Joulukuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse laitoin menkkojen alkamispäivän ja kierron pituuden niin sain lasketunajan. Mutta tuohan on vaan suuntaa antava. Ultrassa kattovat sen paremmin ja tarvittaessa muuttavat LAta. :)

Mun pointti olikin se, että "normaalista" poikkeavan pituisella kierrolla tuo yksi tietty laskuri ei anna oikeaa päivää ;). Mä oon niin matikkahullu, että vaivaa hirveesti tuommoset virheet :D.
Esimerkkinä tää mun tilanne, kierto 30 päivää ja edelliset menkat 28.10. Noilla tiedoilla LA on 4.8., mutta kun ottaa huomioon oviksen todellisen ajankohdan, eli 13.11. (14 vrk ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää), niin LA on 5.8.
Laskurilla heittoa tulee puolet kierron pituuden poikkeamasta, eli (30-28):2=1 vrk. Anteeksi tästä, ei kannata välittää, en vain mahda itselleni mitään :D.

Ootteko jo varailleet aikaa neuvolaan? Miulle viikkoja 4+5 (ehkä) ja mietin milloin KEHTAAN neuvolaan soittaa...

Mä soitin tänään ja varasin. Kun eka nla tulee just joulun aikoihin niin ajattelin olla aikasin liikkeellä. Ja onneks olin, oli enää pari aikaa vapaana :)

Itse varasin plussapäivänä jo heti. Oltiin edellisenä päivänä oltu esikoisen neuvolassa ja varattu joulun jälkeen tehosterokoteaika ja halusin saada oman aikani siihen perään, ettei tarvitse koko ajan pomppia neuvolassa. Mieskin pääsee tuolloin mukaan.

Aikasin soittoa. Netistäkin löysin kohdan, mis luki et soittoa ku raskaustesti positiivinen. Ja todella kannattaa joulun takia jo varaillakkin.

Ekasta soitin viikolla 8 ja sain ajan seuraavalle päivälle... ;D no ehkä mie huomenna soittelen...

mä saan neuvola-ajan huomenna kun soitan noita hcg-arvoja neuvolaan. varaavat sen siinä samalla :) soitin siis kyllä heti plussattuani sinne jo ja samoin oon tehnyt aiemminkin.

Muokattu viimeksi:
Moi! Tässä oon joka aamu juonu tällästä vitamiinijuomaa. Nyt vasta kattelin et sisältää kahta "kiellettyä" maleutusainetta :S hohhoijaaa! On kyllä välillä niin hankalaa kun tajuaa, että miten näitä perusarjen juttuja ois karsittava. Esim kahvia max 3 kuppia päivä. Aamulla mä juon aina yhen. Loppu päivän yritän olla juomatta. Näitä ei suositeltuja aineita on kyllä vaikka missä. Mutta kai tarvittaisiin aika isoja määriä? Neuvolantäti käski hakea apteekista raskausajan vitamiinit. Ootteko hakenu kui moni jo? :)

Liitteet

• 1449122127434.jpg
    1449122127434.jpg
    63.9 KB · Katsottu: 35
Mulla oli käytössä vielä imetysvitamiini niin neuvolasta sanottiin että sillä voi jatkaa hyvin. Viimeksi raskaana kun söin niin oli samalta valmistajalta erikseen vitamiinit ekaan 12vk ja loppu raskauteen. Ajattelin nyt hakea samoja vielä kun keretään apteekkiin :)

joo mä hain heti seuraavana päivänä plussasta noi vitamiinit. joo noita aineita on kyllä kaikkialla,
huh, hankalaa! mutta mun mielestä maalaisjärjellä pärjää kaikessa ja niin aion toimia tässäkin raskaudessa.
aion syödä esim hieman maksalaatikkoa jouluna hyvillä mielin :) mä esikoista odottaessa kysyin asioista neuvolassa ja ne silloin sanoi että ihan hyvin voi syödä vähän, että tietysti varsinaista pelkkää maksaa kannattaa välttää tai sen laatikonkin suoranaista ahmimista, mutta kohtuudella kun terveellisesti syö niin ei ole haittaa.

Oon samaa mieltä Lilyeen kanssa. Kohtuudella kun syö niin ei mitään hätää. Ne kyllä neuvolassa keksii sanomista vaikka mistä. Itse en esikoisen aikaan pystyny syömään lihaa, kaikki tuli ylös heti. Niin neuvolasta sanottiin, että olis vaan pakko syödä että saa hyviä proteiinia ja muita. Selitin että korvaan niitä muilla, mutta ei auttanu. Ja banaani oli alkuvaiheessa ainoa joka pysyi sisällä, niin siitäkin sanottiin että ei saa syödä kun max 2 päivässä. Eli maalaisjärellä pääsee suht pitkälle :)

Lilyee, komeat viivat :)

Itse aloin syömään mammavitamiinejä jo silloin kun alettiin yrittämään. Eli ne olleet mukana jo sen 8 kk ainakin :)

Riittääköhän muuten niistä vitamiineista tarpeeksi sekä tolle uudelle vauvalle että maitoon tolle 8kk tytölle. D vitamiinia oon syöny lisäks kanssa koko syksyn kun ei noissa vitamiineissä ole sitä ollenkaan. Ja omega 3 sta

Soittelin kuitenkin jo neuvolaan, että pääsen kilpirauhaskokeisiin. Sinne merkkasi 28 päivän kierron mukaisen LA:n 3.8., että paljonpa oli hyötyä määrittää itse :D. Taidan kuitenkin odotella ultraan, ennenkuin muutan tuonne listaan.

Niii, varmaan riippuu myös paikkakunnasta missä asut. Täälä pitäs olla tosi hyvä tsägä, et sais seuraavalle päivälle ajan. :-D

Takaisin