Joulukuun jännät

Heitänpä tänne nopeen kommentin, vedet meni noin puol tuntii sitten, kohta on viimoset romut läjässä että voipi lähtee kohti Mikkeliä ja synnäriä.

Näkyy taas toimivan tää foorumi surkeen huonosti, ainakin meidän koneelta, joka ei tahdo jaksaa avata tätä...

Mä olen ihan kypsä olemaan kipeä. Nyt jo viikon ollut, eikä mitään merkkejä parempaan. Nyt on kurkkukivun lisäks tullu röhää. Kuumetta ei oo vaikka on kuumeinen olo. Haluan terveeks ja synnyttämään! Jos voi tilata, niin tilaan vauvan syntymään viikonloppuna. En jaksa tätä odottelua, raskausarvetkin vaan pahenee koko ajan...

Ehkä rupean viikonloppuna kokeilemaan kaikkia kikkakolmosia, vaikka tiedänkin, että vauvaa ei saa ulos, jos ei oo aika. Rakastelu olis kai ainut mikä ehkä vois auttaa,  mutta mies ei oo innokas, kun pelkää satuttavansa vauvaa... ja kun oon flunssanen. Täytyy kyllä nostaa hänelle hattua; hän kokkasi eilen kolme isoa kattilallista ruokaa ja laittoi sopivina annoksina pakkaseen, että ei sitten vauvan synnyttä tarvii heti miettii ruuan laittoa. emoticon

Ihanaa, Fantti82:kin pääsi synnytyspuuhiin. :)

Meillä kanssa on alettu pistää ruokaa pakkaseen aina kun jää ylimääräistä. Nyt on jo monta ateriaa valmiina pakkasessa. Juuri sama tarkoitus on ollut tässä - pääsee sitten edes vähän helpommalla välillä vauvan synnyttyä.

Kaipaisin teidän mielipiteitä tuon Syntyneet-listan suhteen. Edelleenkään en siis saa sitä rivitettyä. Muokkausvaiheessa Enterin käyttö näkyy, mutta viestin lähetyksen jälkeen listauksesta tulee tuollainen hölmö pötkö. Pahoin pelkään, että tuo ei ennalleen tule. Lista kun on laadittu ennen sitä päivitystä... Siispä: onko tyhmä idea jos yritän luoda ihan uuden viestin ja kopioin tuossa listassa olevat siihen? Luulisi kokonaan uuden viestin muokkaamisen onnistuvan ilman "pötkööntymistä". Sitten tuo vanha lista vaan jäisi tuonne roikkumaan - sitä ei käsittääkseni pysty itse poistamaan.

Tämä ilmoittelee sen verran tänne että päivän viettänyt taysissa kun lapsvettä tiputtelee, paikat auki ihan kivasti, yöks tulin kotiin ja jos ei supistelut yön aikana ala niin aamulla viimeistään menen kahdeksalta käynnistykseen :)

Onnea matkaan kaikille synnyttämään lähtijöille!

Meillä pienen nenä tuhisi koko eilisen päivän aika ikävästi. Alunperin olin ajatellut, että veisin ensimmäistä kertaa pihalle, kun viimein ilma lauhtui, mutta en sitten viitsinyt ja jätin kylvynkin sitten illalla väliin. Vaikka epäilenkin kyllä tuon tukkoisuuden johtuvan enemmän siitä, että nenässä oli maitoa kuin mistään muusta (eilenkin pari kertaa pulautti nenän kautta),. Meillä lähes kaikilla lapsilla on tässä vaiheessa ollut jonkin verran tukkoisuutta ja rohina kuului nimenomaan nenästä ei tunnu limaiselta muuten. Sen kyllä huomaa pienellä, jos keuhkoissa on limaa, koko lapsi tuntuu hytkyvän ja röhkivän.

Nyt kuuluu henki taas kulkevan paremmin, eli ehkäpä tässä jo alkaa helpottamaan. Joka tapauksessa eilinen oli aika levoton, kun tuo huonosti kulkeva henki haittasi hieman olemista ja poika nukkui rauhallisesti lähinnä minun rinnallani, siis rintakehän päällä, maatessaan. Vietinkin sitten suuren osan päivästä sängyllä maaten ja samalla lueskelin meidän raskausaikaisia ketjuja ihan tuolta alkuraskaudesta - Vastahan ne kirjoitettiin ja nyt tuo on jo tuossa....

Ei tuonut yö tullessaan vauvaa, joten nyt ei auta muu, kuin lähteä Taysiin käynnistykseen. Ehkä tapaan pikkunipsuttimen siellä.

