Joulukuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Koalatiara: Täytyy myöntää, että en oo todellakaan perehtynyt ruokien eettisyyteen muuten paitsi et ostan delfiiniystävällistä tunaa ja vapaan kanan munia :D Miks haineväkeitto on epäeettistä?

Saako noita ees syödä raskaana. :o mut mä oon niin nosso etten uskaltais ikinä maistaa haineväkeittoo tai ötököitä :o oliko ees hyvää ?

No haista ei käytetä muita osia kuin ne evät ja useimmiten vielä siten,että evät leikataan pois ja hai heitetään kuolemaan mereen takaisin. Tää myös vaikuttaa sitten haikantoihin negatiivisesti. Hait petokalana tietysti muuten sit sisältää paljon raskasmetalleja niin ei varmaan kauheen suositeltava raskaana olevalle muutenkaan (no mut kohtuus kaikessa jne..)

Saako noita ees syödä raskaana. :o mut mä oon niin nosso etten uskaltais ikinä maistaa haineväkeittoo tai ötököitä :o oliko ees hyvää ?
Saa syödä, kohtuudella. Kunhan kala ei oo raakaa. Ötökät taas on niin luomuravintoa, että niiden kans ei oo mitään ongelmaa (kasvatettiin ja kuivatettiin paikan päällä) :)

Keitto oli OK, vähän miedosti maustettua mun makuun. Madoista tykkään joo, oon niitä syöny aiemminkin ja harmitellut, kun niitä ei saa Suomesta.

Enkä tosiaan tiennyt haiden kohtalosta :'( Itse eväähän keitossa on niin vähän, etten olis raskasmetalleista kovin huolissani. Sushi on täällä ihanaa ja niin halpaa, mutta se nyt on jäänyt kauppaan :(

Voi vitsi. Mua ei kyllä sais maistamaan :D
Ei saanu mun miestäkään :D Mä oon tällanen aina reissussa - kaikki supereksoottisimmat setit mulle, kiitos! Nyt tietysti vähän joutunut varomaan ja rajoittamaan, etten oo voinu mennä silleen ku aiemmin: "En tiiä, mitä toi on, mutta koska se näyttää tosi ällöltä, sitä on pakko maistaa." :D Pelkokertoimen maistelutehtävät ois mulle piece of cake.

Söin mä kyl myös hampparin mäkissä - eka viiteen vuoteen! Kylläpä helpotti pahoinvointia O.o

Tuli muuten tästä mieleen: kuinka tarkkoja ootte ruokarajoitusten kaa? Mä oon ollut tosi ehdoton pastöroimattomien maitotuotteiden ja just raa'an kalan kaa, mut esim petokaloja oon syönyt pieniä annoksia ja harvoin - nehän ei tainnut täysin kiellettyjä ollakaan?

Oon enemmän huolissani tästä smogista, jota hengitän täällä jatkuvasti. Niin, ja passiivisesta tupakoinnista, jota ei voi välttää missään muualla päin maailmaa kun Singaporessa.

Munkin on pitäny kysyä noista ruokarajoituksista jotta kuinka tarkasti porukka täällä niitä seuraa. Mä ite oon syönyt oikeestaan kaikkia ei sallittujakin ruokia pieniä määriä kummassakin raskaudessa, ainut mihin en oo koskenu on maksapihvit (jotka on mun herkkua ja vielä mediumiksi paistettuna). Maksalaatikkoakin meinaan maistaa joulupöydästä, mut sitä nyt saikin pieniä määriä syödä. Graavattua kalaa oon syöny töissä ravintolan joulupöydästä jonkin verran ja meinaan kyllä jouluna syödä kotonakin joulupöydästä. Aattelen sen niin, että samanlainen riski se on saada se listeria ei raskaanakin, eikä mulle (tai kenelle muullekaan tuntemalleni ihmiselle) oo koskaan sitä tullu. Juustoja oon syönyt melkein mitä vain (paitti homejuustot kuumentanu), suomalaiset versiot kun on melkein kaikki pastoröituja. Sushia oon syöny nyt raskaana ollessa pari kertaa, ja senkin ajattelen niin, että syö ne nyt jaappanialaisetkin sitä odotusaikana, enkä niitä ite sit kuitenkaan niin usein syö. Tää on mun mielipide ja mun mielestä monet hössöttää nuosta ruokarajoituksista raskausaikana aivan liikaa...
P.S. Hattua nostan sulle Merivesiväri, muakaan ei tod. saisi syömään mitään ötököitä, nimimerkillä etanat ja simpukatkin kierrän kaukaa! :D

