Joulukuun höpinät

SportMom, ai sulla oli noin matalat o_O No siis tulehdus, raskaus ja kova treeni netin mukaan - olin kyllä just treenannut, tiedä sit jos se vaikutti... Toivottavasti ei nyt mitään tulehduksia kuitenkaan. En kyllä tiedä, missä ois, kun ei oo mitään tulehdusoireita... No, pitää joka tapauksessa soittaa neuvolaan huomenna.
 
Merivesiväri, ihan hyvin on voinut se treeni sit vaikuttaa. Mä kävin verikokeessa aamulla ja olin treenannut edellisenä päivänä. Sit mulle tuli mieleen, että voiskohan se toisen alkion menehtyminen aiheuttaa jotain pieniä tulehdusoireita?
 
Joo, hyvä pointti. Tosin siitä on jo useempi viikko - ois ehkä ehtiny jo mennä ohi. Ehkä neuvolassa osataan huomenna sanoo jotain eksaktimpaa, kun kuulen ne muutkin tulokset. Kaikkia ei tullu tekstarilla.
 
Merivesiväri, mullakin oli B-Leuk 11,4. Googlettelin ja on kuulemma ihan normaalia että on raskauden aikana koholla, ei pitäisi olla mitään syytä huoleen. :)
 
Ootteko muuten saaneet kaikki verikoetulokset soittamalla vai onko olemassa jokin sähköinen koetulospalvelu tms? Muistelen hämärästi joskus kuulleeni sellaisesta, mutten löytänyt.
Sain sitten soittamalla tänään sokerirasituksen tulokset, huoh, ei ongelmia! Mulla ne neuvolan liuskat on näyttäneet selkeesti liian korkeaa glukoosia, mutta nähtävästi ei ainakaan raskausdiabeteksestä johdu.
Huomenna nt-ultra!! Pieni paniikki hiipii..
 
Annuliisa, miulkii on huomenna nt-ultra ja oon ihan paniikissa/jännityksessä :D huh huh!
 
Ootteko muuten saaneet kaikki verikoetulokset soittamalla vai onko olemassa jokin sähköinen koetulospalvelu tms? Muistelen hämärästi joskus kuulleeni sellaisesta, mutten löytänyt.
Sain sitten soittamalla tänään sokerirasituksen tulokset, huoh, ei ongelmia! Mulla ne neuvolan liuskat on näyttäneet selkeesti liian korkeaa glukoosia, mutta nähtävästi ei ainakaan raskausdiabeteksestä johdu.
Huomenna nt-ultra!! Pieni paniikki hiipii..
Tampereella ainakin menee Kanta-palveluun neuvola- ym. hommat.
 
Tampereella ainakin menee Kanta-palveluun neuvola- ym. hommat.
Kiitos merivesiväri! Hmm, luulisi sitten helsingistäkin löytyvän, mutten löytänyt meillä käytössäolevasta eAsioinnista mitään tuloksia. Täytynee kysellä neuvolasta.

Ja tsemppiä Tomu teillekin huomista varten, pidetään peukkuja!! :)
 
En kyl sit tiiä, mikä kaikki tonne oikeesti menee ja mikä ei :D Tuntuu olevan vähän beta-versio niin sanotusti... Mut ihan kiva sieltä on käydä kattoon omat tietonsa :)
 
Mäkin oon lukenu kaikki tän aikasen raskauden käynnit, tutkimukset, tulokset ym kannasta, kätevää :) Ja tääläkin oli leukkarit koholla jossain vaiheessa, lääkäri vaan sano et monilla on raskaana ollessa ja se kuuluu asiaan :)
 
Vitsit mä näin viime yönä painajaisen, kun seittemän jälkeen vielä otin esikoisen kainaloon ja nukuimme pari tuntia vielä aamulla. Sain siinä keskenmenon päivää ennen joitain juhlia ja just edellisenä päivänä oltiin kerrottu raskausuutinen vähän vieraammillekin tutuille. Toivottavasti ei ollut mikään enneuni :/ Onko muut nähny keskenmeno-painajaisia?
 
Olen ymmärtänyt et toi toksoplasmariski kissojen takia ois oikeesti minimaalinen. Kissojen omistajat eivät erotu toksoplasmoosiin sairastuneiden tilastoista yhtään. Kissa voi saada sen jyrsijästä, mutta se ei ole mitenkään satavarmaa. Ja jos kissa sen saa, niin se voi sairastaa sitä pari viikkoa, jonka aikana se voi tartuttaa varomattoman ihmisen. Sen jälkeen tartuntavaaraa ei pitäisi olla. On surkeaa tuuria jos kissa sairastuisi just tänä keväänä. Suurempi vaara on saada toksoplasmoosi huonosti pestyistä ja raaoista vihanneksista, tai huonosti kypsennetystä lihasta.
 
Komppaan edellistä, juuri saman selostuksen toksoplasmoosista sain eläinlääkäriltä. Ja lisäksi hän mainitsi että niitä kissan jätöksiä pitäisi melkein syödä, jotta todellista vaaraa olisi. :cat:
 
Takaisin
Top