Joulukuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lilyee, mulla eka neuvola vasta rv 9+6. Tuntuu että sinne on ikuisuus :D. Toivottavasti täti suostuu kuuntelemaan sydänäänet, esikoisesta jouduttiin odottamaan ekaa ultraa. On mulla kotidoppler, mutta tuun kyllä hulluksi jos en sillä saakaan ääniä kuulumaan, eli taidan jättää sen suosiolla laatikkoon ja ottaa käyttöön vasta, kun äänet on kuuluneet neuvolassa ensin..

mä en muista mitä mun doppleri maksoi, mutta raskauskeijusta sen tilasin esikoisen aikaan

Olikohan se jotain 30 € luokkaa. Tuossa mikä mulla on ei näy sykkeen nopeutta, kalliimmissa näkyy.

Ite ajattelin kanssa hommata tuon dopplerin. Jos sillä sais jossain vaiheessa nousevaa paniikkia alennettua :)

mulla näkyy syke ja maksoikohan se ehkä 40-50e jos nyt oikein muistan. ja viimeksi kuulin rv10 jo äänet sillä ja nyt aion kokeilla samoihin aikoihin <3 vatsan päältä siis kuunnellaan geelin avulla. mä tykkäsin kyllä siitä, oli ihana kuunnella iltaisin :)

Meilläkin on esikoisen odotusaikana hankittu tuo kotidoppler ja oli postikuluineen sen 30€ luokkaa. Eikä siinä ole näyttöä. Jokunen viikko pitäisi jaksaa odotella, että sillä saisi sydänäänet kuuluviin. Ja todella alhaalta ne tarvitseekin kuunnella. Esikoisesta kotona testasin kuuntelua vasta np-ultran jälkeen.

Mie sain kaverilta lainaan doppleri..(ihan pakko oli kun kertoi että hänellä sellainen on :D) Huvikseen testattiin miehen kanssa. Vasemmalta puolelta alavatsalta kuuluu sellainen viuhviuhviuh. :O ei näillä viikoilla pitäisi vielä kuulua mitään...

Mut jos syke näkyy, niin miksei ei voisi myös kuuluakin? Vaikkei varsinaisesti ole vielä sydämenlyönnit... jos oot osunu ihan just oikeeseen kohtaan..

Eipä ultra ole kuin vasta 8.1.. Sittenpä sitä näkee onko viikot oikein.

Mihinkähän hävisi minun viesti... Varasin neuvolan, se on jo 6+6! Jee :) luottavaisin mielin olen eikä ainakaan vielä pelota keskenmenot tai muut. Yritän elää tässä hetkessä ja olen niin onnellinen että saatiin uusi mahdollisuus!!

Mulla on kans doppler mutta en ole koskaan päässyt sitä käyttämään. Mietin jos tilaisin itselleni jo jonkun masutuubin ja housujen jatkopalan. Housut on jo valmiiksi liian pienet vyötäröstä, mutta en oo viittiny uusia ostaa jos raskaudunkin...

Koskahan sitä uskaltaa luottaa ❤ testejä tehty jo niin monta.aikasemmat keskenmenot pelottaa niin hirveesti. 4+4 lääkäri tutki, näkyi sikiöpussi ja pieni musta täplä.seuraava ultra 15.12, se vasta pelottaakin. Valkkaria tulee ihan hirveesti, aina saa mennä vessaan tarkistaan :D kyllähän nuo testit vahvaa viivaa näyttää. Nyt mennään 5+4

Liitteet

• WP_20151208_07_48_16_Pro.jpg
    WP_20151208_07_48_16_Pro.jpg
    245.5 KB · Katsottu: 43
Mä sain yksityiselle ar-ultraan ajan 22.12 eli sillon olis 6+5 ja neuvolaan olis aika 5.1 rv8+6.
Meillä teko nimi on Minion :) <3 On kieltämättä todella hyvä että osu joulukuulle nää ekat viikot ja on vähän ees muuta ajateltavaa ku huoli :D Kesän ulkomaan reissu tosin nyt peruuntu kun en uskalla lähteä enää 2 kk ennen laskettua montenegroon. Ja tod.näk siellä olis vielä ollu aivan liian kuumakin!

Nyt on oman mielenrauhan vuoksi myös digitesti tehty. (kolmas ja viimenen testi) :joyful:
Viikotkin 3+, eli just niinkun pitääkin, tänään siis 5+1.
Työasiat vielä mietityttää, mutta yritän olla ottamatta stressiä, menee sit niinkun menee.. :)

Mää oon vielä esikoisesta hoitovapaalla, mutta kesäksi oon lupautunut menemään lomittamaan 18h/vko, mutta nyt kun plussa tuli, menee ne suunnitelmat uusiksi. Mun pomo kyllä on tietoinen, että toista on jo hetki toivottu. Silti mulla heti iski stressin, että millon kerron ja käynkö nyt sitte ollenkaan kesällä töissä. Edellisestäkin jäin jo kuukausi ennen äitiyslomaa kesälomalle ja jos sitä lomaa ei olisi ollut, olisin varmaan hakenut sairaslomaa loppuajalle.
Esikoisen LA oli siis 29.9.14 ja se -14 kesä oli ihan kamalan kuuma ja teen seisomatyötä. Oli ihan kamala olo joka ilta töiden jälkeen ja jalat ihan muodottomiksi turvonneet :(
Nyt pohdin just sitä, että onko mun järkeä käydä kuukautta töissä, kun mun on mahdollista olla myös kotona esikoisen kanssa.

Mariianen mä pohdin ihan samaa, mulla tosin olisi 3kk oltava töissä. poikaa en halua laittaa hoitoon vielä kuitenkaan niin joutuisin tekeen pelkkää iltaa/viikonloppua. mietin miten jaksan raskaana kun esikoisesta jäin saikulle jo huhtikuun puolivälissä. esikoinen syntynyt siis elokuussa -14.

Takaisin