Joulukuun höpinät

Tuo toksoplasmoosi-juttu on kyllä jännä. Mun toi toinen sisko asuu ranskassa ja siltä testattiin toksoplasma kerran kuussa raskausaikana! ja se on kai ihan normaali käytäntö. :eek: Lääkäri oli suositellut välttämään ravintolassakin tuoreiden salaattien syömistä, kun ei voi tietää miten ne on pesty. Musta tuo tuntuu jo aika käsittämättömältä. En tiiä sitten onko siellä jotenkin isompi riski taudin saamiseen vai miks tuollainen hysteria?
 
Saksalaislääkäri viimeraskaudessani antoi ymmärtää et tuo toksoplasma-salaatti -riski liittyis heikomman hygienian maihin. Ei kyllä tule mieleen et Ranska kuuluis siihen sarjaan. :eek: Mutta ehkä osa Ranskaan tulevista kasviksista on sitten kotoisin jostain muualta, jossa on ihan normia et jyrsijät pääsevät mellastamaan vaikkapa varastoihin ja verottavat kasvimaita. :eek:
 
Me käytiin myös tänään nt-ultrassa, tai sinne luultiin menevämme. Viikkoja piti olla 12+6 mutta niitä olikin arvioiden mukaan 15+6. Multa otettiin kierukka pois aikalailla oviksen aikaan, että se tärppäsi siis ihan heti :) Niskaturvotusta ei siis saatu mitattua, mutta pääsemme nipt-testiin (verikoe äidiltä). Laskettuaika siirtyy kesäkuuhun, ja minä siirryn myös kesäkuisten porukkaan. Hyvää uutta vuotta kaikille! :)
 
Jaksaako joku osaava tehdä tammikuun kansion? :D oon niin käsi tämmösissä jutuissa :S

Mites, onko muut jo huomannu että selällään makoilu ei oo enää niin mukavaa? o_O mulla on vasta viikot 10+6, ja tuntuu ikävältä pötkötellä muuten kun kyljellään. Silloinkin laitan jo tukea vatsan alle. Jännä miten aikasin tällainenkin tulee tokaa odottaessa!
 
Jaksaako joku osaava tehdä tammikuun kansion? :D oon niin käsi tämmösissä jutuissa :S

Mites, onko muut jo huomannu että selällään makoilu ei oo enää niin mukavaa? o_O mulla on vasta viikot 10+6, ja tuntuu ikävältä pötkötellä muuten kun kyljellään. Silloinkin laitan jo tukea vatsan alle. Jännä miten aikasin tällainenkin tulee tokaa odottaessa!
Tammikuu on tehty jo :-) olikohan tammikuun turinat...
 
Jaksaako joku osaava tehdä tammikuun kansion? :D oon niin käsi tämmösissä jutuissa :S

Mites, onko muut jo huomannu että selällään makoilu ei oo enää niin mukavaa? o_O mulla on vasta viikot 10+6, ja tuntuu ikävältä pötkötellä muuten kun kyljellään. Silloinkin laitan jo tukea vatsan alle. Jännä miten aikasin tällainenkin tulee tokaa odottaessa!

Ainakin mahallaan oleminen on kamalaa, selällään en tykkää muutenkaan olla, joten kyljellään on tullut köllöteltyy nyt eniten. Jotain pientä tukea taisin masulle laittaa ekaa kertaa eilen :D
 
Takaisin
Top