Joulukuun jännät

Kiitos Eve tsemppauksesta! Voimia ja hermoja tässä tosiaan tarvitaan... Kävin lääkärissä tänään ja vauvan painoarvioksi ultrattiin jo 4,2 kg! Toisilla kohdunkaula lyhenee tässä vaiheessa - mulla se oli pidentynyt! 2 cm kaulaa jäljellä ja suljettu kohdunsuu oli tilanne. emoticon

Alko hippasen ahdistamaan... Seuraava kontrolli 2 viikon päästä. Tuo on silloin hyvinkin 4, 5 kg...

Ai niin. Lapsiveden määrä on ylärajalla, joka yhdessä vauvan ison koon kanssa selittää korkean sf-mitan. Lääkäri totesi, että ei tuo sun maha tosiaankaan mikään pieni ole... no joo, oon ollu huomaavinani...
 
Teille jotka vielä odotatte lähetän tosi ison voimahalin, koska voin kuvitella millaiset teillä on olot. Itse synnytin siis 40+3 viikoilla ja en tiedä miten olisi enää pää kestänyt sitä odottamista yhtään enempää. Tosin itselläni oli vielä se lisäämässä tuskaa kun tiesi että mitä pidempää odotusta kestää sen huonompi oman lapsen on mahassa olla, ne tulehdusarvot kun olivat niin järkyttävät sen lapsiveden aikaisen menon vuoksi.. Mutta siis, paljon voimia loppuodotukseen! Kun saatte sen nyytin syliin ette enää muista mitään tuosta olosta.

Täällä elämä menee ilmeisestikin aika hyvin. Tällä ei pulautella, ei valvota öitä tai muutenkaan kuulemma olla niinkuin normaali vauvat. Niin ovat siis sanoneet mulle kateelliset muut äidit.
Meidän poika nukkuu karkeasti ilta yhdekstästä aamu kolmeen, syö hyvin ja jatkaa unia aamu kahdeksaan tai yhdeksään..
Kerran on pulauttanut hiukan maitoa ja meillä ei ole vaipat falskanneet joten ei olla jouduttu pyykkiäkään pesemään mitenkään erityisesti.
Hiukan jopa loukkasi kun tänään mulle sanottiin päin naamaa että "et sinä tiedä tyttö hyvä vielä äitiydestä yhtään mitään!" Minkä minä oikeasti voin sille että vauva nukkuu hyvin?

Itse voin todella hyvin. Ei ole mitään kipuja, ei ole mitään jälkivuotoa ollut pariin päivään eikä ole itkettänyt paitsi silloin kun tissi ei kelpaa. Ei uskoisi että synnytyksestä tulee vrk kuluttua vasta 2 viikkoa! Itse luulin että joutuu elämään vaipoissa 6 viikkoa ja että sektion jälkeen olisi rampa tms. Minähän painelin pitkin osastoa jo alle vrk leikkauksen jälkeen :D Kyllä meni ihan uusiksi uskomukset leikkauksen jälkeisestä elämästä mulla! (ja menen jatkossa varmasti suoraan leikattavaksi!)

Tuo imetysopettelu on vaivaavaa ja se stressaa ja itkettää tosiaan sekä mua että vauvaa. Se kun hermostuu heti jos maitoa ei hänen suuhunsa tule kuin suihkusta, hän ei jaksaisi tehdä yhtään töitä ruokansa eteen! Kun lopulta imetys lähtee sujumaan se viihtyy tissillä reippaasti yli puoli tuntia... huoh... ehkä se joskus onnistuu ilman tappelua.. tai sitten ei!

 
Kiitos Ang1! Mulla on siis kalenterin mukaan tänään la, ultran mukaan tänään olisi jo 40+4. Toivottavasti teillä poika pääsee pian tissin makuun. Positiivista kuitenkin, että olet pystynyt omaa maitoasi syöttämään, vaikka poika ei olekaan jaksanut imeä. Ja onpa tylyn kuuloinen kommentti: Sinä tiedät aivan varmasti OMAN POIKASI äitiydestä enemmän kuin kukaan muu ihminen!

