Joulukuun jännät

moi kaikille pitkästä aikaan. :)

en oo täällä vähään aikaan käynny kun olin tossa 1,5 viikkoo sairaalassa.. en oo teijän juttujakaan kerenny lukee joten en tiiä yhtään mistä täällä on keskusteltu.. mutta me ollaan nyt kotona rankan synnytyksen jälkeen. :) tänään meen poistaa sektio tikit ja mittailee hemoglobiinia.. :) kerron tarkemmis sitten tuolla synnytys tarinoissa lisää..

Pajunkissa mä oon kans aikanaan murtanu varpaani (pikkuvarpaan), ja sit oikeen kunnolla, ei o luunpäät kohikkain eikä asiaa voinu enää korjata siin vaihees kun menin lääkäriin. Mulle antoivat neuvoks käyttää paksupohjasia kenkiä kun ei sitä oikeen voinu kipsatakaan tai mitään =) Nykyään se varvas on mun "pakkasmittari". Jos mul on kylmä, se varvas on ihan sininen (mikä onkin sen yleisin väritys), ja sit kun on kuuma ni väri muuttuu punaseks. Siin ei ihan verenkierto pelaa niinkun pitäis... :O
Ja oon kans huomannu et parina iltana kun supistellu yhtään voimakkaammin, ni pahiten on ärsyyntyny toinen nivunen. Välillä ei meinaa kärsiä astua vasemmalle jalalle, ja tulee yht'äkkisiä vihlomisia ja juilimisia. =/ Siihen kun vielä lisää selkä- ja vatsakivut sukkapuikoilla höystettynä ni soppa on valmis.
Viime yö meinas taas mennä valvomiseks aivan kamalan närästyksen takia. Ei meinannu mikään auttaa, ja kyllä meinas itku päästä kun väsytti aivan sikana, mut jos yhtään liikahtikaan sängyssä ni sai samantien alkaa nieleskellä ettei se hissi toimis väärään suuntaan. Ja sit kun vihdoin olin onnistunu nukahtaan, heräsin aamuyöstä siihen et oikeeseen lonkkaan koski aivan jumalattomasti kun se oli puutunu, ja sekään ei halunnu laantua millään. Sen kun sai jotenkuten kivuttomaks ja takas uneen, heräs kuuden jälkeen oikeen kunnon suppariin, ja kamalaan vessahätään. Kyllä siinä vaiheessa meinas jo tulla ärräpäitä, että se joka mulle tulee hehkuttaan kuin ihanaa raskausaika on ni mä ehkä saatan joutua ampuun sen kaverin =D =D =D

Ihan ekana laitan tärkeimmän uutiseni. Ang1 lähetti minulle tuossa kymmenen aikaan viestin:

"Nyt lähdetään ainakin tarkistamaan tilannetta taysiin kun lapsivettä on tihkunut nyt aamukuudesta lähtien. Ei supistele eikä muutakaan mutta jollain tapaa nyt paremmin sentään käynnissä kuin aiemmin! Saat siis kertoa tämän vauhun, itsellä ei aika nyt riitä sinne mennä kertomaan :) "

Eli nyt sitten jännätään, että mitkä ovat Ang1:sen seuraavat uutiset, päästäänkö onnitteleman. :)

Pajunkissa: Tylsää, että piti tuollainen varvashomma tulla nyt vielä ihan viime metreillä. :/ Oletko lääkärissä käynyt? Meinaan vaan, että jos on pahasti vinksallaan luut, niin ei pääse kudosvaurion takia tulemaan mitään tulehdusta tms. Toivottavasti myös synnyttämään pääsisit pian, niin välttyisit käynnistykseltä. :)

Rock^pejpe: Kiva kuulla sinusta taas pitkästä aikaa. :) Jään innolla odottelemaan, että ehdit kirjoitella tarkemmin kuulumisia. Toivottavasti voitte vauvan kanssa hyvin.

