Joulukuun höpinät

Elmut, mullakin huomenna eka neuvola :) piti olla jo tänään, mutta neuvolantäti tullu kipeäksi :sad001 sijainen huomenna, mikä vähän tylsä mutta parempi niin kun et ois lykkääntynyt... Ehtii omaa tätiä nähdä vielä monet kerrat. Toi lapsivesipunktio tehdään vasta, mikäli ekoissa seulonnoissa paljastuisi jotain poikkeavaa ja haluaa jatkotutkimuksiin... Näin mä ainakin ymmärsin :) mikä rv sulla on?

7+1
 
Mulla eka neuvola vasta viikon päästä, silloin 9+4. Mielenkiinnolla odotan, että yritetäänkö kuunnella sydänääniä, kun kuitenkin suht pitkällä tuolloin. Itselle ei toki kovin suurta merkitystä ole, kuunnellaanko vai ei kun olen jo melkein viikon itse kuunnellut ja tiedän, että joku tuolla masussa on :).

Rv 8+4
 
Huomenna olis ensimmäinen neuvola ja jännittää tosi paljon. En edes tiedä mitä jännitän, koska siellä ei vielä kuunnella sydänääniä/ultrata tai mitään. Siellä myös kysytään sikiöseulonnasta, enkä ole vielä ihan päättänyt mitä meinaan sen kanssa. Esitteissä mainittiin lapsivesipunktiosta ja se kuulostaa ihan kamalalta, mutta ilmeisesti sitä ei tehdä kuin erikoistapauksissa. Onko kukaan joutunut siihen?

Olen myös hirveän vainoharhainen ja pelkään, että tutkimuksista paljastuu kaikenlaista veritulpasta HIViin. Hohhoijaa. :dead:


Tosiaan kuten joku vastasikin, niin vaikka nyt päättäisit osallistua sikiöseulontoihin, niin sitä lapsivesipunktiosta voi silti edelleen kieltäytyä jos sitä ehdotetaan. Nyt päätät vaan haluatko ylipäätään tietää mitään siitä, onko riskiä eri tasoisiin vammaisuuksiin.
 
Neuvolassa toinen käynti rv 10 viikolla. Aiko yrittää kuunnella... vielä viikko..hirveä ressi onko kaikki kunnossa pikkusilla.
 
Elmut, mullakin huomenna eka neuvola :) piti olla jo tänään, mutta neuvolantäti tullu kipeäksi :sad001 sijainen huomenna, mikä vähän tylsä mutta parempi niin kun et ois lykkääntynyt... Ehtii omaa tätiä nähdä vielä monet kerrat. Toi lapsivesipunktio tehdään vasta, mikäli ekoissa seulonnoissa paljastuisi jotain poikkeavaa ja haluaa jatkotutkimuksiin... Näin mä ainakin ymmärsin :) mikä rv sulla on?

7+1

Mullakaan ei ole omaa neuvolatätiä huomenna, koska on joululomalla, mutta ehtiihän häntä vielä vielä näkemään monet kerrat tosiaan. :) Ja viikkoja 8+3 nyt.

Ehkä osallistun seulontaan ja otan vastaan mitä tulee, jos on tullakseen. Haluan kuitenkin ehdottomasi tietää jos jotain poikkeavuuksia löytyy ja miettiä sitten jatkoa. Suvussa ei ole mitään riskejä ainakaan ja olen nuorikin vielä, 21, joten varmaan kaikki menee ihan hyvin.. (:
 
Siis miulle neuvolan täti selitti että tuolla seulonnalla ei periaatteessa löydy mitään poikkeavuuksia vielä, vaan lähinnä kartotetaan riskejä. Tai niin ainki ymmärsin. Eli seulonnoissa otetaan verikokeet, ja niiden tulosten ja nt-ultran löydösten "yhteen laskemisella" etsitään niitä riskejä ja poikkeavuuksia. Poikkeavuuksia saattaa löytyä nt-ultrassa jo yksinäänkin ilman verikoeseulontoja.
Itse ajattelin luottaa myöskin vain ultraan, kuitenkin riskit kasvaa vasta kolmekymppisillä ja itse olen parikymppinen, joten luottavaisin mielin vielä :)
 
Ei sittenkään mitään.. En osaa poistaa viestiä puhelimella :)


Muoks. Mulla näissä lapuissa lukee että "mikäli seulontaverinäytettä ei ole otettu, kromosomipoikkeavuuksien seulontaa ei enää alkuraskauden ultraäänitutkimuksen yhteydessä ole mahdollista tehdä."
 
Muokattu viimeksi:
Ilpis, foorumilta ei pysty poistamaan viestiä tietokoneellakaan, vain muokkaamaan :grin

Mulla eka neuvola 11.1. ja sillon viikkoja 9+0. Hirveesti houkuttas kysyä voisko niitä sydänääniä ees yrittää kuunnella, ottaen huomioon ettei pidä hätääntyä jos ei kuulu (eikä varmaan kuulukaan), mutta saa nähä kehtaako kysyä :grin Pitäs se doppleri tilata viimestään sit...
 
Onnellista tätä vuotta kaikille! :)

Voi että me eilen miehen kaa jo vähä uskallettiin haaveilla, että ens uutena vuotena meillä voi olla semmonen pieni :Heartred Sit lähetään vaunuillen kattomaan ilotulitusta ja laitetaan vauvalle kuulosuojaimet pipon päälle :D Kai se on ihan ok niin jos kauempaa kattelee...
 
Niin mekin meinattiin ett ens uutena vuotena laitettais pienelle kuulonsuojaimet pipon päälle, paitsi jos on aivan älyttömästi pakkasta niin sitten uusi suunnitelma :)
 
Hölmö kysymys, eli olen rv 10 ja vau.fi lähettää aina viikon edellä asioita sähköpostiin, eli nyt tuli onnittelut 10 rv ja 11 viikon asioita?? Miksi näin?
 
Nuska, kiitos!! Päivän helpotus :D oon aatellu et ite vaan haluan asian kuulostavan paremmalta kun niin sen ajattelen :D täällä voidaan todella huonosti, joten huojentavaa että yhdeksättä viikkoa vedellään, ehkä tää pian helpottaa.... Luotan siihen.

8+1
 
Takaisin
Top