Ihan surkea yö takana. Nukahdin vasta joskus kahden aikaan ja sitten olen torkahdellut vain pitkin yötä. Yhtään kunnon nukkumisjaksoa ei ole ollut. Aamulla pitäs neuvolaan jaksaa. Onneksi se sentään on ihan lähellä. Niin ja kun valittamaan päästiin, niin valitetaan vielä päänsärystä. Todella kova päänsärky on vaivannut eilisen päivän ja tämän yön. Ei migreenitasoa, mutta todella napakkaa päänsärkyä muuten. Tekee ihan heikkoa. Ei varmaan parantanut mun unen laatua ainakaan.

Vauvautuneet!: Tein tuonne "äänestyksen" siitä, että onko nämä syntyneet olleet tyttöjä vai poikia. Käykäähän merkkaamassa! :) Tyhmä systeemi kun siitä ei näe, että montako "ääntä" on annetttu. Ajattelin, että tuosta on yksinkertaisempi katsella joulukuisten sukupuolijakaumaan kuin peruslistauksesta. :)



 
Ang1: Ihanaa, että teillä menee hyvin. Kärsivällisyyttä sen imetyksen kanssa, eiköhän tuo vielä lähde sujumaan. Minulle imettäminen on aina ollut helpoin osa koko hommassa, meillä kun jokaisella vauvalla se on oikeasti lähtenyt heti sujumaan sen kun on työntänyt tissin suuhun. Ja rinnatkaan eivät ole kipeytyneet oikeastaan koskaan, eivät edes vuotaneet. Aiempien kanssa olinkin alkuun aina huolissaan, saavatko nuo tarpeeksi ravintoa, kun rinnat tuntuivat jopa tyhjähköiltä. Mutta hyvin kaikki ovat kasvaneet (tähän asti). Kantakirjalehmä on kantakirja lehmä...

Mitä tulee tuohon yleiseen "vauvan helppouteen", juuri tuollainen minunkin esikoiseni oli - helppo ja tyytyväinen. Ole onnellinen ja nauti olostasi ja lapsesta. Varmasti löytyy ihmisiä, jotka sanovat ettet tiedä mitään äitiydestä ennen kuin olet joutunut kohtaamaan huumehelvetin nuoren kanssa... tms...  Höpö hhöpöä ja itsekorostusta. Voisinhan minäkin sanoa, että ette te likat tiedä äitiydestä mitään, kun teillä ei ole viittä lasta, mutta EN SANO; KOSKA SE EI OLISI TOTTA!!!!!!!! Jokainen, jolla on yksikin ipana tietää jo jotakin ja oppii koko ajan lisää.

Tänään ollaan pojan kanssa menossa neuvolaan ja täytyy kyllä tuo pulauttelu ottaa puheeksi, kun en muista kenenkään vielä tässä iässä tähän malliin syytäneen maitoa takaisinpäin. Viime yönä meni neljä harsoa, minun yöpaitani, lakanat ja muutama vauvan vaatekerta läpimäriksi. Kuitenkin tuo pissii ja kakkiikin ihan kiitettävästi, eli jää sinne sisäänkin jotain. Yöllinen lutkutus on kyllä "kiitettävää", eli kenties menee vain ylitankkauksen piikkiin.

Hitonmoinen yö oli muutenkin (anteeksi, kun olen alkanut käyttää rumia sanoja!) Joskus puoliltaöin pienin heräsi ähisemään ja valvoskelemaan ja vähän sen jälkeen toiseksi nuorin sai jonkin paniikkikohtauksen ja itkeskeli liki tunnin täyttä kurkkua. Onneksi vauva ei hermostunut samaan aikaan, siinä olisi konsertti ollutkin. No, onneksi sitten nukkui takaisin... Eipä noissa tilanteissa paljon muuta voi kuin yrittää rauhoittaa lasta ja toivoa, että tilanne laukeaa ja menee ohi. Sitten olikin taas aika vaihdella harsoja ja vaatetuksia pienimmän kanssa, kun tuon yhden sai nukkumaan. No, tämä on nyt tätä rumbaa, itse olen tanssini valinnut ja ei ole ainakaan tylsää.
 