Piti muillekin kommentteja laittaa, mutta kun muisti ei riitä tarpeeksi pitkälle. Tää on ärsyttävää kun ei pääse lukemaan enää uudestaan vastausta kirjoittaessa. :/

Toivotaan että Ang1:n seuraavat uutiset on syntyneestä pikkuisesta :)

Ymmärrän Fantti82 täysin ajatukset tuosta kun joku kehuu kuinka ihanaa on.. Onhan tässä toki ihaniakin hetkiä ollut mutta juuri kaikki järjettömät närästykset ja kivut ja muu mukava niin siinä sitten ollaan että ihanaa :)

Rock^pejpe:stä mukava kuulla :)

Kävin neuvolassa aamulla rv 41+3. Täytyyhän sitä hyvää palvelua hyödyntää viimeiseen asti. Ei tässä turhaan mennä näin paljon yli. :D Kaikki edelleen ok. Vauva ei ole laskeutunut eikä sitten ilmeisesti laskeudukaan, tykkää pulikoida. :)

Verenpaineet olivat nousussa ja aamuyöstä heräsin pariin otteeseen lievään kuvotukseen, mitä ei ole ollut sitten juhannuksen, joten synnytystä kohti ollaan ilmeisesti menossa.

Sain tänään Taysista kutsun yliaikaiskontrolliin ja synnytyksen suunnitteluun. Aika on ylihuomenna keskiviikkona heti aamusta. Jännittävää! Saa nähdä, ehtiikö beibe putkahtaa ennen sitä. Supistuksia tai kipuja ei vieläkään ole.

Viime yönä synnytin taas kaksoset. Tällä kertaa tuli tyttö ja poika. Kilttejä kuin enkelit, eivät itkeneet ollenkaan, hymyilivät vain alusta lähtien kokoajan. En vain voinut lakata ihmettelemästä, miten ne olivat mahtuneet mun mahaan, joka on vieläkin vain aika pieni. Sf-mittakin on vain 33cm.

Mun varpaani ei ole pahasti murtunut, jos on murtunut. Ilmeisesti siellä on joku hiusmurtuma ihan viimeisessä luussa, koska taivuttaa sitä pystyy ilmassa, mutta lattiaa vasten ei. Ilman kenkää pystyn jo kävellä aika hyvin, mutta isonkin karvatollukkatöppösen kanssa vielä ihan tuskaa.

Tsemppiä kaikille närästyksen ja kolotusten kanssa painiville!

Tänään nyt sitten sovittu sektioaika, ensi viikon ke eli 22.12.
Joulu taitaa mennä meikäläisellä vähän niin kuin sivu suun tänä vuonna. Harmittaa koska olen tosi jouluihminen, mutta minkäs teet. Kun aikaisempaa aikaa ei ollut antaa, ja lääkäri tuumaskin et 39 vkoa pitäs olla täynnä, ois vauvalle parempi. Sinä päivänä on sitten just 39.

Nyt sit sitä hermoomaan loppuajaks.. hui

omanapaista sorry

Ajattele Km positiivisesti, sä tiedät tarkalleen millon saat nyytin syliin, muuten kun sitä joutuu vaan arvaileen ja odotteleen kärsimättömänä. =) Ymmärrän kyl sua täysin et harmittaa tieto joutua oleen joulu sairaalan petissä, mutta onko olemassa parempaa etukäteis joululahjaa. ;)
Voiskohan muuten olettaa Ang1n päässeen tositoimiin, kun ei ole tainnu päivittää muunlaista tietoa?? =D
Ittiä ärsyttää välillä, melko useestikin, kun tuntuu et mä en muuta kun valitan, vaikka oikeesti ei ole syytä valittaa. Kaikki menny oikeestaan niin helposti kun mennä voi, tietty omat vastoinkäymiset ollu mullakin, mutta ei silti tosiaankaan sieltä pahimmasta päästä. Ehkä se onkin just siinä että kaikki kun menny fyysisesti niinkin hyvin kun on menny, ni sit ne pienetkin närästykset ja kolotukset pääsee ihan uusiin mittasuhteisiin. (Vaikkakaan se närästys ei kyl ole sieltä lievimmästä päästä...) Kyllähän sen tietää et kolotukset ym kuuluu asiaan ja palkinto niistä on mitä parhain =)
Kävinpä tänään neuvolassakin pyörähtämässä, kaikki ok, hemoglobiinikaan ei ollu pahasti romahtanu vaik viikkoon ei o ollu mulla rautaa napsittavana. Seuraava käynti varattiin ens maanantaille, meen mikäli en ole jakautunu, ja jos en mene ni tätsky olettaa olevan laitoksella. =) Toivottavasti ei tarviis mennä. ;)

Toivon, ettei Ang1 pahastu kun annan sen verran lisäinfoa teille, että hän on parhaillaan käynnisteltävänä Tays:ssa. :) Hän kertonee sitten itse tarkemmat uutiset myöhemmin. :)

Meillä on Ikea reissu nyt takana. Olikin mukavan hiljaista siellä. Ostettiin se amme ym. pientä. Vaikkein tosiaan kierrelty siellä muuta kuin se lasten osasto, niin sen verran hyvin väsähdin, että autolle tullessa mun vauhti oli hiipunut "normaalista" matelusta olemattomaan. Teki häijyä kävellä. No, nyt ainakin on tarpeelliset kotona.

