Joulukuun höpinät

JN89

Piirimestaruustason postaaja
Marraskuunmammat 2014
Ketju ihan yleiselle höpinälle joulukuun ajaksi.

Tänään 5+0 ja pikku hiljaa alkaa omaan päähän iskostua, että elokuussa tulee perheenlisäystä. Silti joka kerta wc:ssä käydessä varmistaa, että onko se vuoto alkanut. Näinä ensimmäisinä viikkoina ainakin esikoista odottaessa oli suurin se keskenmenon pelko. Onhan tämä alku vaan yhtä odottamista, mutta nyt kun tietää, että mitä tulee milloinkin tapahtumaan, niin osaa paremmin keskittyä tähän hetkeen eikä odottaa, että esim koska vauvan liikkeet tuntee yms.
 
Täälläkin pikkuhiljaa aletaan ymmärtää, että toinen on tulossa. Mies uskoi, kun näki kunnolliset viivat testissä, kuulemma vouhotin turhasta haamujeni kanssa :D.
Olen iloinen, että juuri joulukuu sattuu näiden ensimmäisten viikkojen ajalle. Tekemistä on niin paljon, että ajatukset ovat muuallakin kuin vain raskaudessa. Vielä kun saataisiin lunta, niin olisipa ihanaa odottaa joulua ja ensimmäistä neuvolakäyntiä :).
 
mun mielestä tää on kanssa ihan paras aika raskautua :Heartred mä oon esikoista odottanut samoilla viikoilla kuin nyt ja muistan että oli ihanaa joulua juhlia ja miettiä ja järjestää jo silloin. ja nyt varsinkin kun on jo tuo esikoinen niin varmasti menee vielä nopeampaan aika :)
 
Hahaa! sama täällä etttä vessassa tulee tsekattuu pikkuhousut :D Olisin tänään halunnut työterveydessä verikokeella testata raskauden vielä, mutta olisi maksanutkin 52e. Lohdutukseksi ostin cittarista vielä yhden testin joka kolmas! :D Mulla ei ole mitään keskenmenoja yms ollu kun eka raskaus niin en usko että ottavat ultraankaan aiemmin.. joutuu venailee!
 
Tähän kohtaan vois heittää pientä galluppia, et kuinka monta kertaa olette tehnyt raskaustestin? :grin Mun täytyy myöntää, et lauantaina kun ekan plussan sain, niin sen jälkeen oon tehny jo viis muuta testiä.. :p Tiedän, pöhlö olen, mutta kun ei tätä vaan millään meinaa uskoa. :smug:
 
Viime keskiviikkona tuli tehtyä kaksi pc-liuskaa ja illalla vielä hain varmistukseksi cb:n digin. Eli kolme testiä. Esikoisesta tein vain sen yhden.
 
mä oon tehnyt eilen ja tänään. mulla on vielä 3 testiä ja aion testata siis vielä kolmena aamuna :P perjantaina meen verikokeisiin neuvolan lähetteellä. jos sitten rauhoittuis :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: enu
Jn: täällä kans pitää joka kerta tarkistaa näkyykö vuoto kun luget ja runsas valkkari tekee keppejä, sekä alavatsa juilinnat. :D ei mun päähän oo vaan vielä asia iskostunut. Jospa sitten ku vatsa alkaa muodostua mikäli se tähän röllykkään ees muodostuu pitkään aikaan (entistä venynyttä roikku nahkaa ja läskiä). Näin untaki että vuoto alkoi. Ihan kamala uni.

Lilyjee: olen samaa mieltä. Mieti ku elokuussa on vielä lämmintä. Saa olla koko kesän lomalla ja ottaa aurinkoa ja levätä. Pääsee heti ulos muksun kans eikä tarttee pukea miljoonaa vaatetta päälle. Mulla esikoinen syntynyt 30.12 ni se ei oo hirveen järkevä aika. Sillon oli kovat pakkaset, kunnon lumi myräkät ja joulu Likellä.