Olen nukkunut ihan kamalan huonosti viime yön. Kai on vähän jännittänyt. Illalla oli ylävatsa kipeä ja tuntui, kuin kohtu olisi supistellut vain yläosasta. Nytkin nipistelee vähän.

Nyt ei näy mua pariin päivään. Tsemppiä kaikille ja onnea vauvautuneille!

Tää menee nyt, moi! 

Meillä tuo rohina kuuluu kurkusta,tosi inhottavaa ku nukkuu sen takia huonosti ja limat seilaa kurkussa..Heräilee yskimään ja yökkimään sitä limaa,mutta vain yöaikaan,mitähän lie..Kuulostaa siis öisin että ois ihan kauhee räkäflunssa mut päivällä ei sit mitäänemoticon

Ja nyt oon jo alkanu miettimään et toinen tommonen ois kiva vaikka niin vannoin että en sitten edes mieti koskaan toisen lapsen hankkimista:D Mut menee siihen ainakin varmaan sen reilu 2 vuotta,ku ei saa edes yrittää ku lähempänä kahta vuotta tuon leikkauksen takia

Voi vitja... KUKA KEKSI LAITTAA TUON PERUUTA NAPPULAN EKAKSI?????? Kysynpä nyt sitten minäkin...

Nopsasti siis. Lauantaina nousi korkea kuume, jossain vaiheessa alkoi myös särkeä oudosti vatsaan, maanantaina kysyin neuvoa neuvolantädiltä joka ei oikein sanonut juuta eikä jaata, tiistaina menin lopulta lääkäriin, diagnoosina epäilemäni kohtutulehdus ja takaisin synnyttäneiden osastolle vauvan kanssa saamaan suonensisäisiä antibiootteja. Tänään kotiin. Ketutti koko homma. Joka puolella käsketään seurata tilannetta ja ottamaan yhteyttä lääkäriin jos kuume ei muutamassa päivässä laske. Minä sanon teille, että ottakaa HETI yhteys lääkäriin ja voitte ehkä selvitä suunkautta otettavilla lääkkeillä ja vältytte uudelta sairaalareissulta. Vaikka kyse olisikin sitten vain maidonnousun aiheuttamasta kuumeesta, niin parempi mennä lääkäriin liian herkästi kuin liian myöhään. Mutta nyt siis kaikki kunnossa. Jatkan vielä viikon suunkautta otettavilla antibiooteilla.

Jaksamisia mahan kanssa eläville, paranemisia sairastelijoille, tsemppiä synnyttämään lähtijöille ja ihania arjen hetkiä vauvautuneille!

Voi että Pääskynen,olipa ikävä juttu:/
Onneksi sait hoitoa kuitenkin ajoissa ettei pahemmaksi ehtinyt mennä,mutta on se ikävää aina palata takaisin sairaalaan.

kurja juttu PÄäSKYNEN.. :/

tää mamma on naikkaril,jouduin tänään.. soittelin eilen illalla koska hhavan yläpuolella oleva kohta on ihan kivikova ja kipee.. no sanoivat että tule seuraavana aamuna päivystykseen.. no siellä sitten otettiin labroja ja siinä todettiin että tulehdus arvot 173.. ultrattiin ja katottiin nii mulla on hematooma mahassa.. veren purkauma.. yritetään hoitaa antibiooteilla, mutta jos ei toimi niin leikataan..
kyllä voi ketuttaa kun just on päässy arkeen kiinni nii heti pitää palata tänne tylsyyteen..
ja tosissaan mulla on ollu nyt suunkautta otettavia antibiootteja mutta ne ei oo sitten purru mihinkään..

että tällästä tänään.. :/

Hei vinkkinä teille antibiootteja syöville:

Mulla on/oli virtsatientulehdus ja siihen söin just viikon kuurin antibiootteja. Heti kun aloitin lääkkeet, niin vauvalle tuli mahavaivoja. Tätini (joka on kätilö) mukaan äidin antibioottikuuri usein aiheuttaa ilmavaivoja imetetylle vauvalle.

Eli jos nyt vaavit alkaa valittaa mahaa, niin antibiootit voi olla syynä.

Meillä syödään siis sitä Cuplatonia, röyhtäytetään joka syötön jälkeen, pidetään vauvaa mahallaan rinnan päällä tai hoitopöydällä, vaihdetaan välillä vaippaa mahallaan, juotetaan silloin tällöin vettä ennen imetystä... kaikkia kikkoja yritetään, että toisella ois helpompi olla. Ja ilmeisesti on tehonnut ainakin osittain, kun itkut on vähentyneet huimasti.

Toivottavasti rock^peijpe selviät kuitenkin antibiooteilla, ettei tarvis leikata! Voimia sinne sairaalaan, on tosiaankin tympeetä sinne palata!