Vautsi, hienoa tää foorumihan toimii. En oo moneen päivään viitsinyt edes yrittää käydä täällä, kun tökki vielä vähän aikaa sitten päivityksen jäljiltä niin pahasti. Mutta nythän tää vaikuttais toimivan mullakin.. *koputtaa puuta*

Oon nyt laiska ja kirjotan kaikki tähän samaan viestiin, vaikka osa asioista kuuluis kyllä oikeesti muihin ketjuihin. Anteeksipyyntö siis jo etukäteen. :p

Ensimmäiseksi kuitenkin onnittelut kaikille, jotka on tän mun palstatauon aikana jakautuneet, Pääskynen ja tättärä ainakin. Ja olihan teitä pitkä lista muitakin, nimimerkit ei vaan tässä lahopäässä tahdo pysyä. Nyt sitten jännätään Ang1n puolesta.. :)

Meinasin hehkuttaa hienoa vointiani ja ihanaa raskausaikaa, mutta enpä taidakaan uskaltaa.. Säästyy Fantti82 kaivamasta tussaria esiin. :D Mutta niin, jos en tietäis että viikkoja on huomenna kasassa jo 38, niin olotilan perusteella en sitä kyllä uskois. Ei kyllä ole enemmälti merkkejä lähenevästä synnytyksestä ilmaantunut. Harjoitussupistusten määrä on lisääntynyt ja ajoittain tuntuu melkoista painetta alapäässä, muuten ei mitään. Tämän viikon vaavi kyllä saisi ihan mielellään vielä masussa viihtyäkin, niin saisin kouluhommat tältä syksyä valmiiksi.

Viime viikolla oli synnytystapa-arvio ja täytyy kyllä sanoa, että lääkäri sai minut säikäytettyä oikein kunnolla. Se mittaili vauvan kokoa vaikka kuinka kauan, ja minä siinä seurasin näytöltä miten se sai kerta toisensa perään vauvan vartalon ympäryksen vastaamaan viikkoja 33+4, vaikka viikkoja oli kasassa siinä vaiheessakin yli 37. Tää lääkäri on sitä lajia, joka ei kyllä ylimääräsiä puhele, kaikesta täytyy hoksata ite kysyä. Se vaan lopuksi kertoo lyhyesti, oliko kaikki ok vai ei. Pätevä se kyllä on ja hirveen tarkka, mutta ulosanti on mitä on.. No painoarvio oli sitten pari sataa grammaa pienempi kuin mitä terkkari oli edellisellä viikolla saanut, ja tää lääkäri laittoikin sitten lähetteen äitipolille kasvukontrolliin, kun vauva ei ollu kasvanut. Sano se sentään, että napavirtaukset on normaalit.. Minähän olin siinä vaiheessa jo niin säikkynä, etten mitään tajunnu kysyä.

Seuraavan yön murehin asiaa ja aamulla enää kestäny sitä olotilaa vaan kävelin oman terkkarin vastaanotolle. Se on onneks aivan ihana ja kun sillä ei sattunu olemaan siinä asiakasta, niin se otti mut heti vastaan ja katottiin ultralla vauvan kasvua. Terkan mittausten mukaan vauva vastas viikkoja niin ku aina aiemminkin, ja kyllä me siinä pähkäiltiin, että miten se lääkäri sai vauvasta niin paljon pienemmän. Tietysti mittaajallakin on vaikutusta, mutta ei sentään noin paljon pitäs olla heittoa. Selvishän se sitten, kun katottiin, mitä se lääkäri oli edellisenä päivänä kirjottanu mun papereihin: "Sikiö sellaisessa asennossa, ettei vartalonympärystä saa luotettavasti mitattua." Että niin.. Ois voinu sen sanoa mullekin! En ois turhaan niin huolestunu siitä, että miten muksu ei oo yhtäkkiä yhtään kasvanu. Ihan hyvähän se on käydä vielä siellä äitipolillakin tarkastuksessa, mutta enää en oo kyllä huolissaan vauvan kasvusta. Luotan kyllä noihin terkan mittauksiin ja kun napavirtauksetkin on hyvät, niin kylläpä meidän muksulla on kaikki hyvin. :)

