vähän parempi :)
Hassua tämä vauvan odottaminen :D Miten se persoonallisuus muuttuukaan!
Alku turvotus on jo lähtenyt, ja tilalle on tullut jo pieni pömppö.
Varhaisultrassa kävin pari/kolme viikkoa sitten, siellä se sydän jo sykki.
Laskettu aika piti myös paikkaansa. Jee. On tää silti kyllä ihan mukavaa :D

Heippa!

Täällä odotellaan kauhun sekaisin tuntein sitä ekaa neuvolaa.. Koska kolme edellistä päivää tullu vähä verta ja tänään aamulla vähä enempi.. :( Toivottavasti huolehdin vain turhaan, mutta kyllä se vaan täytyy sanoa, että pelottaa oikeasti, että masuasukki ei jaksanu pysyä mukana loppuun asti.. :(

Moi vaan!
Ajattelin, että nyt on aika minunkin terästäytyä ja kirjoitella eikä aina vaan lukea toisten jorinoita.
Täällä on tänään kärsitty migreenistä, ja voi kun tulee niin hyvin mieleen esikoisen odotusaika,TÄTÄKÖ se olikaan??!!! Eeeih. Välillä olen epäillyt, että olenko ollenkaan raskaana kun alku on mennyt niin oireettomasti, mutta kyllä ne näköjään nostavan päätään jos epäilys iskee.
Ensi viikolla sitten eka neuvola ja viikkoja 9 täynnä. Oikeestaan en odota neuvolaa, koska se ODOTTAVAN aika on pitkä, ja näitähän odotus viikkoja on vielä "muutama" jäljellä. Toivoisin vain, että tämä raskaus aika olis -NIIN IHANAA AIKAA- sellaista, joista jotkut kertoo...

Tervehdys kaikille ja tsemppiä pahoinvoiville ja muuten kärsiville!

Itsellä hyppäs eilen kanssa sydän kurkkuun kun vessapaperista löytyi kirkkaan punaista verta, mutta ei sitä kuitenkaan paljoa ollut, eikä ole lisää näkynyt, niin olen jo suht rauhoittunut.

Pahoinvointi on mulla pahentunut viimeisen parin päivän aikana, mut en taida valittaa, kun se on vaan sellaista kuvotusta, en ole ollut lähelläkään oksennusta.

Ja onpas todella, todella raivostuttava tämä foorumin muutos! Todella hankala käyttää!

ISO kiitos teille jotka olette kirjotelleet tänne neuvoja miten huonon olon saa pidettyä loitolla tai ainakin vähennettyä sitä. Mulla viikkoja tällä hetkellä reilu 7 ja nämä kuvotukset ja oksentelut on alkanut muutamia päiviä sitten. Mut mulla on niin jotenkin omituista tää ku ei oo aamupahoinvointia vaan yöpahoinvointia. Viime yönä heräsin puoli kahdelta yöllä oksentamaan ja sen jälkeen olenkin oksentanut n. 3 tunnin välein tain riippuen siitä miten oon syönyt. Jaffa ja mandariinit on ollu mun ykkösherkkuja tässä oksentelun parissa.

Nyt sitte laitoin n.22.30 nukkumaan ja heräsin nyt vähän aikaa sitte eli noin 00.00 ja söin mandariinin ja join jaffaa, ettei tulis huono olo. Mun täytyy siis nähtävästi alkaa heräämään yölläkin syömään että saan vältettyä huonon olon. Saikkua otin ihan suosiolla töistä, kun olo on niin kammottava. Toivottavasti nää kuvotukset ja oksentelut on niitä hyviä merkkejä :)

Tulipas tekstiä ja valitusta kerraksee, mutta ei ole oikein muita joiden kanssa jakaa näitä asioita. :o)

Mä huomasin kans aika nopsaa että kun syö usein, eli melkein koko ajan, ni paha olo ei tuu niin pahaks. Oon yleensä tosi epäsäännöllinen syöjä, mut nyt oon hakemas hedelmiä keittiöstä vähän väliä et saa jotain syötyä. Vesi on yks pahimmista juomista, mä en ymmärrä miten mut se tulee mul melkein joka kerta ylös.

Huomenta...

Minua ei pahemmin enää täällä näy.. Sain sunnuntaina keskenmenon.. siitä yritellään toipua... :'(

hellou mamit!

Ensinnäkin tämä koko uus foorumi kuseee ;< Mulla on ainakin niiiiiiin hidas, etteie hermot kestä odotella :D

kirppuli86 suuresti voimia! <3 ;< kamalaa! Ei osaa edes ajatella....

Omaa napaa; tääläkin menee mandariinia kilokaupalla! emoticon  Ei esikoisen aikana menny kyllä näin paljoo!!! :"D
Olo on ihan ok, hirveesti on vaan kipuja, mutta kuulin, että vois johtua siitä, että kun oon hetki synnyttänyt, niin kohtu suht löysä vielä ja kun uusi vauva jo nyt asuu kohdussa niin kohtu alkaa jo supistella kokoansa. Siitä kivut? Tiedä sitten. voi hyvin ollakkin [:
Ei olis enää montaa viikkoa jouluuun [;

Kirppuli86 kirjoitti:
Huomenta...

Minua ei pahemmin enää täällä näy.. Sain sunnuntaina keskenmenon.. siitä yritellään toipua... :'(

Voi kurjuus emoticon ...!

Moikka kaikille taas!
Voimia Kirppuli86:lle, tosi ikävää!
Mulle kuuluu nyt tasaista. Olo on harvinaisen normaali. Ainoa oire on että iltaisin paleltaa ihan kauheasti. Villasukat ja paksu Fleecekään ei aina pelasta vilutukselta. En muista että edellisen kanssa olis ollut näin kylmä. Palstalla näkyy olevan nyt niin monta huonovoinointista että voinen olla kiitollinen siitä että tämä on tällä hetkelllä ainoa oire. Vajaa kaksi viikkoa NP Ultraan, kiva kun aika tuntuu jo vähän kuluvankin emoticon

Voi itku Kirppuli, paljon tsemppiä sinne, kamalaa.

Yhdyn mielipiteisiin uuden foorumin kamaluudesta, ärsyttävää hitautta ja muutenkin huonoja ominaisuuksia :-(

Täälläkin voidaan pahoin; koko pitkä viikonloppu meni kuvottavassa olossa ja eilen oksensinkin jo ekan kerran. Tänään urheasti töissä, mutta koko ajan on semmonen olo, että pitäiskö mennä oksentamaan. Ällöä. Koko ajan syöminen auttaa kyllä jonkun verran, mutta se on töissä vähän hankalaa, kun välillä on pitkiä palavereita.

Onneks on vajaa viikko, ja sit enää yks täys viikko ja sen jälkeisellä viikolla onkin jo joulu <3

Voimia kirppuli86:lle :( 

Täällä huonolta ololta on vältytty,johtuneekahan juurikin siitä että laitan suuhuni puolentunnin välein jotain. Toivoa että huono olo pysyisi poissa.

Joo yhdyn samaan,todella hidas tämä uusi versio :/ 

Takaisin