Joulukuun höpinät

Meille syntyi esikoinen ollessani 20. Mies opiskeli tuolloin. Itse olin ehtinyt opiskelemaan ammatin, mutta ei töitä. Naimisiin mentiin 10 vuotta sitten ( yhdessä oltu tuohon mennessä 10 vuotta). Eli nyt oltu yhdessä yhteensä 20 vuotta. Oma asunto ostettiin esikon ollessa jo yli 10 vuotias. Nyt on neljäs lapsi tulossa. Emmekä todellakaan mieti mitä muut meidän tekemisistämme tuumii. Tämä on meidän elämää, ei muiden. Asioilla on ollut tapana aina järjestyä.
 
Me oltiin yhdessä joku muutama kuukausi ja muutettiin yhteen ja siitä 4 kk kun aloin odottaa esikoista. Raskauden puolivälissä mentiin kihloihin. Esikoinen synty ja ruvettiin miettii talon ostamista, kun esikoinen oli 4 kk ostettiin talo ja nyt vähän ennen esikoisen 2 v synttäreitä tein plussan :-) että vauhdilla ollaan menty. Mun suku ollut onnessaan mut miehen suku vähän huolissaan :-D molemmilla vakityöt ja ikää molemmilla 25.
 
Hip hei, ollaan mekin jossain asiassa oltu pikaisia :D oltiin keretty olla yhdessä kaksi viikkoa, kun iskettiin tavarat saman katon alle. Kaikessa muussa kestikin aika kauan, naimisiin mentiin kahdeksan vuoden yhteiselon jälkeen.
 
Ihana miten erilaisia tarinoita ihmisillä :)

Mun pitäs raahautua verikokeisiin. Miehellä oli eilen vähän sanomista töistä tullessaan siihen, että olin eläny koko päivän tomaattikeitolla. Tänään on vähän ryhdistäydyttävä...ä
 
Huolitteko mukaan vielä uusia? Täällä odotellaan toista lasta ja laskettu aika on 5.7. eli viikkoja 13+0. Mukaan uskaltautunen vasta nyt nt-ultran jälkeen ja vieläkin peikkoja kummittelee mielessä, koska olen kokenut keskenmenoja myös myöhäisen (rv 15+). Raskauksia useampi, yksi lapsi 1,5v. Ikää jo 38 ja taustalla lapsettomuutta sekä niiden hoitoa useita vuosia vaikkakin nyt raskaus luomusti ja vähän yllätyksenäkin.
 
Ihana miten erilaisia tarinoita ihmisillä :)

Mun pitäs raahautua verikokeisiin. Miehellä oli eilen vähän sanomista töistä tullessaan siihen, että olin eläny koko päivän tomaattikeitolla. Tänään on vähän ryhdistäydyttävä...ä

Meillä mies on tyytyväinen, kohan jotain oon saanu syötyä ja pidettyä sisällä. Tuntuu, että tää paha olo vaan yltyy viikko viikolta...joka päivä saa joko oksentaa tai yökkiä :/
 
Tervetuloa Toivounelma!

On muuten jännää miten paljon muut ihmiset yrittävät toisinaan määrittää "oikeaa" lastentekoikää, raha- ja työtilannetta, parisuhteen laatua, lasten määrää, ikäeroa ja tietty myös kasvatusta :)

Koettakaa kestää, eiköhän jokainen itse tiedä parhaiten milloin mikäkin tuntuu hyvältä ajatukselta!
 
Tomu, mulla pahoinvointi on painottunut iltoihin. Sillon ei oikeen mitään pysty syömään, joten oon yrittänyt sit syödä enemmän päivällä. Tomaattikeitto ja tortillat on maistunut :D
 
Mä aloin odottaan esikoistani 18vuotiaana, pikku yllätys kun pillereitä käytin. 3v olin ukon kanssa sillon ollut, aika myrskysässäkin suhteessa, opiskelut oli kesken, mies työtön, se oli miettimisen paikka mutta lapsi pidettiin. Nyt saman ukon kanssa taivalta 9v takana, kolmas lapsi tulossa, naimisiinkin kipastiin, ammatin hankin ja mies vaki töissä.