Tulipas omanapainen postaus.. Sorry. :P Taidanpa uppoutua vielä vähäksi aika koulutehtävien pariin ennen ku ukkokulta kotiutuu. Tsemppiä kaikille masukkia vielä odottaville näille viimesille metreille! 

heipä hei kaikille ja kiitos paljon onnitteluista! Sairaalassa ollaan edelleen ja poika edelleen lastenosastolla ja minä 4 kerrosta ylempänä.. :( Poika ollut hapetuksessa, antibioottitipassa ja kaikenmaailman tarkkailuissa... Päivisin käyn n. 4 tunnin välein syöttämässä ja muutenki katsomassa poikaa..
Rankkaa hieman kun ei ollutkaan ihan sellaista kun olisi toivonut ja saanut alusta asti tutustua vauvaan, oppia hoitamaan ja tekemään..  Muut täällä kävelee omien vauvojensa kanssa ja tunnen itseni ihan kuulumattomaksi porukkaan kun erossa olen vauvasta..

Varmaan jotain hormoonimylleryksiä menossa kun itku koko ajan kurkussa ja synnytyksen miettiminen ahdistaa, niin tosiaa synnytys ei ihan nappiin mennyt vaan minun mielestä kuin kauhutarina ja painajais uni jälkeenpäin.. Vaikka sanotaan että aika kultaa muistot mutta epäilen.. emoticon

Janinamiialle onnittelut ja toivottavasti babyllä ei ole mitään vakavempaa.. Jaksamista ja tsemppiä!!

Kiitos Fantti tsemppauksesta. Olet aivan oikeassa.. asiat tärkeysjärjestykseen, ja onhan se kiva tietää koska baby on viimeistään käsivarsilla.

Jaksamista ja tsemppiä kaikille viimeisille viikoille mahan kanssa.

Ja Onnea kaikille jakautuneille, joita en ole huomannut vielä onnitella!

Onneksi olkoon vielä kaikille vauvan saaneille! :) Koskettaa seurata itse kunkin tilannetta, vaikken kaikkea tule kommentoineeksi ja aika oma napa keskeisesti tulee tänne vuodatettua, niin kuin nytkin:

En saa nukuttua, kun on jo viidettä päivää kova kurkkukipu ja vaihtelevasti heikottava olo. Viikonloppuna oli vähän kuumetta, nyt en oo mitannu mikä tilanne. Tänään pitää varmaan lähtee käymään lääkärissä kun tää ei näytä helpottavan. Kurkusta tulee liman mukana vähän vertakin (sori ällö tilitys). Yleensä en oo ikinä kipeä, joten ihmetyttää, että miksei tää mee ohi. Raskauden aikana on kyl kunto laskenu ja sen mukana sit kai vastustuskykykin.

Eilen mulla oli koko päivän ärtynyt, turhautunut ja surkea olo. Ei oo ollu vuosiin tommosta, etten saisi tunteita hallintaan ja mielialaa vaihdettua paremmaks... illasta vaan itkin enkä ees tienny miks. Mietin, et onko se lähenevän synnytyksen aiheuttamaa hormonimyrskyä vai mitä. Miehen antama vierihoito sängyssä lopulta vähän helpotti oloa.

Vauva ei nyt näytä merkkejä maailmaan tulosta, ihan hyvä. Haluun ensin tulla terveeks...

Pitää pikaisesti kirjoitella, vaikka eipä oikeastaan olisi aikaa, kun tuolla odottavat autoleikit.