Meillä ei toistaiseksi kovin pahoja ilmavaivoja ole tullut noista biooteista, mutta vatsa on kyllä raukalla löysä. Sairaalasta suositeltiin maitohappobakteereita ja ostinkin noita gefilus tippoja. Vielä en ole onnistunut saamaan pienelle suuhun asti niitä :D Pipetti ois kätsy nyt.

Taidettiin olla Ang1:n kanssa samaan aikaan osastolla, oltiinkohan samalla. Hassua :) Toivottavasti Ang on jaksellut edes jotenkuten, ei tainnut olla synnytys helpoimmasta päästä.

nii pakkohan se on jaksaa.. eilen illalla haava aukes vähän ja nyt se hematooma yrittää puskee sitä kautta ulos..

meillä oli pääskynen muuten lähestulkoon saman kokoser vauvat ja syntyny samana päivänä.. ;)

Voi teitä pääskynen ja rock peijpe... tosi ikävä tilanne teillä.. Tsemppiä ja pikaista toipumista teille toivottelen!

Suuret myötätunnot Pääskyselle ja rock^pejpelle! Tuntuu tosi kurjalta ja väärältä, että teitä noin koetellaan molempia. Voimia!

Me oltiin tänään miehen kanssa Jumbon kauppakeskuksessa. Olikin melkoinen uroteko suoraan sanoen... Tai siis, että ei oltu ihan ainoita asiakkaita... Populaa oli ihan tolkuttomasti. Autopaikkaa jonotettiin ensin pitkään... Yritettiin viedä mun puhelinta huoltoon kun se on alkanut krenata. Oli tosi huono asiakaspalvelu ko liikkeessä, eikä mitään apua saatu. Totesi vaan, että jos kuvittelee, että heillä on aikaa just ennen joulua auttaa puhelimen kanssa, niin on pahasti väärässä... :/ No, en mä voi sille mitään, että mun puhelin meni nyt epäkuntoon. Ja toisaalta olis ihan kiva, että se tässä synnytystä odotellessa toimis moitteettomasti. Lopulta lähdettiin menemään liikeestä kun oma stressiarvo alkoi nousta melkoisen korkeelle. Täytyy yrittää pärjätä tällä ja mennä myöhemmin uudestaan. Jotain muita pikkujuttuja hoideltiin Jumbossa ja se mikä oli jännä juttu, niin neuvolan th tuli yhtäkkiä moikkaamaan meitä. Hänkin oli ostoksilla siellä. Kiva mun mielestä, että tuli. Hän totesi vaan, että täältä saakin hyvää vauhtia vauvan syntymään taapertaessa... :)

Illalla paisteltiin lettuja ja käytiin vähän kävelemässä. Usempaan kertaan piti pysähtyä kun alapäähän vihloi niin kovin. Jospa tässä hiljalleen jotain tapahtuisi. Menkkamaisia jomotuksia on lievänä ajoittain, mutta ne menee aina nopeasti ohi. No, saa nähdä...

Moikkamoit! Tulin purkamaan vähän omaa tilannetta, en tiedä löytyiskö keltään vinkkejä avuksi...

Flunssa alkaa pikkuhiljaa helpottaa (köhäyskä on viel jäljellä), mut nyt uus ongelma, nimittäin mun vatsa ei toimi yhtään. Ihan hirveä ummetus, ja olen kokeillut jo kaiken mahdollisen. Syön kuituja, leseitä, luumuja (suoraan ja yön yli liotettuna), lakuja, juon paljon (jopa kahvia miehen suosituksesta, mitä en yleensä juo), kokeilin Levolacia (ei vaikutusta), kokeilin suolihuuhtelua, mitään ei tullut. Otin mikrolax peräruiskeen pari päivää sitten, ei tullu oikeestaan mitään ja kun otin tänään päivällä uuden, niin ei tullut siis kerta kaikkisen mitään ulos. Nyt pidin jumppasessiot, kun ajattelin, että liikunta käynnistäis... joko suolen tai synnytyksen, mut ei mitään vaikutusta.

Aloin jo miettiä, että onko mulla suolitukos... mut ei viel kyl sellaisia oireita oo. Mietin, et jos synnytys käynnistyis, niin saakohan ne sen suolen sit millä keinoin siel sairaalassa tyhjäks? Ei oo kivaa, jos joutuu puskee yhtä aikaa sekä vauvaa että kovaa kakkaa ulos... :O

Niin, ja sit tuntuu, että supistus on päällä koko ajan (ei tosin oo kivulias), mut ihan pinkee ja kova vatsa niin ettei tiedä liikkuuko se vauva siellä vai ei... en tiedä pitäiskö tässä jo huolestua vai onks tää normaalia...??