Ei sillä järjestyksellä niin väliä, kyllä kaiken haluamansa usein ehtii saada muussakin järjestyksessä :)
 
Hei naiset, miltä teidän kymppiviikon labrakokeet näytti? Mietin vaan noita leukosyyttejä (B-leuk), ku ne oli mulla 11.1, eli jonkin verran koholla...
 
Minuu oksettaa tasasesti koko päivän. Yritän silti urheesti syödä tasasin väliajoin, vaikka se yleensä tarkottaakin et saapi myös tasasin väliajoin myös oksentaa.

Paikkailen sit menetettyjä kaloreita mehujäällä, pirkan ampparit ja murkut on parhaita. Yritän aina syyä jotain oksentamisen jälkeen, että saan riittävästi energiaa, vaikkei todellakaan maistuis.

Haluisin heti just nyt moussakaa, jauhelihamakaronia, piimää ja jonku manojeehampurilaisen :D
 
Ei miulla kyllä otettu mitään verikokeita sen kummemmin. Labrassa piti käydä ottaa ne hyppykuppa-tautitestit, veriseula ja pissatulehusnäyte. Neuvolassa 8+ otettiin hemppa ja pissanäyte.

Jos huolestuttaa, niin kannattanee soittaa neuvolaan.
 
Ei mullakaan mitään erillisiä labroja otettu kymppiviikon tienoilla.

Hitto mä räjähdän. Käytiin miehen kanssa kebabilla (nam) ja siitä on jo kaksi tuntia ja vieläkin oon ihan täynnä. En pysty enää syömään yhtään isoja määriä kerralla, ehkä puolet normaalista lautasmallin annoksesta ja sitten olen jo ihan ähkyssä. Outoa, mistähän johtuu?

Huomasin muuten tänään että mun maha on pullahtanut semmoiseksi pieneksi vauvamahaksi. :love7
13+4
 
Hei naiset, miltä teidän kymppiviikon labrakokeet näytti? Mietin vaan noita leukosyyttejä (B-leuk), ku ne oli mulla 11.1, eli jonkin verran koholla...

Tänään kävin ja pissakokeen tulokset tulivatkin tunnissa jättämisestä. Eipä ainakaan siinä ollut mitään outoa, tiheys ok, ph6, ja kaikki muut mitattavat negatiivisia. Eli kai ihan normitulos. Veritestien kans menee kai pidempään, ja erikoisuutena otettiin toksoplasmoosi, kun olen kissaharrastaja (yllätys!) ja karvakamut hakevat silloin tällöin oma-aloitteisesti välipaloja ulkotarhasta.
 
Pitäsköhän multakin ottaa toi toksoplasmoosi? Oon kyllä välttänyt koskemasta kissan jätöksiin, ja sisäkissahan toi on...

Iltapahoinvointi taas kiusaa. Mikään ei uppoo :sad001 Vois kokeilla kans noita mehujäitä... Minkään makeen saaminen alas on vaan kaameeta tuskaa. Äh. Miks tän pitää olla tällasta? Miks ei vois vaan olla kivaa?
 
Multa otettiin eilen labras kans vain ne pakolliset tautitestit, sit se nt-ultraan liittyvä testi (oliko se se veriseula?). 4 putkiloa otettiin kumminkin yhteensä, kolme isoa ja yksi vähän pienempi. En sit tiiä mitä ne muut oli, vai tarvittiinki ne kaksi putkiloa noihin tautitesteihin...pissanäytettä multa ei kyllä pyydelty, neuvolassa vasta seuraavan kerran 18.1 täytyy antaa pissanäyte ekan kerran.
 
Mä en puhunut neuvolassa kissoista mitään. Mulla on ollut kissa/kissoja 14 vuotta, joten ihme on, jos mulla ei vielä toksoplasmoosia oo ja että tulis just nyt. Sisäkissoja meilläkin, mutta kesällä mökillä ulkoilee valjaissa.

Perusverenkuva mulla otettiin ja siinä oli kaikki normaalit. Leukosyytit oli 4.7. Mikäköhän vois aiheuttaa, että on koholla?
 
Takaisin
Top