Tuleeko tättärä teillä heti syönnin jälkeen nostaessa nuo puklut? Jos ei kaaressa lennä niin ei mitään hätää..Meilläkin meni eilen mun ja pojan vaatteet pyykkiin mut huomasin että ei kannata röyhtäyttää ihan heti syönnin jälkeen vaan odottaa hetki,se maito menee ihan perille asti eikä nouse niin helpolla ylös..Ja kannattaa röyhtäyttää niin että vauvan maha ei kosketa mitään,koska silloin sieltä nousee kanssa..Eli ei kannata nostaa olkapäälle röyhtäytettäväksi vaan pitää sylissä vaikka "istuma-asennossa" ja taputtaa pyllylle..Ja veikkaisin vain liikasyömistä:) Ja vaipanvaihtoa kannattaa välttää heti syötön jälkeen ja muutakin vetkutusta,eipä sitä itsekään tee mieli mennä vuoristorataan heti syönnin päälle;D

Meillä nukutaan huonosti,ja rytmi edelleen päin mäntyjä..Kitisee,itkee ja valittaa,huono-äiti fiilis ku tuntuu ettei tiedä yhtään mikä tota vaivaa milläkin hetkellä
 
Minä vaihdan vaipan aina ennen syöttöä (syötön jälkeen, jos tulee kakka kesken...), joten sitä vatkaamista on pyritty välttämään. Noita pulautuksia tai ihan oksennuksiakin tulee jopa tunti- puolitoista syönnin jälkeen röyhtäämisestä huolimatta, eli poika nukkuu kaikessa rauhassa sängyllä ja alkaa yks kaks vain tulla kokkelia suusta. En tiedä liittyisikö jotenkin´hereille hätkähtämiseen. Meidän allergikko oksensi aikanaan vauvana toisinaan kaaressa kesken syönnin ja se oli varsin karu kokemus... vauvan naama, tissi, paksu pyyhe, molempien vaatteet aina heti vaihtokunnossa. Tämä ei siis ole aivan sellaista laadultaan, mutta kuitenkin tuo ihmetyttää, kun niitä "palautuksia" tulee suht pitkänkin ajan syömisen jälkeen ja ilman nosteluja ja vatkaamisia. Sitä ylensyöntiä minäkin kuitenkin eniten epäilen, kun selvästi tuo pulauttelee huomattavasti vähemmän sellaisten syöttöjen jälkeen jolloin ei lutkuta kamalan pitkään tissiä. JA yöllä osasyytä on varmaan minussakin, kun unenpöpperössä en tajua aina vauvan ininään sen kummemmin reagoida ja esim nostaa röyhtäämään jos masussa kiertää vaan tungen vain tissiä suuhun ja silloin varmasti tulee liika-annostusta. JA kun meillä jo yksi multiallergikko on niin tuota varmaan kannattaa seurata siltäkin kantilta, että tarvittaessa päästään ajoissa tutkimuksiin. Tytöllä diagnoosin saanti venyi kuukausitolkulla, kun neuvolassa ei aluksi tajuttu, että kyse olisi muusta kuin vain normaalista pulauttelusta, vasta kun iho alkoi voimakkaasti oireilla eikä rauhoittunut rasvauksista huolimatta päästiin allergiatesteihin.
 
No meilläkin tulee joskus vaikka ois 2 tuntia sitten syöty ja neuvolan mielestä normaalia jos ei tule kaaressa ja paino nousee..meil väheni noi pulautukset ajan kanssa:) nyt tulee enemmän yleensä heti syönnin jälkeen..Ja nuo pitemmän väliajan pulautukset vähentyneet
 
Kun muistelen ensimmäistä sisaruskatraamme lapsosta niin muistan sen kuinka tuskissaan pojan vanhemmat oli puklailusta. Silloin vaavia juoksutettiin lääkärissä ja neuvolassa ja lopulta todettiin että kun kuitenkin kasvaa niin hyvin ja on muuten virkeä ja tyytyväinen niin saa varmasti ravintoa tarpeeksi.
Ikinä poika ei ollut sellainen pulloposkipoika niinkuin vauvat monesti on mutta kasvoi kuitenkin ihan normaalisti.