Mie oon tarkkana pastöroitujen puolesta, sit ihan perus hygieniapassi-meininki keittiössä, mm. Ruuan uudelleenkuumennus ym. Töissä teen myös keittiötöitä ni on omavalvonta tuttua ja hygieniasta huolehin tosi hyvin, kotonakin. Töis ku viel suurtaloskeittiö ni joutuu olee tosi tarkkana. Pellavansiemenleipää syön. Yrttiteetä en o juonu. Enkä oo koskenu maksaan. Aika rennosti kuitenki loppupeleissä. Raakaa kalaa en oo koskaan syöny joten no worries.

No hyvä, että täällä on muitakin, jotka ei jaksa ressata ruokarajotteista niin paljon :D Raskausajan listeria on tosiaan Todella harvinainen, keissejä on Suomessa keskimäärin kaks per vuosi.

Ja Pikkunöösä, ite en tykkää simpukoista, mut etanoita kannattaa ehdottomasti maistaa ;)

Sit uus kysymys: onko kukaan harkinnut/kokeillut akupunktiota pahoinvointiin? Ite pohdin sitä parhaillaan.

Pahoinvointiin en oo tarvinnu ees miettii mut muute on tosi hyviä kokemuksia akupunktiosta. Se todella toimii. Myös hevoset saavat siitä apua kremppoihinsa, eikä se johdu siitä että ne uskoisivat siihen. Itellä välilevyn repeämän aiheuttamia selkäkipuja hoidettiin tuloksekkaasti akupunktiolla ja sähköakupunktiolla, samoin tässä taannoin jalkaterän kroonista kipua saatiin helpottamaan akupunktiolla. Suosittelen kokeilemaan.

Noista ruuista ylipäätään. Ite oon saaku elämäni aikana useamman ruokamyrkytyksen: kerran hesen salaatista, kerran pehmiksestä kun pehmiskone oli huonosti pesty kesähelteellä ja kerran thaimaassa mäkkärin kanahampurilaisesta. Oon sillee ruokien kuumennuksen kaa tarkka et lämmitän mikrossa aina tulikuumaks ja sit ku teen ruokaa ni jäähytän nopeesti. Perusasioita, ei oo kotiruuasta koskaan mitää tullu. Mut mahollista se on, pitää vaan tietää mitä syö ni ei oo hätää.

Tampereella oli tosi hyvä AktiiviFysioterapia Tullintorilla, kävin siellä akupunktiossa sellasella Matti -nimisellä sedällä. Vissii joku akupunktioguru. Muutenkin siellä osaavat fyssarit! Suosittelen!

Kannattaa ottaa selvää. Mut jos kerran raskauspahoivointiin on olemassa akupunktiohoitoo ni tuskin se vaarallista on

d9963e41b60df5d0c5d0ac6a671bba9b
a943f180a35ffaa3215312f0c5f39496

Kannattaa ottaa selvää. Mut jos kerran raskauspahoivointiin on olemassa akupunktiohoitoo ni tuskin se vaarallista on
Niin mäkin arvelin :D Nää sun kokemukset kyl vakuutti mua entisestään. Että pitää testata. En tiedä, uskallanko täällä Hongkongissa. Oon ehkä vähän neuroottinen ihon alle menevien neulojen suhteen, etenkin nyt. Vaikka on mua tatuoitukin ympäri maailmaa.

Takaisin