^mulla on kanssa ummetusta. Sikäli outoa kun yleensä tuntuu homma menevän päinvastoin tässä vaiheessa... Mulla ummetus ei tosin taida olla ihan yhtä pahaa kuin sulla. Toivottavasti se suoli alkaa pian ymmärtää toiminnan päälle. Luulisi kyllä, että aktiiviset supistukset sitten pistäisivät liikettä. Mullakin siis supistukset olleet nyt aika lailla vähäisiä.

Alkaa olla tää nukkuminen melkoinen haaste. En voi enää nukkua oikealla kyljellä kun se tuottaa kovaa kipua vatsaan. Eilen nukkumaan mennessä, vasemmalle kyljelle siis... iski aivan hillitön pahoinvointi heti kun pääsin vaakatasoon. Tuntui, että pyörryn, kuvotti. Oli pakko nousta ylös että helpotti. Olin totaaliväsynyt, joten lopulta raahasin kaikki mahdolliset tyynyt sänkyyn ja kasasin ne niin, että saatoin olla kohoasennossa kyljellään. Se tuntui paremmalta, ei alkanut kuvottaa. Parin tunnin päästä lonkka oli niin kipeä, etten voinut enää kuvitellakaan nukkumista. Ei kestä yksi lonkka, varsinkin kun siihen tulee painetta entistäkin enemmän jos on kohoasennossa. Mitä ihmettä mä keksin synnytykseen asti?? Kokoajan menee olo vaikeammaksi. Pää myös on ollut todella kipeä viime päivät.

Eilen oltiin isän luona. Mulle ei todellakaan tee hyvää ne reissut tai isän seura. Meillä on aivan liian erilainen arvomaailma sen kanssa. Ja nyt herkässä tilassa sitä ei meinaa jaksaa. Sillä oli hyvin "asiantuntevia" näkemyksiä mm. synnytyksestä. Se on kuulemma ihan omasta luonteesta ja ammatista kiinni, että miten sen kokee ja miten siihen suhtautuu... Siis kivun kokeminen ja kaikki. Jos on esim. sairaanhoitaja niin ei sitä kipua ajattele kun tietää mitä tapahtuu... Just... Onneksi mun siskot oli myös paikalla. Heitä olikin kiva nähdä. Ja siskon lapsia. Lapset on aina yhtä ihania. Aiemmin siskon pian 5-vuotias tytär totesi, ettei mun mahassa mitään vauvaa ole. Mitäs sitten? -ROSKIA sieltä tulee. :D Nyt tämä tyttö sentään jo pohti, että onko siellä poika vai tyttö. :)

Pitää lisätä vielä eilisiltainen outo kokemus. Maattiin sängyssä miehen kanssa. Yhtäkkiä mies sanoo: "Nyt se liikkuu, tuli pari potkua." Mä oon silleen että mitä hemmettiä, mistä sä voit tietää?? Miehellä oli koko ajan kädet mun vatsan päällä, mutta mä en yhtään tuntenut niitä. Mun vatsa siis todellakin on melkoisen tunnoton. Oli aika häijy fiilis tajuta, etten tosiaan kyennyt edes niitä käsiä tuntemaan. Ei kai se sitten ihme ole jos en kaikkia liikkeitä tunne??

Liittyisköhän tuo ummetus siihen että vauva alkaa olee aika iso ja painaa tonne suoliin niin ettei "tavara" liiku kunnolla. Mulla nimittäin toiminu vatsa tosi hyvin mutta nyt yhtäkkiä noin viikon verran ollu aika hidasta toimintaa ja ilmaakin pukkaa eikä tuu ulos. Ite mietin että oisko siitä..ja jos kerran muillakin sama ongelma nyt loppuajasta.

Missä kohtaa te tunnette vauvan potkut tällä hetkellä? kysymys on vähän outo mutta oon vaan pohtinut kun mulla vauva on raivotarjonnassa (ainakin oli vielä viikko sit) ja on mun oikealla puolella kyljellään, kasvot vasemmalle. Ihmettelen siis sitä että asento on tämä mutta potkut (tai ei ne ehkä ihan potkuja enää oo..työntämistä lähinnä) tuntuu vasemmalla puolella aika ALHAALLA. Ei siis satu kylkiluihin yhtään vaan lähinnä navasta viistosti vasemmalla alas osuu potkut. Mietin jo eilen että onko kääntynyt tai jotain... Tai ehkä se vaan suoristelee jalat sinne eikä ylöspäin..en tiiä.

Takaisin