Enu: 6 kpl pc liuska testiä. Ja kaksi apteekin omaa. Huomenna ajattelin itseni ängätä hcg verikokeisiin labra an :D että sellasta.... sit viikonpäästä se ultra...
 
meidän esikoinen syntyi 5.8.14 ja se oli se kuumin kesä aikoihin. mä olin kun pallo kun olin niin turvoksissa ja täynnä nestettä. olin lisäksi tosi kipeä loppuraskauden (lonkat ja selkä), mutta mä silti nautin kesästä täysin. otin aurinkoa, oli ihana maata rannalla mahan kanssa ja kun sai laittaa vaan jonkun mekon päälle ja pyöriä eteen päin :D mä olin TAYSssa sen kuumimman päivän synnytysvastaanotossa viileässä, heh, sitten seuraavana aamuyönä poika saapui maailmaan :Heartred
 
Samaa mieltä yxvaan kanssa. Hyvä että nää ekat viikot osuu joulukuun alkuun niin ei kerkeä panikoimaan niin paljoa.

Täällä tehty 5 testiä :D Parin viikon päästä pitää vielä tehdä ehkä digi ihan varuiks.

Mä eilen huomasin pyyhkiessä verta. Joka onneks oli vain sen kerran ja tiedän että se kuuluu vielä asiaan, niin kyllähän tuo sydän yhden lyönnin jätti välistä. Rauhallisin mielin silti, kun ei oo mitään menkkaoloja ja mahassa pikku vihlasut tuntuu vain kahdessa tietyssä kohdassa.

Elokuussa on lämmintä, mutta mä pelkään kuinka lämmintä. Muutenkaan en tykkää helteestä ja sit vielä raskaana, niin oi voi... mutta sehän selviää sit ens kesänä :)
 
Mammu83 toivottavasti on vaan jotain harmitonta vuotoa, mutta varmasti tuo pelästyttää. :confused: Ite tuumailin ihan samaa, et en todellakaan tykkää mistään helteistä ja sit pitäis vielä ison mahan kanssa tuplasti sillon hikoilla.. :hilarious: Mutta kyllä sen kestää pienen ihmisenalun takia. :Heartred
 
Mammu: toivotaan että vuoto tosiaan kuuluu asiaan.

Hitto että oikeasti pelottaa.kun on nuo keltarauhas hormoonit niin jos vaikka papu ei oliskaan kehittynyt niin vuoto ei pääse alkamaan kun vasta ens viikon ultran jälkeen. Kävin tänään labrassa verikokeissa ja sekin arvo pelottaa ihan hulluna! En ikinä olisi uskonut että tällasta tunnetta voi tulla kun saa plussan testiin. :sad001 Mutta siis toivon että kaikki olis hyvin ja varmaan onkin mutta nää ajatukset.
 
Lucky kyllä siellä papusella on varmasti kaikki hyvin. :happy: Koska saat tulokset labrasta?
 
Lucky, tiedän että helpommin sanottu kun tehty, mutta yritä olla stressaamatta. Se ei ole teille kumnallekkaan hyväksi :Heartred Toivotaan että kaikki on hyvin :)
 
Huomenna saan. Arvatkaa vaan etsinkö taulukon käsiini jossa hormooni on ilmoitettu eri rv:kle
 
Tsemppiä Lucky, varmasti kaikki on hyvin :).

Huomasin muuten tänään, että tuo vau.fi lasketun ajan laskuri antaa väärän ajan, jos kierron pituus poikkeaa 28:sta vuorokaudesta! Sen mukaan ovulaatio ois poikkeuksetta kierron puolivälissä, eikä ota siis huomioon, että se on sen 14 vuorokautta ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää. Kannattaa muuttaa oma kiertonsa 28 vuorokauden pituiseksi, jos sillä laskee, eli jos kierto on vaikka 31 vuorokautta niin lisää 3 päivää kuukautisten alkamispäivämäärään ja vastaavasti lyhemmällä kierrolla vähentää siitä :).
 
Eli miten mulla menis tuo kun vau antaa 1.8 la mulla. Ja edelliset menkat Alko 23.10 ja ovis oli kp 20 eli 11.11. Mul on ollu 34 päivän kierrot
 
Laske hedelmöittymisajankohdan mukaan, niin menee oikein. Sulla on ovis tiedossa, niin sen päivämäärän laitat siihen. 29.10. ois sulla 28 päivän kierron mukaan edellisten kuukautisten alkamispäivä, jos oikein laskin :).
 
Siis ollu ovis. Ei tuo kyllä ihan pidä paikkaa :D mut ton hedelmöitys ajankohdan mukaan ja 35 päivän kierrolla la olis 5.8 kaikki laskurit antanut vähän eri päiviä
 
Takaisin
Top