Joulukuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Merivediväri hyvää matkaa. Nauttikaa ;) onko kellää muulla sillee et on koko ajan kauhee nälkä :o ?
Kiitti :) Täällä sitä hengataan lämpimässä Hongkongissa. Kaksoset on ollu hurjan kiltisti! En tajua, sain syötyä jo koneessa enemmän ku moneen viikkoon, ja täällä on kans maistunu ruoka (vähän liiankin) hyvin.

Syötävä vaan on jatkuvasti, muuten tulee paha olo. Onneks se ei oo ongelma edullisessa kymmenen miljoonan ihmisen kaupungissa. Mä muuten pysähdyin yksille portaille syömään ja mut häädettiin siitä pois, vaikka sanoin olevani raskaana ja huonovointinen! Pikkusen törkeetä.

Veikkaan että omalta osaltani neuvolan kommentti lääkäriin pääsystä johtui aikaisemmasta tuulimunasta joka ilmeni ensiksi ruskeahkona vuotona. :)
Mutta kyllähän se totta on että moni vuotaa alkueaskaudesta ja ei sitä kannata pelästyä. Itse vaan näen siinä porsaanreiän päästä esim varhaisultraan ;)

Voi äklö mikä olo iski, kun käytiin parissa kyläpaikassa ja oli kakkutarjoilut. Ei ole tarvinnut oksentaa vielä kertaakaan, mutta nyt oli lähellä! Kermakakku on kyllä niin no-go! Parempi pysytellä suolaisissa.

Voi äklö mikä olo iski, kun käytiin parissa kyläpaikassa ja oli kakkutarjoilut. Ei ole tarvinnut oksentaa vielä kertaakaan, mutta nyt oli lähellä! Kermakakku on kyllä niin no-go! Parempi pysytellä suolaisissa.
Mä inhoon kermakakkua normaalistikin. Suolainen uppoo noin muutenkin paremmin.

Mun pitää syödä silleen tauotetusti - eka puolet ateriasta, sit olo jopa vähän huononee hetkeks ja sit noin puolen tunnin päästä pystyn syömään loput :D Sit on hetken hyvä.

Ällöö. Tänään on eka aamu ku on vähä sellanen fiilisnet kohta lentää laatta. :/ nytkö se alkaa :( rv6+1

Viikon tauon jälkeen mullakin tänä aamuna pientä ällötystä. Isompaa ei oo ollut missään vaiheessa. Mulla tänään 8+4.

Onkos muilla yö heräilujä ja aikasin aamulla heräilyjä? Itse herään siinä 3-4 aikaan yöllä ja 5-7 aikaan. Sen jälkeen vaikea saada unta, painajaisia tulee nähtyä usein ja pitkään nukkuminen ei onnistu. Johonkin 9-10 asti torkun jos voi...

Mulla ei oo ollut heräilyjä eikä univaikeuksia. Nukun hyvin ja sikeästi. Mulla ei oo ollut myöskään mitään erityistä väsymystä eikä tarvii käydä öisin pissilläkään ikinä. Välillä mietityttää onko ihan normaalia että on näin oireetonta, kun käsittääkseni väsymyskin on aika yleinen oire. :confused: Rinnat on ollut arat jostain rv5 alkaen, mut muut oireet on tullut ja mennyt miten sattuu ja ollut erittäin lieviä. Ainakin viikko sitten ultrassa oli kuitenkin kaikki hyvin. Tänään 8+4.

Täällä on olot vähän helpottunut tiputuksen jälkeen, ei ihan kaikki tule enää ylös ja ruoka alkanu maistuun ihan ok. Silti melko kuollut ja voimaton olo.. Parempaan päin menossa kuitenkin!

8+5

Riiaba: Mulla on nuita uni ongelmia joka yö...herään aina josku siinä kolmen aikaa kuuhaileen enkä saa enään unta ku vasta joskus vähän ennenkuin herätyskella soi ja sit mä oon niin puoli kuollu aina aamulla o_O

Mami, ihanaa että jollain muullakin samaa, vaikka mielelläänhän sitä yöunet itselleen ja muille soisi vielä näin odotusaikana...

Soitin tänään neukkuun ja odottelen sieltä puhelua takaspäin. Alkaa tämä mun oireettomuuden takia käyvä stressi olla sietämätöntä. Toinen puoli itsestä sanoo että kaikki ok mutta sitten tulee ahdistus ja itkua kun ei vaan tajua että on raskaana.

Sekin voi tietysti olla että alusta pitäenkään oireet ei ole mitään pahoja ollut ja kai niihinkin tottuu ja ne lievenee. Nyt 9+5..

