Joulukuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitokset! :happy:
Eikö sulla Merivesiväri ollutkin esikoiset tulossa? Eihän normisti näin aikaisin mitään näykään! Meijän varhaisultralääkäri sanoi, että tokalla kerralla on vatsalihakset jo niin venyneet että sen takia näkyy.

Kiitokset! :happy:
Eikö sulla Merivesiväri ollutkin esikoiset tulossa? Eihän normisti näin aikaisin mitään näykään! Meijän varhaisultralääkäri sanoi, että tokalla kerralla on vatsalihakset jo niin venyneet että sen takia näkyy.
Esikoiset joo :) Ai se johtuu siitä! Mulla on vaan hirvee turvotus, ahistaa ku ois kiva et näyttäisi siltä, että on raskaana eikä siltä, että on lihonnu ainakin viis kiloa :D

Oli pakko vielä eilisen ultran jälkeen tehdä testi. Edelleen plussa :)

Liitteet

• 1449689464441.jpg
    1449689464441.jpg
    38.1 KB · Katsottu: 29
Mulla on vaan hirvee turvotus, ahistaa ku ois kiva et näyttäisi siltä, että on raskaana eikä siltä, että on lihonnu ainakin viis kiloa :D

I feel you! Olo on iha kauhee läskipallo, nestettähän tää toki on ja ku ruuansulatus jumii. Mut ku on tottunu tähä treenattuun kehoon, kuukaudessa oon turvonnu iha möhömahaks. Etenki iltasi. Aamulla ei oo ku jenkkikset. Niitäkää ollu aikasemmi. Tää vaatii kyl miult kaikkein eniten tää kropan muutokseen tottuminen... ahistaa vähä... kattokee ny mikä pallo eilenki oli:
01a79feb1c4aa414cfb40accf8bc5c4e

Ja tänää aamulla:
ea29a6c994d27015abd47473b1a7a3dd

Huoh... no, kunhan alkaa kunnolla pallomaha olla ni sit ei tarvi olla ahistuksissa et näyttäs toisten mielestä vaan lihoneelta... tällä hetkellä eniten ahistaa se et toiset aattelee et oon laiska enkä enää treenaa :( kuulostaa tosi urpolta, tiedän...

Pinkkis, voi miten ihanaa, et joku toinenkin ajattelee noin! Mä luulin, et oon hirveen paska ihminen, ku kropan muutokset ahdistaa ja just toi, et muut ajattelee, et musta on tullu laiska paska :D

Kyllähä sitä tsemppaa itseään että sit vaunulenkeillä ja imettämällä kaikki ylimääräset lähtee ja ku on kuullu muilta treenaavilta kavereilta että miten ovat muutamassa kuukaudessa saavuttaneet ennen raskautta -painonsa. Ja sit se timmi kuntoki tulee takasi 1,5 vuoteen mennessä.

Miun kroppa viel jotenki kerää nestettä erityisen herkästi mm. Hiilareiden takia ja tän ruoka-ällötyksen ja nälkä-ällötyksen takia on pitäny syyä tasan sitä mitä pystyy ja tasan sillo ku on nälkä. Eli koko ajan.
Tissitki on valtavat nykyään :0

Kohta tää rupee sit näkyy ja näyttämään vauvamahalta, et ei tarvi enää häpeillä turvonnutta itseään :)

Ja pieki hurraa tähän loppuun, tänä aamuna pitkästä aikaa iha littee masu ja minimaaliset jenkkikset! Mut paino on noussu kuukauden aikana melkein kolme kiloa. En oo kolmeen vuoteen painanu näin paljoo, lisäahistus. Ja eihän sen ny viel kuuluis nousta. Vai nouseeko se kaikilla kuitenki sen pari-kolme kiloo?
Mie syytän tuota appelsiinimehuu ja hedelmien syöntiä , sokeriahan noissa tuoremehuissaki on niin mahottomasti. Normisti en syö hedelmiä enkä juo mehuja. Mut ny on pakko ku ei maistu ku hedelmät, mehut, kylmä maito, murot, pizza, riisipiirakat... lämmin ruoka öllöttää :( ja salaatit. Kana öllöttää. Onneks rahkaa ja marjoja pystyy syömään kans ni pysyy joku roti.