Toivotaan että teillä lapsoset kasvaa hyvin ja heitä seurataan tarkkaan ja jos kasvu jostain syystä on erilaista niin asioille tehdään jotain.

Kuulostaa hurjalta tuo tättärän kertoma pyykin määrä, varsinkin juuri tällaiselle joka on siis tasan kerran nähnyt oman lapsensa pulauttavan.

Meillä on ruuan jälkeen yksi ongelma, tai ei se ole ongelma vaan lähinnä pieni haitta. Eli pojalle tulee aina noin 15 minuuttia syönnin jälkeen hikka. Se tulee oikeesti aina, oli kyse sitten pullo tai tissisyönnistä. Alkuun ajattelin että se johtuu hotkimisesta mikä on pullon kanssa tosi kovaa mutta ei, kyllä se tulee joka tapauksessa.
Mutta eipä tuo näytä pientä herraa haittaavan niin antaapi olla asian, mua ja iskää se häiritsee kun se kuulostaa niiin säälittävältä..

Käytiin äsken lääkärissä lapsen tiheän hengityksen vuoksi. Aina välillä, noin kerran kymmeneen minuuttiin kun lapsi nukkuu se saa sellaisen nopean hyvin tiheän hengityksen kohtauksen jossa tavallaan läähättää. Se vähän häiritsi alkuun mutta sitten ajateltiin että se on ihan normaalia lapsen harjoittelua tai uneksimista tms. No eilinen neuvolantäti joka kävi huolestui ja varasi heti lääkäriltä ajan..
No niinhän siinä kävi että ihan täysin normaalia on hengitys ja se on harjoittelua jota poika harrastaa. Heti jos tahti tiheytyy tai tulee mitään lisäongelmaa hengitykseen niin pitää ottaa yhteyttä välittömästi.
Samalla reissulla saatiin tippoja silmiin kun ne rähmivät niin kovasti.
 
Meillä kanssa toi hikka tulee melkein aina syönnin jälkeen,kuulostaa ihan kauheelta..Ja kun miettii miten itelle on raskasta kun tulee hikka,niin sitten tollaselle pienelle ja kun se pienen hikka vielä tuntuu kestävän niin kauan..Meilläkin välillä hengittää tiheämmin mut en mä sitä ole silleen pitäny mitenkään erikoisena,ja kun nyt ollaan ravattu lääkärissä ja niiden mielestä hengitys ja keuhkot kaikki normit niin luulen että meillä ei siinä ainakaan ongelmaa..

Laskivat meillä veritankkauksen rajan nyt siihen hb 75:een kun 2 kertaa nyt sillä 85:lla meinattu joutua tankkaukseen mut korjautunu itsestään.Huomenna saa rotarokotteen samalla kun itse käyn neuvolassa verenpaineen ja haavan takia.Huomenna pojalla myös verikoe kun viimeksi joku arvo oli vähän koholla mikä viittais lievään virusinfektioon niin katsovat onko se nyt sit laskenu vai noussu.

Kiva kuulla että teillä Ang1 menee hyvin ja on siunaantunut
helppo vauva:)

Mutta siis toivottavasti tättärä saatte jotain selvyyttä pulauttelusta,koska on toi aikamoinen pyykkimäärä kyllä:// Ja toivotaan että on vaan ihan normaalia tavallista runsaampaa pulauttelua!
 
Nyt mä suorastaan toivon, ettei vauva ainakaan tänään synny - tai ehkä huomennakaan. Mies on aivan toivottomassa vatsataudissa ja kuumeessa. Oma olokaan ei ole aivan bueno. Jos synnytys nyt alkaisi, joutuisin yksin lähtemään. :-/ Soitin appivanhemmat hakemaan koiran hoitoon, koska ei pystytä kumpikaan siitä nyt huolehtimaan. Tässä on vielä se ongelma, että miehellä on epilepsia ja kaikki tällainen sairastelu voi laukaista kohtauksia. Nytkin sillä suolatasapaino on varmaan kaikkea muuta kuin balanssissa. Siitäkin pitää nyt olla huolissaan. Ei se sänkyä pidemmälle tällä hetkellä pääse. Että tämä tästä nyt vielä puuttuikin...

