Joulukuun jännät

Tsemppiä kaikille vielä odottaville! Ei ole helppoa ne viimeiset hetket... Ei ole silti helppoa tämän pienen nyytinkään kanssa, vaikka rakas nyyttihän tää on :)

Meidän pienellä prinsessalla on nyt sitten vihdoin vähän jotain rytmiä, vaikka vielä mennäänkin ihan miten sattuu kellon kanssa. Mut siis viime yönä sain jopa nukuttuakin sen verran ettei oo ihan kuollut aamulla kun heräs. :) Ja tyttö nukkui omassa pikkusängyssään kaikki syöttöjen välit, joka on ihan luksusta. Saatiin ilmavaivat kuriin Cuplatonilla ja kaikenmaailman kikkakolmosilla, joka sekin on ihanaa.
Tänään sit huomasin, että neidillä on vaippaihottumaa. :( Mitäs sille tehdään?! tättärä??

Vaipanvaihto useammin että ei haudu siellä pissavaipassa,talkkia että pitää vähän kosteutta poissa ja ihan ilmakylpyjä:)
Se kuivana pitäminen on ykkösjuttu tossa!

Joo ku se rautalääkkeen alottamisen rajana sairaalassa on 2500g ja tää paino sen 2800g niin ei alottanu sitä sillon sitten..Nyt meinaa olla ongelmia lääkkeen kanssa ku pulauttaa sen hetken päästä takaisin,mut oon antanu aina pikkasen lisää sitten ja se on pysyny sisällä:)

Juu, kyllähän se vauva sieltä tulee tavalla tai toisella. Itsekäästi tässä vain omia tulevia kärsimyksiä murehdin. Harmittaa tämä oma kroppa, että ensin jäin 2kk ennen äitiysloman alkua sairaslomalle kipeiden supistusten ja jatkuvan supistustilan vuoksi ja nyt, kun sitten pitäisi jotain tapahtua, niin ei tapahdu mitään. Olin aika pettynyt ja itkua pidättenlin siinä käyrällä tuon lääkärin sisätutkimuksen jälkeen.

Ei mulla muuten olisi kiire synnyttämään, mutta ei oikein kiinnostaisi se tarvittaessa jopa kolme päivää kestävä kohdunsuun kypsyttely supistuksineen ja parin tunnin välein tehtävine ronkkimisineen (teki niin pirun kipeää tänäänkin). Mieluummin vain synnyttäisin ja sillä siisti.

Petturikroppa.

Kävin äsken kiukuspäissäni harppomassa sellaista vauhtia puolentoista kilometrin lenkin, ettei kukaan mut nähnyt varmaan uskoisi, että oon pian 43 viikolla raskaana. :D Onneksi olo on fyysisesti loistava. Murtunut varvas vain pikkuisen haittasi menoa. Kovin pitkään en uskaltanut sillä kävellä, kun huomasin, että sääri kipeytyy, kun joudun askeltamaan hieman virheasennossa, ettei varvas kärsisi.

Heip!

Täällä tapahtuu vaikka mitä nyt kun ei ehdi enää säännöllisesti seurata. Onnea kaikille syntyneille ja synnyttäneille!
Ja Janinamiialle ja Mystikselle kovasti voimia! Kun joutui itse kokemaan sen kamalan tunteen, että vauva on sairaalassa ja hänellä voi olla jokin pahasti vialla eikä itse voi tehdä mitään, niin pystyn eläytymään teidänkin tuntemuksiin. Kaikista kamalinta oli jättää pieni yöksi sairaalaan ja tulla kotiin elämään, joka oli muuttunut mutta jossa muutos ei näkynytkään. No onneksi asiat ratkesivat parhain päin ja teilläkin käy pian niin!

Täällä odotellaan nyt ensi maanantaita ja 1kk ikää :) Ja ekaa neuvolakäyntiä odotellaan myös. Napaa on pari kertaa jo näytetty  ja laapistettu, mutta ensimmäinen varsinainen käynti on ensi viikolla.

