Joulukuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua etoo täällä todella paljon,ja pelkään milloin oksu lentää. Tekee pahaa jopa lukea tai kirjoittaa aiheesta esikoista odotin samoihin aikoihin ja silloin oksu lensi ekan kerran 16.12 ja siitä kesti 4kk!!!! Ja jäi muuten kaikki jouluruuat syömättä sen huonon olon takia. Taitaa käydä nyt samoin
Väsymys on ihan jäätävä! Ja tosiaan toi huono olo päälle niin huh huh

Mulle neuvolasta ovat sanoneet että inkivääriä saa käyttää mausteenpmaisesti eli ihan normi ruuassa, mutta sitten kun sitä käytetään paljon kaikissa ruokalisissä ja sun muissa, niin niitä ei sais käyttää

Eli pari lasia glögiä tuskin on maailmanloppu :)

Tuntuu että tuonne nt ultraan on ikuisuus. Okei alle kolme viikkoa.

Edelleen odotan että mun pitäs halailla pönttöä, mutta ei. Kai se paha olo ei tänne edes rantaudu. Se saa vaan miettimään että onko tuolla kukaan enää elossa vaikka reilu viikko sitten ultrassa käyty ja sydän siellä pamppaili.

Jospa nämä ajatukset helpottaa nt Ultran jälkeen niin jouluna voi sitten vain naureskella :)

Moikka! Uskaltauduin nyt tänne kirjoitteleen kun viikkoja on 6+1 tänään. Eli laskettuaika olisi 27.7. Eka neuvola on varattu ja siihen on pari viikkoa. Onneksi on sama täti kuin oli esikoisen kanssa! Sanoi jo puhelimessa että ihanaa kun tulee tuttuja :) eli esikoinen on huomenna 2 vuotias tytön tyllerö.
Raskaudesta oon kertonut parille lähimmälle kaverille ja pomolle että osaa varautua mahdollisiin sairauspoissaoloihin ja tulevaan äippälomaan. Kerron myös omille vanhemmille kun tulevat seuraavan kerran kylään ja miehen vanhemmille sitten kun nt-ultra on tehty.
ensimmäinen raskaus sujui hyvin, synnytys oli sitten jotain ihan muuta ja sen takia nyt jo pelottaa ajatus synnyttämisestä :-S tietty onhan tässä mahdollisuus ettei sinne asti päästä mutta en halua negatiivisia viboja. Mutta innolla odotan miten meidän raskaustarinat lähtee etenemään, onnea kaikille matkaan! :-)

Mulle neuvolassa sanottiin, että jos graavaa kalan itse, ja se ei ole missään vaiheessa vakuumipakattu niin sitä voisi syödä?

Ei vakuumittomuus estä listeriaa kasvamasta. Neuvoi aika iloisesti pieleen. Vakuumipakkaus liittyy taas clostridium botulinum-riskiin.

Alkosta suosittelivat Torresin alkoholitonta punaviiniä, mutta en ole sitä vielä maistanut. Saapa nähdä.

Kuohuviinin korvikkeeksi sopii hyvin esim. lehtikuohu.

Inkiväärin osalta lie tärkeintä välttää luontaistuotteita ja lisäravinnevalmisteita joissa inkivääripitoisuudet on suuria tai ne on inkivääriuutteita, joissa ne inkiväärin ikävät jutut ovat rikastuneet. Normaalina mausteena silloin tällöin riski on pienempi.

Raa'assa kalassa riskinä on siis yleisesti monikin patogeeni, joten se vakuumipakkaaminen ei sinänsä vielä kerro mitään. Itse en söisi raakaa kalaa etenkään jos en olisi varma sen kylmäketjusta, vakuumipakattua tai ei.

Lämminsavulohta it is then!

Voi perhana mä olen ollut niin pahoinvoinnin kourissa ja miettinyt vaan joulua ja jouluruokia että meinasin kokonaan unohtaa varata ajan labraan verikokeisiin. Hitto miten laho voi ihmisen pää olla!

Monta holitonta punkkua ja olutta on tullut matkan varrella testattua,mutta punaviineistä en muista yhtään oikeasti hyvää.
Onneksi ei nyt maistuisikaan... taitaa mennä joulupöytäkin appelsiinimehulla.

Mua etoo täällä todella paljon,ja pelkään milloin oksu lentää. Tekee pahaa jopa lukea tai kirjoittaa aiheesta esikoista odotin samoihin aikoihin ja silloin oksu lensi ekan kerran 16.12 ja siitä kesti 4kk!!!! Ja jäi muuten kaikki jouluruuat syömättä sen huonon olon takia. Taitaa käydä nyt samoin
Väsymys on ihan jäätävä! Ja tosiaan toi huono olo päälle niin huh huh
Mulla ihan sama. Ei voi ajatellakaan mitään ruokia. Yritän parhaillaan taistella pilttiä alas, oon yrittäny jo viimeisen tunnin ja päässyt vajaaseen puoliväliin. Ei helvetti, en kestä tätä enää! :(

Voi ei. Toivottavasti mylla ei täs raskaudessa olis pahoinvointeja :/ ei oo ainkaa viel alkanu. Mut vasta 5+3

Mies jo mulle nauroi ku kokoajan on mielitekoja vaan mikään ei olekaan musta sitten hyvää :D jos huomenna vaikka tomaattikeittoa kokeiluun.

Tuskailen oikeasti miten saisin ruokavalion kuntoon.

Mulla alko just noilla viikoilla, eli tasan viikko sit, ja siitä sit vaan tasaisesti pahentunut niin, että oon nyt saikulla...
Oou. Niin aattelin et kohta se varmaa alkaa. En yhtää muista millä viikoilla pahoinvointi viimeks alko :D on vaa noin muisti kuva

Löysin eilen mielenkiintoisen ratkaisun. Viili maistui taivaalliselta vaikka mietin maistuuko kuinka pahalta... söin 2 purkkia kerralla. Mietin vaan, et nyt kun on aika huono päivä niin miten saisin sitä lisää kun mies on poissa pari päivää...

Kavereita tai sukulaisia pyydät kylään ja samalla sanot että toisivat tullessaan viiliä kun oli päässyt loppumaan

Merivesiväri. Lähinnä terveellisempään suuntaan että ei kilot paukkus nyt ihan kauheana aluksi.. :)

Takaisin