Huh, kylläpä on melkoista vauva-arkea toisilla... Nuo pienet ihmeet ovat niin yksilöitä, että ei kyllä koskaan tiedä mitä on edessä. Tsemppiä kaikille arjen haasteisiin.
 
Tänne pikaisesti kuulumisia.. Meillä ollut hieman takkuilevaa alku täällä.. Alkuun neiti ei jaksanut kunnolla syödä ja nukkui kellon ympäri eikä herännyt syömäänkään itse.. koko ajan herätellä pitää (ja edelleenkin) pikkuisen on alkanut piristymään ja paino nousemaan mutta edelleen täytyy herätellä. Itkeä toinen ei tunnu sitten millään ja vaikka miten on sairaalassakin jouduttu verikokeita ottamaan niin ei tunnu kunnon itkua löytyvän..
nyt huolena meilläkin tuo tiheähengitys ja siihen liittyvät hengityskatkot ja suun ympärys joka sinertää.. tänään lääkäri teki lähetteen taysiin  jossa tuota tutkitaan sitten paremmin. toivottavasti on vain jotain mikä liittyy siihen että harjoittelee vasta hengittelyä..

paljon on täällä itketty (itse siis) ja huoli pienestä on kova mutta josko nämä asiat kuitnkin tästä alkaisi selviämään.. varmaan joutuu osastolle hetkeksi jäämään tuon hengityksen seurannan takia ja se ressaa jo nyt kun ei halua toisesta olla erossa yhtään.

tsemppiä ja jaksamista kaikille, täällä mennään päivä kerrallaan eteenpäin..
 
Taas luin viimeisen sivun jutut tästä ketjusta... Tuntuu olevan kovin vähän aikaa roikkua koneella nykyisin. :) Ei haittaa kyllä toisaalta yhtään!

Tsemppiä Pikkunipsuttimen perheelle pienen kanssa. Huolihan on tietenkin kova, toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin.

Meidän neiti on pulauttanut vain yhden ainoan kerran, syö hyvin ja nukkuu hyvin. Ainoat on ne ilmavaivat, jotka aiheuttaa kitinää. :( Itsestä tuntuu aina niin ikävältä, kun toisella on masu kipeänä. Sitä toivois että vois ottaa ne mahavaivat itselleen, ettei pienen tarttis kärsiä... mutta eiköhän ne kohta jo lopu nekin vaivat, kun suolisto saa oman bakteerikantansa kuntoon.

Ai niin, mun piti jo eilen kommentoida sitä maidon suihkuamista, että se kuulemma tasaantuu. Niin mullekin kävi. Aluksi tuli niin paljon, ettei tienny mitä ois tehny, kun suihkustakin tullessa piti ensimmäiseksi iskeä rintsikat suojineen päälle, ettei maitoa olis ihan joka paikassa... Nykyään pysyy ihan aisoissa tää maidontuotanto, rinnat tiputtelee vain silloin kun syöttää (siis kun vauva syö toisesta rinnasta, niin toinen vuotaa ihan itekseen vähän).

Ja meillä on nyt vähän tullut rytmiä tähän nukkumiseen, että äitikin saa syötyä ja käytyä suihkussa jne :) Tosin sit tänään tietenkin tyttö pistikin rytmin vähän uuteen järjestykseen, kun nyt sen ois pitäny olla hereillä ja tankata yötä varten, mutta heräsikin tuossa aiemmin vähän "liian" aikaisin ja nyt sit tietty nukkuu... Katotaan koska mä pääsen sitte nukkumaan...

Ja meillä hikotellaan noin kerran päivässä, joskus kaksi kertaa. Onneksi. Se on tosiaan niin ikävän kuulosta ja näköstä kun pienellä on hikka. :/

Taidan nyt mennäkin sit makuuhuoneen puolelle, jospa tuo tuosta kohta herää ja haluaa syödä :)

Öitä!
 