Mulle oikein painotettiin että soita aina jos tulee jotain sitä varten me täällä ollaan. No nyt soitin, hulluksi itkupilliksi tässä kohta tulee :)

Äitini totesi mulle että sehän on hyvä että ei ole oireita ! No on silläkin puolensa :D mutta toinen puoli on tämä jäätävä stressi.

Mulla oli eka neuvola ja ultra jo 7+6 koska eka käynti lasketaan menkkojen mukaan. (9 viikolla täällä on yleensä se eka neuvola) Mulla on pitkähkö kierto n. 34-35 päivää ja ovis oli vasta kp23 kun eilen laskin :D joten nyt "joutunut" sitten odottelemaan nt ultraa kuukauden kun muiden tarvii vain pari viikkoa eka käynnistä. Nt on 22.12 eli pari viikkoa vielä.

Sekin ärsyttää että olen ollut kierron alusta asti selvillä, testannut ovista ja manannut pitkää kiertoa. Eli odottavan aika on ollut vielä kaksinverroin pidempi. Lapsi on meille niin toivottu ja haluttu että tuntuu että tätä odotusta on jatkunut jo toista vuotta sieltä vauvakuumeen alusta saakka :D ei oo aina helppoa olla nainen

täällä vähän helpottanut pahoinvoinnit. Täytyy silti vielä syödä melkein tunnin välein jotain ja esim nyt kun jääkaappi alkaa huutaa tyhjyyttään iskee paniikki mitä nyt..! Kauppaan en vielä kykene menemään.

Joulufiilis. <3 Katsellaan äkkilähtöjä jos päästäis vielä loppuvuodesta tai tammikuusta aurinkoon kolmistaan. Täytyy vain ensin odottaa että nämä etovat olot olis kokonaan ohi!

Täällä herätään kans vähintään 2x yössä, ja unesta vaikea saada kiinni sen jälkeen. Just eilen olin innoissani ku ei tarvinnu oksentaa, nyt kesken päivän äkkiä kotiin ja laatta lentää taas....

Mua vi..ttaa kun viime viikolla olin pois töistä kuumeen takia ja nyt oksentamisen. Pomo oli "vihainen" puhelimessa, vaikka tietää että olen raskaana. Teki mieli sanoa että tuunko oksentamaan asiakkaiden päälle vai mitä oikein haluat. Hyvä etten hormoonihuuruissani alkanut itkemään kesken puhelun... Nyt kiukuttaa :'(

täällä vähän helpottanut pahoinvoinnit. Täytyy silti vielä syödä melkein tunnin välein jotain ja esim nyt kun jääkaappi alkaa huutaa tyhjyyttään iskee paniikki mitä nyt..! Kauppaan en vielä kykene menemään.

Joulufiilis. <3 Katsellaan äkkilähtöjä jos päästäis vielä loppuvuodesta tai tammikuusta aurinkoon kolmistaan. Täytyy vain ensin odottaa että nämä etovat olot olis kokonaan ohi!
Kyllä tää reissaaminen pahoinvoinnin kanssakin onnistuu. Pitää vaan ottaa iisimmin, mut toisaalta, eipä lomalla tarvikaan riehua. Lentokoneen henkilökunta on tosi ymmärtäväistä :) Täällä Hongkongissa sen sijaan ymmärrystä saa hakea, jos tarvii esim pysähtyä portaille syömään... Mitään koko päivän retkiä on tosin turha suunnitella, kun välillä on pakko päästä lepään :)

Mua vi..ttaa kun viime viikolla olin pois töistä kuumeen takia ja nyt oksentamisen. Pomo oli "vihainen" puhelimessa, vaikka tietää että olen raskaana. Teki mieli sanoa että tuunko oksentamaan asiakkaiden päälle vai mitä oikein haluat. Hyvä etten hormoonihuuruissani alkanut itkemään kesken puhelun... Nyt kiukuttaa :'(

Äh,onpa ärsyttävä reaktio S_uskin pomolla...
Sanopa tuo jos uudelleen tulee asia esille.

Oliko SportMom vai kuka tuolla toisessa ketjussa mainitsi että saisi käyttää työaikaa raskauskäynteihin? Meillä sama,mutta herättäisi niin paljon sanomista (todella hienovaraista ja jatkuvaa vihjailua siitä kuinka toisten täytyy kantaa vastuuta...) etten tässä vaiheessa vielä jaksa tuota. Lähempänä mammalomaa sitten ;)

Meillä miehenkin duunissa ymmärretään, että se lähtee mun mukaan neuvoloihin ja ultriin. Mun ois vaikee työaikoihin laittaa, kun sit pitäis hankkia sijainen ja suunnitella sille tunnit...

Takaisin