Joulukuun höpinät

PikkuR

Piirimestaruustason postaaja
Heinämammat 2016
Luodaanko tänne tämmöinen, alkaa olemaan pitkiä ketjuja (: vois tänne joulukuun ajatuksia keräillä
 
Juu tämä on oikein hyvä :)

Ja oikeesti on jo joulukuu ja enään n. 3 viikkoa jouluun...vähänkö outoa :)
 
Itse odotan kovasti joululomaa jo, mutta muuten joulun juhliminen ei niin innosta. :rendeer

Tämä on kyllä hyvä idea että jokaisen kuun höpötykset ovat omana ketjunaan.
 
Otin tänään töissä sen influenssarokotteen. Ei ainakaan toistaiseksi ole tullut mitään jälkivaikutuksia.
Minkäänlaisia oireita raskaudesta ei ole vielä tullut. Nyt pitäis olla 6+1. No kai sitä raskaana ollaan,kun ei ole mekkoja ja yksi plussa testi tehty :wink. 17.12 vasta eka neuvola.
 
Oi että mä odotan jo joulua, mennään mun äidille syömään aattona ja loppujoulu köllötellään ihan kahdestaan kotona villasukat jalassa ja konvehtirasiat käsissä.
Ajattelin etten vielä tänä jouluna rupea hääräämään joulua kotiin kun ollaan vaan kaksin. Sitten kun pikkumuru on menossa mukana niin sitten jouluperinteitä enemmän. :)
 
Mä päivystän töissä joulupäivänä. Mut saapahan rahaa... eikä tarvii sit pariin vuoteen joulua tehdä...
 
Tänään töissä möläytin ääneen pahalta haisevasta taksikuskista, ja työkaverit alkoki sit saman tien kysellä että oonko raskaana. Kuittasin vaan että miul on hyvä hajuaisti, niinku onkin. Haistanaina jos jollain asukkaalla on esim uusi huonekalu huoneessaan.ja tunnistan pyykistä tulleet puhtaat vaatteet asukkaiden ominaistuoksujen perusteella. Onneksi kuittautu sit sillä mut kyllä se toinen työkaveri pariin otteeseen mahaa vilkas merkitsevästi. Eipä siinä näkyny muuta ku vähä nesteturvotusta. Tavallaan en malttas oottaa et saa kertoo töisaä mut toisaalta tiettyjen ihmisten takia olin jo ajatellu jättää kertomatta ja että huomaavat ku huomaavat...
 
mä en joulusta juuri välittäny ennenkun sain ton ensimmäisen lapsen.vasta nyt on tullu se,että yrittää sitä joulua edes jotenkin tehdä :) mutta yritän tehdä omalla tavalla enkä ota ressiä vaikka kaikki nyt ei olis niin justiinsa :)
 
Meidän olisi tarkoitus mennä joulua juhlimaan mun vanhempien luokse, jonne myös appivanhemmat on kutsuttu. Nyt toki on silleen nihkeä tilanne, että ainakin toistaiseksi pitkät automatkat on mulla kielletty, ja en tiedä kerkeenkö saada matkustuslupaa ennen joulua sitten...:sad001
 
Me onneks lennetään Ouluun jouluksi. Sattu olemaan sen verran pojoja, että saatiin kohtuuhinnalla vielä.

Mut ootteko miettiny jouluruokia? Vähänkö ärsyttää kun ei voi raakoja kaloja! Viiniä onneks saa alkoholittomana.
 
Osaako joku suositella oikeesti hyvää alkoholitonta viiniä?
 
Mua kans kiinnostais tuo alkoholiton viini jos joku tietää hyvän. Meinasin just jouluksi ostaa.

Ärsyttää kyllä nuo jouluruuat ku puolet sellaisia et ei saa syödä :sad001
Aattelin et jos ois kuitenkin ite savustanut kalaa nii sais jotain kalaa ees.
Jos jollain on jotain hyvä kaluruoka vinkkejä joulupöytään mitä vois syödä niin kertokaa toki ku itellä lyö tyhjää
 
Mulle neuvolassa sanottiin, että jos graavaa kalan itse, ja se ei ole missään vaiheessa vakuumipakattu niin sitä voisi syödä?
 
Niin raaka kalahan ei itsessään ole kielletty, jos on tuoretta eikä siis vakuumipakattua.
 
Juu tais nyt mulla mennä kalut ja kalat sekaisin :grin

Oon määki ennen syöny just isäni itse pyytämää ja tekemää graavilohta mutta ku ite en oikein osaa tehdä nii pitäs kauppahallista käyä ostaan ja eihän se ole vakuumissa pllu mut en silti oo sitä uskaltanut syyä.
 
Mulle ei edes tuo graavilohi ole niin paha mutta mätiä on tullut syötyä joka joulu ja nyt harmittaa etten sitä saa. Perhana. :D no jos otan sitten tuplasti kinkkua niin tulee vähän parempi mieli.
 
Isälle jo sanoin että jouluksi ok savulohta saatava. Olen ihan hulluna graaviloheen mutta taitaa olla paras jättää syömättä .

Mua kans kiinnostais alkoholiton viini?

Mites glögit? Itse ostin Valion hehkua "rypälejuomaa" ku aloin sit miettii että siinähän ok inkivääriä ja se on kielletty. Pitääkö nekin nyt jättää juomatta :D
 
Inkivääri tuntuu olevan sellanen outo tapaus jota välillä kehotetaan välttämään ja välillä se on ihan ok. Itse aion glögiä ja pipareita nauttia sillai sivistyneissä määrissä :)
 
Isälle jo sanoin että jouluksi ok savulohta saatava. Olen ihan hulluna graaviloheen mutta taitaa olla paras jättää syömättä .

Mua kans kiinnostais alkoholiton viini?

Mites glögit? Itse ostin Valion hehkua "rypälejuomaa" ku aloin sit miettii että siinähän ok inkivääriä ja se on kielletty. Pitääkö nekin nyt jättää juomatta :D
mua kans harmitaa ton graavin puolesta, ois niiiin mun herkkua :sad001 pakko kait se on jättää väliin..jos ei mistää sit löydy tuoretta.
onneks sanoit ton savulohen, jos sitä sais pöytään niin ai että :D
 
Takaisin
Top