Tamperelaisille ja muille pirkanmaalaisille vain tiedoksi, miten voi käydä, kun menee sairaalassa täyttämään Moron vauvailmoituslomakkeen, sen jossa on niitä kysymyksiä (jokainen Moron vauvapalstaa lukenut kyllä tietää millaisia...). Nimittäin tuossa vähän aikaa sitten tuli puhelu kyseisen palstan toimittajalta ja kysyivät meitä siihen kuvaan, kuvaaja olisi tullut sunnuntaina käymään... Tuli sitten kieltäydyttyä kunniasta, meillä on sunnuntaina pojan 8v synttärijuhlat, eikä siihen sitten viitsi muuta hössäkkää ottaa. Mutta tulipa nähtyä, että ne oikeasti arpovat ne perheet, joihin vierailun tekevät. Meitä ette sitten näe (hieman jo kaduttaakin, varmaan oli kerran elämässä-tilaisuus päästä tuohon...), mutta ehkä joku toinen saa kunnian osakseen.

Sotken nyt tätä palstaa ja kirjotan neuvolajuttuja tänne koska en tiedä miten ton neuvolakuulumisketjun sais silleen nostettua että kun sinne kirjottaa ni se pomppais uusimmaksi. Joku fiksumpi varmaan tajuu mutta minä en emoticon . Toivottavasti kukaan ei revi pelihousuja vaikka on väärässä ketjussa.... Tää uudistus on mun mielestä ihan syvältä (ei mitn logiikkaa). Taitaa vähän vituttaa muutenkin niin hyvä haukkua sitten vaikka tätä uudistusta ;)..

NEuvolassa siis käyty rv 38+4.
Paino:+1kg vko
rr:128/87
Vauvan syke:120-140välillä
liikkeet:++

Keskusteltiin noista painoarviojutuista jotka tehtiin ultrassa. Viikolla 33+3 oli arvio 2,1kg, rv35+3 arvio oli 2,3kg ja viikolla 37+4 3-3.1kg, että aikamoiselta näyttäs kasvu ton kahen viikon aikana. Tainnu mennä joku mitta jossain vaiheessa vähän pieleen, tuskin sentään 400g kasvaa viikossa!! Terkkari tunnusteli käsillä ja oli sitä mieltä että kyllä nyt on sellainen 3kg ainakin.

Pää heilui vielä eli ei ole kiinnittynyt, vaikka tosi alhaalla onkin. Kovasti innostui temuamaan kun yritettiin sydänääniä kuunnella, meinas monottaa neuvolatätiä emoticon .

Sain uusia aikoja vielä ensi viikolle ja vielä joulun jälkeenkin varmuudeksi yhden ajan jos yli menee. Sitten sain kuulla että täällä ei kannata varailla yliaikaultraa kun vasta sitten kun on mennyt 10päivää yli. Mutta eihän sitä tiedä vaikka tää tonttu oikeesti syntyis laskettuna päivänään.

Ihan uskomatonta että ens viikolla on jouluaatto emoticon !

Voihan vattu tätä päivää taas. Viime yön sain pitkästä aikaa nukuttuu tosi hyvin, kerran taisin herätä vessaan, kertaakaan en tainnu närästykseen herätä (mikä oli niiiin luksusta). Noh, heräsin sit aamulla ennen seitentä kun isäntä naputteli koneella työ-juttuja, tai lähinnä mä siihen tulostimen pilpatukseen taisin havahtuu... Köllöttelin sit jonnekin vaille kasiin ennenkun nousin ylös, ja oli ihan pirtee olo. Hetken päästä kuitenkin huomasin et ei taas henki kulje kunnolla. Nenä ja keuhkot aivan tukossa, koko ajan saa "ryystää" ja rykiä, tuntuu et elimistö ei saa tarpeeks happee, haukotukset jää puolitiehen samoin jos yrittää vetää henkee oikeen kunnolla. Sydän otti ihme kohtauksen, alko hakkaamaan kovasti ja samaan aikaan alko hikee puskeen ihan älyttömästi. Tätä tukkosuutta on kestäny jo useemman viikon ilman et tulis kunnolla kipeeks tai mitään. Ei ole allergioita, jotain pientä herkistymistä lukuunottamatta, höyryhengitys auttaa ehkä maks vartin ja sit on taas tukossa. Olo on tosi vetelä, mikä ei ehkä lie ihme kun ei henki kulje kunnolla... Sit mä innostuin viel järkkäileen muksun vaatteet uuteen järjestykseen, mikä ihmeen idea siinäkin oli kun nyt en meinaa enää muistaa et miten mä ne pyöritin. Siinäkin hommassa meinas palaa käpy kun ei aivot toiminu ollenkaan. Mietin et miten ihmeessä saisin ne järkevimmin järjestettyy. Noh, eiköhän tuolta kaverille vaatteet löydy päälle sit aikanaan. Joo, ja sit vielä selkä otti itteensä siitä sängyn ylle kumartelusta kun niit vaatteita kävin läpi ja järjestelin, ettei o toivookaan päästä koirien kaa mehtään niinkun meinasin, ja nyt sit vielä alavatsassa ilmenny ihme kipua ja vasemmassa lonkassa paineen tunne (mitä hittoo se sinne lonkkaan sitä painetta antaa???), ni tais mennä loppu päivä sohvalla köllien. Että voihan räpätyksen ja narkutuksen määrää taas täällä päin =/ =D =D =D