Muokattu viimeksi:
Kyllä mua kans vähän ahdistaa tuleva kropan muuttuminen. Yritän pitää raskauskilot kurissa, koska mulla on myös monta kaveria, jotka on sanonut, että ei oo imettämällä laihtunut juuri yhtään. Toki niillä ei oo ollut ruokavaliokaan ihan kunnossa sillon. Moni kun ajattelee, että raskaana ollessa ja imettäessä saa syödä ihan mitä vaan, mut ei se kyllä niin mee. Tai no jollain varmaan meneekin, mut ei mun geeneillä, valitettavasti. :D

Mulle tulee tosi herkästi ylimääräistä ja tiukassa on aina ollut niiden pois saaminenkin. Siispä yritän pitää kilot kurissa niin hyvin kuin vaan pystyn, niin ei oo sit ihan älyttömän isoa urakkaa ens syksynä. :)

Kaikista eniten mua on tässä alkuvaiheessa risonut se, että tää raskaus alkoi näkymään treenitehoissa jo pari päivää ennenkö testi näytti plussaa. Treenejä on siis pitänyt jo nyt hieman keventää, kun ei vaan löydy paukkuja samaan malliin. Ottaa itsetunnon päälle, kun joutuu keventää treenejä ilman mitään näkyvää syytä. :D

Onhan se hienoa että kuitenki moni aattelee myös että ihan sama miltä näyttää raskausaikana, ihailtavaa. Itelle ku oma kroppa on ollu aina se murheenkryyni ja treenien myötä siihen on voinu vaikuttaa ja ny ku se rupee taas tekee omiaan, ni en ookaa ite tilanteen herrana. Se vaatìi psyykkistä sopeutumista.

Mie kans yritän pitää raskauskilot kurissa, ettei ois iso homma sit pudotella niitä myöhemmin. Uskon että ei tuu ongelmaa ku on ruokavalio kunnossa ja motivaatiota löytyy.

Sportmom, miul sama, treeneissä hengästyy iha heti ja sit tehot on hukassa ja palautuminen kestää. Luulin eka että just ennen plussaa sairastwttu flunssa jarrutti, mut ei, tää on näköjään pysyvä tila.
Pitää vaan ny tän öllötysvaiheen jälkeen tarkkailla syömisiä, ettei mee överiks ja treenailla sen minkä pystyy. Palautuuki raskaudesta nopeemmin ku on hyvä pohjakunto.

Mulle on ihan sama miltä näytän kun palkinnoksi saa kuitenkin sen ihanan nyytin :-) sitä kerkee sitten laihduttamaan jos itsestään siltä tuntuu.
Samaa mieltä! :) itselläni 2 raskaudessa paino noussut yli 25 kiloa enkä syönyt mitenkään epäterveellisti! Synnytyksen jälkeen tippunut molemmista normaaliin painoon! Ensimmäisestä jopa 10 kg lähti alkuperäisestä painosta mutta tuolloin oli ylipainoa. Enkä ole murehtinut kiloista kunhan pikkunen voinut hyvin! Vartalokin muuttunut paljon synnytysten jälkeen ja arvet jääneet muistoksi! Muistona elämän ihanimmasta asiasta, omista lapsista :)

Tokihan se vauva tulee kroppaa muuttamaan ja se on ihan ok mulle. Hieman ajatus kauhistuttaa, mut uskon sen muuttuvan viimeistään siinä vaiheessa kun vauva on syntynyt. Tää on mun eka raskaus. Saattaa mennä nää elämän prioriteetit uuteen järjestykseen siinä vaiheessa kun vauva on täällä. :D Mut se ei oo mulle ok, että söisin raskausajan ihan miten sattuu vaan sen takia että "saa syödä kahden edestä" ja tuudittautuisin siihen, että ne kilot lähtee sit samantien synnytyksen jälkeen. Voin ite paljon paremmin, kun jatkan terveellistä ruokavaliota enkä kerää turhia ylimääräisiä. :) Vauva tuo sen mitä tuo, mut siihen muuhun ylimääräiseen, kun voi ite vaikuttaa, niin sitä mä en halua. :)

