Joulukuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuosta neuvola jutusta niin itse soitin seuraavana päivänä plussasta neuvolaan varatakseni ajan ja se on nyt ens viikon torstaina, silloin ollaan rv 5+4 :) Ja kaiken kaikkiaan oon testejä tehnyt 7 :D

Nyt on neuvolaan soitettu.. vasta Uuden Vuoden aattona aika... onpa ainakin jotain odotettavaa..

Itse syön raskausajan vitamiinia, joku Multivita Mama.

Jeeee hienoa Lucky :)! Mä en älynnyt tuota hcg-mittausta pyytää, vaikka samalla kertaa olis mennyt. Eka neuvola vasta 5.1.

onko teillä muuten jo masuasukille nimi? tuli mieleen kun meidän poika on mulle usein edelleen Papu. tää nimi annettiin heti alkuraskaudessa silloin ja nyt tämä pikkukakkonen on Hippu :) katsotaan jääkö sekin käyttöön syntymän jälkeen, hih!

mä spämmään tänne nyt kun makaan tylsistyneenä flunssassa kotona ja esikoinen mummolla hoidossa :D mutta siis, jessus että mua stressaa jo töihin paluu! oon siis menossa huhtikuun alussa tekemään muutamaa tuntia viikossa (niin ettei kuitenkaan tarvitse viedä poika päikkyyn) ja nyt jo pelottaa että miten tulee onnistuun. hoitovapaalla oon siihen saakka ja kovasti haluaisin käymään töihin välissä, mutta mulla viime raskaudessakin alkoi noilla viikoilla sairasloma kun lonkat ja selkä petti :/

Olispa kiva vaihtaa välillä osia toisten kanssa:D Mä taas oon aivan kyllästyny tähä täyteen työviikkoon, putkeen 4 vuotta! Olisi ihanaa olla vaikka jopa flunssaisena kotona muutama ylimääräinen päivä kun vapaita viikonloppujakin on vain joka toinen! :(

mä kyllä nautin täysin kanssa tästä kotona olosta, täytyy myöntää! :P mutta lompakko ei nauti, niin pakko päästä tekeen muutama ilta/viikonloppuvuoro. tosin oon tässä miettinyt että kannattaako se juuri edes rahallisesti, kun tosiaan menisin tekemään vain ehkä 12h/vk, vai olisinko kotona vaan. tuntuu vaan niin pitkältä ajalta kun oon ollut jo 1,5v kotona ja edessä ainakin sitten vielä sellaiset melkein 3v :D onneksi on toki vakityö minne palata.

Lucky tosi hienosti noussu sun hcg. Kyllä siellä kuule papunen voi hyvin ja tällä kertaa kaikki menee hyvin loppuun asti. :happy:

Mä sain justiin uuden työpaikan, jossa kerkeän olemaan puol vuotta. Täytyy sanoa, että kyllä muutaman kerran täytyi miettiä, että meenkö vai en. Meillä siis 1,9v poika ja mietin kovasti, että viitinkö laittaa poikaa puoleksi vuodeksi hoitoon. En älynnyt, että tää pojan hoitoon laittaminen olis näin iso juttu mulle. Mulla melkonen väsymys päällä ja mietin, että mitenhän sitä osaa enää edes töitä tehä. Viimeksi ollu melkein kaksi vuotta sitten töissä. Mutta eiköhän se siittä lähde sujumaan, kun vauhtiin pääsee. Toivottavasti raskaus sujuu yhtä vähin oirein kun edellinen, että pystyy olemaan koko tuon ajan töissä.:) jännittää hirveästi se pojan hoitoon laitto, että miten lähtee sujumaan sekä pojalla että äidillä..

Tänään varattu myös eka neuvola, joka on 23.12.
Kävi oudosti, kun tein aamulla vielä yhden testin. Siihen ilmestyi melko hailakka viiva, kun taas maanantaina (tai sunnuntain, en muista enää:D) tehdyssä testissä viiva oli selkeä. Apuva, voikohan tuo tarkoittaa jotain huonoa vai onkohan ihan normaalia..:sorry:

LaRa testejä ei kannata kovinkaan tarkasti verrata keskenään. Viivan vahvuus voi poiketa eri merkkien välillä hurjasti ja muistan joskus jonkun jopa testanneen kaksi saman merkin testiä samasta virtsasta ja viivojen eri vahvuisuus oli melkoinen. Toki myös sillä on merkitystä tekeekö testin aamulla vai päivällä ja kuinka paljon on juonut esim päivän aikana. :)

Hyvä tietää, ja kyseessä tosiaan oli eri merkkiset testit. Mulla on vielä yksi tuolla jemmassa, niin voisin sen vielä tehä pois huomenna tai ylihuomenna..ihan varulta vaan, ettei jää kuleksii :D :D

• Tykkään
Reaktiot: enu
uskoisin että jos viiva haalenisi esim keskenmenosta johtuen, oli vuotoa tullut jo kunnolla siinä vaiheessa. eli en sinuna huolestuisi, ne tosiaan voi näyttää todella erivahvuisia viivoja varsinkin eri merkeillä. varmaan tietysti jos soitat neuvolaan niin pääset verikokeisiin mahdollisesti, jos selität tuon :) jos se siis tekee sulle levollisen olon, mutta sinuna en murehtisi yhtään <3

Tuntuu, että meidän neuvolan täti on ehkä vähän semmoinen, että ei vähistä huolestu eikä herkästi varaile ylim. aikoja. Soitin siis sinne tänään ja selitin asian, mutta ihan varma en oo käsittikö täti, että kummatkin testit oli tehty aamulla het herättyä. No mutta, odotan nyt sinne ekaan neuvolaan ainakin, johon aika varattuna. uhmis esikoinen pitää mut kiireisenä, niin ei kerkeä (onneksi) asioita niin kovasti pyörittelemään päässä kun häntä odottaessa. Kiitti teille, vertaistuki on <3

Lilyee: töissä käynti kuule piristää kummasti. Saa vaihtelua arkeen. Ja itse ainaki tuntuu siltä ku menis töihin lomalle :D mut tykkään kyllä olla Kotona ki. ..oon sellanen että eka pitää saada mennä ja tulla ja sit on kiva rauhottuu vaan.

Lara: hoitoon laitto sujuu hyvin. Poika saa kavereita ja oppii erilaisia uusia juttuja (valitettavasti myös niitä joilta yrität kotona varjella) mutta niistäkin selviää. Ikävä on aluksi kova mut seki helpottaa eikä pois halua lähtee :D
Niin kauan ku sulla ei ole vuotoa ni kaikki on ok. :D

Apua jonppu, painoin sulle vahingossa nakkisormellani jonkun tuommosen symbolin tuosta sun viestin kohdalta kun selasin viestejä alaspäin, mutta peruin se. Ajattelin ilmoittaa, jos näkyy jossain ilmoituksissa& aiheuttaa ihmetystä :D tää foorumi on melko uus tuttavuus, enkä oo montaa viestä vielä kerennyt kirjottelemaan, eikä siis toimintaperiaatteet vielä ihan selvillä. Tämmönen välihuomio tässä, soriii :)
Muoks: se oli siis joku tuommoinen "en tykkää" tms. Symboli, mitä ei siis todella pitänyt painaa! Oon vähän häslä tän luurin kanssa joskus.

Jo esikon kohdalla oli foorumi tosi iso tuki, koska samassa tilanteessa olevia tai olleita ei lähipiirissä ollut... sai kysyä niitä mukatyhmiäkin kysymyksiä... :)

Takaisin