Äiti on pienoisissa univeloissa - tänään nukuin vauvan kanssa klo 13 asti! Aamiaisella olin klo 15... Meidän neitokainen nukkuu oikein hyvin aamusta iltaan noin klo 19 asti. Siitä sitten valvotaankin sinne klo 23-01 asti ja kitistään. Äiti on yleensä tuossa vaiheessa ihan tööt ja ärtynyt, kun isä kuorsaa vieressä. No kyllä isukkikin osallistuu hoitoon oikein hyvin, ja pitäähän sen töissäkäyvänä saada nukkuakin, mutta silti välillä ärsyttää.

Oon miettinyt, että onkohan syynä kitinään ilmavaivat, ja jäinkin miettimään, että mitä tuo mainittu Cuplaton on.

Kaikenmaailman käytännön ongelmiakin on kohdattu_ Onko teillä muilla Britaxin turvakaukaloa? Me ostettiin se vanhempi malli (Baby safe plus ilman SHR:ää) ja nyt on jouduttu toteamaan, että toppahaalari päällä vauva on melkein mahdoton saada siihen! Hihnat eivät anna tarpeeksi periksi. Ilman haalaria vauva menee siihen ihan hyvin, mutta toppapuvun kanssa hihnoja ei tahdo saada kiinni. Onko muilla saman merkin kaukalon omistavilla tätä ongelmaa? Liekö meillä joku maanantaikappale, voi onko kaukalo tehty tosiaan vain lämpimiin oloihin?! Näillä keleillä kun on aikalailla pakko pukea vauvalle paljon päälle.

Cuplaton on sellaista lääkettä mikä hajottaa ne suoleen jääneet ilmakuplat,jotka ei pieruna pihalle tule..Mut jos teillä röyhtäistään hyvin ja pieruakin tulee niin silloin ei kyse ole ilmavaivoista..Saattaa esim muuten vaan mahaa nippailla..Ja meillä kitisee kanssa,kannattaa aina kokeilla et jos kitisee ja vääntyilee niin röyhtäyttää,meillä saattaa tulla vielä kunnon röyhyt ja sitten alkaa nukkumaan ihan nätisti:)

Ja voisko kokeilla että laittaa vauvalle paljon muuta vaatetta ja esim ostaa siihen kaukaloon sen lämpöisen fleecepussin mikä maksaa jonkun 20e..Meillä ainakin ihan lämpöinen kaveri vaikka ei toppapukua käytetä ollenkaan..Ei ole herralle sopivaa pukua,kaikkin meidän toppiksiin menee kaksi tuollaista pikku kaveria:D

Täytynee vähän virkeämpänä kommentoida muita juttuja...

Jiu: Meillä on Britaxin Römer Baby safe -isofixturvakaukalo. Mahtaakohan olla samasta kyse? Tuo on myös vanhempaa vuosikertaa kun sain sen siskolta. Siskon lapset on siinä ainakin olleet ihan ongelmitta toppavaatteissa. Kai olet sieltä alta säätösysteemistä löystänyt vöitä tarpeeksi? Kuulostaa tosi oudolle tuollainen, mene ihmeessä liikkeestä kysymään jos et saa pelittämään.

heip tuolta tammikuisista huutelen mutta on mietityttänyt sellanen asia kun mulla on turvakaukaloon tuommonen paksu lämpöpussi nii mitä mä laitan vauvalle kotiutuessa päälle kun autolla mennään ja matka kestäänoin 30 min. Laitanko paksun toppapuvun vai miten? täältä ajattelin kysyä kun teillä noita pikkuisia on jo tullut maailmaan ja on jo vähän kokemusta :)

Meillä poitsu makoilee fleecepussissa vaan sisä ja villavaatteet päällä ja on aivan hiestä märkä,joten en ehkä suosittele laittamaan toppavaatteita,ja saahan autoon lämmityksenkin päälle..

Britaxin viime vuoden malli on kyseessä ja juurikin sieltä alta on yritetty löysyttää, mutta siellä ei juurikaan ole löysyttämisen varaa. Pitänee tosiaan käydä liikkeessä näyttämässä sitä - tai käskeä miehen käydä, ois ehkä helpompi niin :)

Millaisia nuo fleecepussit on? Eityisesti kaukaloa varten suunniteltujako? Voisitko Mystis laittaa esim. kuvalinkin kun en tiedosta semmoista nähneeni.