Pikkunipsuttimelle toivotaan parasta, että huoleen ei olisi aihetta. Inhottavaahan se on olla erossa pienestä, mutta toisaalta tosi hyvä,  että tutkitaan mistä o kyse niin tarvittaessa pääsee hoidon aloittamaan.

Täällä aivan uskomaton rauha maassa!!!! Olen kotona YKSIN (lue: vauvan ja koiran kanssa), mies vei neljä isompaa retkelle, aikoivat luistella, tehdä nuotion ja paistaa makkaraa, jopa pian 14v innostui lähtemään. Minä täällä nautin olostani (pesen pyykkiä) ja rauhasta. Kerrankin saan mm. soittaa omaa levyä soittimella ja niinpä nyt saankin kuunnella teiniltä jouluksi saamani BonJovin kokoelman (kuuntelin tuota bändiä aina silloin, kun tuo teini oli vatsassa/vauva ja ehkä siitä syystä tuollakin tuntuu olevan uskomaton napanuora kyseiseen musiikkiin...) Ihana teini minulla. Vauva nukkuu - kuten usein päivällä ja minäkin vähän yrittelen levätä, kohta mennään viemään koira lenkille, jahka saan tämän levyn kuunneltua, kun ei tiedä koska taas saan tilaisuuden soittaa omaa musiikka useamman tunnin kerralla.
 
Kylläpä on viikko vierähtänyt vauhdilla. Ei oo paljon koneelle joutanut. Poika on tosi kiltti, mutta opetteluahan tämä elämä on. Täällä ihmetellään, kuinka paljon lapsi voi kakata! Tuo kakkaamisen määrä on jotain ihan käsittämätöntä. Pojan läpi tuntuu menevän suora putki - lähes joka syötöllä tulee kakka. Varsinkin öisin aika rasittavaa, kun poika aina nukahtaa rinnalle, ja sitten pitää ruveta vaihtamaan vaippa, johon tuo tietysti aina herää. Ja sitten pitää päästä taas rinnalle ja parhaassa tapauksessa taas pärisee. Rumba on valmis. :P

Olitpa Ang1 saanut hiukan ajattelemattoman kommentin. Niin kuin se tekis kenestäkään äitinä yhtään huonompaa, jos vauva on helppo.  Mun äidille oli sanottu mun vauva-aikana ihan samoin ja se muistaa sen vieläkin, vaikka aikaa on kulunut lähemmäs 25 vuotta.

Täälläkin on tuskailtu imetyksen kanssa, mutta lähinnä sen vuoksi kun maitoa tuntuu olevan joka paikassa. Varsinki yön jäljiltä tuntuu, että sekä minä että vauva ollaan uitu maidossa. :p Lisäksi vauva viihtyy rinnalla vain keskimäärin 10-15min kerrallaan. Maitoa tosin tulee tuon ajan niin paljon, että välillä miettii ehtiikö tuo edes niellä sitä. En tiedä pitäiskö kokeilla lypsää aluksi liikoja pois.. Mietityttää nimittäin saako tuo muksu noilla syöttöajoilla sitä ns. takamaitoa ollenkaan. Vaikuttaa kuitenki tyytyväiseltä syönnin jälkeen ja pissaa ja kakkaa tosiaan tulee erittäin kiitettävästi, joten ei kai tuo ainakaan nälkää näe. Helpottavaa kuulla Eve78, että tuo maidon suihkuaminen tasaantuu.

Voimahalit kaikille vielä mahan kanssa tuskaileville. Itse en kerinnyt vielä tuskastua odotteluun, kun oletin vauvan syntyvän vasta myöhemmin kuin mitä tämä sitten syntyi. Mutta ainakin mulla kävi niin, että vaikkei juuri mitään oireita lähestyvästä synnytyksestä ollut, niin kaikki tapahtui melko nopeesti. Maanantaina mietin, voisko tihentyneet harjotussupistukset tarkoittaa jotain ja tiistaina supistukset alkoi sitten napakoitua. Keskiviikkoaamuna klo 9.16 oli poika maailmassa. Eli ainakaan mulla mikään ei hirveesti ennakoinut synnytyksestä ennen kuin se lähti oikeesti käyntiin. Edellisellä viikolla sisätutkimuksessakin oli vielä paikat tiukasti kiinni ja kanavaa 3 senttiä jäljellä. 