Me oltiin sit su-ma välinen yö lasten päivystyksessä..Ja eilen oltiin sitten vielä päivä lastenpolilla ja siellä päivystyksessä..
Poika oksenteli maidot nenästä ja suusta eikä suostunu syömään,huusi vain..No syytä ei löytyny ja oksentelu loppui,mutta verikokeista todettiin et pojalla anemia ja sydäntä kuunneltaessa löytyi sivuääni..Rautalääkitys saatiin ja lääkäri sano että sivuääni voi johtua anemiasta et jos ei poistu anemian myötä niin pitää käydä sit ultraamassa sydän jossain vaiheessa..Oli niin rajoilla hempan kanssa et oli joutua veritankkaukseenemoticon

Olen jo kahdesti yrittänyt kirjoittaa., mutta teen koko ajan jotain niin ettei tule perille!

Mystikselle voimia rankkoihin aikoihin, vielä se tulee iloksi muuttumaan ja alkuajoista tulee raskas mutta niin rakas muisto. Meidän keskosella havaittiin alkuun sydämenkammioväliseinä heikoksi, mutta kontrolliultrassa sydän myöhemmin todettiin terveeksi. Ja tuo anemia... Se taitaa keskosilla olla varsin tavallinen onglma. Luulinkin, että nuo saavat aina rautaa ekaksi vodeksi, meidän poika ainakin aikanaan sai jo kotiutuessaan mukaan rautalääkityksen, jolla mentiin eka vuosi, tosin tuo oli jo osastolla useampaan otteeseen saanut verta anemian takia. Siitä tilanne korjaantui nopeasti.

Voimia teille näihin raskaisiin ekoihin kuukausiin, keskosvauvan kanssa alku on aina vähän erilainen kuin täysaikaisen ja siihen kuuluu noita ikäviäkin yllätyksiä, mutta vuosi kun menee niin olette jo samalla viivalla muiden kanssa. Meidän rääpäle täyttää 21.12 kahdeksan ja eipä tuota enää keskoseksi voi sanoa...

tsemppiä kaikille jotka eivät ole vielä synnyttäneet.. mä just sain pojan nukutettuu kun se tossa päätti valvoo 2 tuntii ja imee tissii.. :) alkaa olee tissit niin kipeet että pakko antaa välillä korviketta tai sitten pumpata.

ihanaa kun on kohta joulu. saa syyä paljon ja olla perheen kanssa, mun vanhemmatki tulee 500 kilometrin päästä tänne kattomaan vauvaa ja viettää joulua.

Tänään käyty aamulla yliaikakontrollissa rv 41+5. Tuli aika täystyrmäys siellä. Kohdunsuu täysin kypsymätön ja ihan kiinni. Tuskin tapahtuu siis tänään tai huomenna yhtään mitään, kun supistuksiakaan ei ole ollut. Kohdunkaulaa 1,5cm.

Vauva sentään oli laskeutunut ja kiinnittynyt, mikä on tapahtunut maanantain jälkeen. Itse en ole huomannut mitään.

Perjantaina, kun 42 viikkoa tulee täyteen, menen aamulla osastolle 4A sisään ja alan napsia pillereitä. Kohdunsuun kypsyttely voi kestää kolmekin päivää.

Sellasta.

PAJUNKISSA onneks kumminki on tieto siitä ettei kukaan ikinä sinne sisällekkään oo jääny.. :) mullakin jouduttiin käynnistelee synnytystä koska mulla meni lapsivedet eikä muuten lähteny käyntiin.. tosin mulle laitettiin vaan yksi tabletti tonne alapäähän kypsyttämään sitä. kyllä se siitä sitten alko. kipu ja tuska. ;) heh..

loppu tulos on kyllä mitä ihanin<3<3

Takaisin