Minä olen itse vilukissa ja saatan senkin vuoksi topata vauvalle paljon päälle. Ja nyt ainakin täällä on kovia pakkasia, joten ei pientä kevyellä vaatetuksella henno ovesta ulos viedä. Ja ei tuo kovin hikiseltä ole vaikuttanut niillä kerroilla on on ulkona käyty tai autolla liikuttu. Mutta joku toppapukua helpompi ratkaisu voisi kyllä olla autossa ihan hyvä.

http://www.prisma.fi/market/prisma?a_Visit:tuote=jicybork2n8yfibd&kategoriaTunniste=Rattaat&path=Lapset%2FLastentarvikkeet%2FRattaat&paikkakunta=Jyv%C3%A4skyl%C3%A4&osuuskauppa=KESKIMAA&pageName=Main

Meillä tälläinen:) Eli tossa pussissa on ne vöiden reiät,eli pussi siihen kaukaloon ja vyöt sieltä läpi silleen sinne pussin sisäpuolelle,napero siihen vöiden kohdalle,vyöt kii ja pussi kiinni :) Siellä köllii :)

Ja ite oon välillä laittanu tossa pussissa vauvan ihan vaunuihinkin kun on lämpöisempi kun tavallinen makuupussi:) Mun mielestä hyvä keksintö:) Eikä nyt mitenkään kauheen kallis..

Enpäs ole paikallisessa Prismassa edes hoksannut moista. No liekkö täällä ollutkaan... Mutta ilmeisesti JKL:ssä löytyy eli sieltä siis!
Kiitos Mystis!

Ääh, mua harmittaa... Toinen korva on kipeä. Oli oikeastaan jo eilen. Kai mä nyt vielä jonku korvatulehduksen oon saanu tähän väliin. Huomenna kai pitää lääkärissä mennä käymään. Ei huvittais mennä sinne päivystysjonoon kaikkien räkivien ja köhivien ihmisten keskelle... Pakko tuo kai silti on hoitaa. Ei osaa mitään muuta ajatella kun tuo korva vie kaiken huomion. :/

Katso tuolta prisman sivuilta oma lähin prisma ja sieltä pystyy selaan ne tuotteet,et luulis teiltäkin sieltä lähimmästä löytyvän:)

Varmimmin tietää milloin on korvatulehdus,kun laittaa sormen korvaan(ei tarvii sinne sisälle työntää kuitenkaan :D) ja painaa sormella vähän alaspäin,jos se sattuu niin on aika varmana tulehdus..Tiedän kokemuksesta ku sairastin tulehduksia 10 vuotta putkeen joka päivä

Joo aika varmasti tulehdusemoticon  Tosi inhottavaa,mut alkaa kyl heti helpottaan lääkkeillä..

Vaippaihottumasta, mystis jo hyvin ehtikin sanomaan tuosta mahdollisimman kuivana pitämisestä. Kestovaipan kanssa kannattaa käyttää kuivliiaa, se siirtää kosteuden hyvin iholta. Lisäksi olen käyttänyt talkkia ja pieneen punoitukseen auttaa hyvin sinkkivoide tai Bepanthen-voide. Nuo talkit ja kuivaliinat on voinut sitten myöhemmässä vaiheessa jättää pois, ainakin meillä vaippaihottuma on aina hävinnyt lasten hieman kasvaessa. 

^lisäyksenä tuli mieleen, että kestovaipoissa voi myös joku tietty materiaali ärsyttää ihoa. Monen iho ei esim. kestä flanellia. Tämä kommentti siis kuulemani perusteella... tuota omaa kokemusta kun ei vielä ole päässyt kartuttamaan.

Mä taidan liitttyä sairastajien kerhoon. :/ Korvan lisäksi kipeänä on nyt kurkku ja olo muutenkin tosi kurja. Lisäksi meidän kuumemittari päätti just nyt, että patteri on lopussa. Pitää siis mennä uutta ostamaan kun tuohon ei voi patteria vaihtaa. Ajattelin ostaa samantien sellaisen, että lapseltakin hyvä mitata. Suosituksia?? Itse kattelin netistä tällaista:

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?pagetype=1&catalog=yasalescatalog&productid=9910442%28yabasecatalog%29

Takaisin