Mä en tiiä missä vaiheessa uskalletaan kertoa kenellekään. Ehkä sit siinä vaiheessa, kun rupee näkymään ja ensimmäiset arvaa.
Meillä tosiaan on ehkäisy jätetty kymmenen vuotta sitten pois ja nyt on ekat positiiviset raskaustestit mitä oon tehnyt. Mä tosiaan tein raskaustestin hetken mielijohteesta 11.4. illalla alkaneen tiputteluvuodon vuoksi. Mulla ei oo koskaan ollut mitään tiputteluvuotoa/välivuotoja tms ja aattelin eka että tiputtelu johtuu ovulaatiosta. Mulla nimittäin oli luullakseni menkat 28.-31.3. Tosin mun alaselkä ei ollut jumissa ennen noita menkkoja (on käytännössä aina ennen menkkoja kipeä) ja vuoto oli normaalia vähäisempää (mulla ei oo kovin runsaat menkat kuitenkaan). Lisäksi alavatsaan sattui vähän etenkin liikkuessa. Ei mitään isoakipua, mutta lihasjumin luokkaa kuitenkin. 14.-16.4. tehdyt raskaustestit kun näytti positiivista niin viikko sitten neuvolaan soittaessani kätilö tulkitsi, että maaliskuun lopun "menkat" ois ollut todennäköisesti kiinnittymisvuotoa.
Tätä tiputtelua on kestänyt nyt pari viikkoa, päivästä riippuen enemmän tai vähemmän niukkaa vuotoa. Välillä vähän rusehtavampaa, mutta pääosin haalean vaaleanpunaista, silloin tällöin pikkasen kirkkaamman punaista. Yleensä jää vaan pyyhkiessä paperiin, pikkuhousunsuojaan asti vuotaa harvemmin mitään. Alavatsalla voimakkuudeltaan vaihtelevia outoja tuntemuksia ja nippailuja edelleen silloin tällöin, ei kuitenkaan joka päivä.
Kovin yksselitteisiä raskausoireita ei oo, vain väsymystä, ruokahaluttomuutta, yöllisiä vessakäyntejä ja normaalia korkeampi syke. Tein uuden raskaustestin viime perjantaina ja se näytti edelleen positiivista. Vuoto on niukkaa eikä kipuja oo ollut missään vaiheessa niin, että tarttis ees harkita kipulääkettä. Silti on sellanen olo, että oon ihan huijari ja keskiviikon eka neuvolakäynti paljastaa heti kättelyssä etten oo oikeesti raskaana.