Toivottavasti Pikkunipsuttimen tytöllä on kaikki hyvin. Hyvä kun asiaa tutkitaan. :)

 
Huh, arvaas kuinka paljon helpotti Zoe tuo kommenttisi synnytyksestä. Että sinulla oli edellisellä viikolla paikat kiinni ja 3 cm kanavaa, eikä juuri ennakoivia merkkejä. Sellanen 5 kg kivijärkäle tuntu vierähtävän... Ehkä tämäkin sitten syntyy jonain päivänä...
 
Mun mies on edelleen tosi kipeä. Kipeämpi kuin mitä olen edes itselleni myöntänyt. Ei se vieläkään todellakaan voisi lähteä synnyttämään mun kanssa. Ainakin vuorokausi tarvitaan lisäaikaa. Tajusin tämän tuossa illalla ja nyt mua todella alkoi PELOTTAA! Ei ollut mitään hätää niin kauan kuin tiesin miehen tulevan mukaan. Nyt joutuisin yksin menemään ja vielä eri osastolle kuin on suunnitelma. Tuonne Haikaraan kun ei pääse ilman tukihenkilöä. Enhän mä edes tiedä mihin mennä ja vielä tosi iso vauva pitäis maailmaan pusertaa. Ahdistaa älyttömästi. Olen vaan itkeskellyt tämän illan...

Samaan aikaan harjoitussupistukset on selkeästi lähteneet käyntiin ja jopa tiivistyneet. Toivottavasti lähtö ei tule tänä yönä. :( Jotenkin tuntuu, että kaikki kaatuu päälle...
 
En tiedä olisko aika myöntää, että synnytys saattaa olla käynnissä... Koko yön on supistellut ja selkä on kipeä. Nyt olo oli siinä pisteessä, että pakko nousta ylös sängystä. Selkää puristaa... Saa nähdä pystyiskö tässä kellotella jo... Häiritsee se, että mua pelottaa niin paljon... Kunpa toi mies olis kokenut jonkin sortin ihmeparantumisen yön aikana... Netistä oon nyt yrittäny selvittää tietoa, että mihin oikeen oon menossa, jos en tuonne Haikaraan pääse...

Toisaalta, voihan olla, että tämä tästä vielä laantuukin tämä olo... (toiveajattelua...?)
 
Voi Meemi, täällä ollaan jännityksessä mukana!!

Toivotaan että miehesi pääsee mukaan. Voihan olla että vaikka laitokselle lähtisitkin niin siellä menee aikaa ennen kuin saliin pääset niin jos miehesi ehtii parantua itse h-hetkeen!!

Jos et haikaranpesään pääse niin eikös sitten normi kättärin osasto? En usko että se hirmu paljoa poikkeaa..siellä vaan aloitellaan ja odotellaan normiosastolla,siirrytään synnytysosastolle ja sitten vauvavuodeosastolle!! Ihan oli simppelin ja kivan näköistä emoticon
jos nyt yhtään helpottaa.

Tsemppii!!!
 
Tsemppiä Meemi! Pidän täällä peukkuja pystyssä, että mies ehtii toipua ja pääsee mukaan todistamaan vauvan syntymää. Jos tämän vuorokauden puolella syntyy, niin sitten on aina synttäripäivänä luvassa isot bileet! :D Tai sitten sitä voidaan olla vuoden eka vauva! Oletko jo ottanut yhteyttä Haikaranpesään, kun mietit sitä, jos sinne ei pääsekään?

Mä muuten tajusin tuossa eilen illalla, että mulle on epäselvää, milloin sinne sairaalaan kuuluu ottaa yhteyttä. Siis heti siinä kun tajuaa että synnytys on käynnissä vai vasta sitten, kun lähtö alkaa olla ajankohtaista? (Sen luulen suurinpiirtein tietäväni, milloin kuuluu suunnata kohti sairaalaa.)
 
Takaisin
Top