Mä kun olen vähän ylipainoinen niin paino vaan pudonnut tässä alkuraskaudessa kun olen syönyt terveellisemmin ja säännöllisemmin. :D

Mulla edellisessa raskaudessa oli niin pahat pahoinvoinnit että laihduin 9kg no mutta raskaus kiloja kertyi vain 6kg jotka lähti heti synnärillä pois. Mutta tää imettäminen oon lihonnu vuodessa 15kg. Ja paino ei menaa lähtee laskuun vaikka treenaan ja syön terveellisesti. Mutta kuulemma imetyshormooneists johtuu se ettei meinaa hevilläkään tippuu paino. :(

Juu en mäkään kahden edestä aatellu hamstrata :-D ja jokainen ajattelee ja hoitaa omaa kehoaan niin ku parhaaks näkee. Raskaus vaan muuttaa kehoa, halusi tai ei. Se että miten paljon se muuttuu on yksilöllistä ja siihen pystyy jonkun verran itekki onneks vaikuttaa :-) sitten kun tunnette ekat potkut niin ajattelette mahasta ihan erilailla :-)

Tokihan se vauva tulee kroppaa muuttamaan ja se on ihan ok mulle. Hieman ajatus kauhistuttaa, mut uskon sen muuttuvan viimeistään siinä vaiheessa kun vauva on syntynyt. Tää on mun eka raskaus. Saattaa mennä nää elämän prioriteetit uuteen järjestykseen siinä vaiheessa kun vauva on täällä. :D Mut se ei oo mulle ok, että söisin raskausajan ihan miten sattuu vaan sen takia että "saa syödä kahden edestä" ja tuudittautuisin siihen, että ne kilot lähtee sit samantien synnytyksen jälkeen. Voin ite paljon paremmin, kun jatkan terveellistä ruokavaliota enkä kerää turhia ylimääräisiä. :) Vauva tuo sen mitä tuo, mut siihen muuhun ylimääräiseen, kun voi ite vaikuttaa, niin sitä mä en halua. :)

Ihan ku miun suusta. Kyllä, juurikin näin. Ja samal lailla esikoista oottelen, kaikki on nii vierasta ja outoo ja pelottavaakin. Ja ku on tottunu et kroopa on se sama ollu jo kuin pitkään ja nyt on iha eri kroppa.

Kaikilla tietty on ihan yksilöllistä se, miten kilot tarttuu ja miten palautuu, paha ruveta itseään vertaamaan muihin.
Ja kaikki ajatukset on varmasti sallittuja, kokeneet odottajat tietävät jo jotain, ja varmasti heillekin tulee paljon uutta opittavaa omasta kropastaan. Ensiodottajat käyvät läpi kaiken ensimmäistä kertaa.

Itse aion nauttia raskaudesta omaa kroppaa kuunnellen ja terveellisesti syöden ja elellen, toivottavasti vaan kaikki menee hyvin :)

Pinkkis, mul on ihan sama ku sulla ton kaa, et mitkä ruuat maistuu ja mitkä ei. Pakko vaan kuunnella kehoa. Luulen, et painon nousu johtuu nesteistä tässä vaiheessa.

Ja mulla myös toi oman kontrollin jääminen taka-alalle ahdistaa. Mul on kuitenkin ollu vakavia syömisongelmia, ja treenin ja ruokavalion avulla ne on saanu kuntoon.

Ja treenitehot laskeneet myös, lähinnä pahoinvoinnin vuoksi. Auttaa, jos jatkuvasti juo lisähiilaria treenatessa.

Takaisin