Joulukuisten höpinät

Me kerrotaan luultavasti vasta nt-ultran jälkeen. Halutaan kertoa esikoiselle tietty ensin, mutta vasta kun jää päiväkodista lomalle, ettei vielä siellä ala asiasta kuulutella. Juhannuksen aikoihin siis varmaan. 😊 Viimeksikin kerrottiin vasta nt-ultran jälkeen. Kerrotaan mieluiten itse kasvotusten, mut ei mitään sen kummempia arvoituksia tehdä, ultrakuvaa varmaan näytetään alkuun. Tai sit esikoinen ehtii kuuluttaa asian itse ensin 😅

Onpa viikonloppu mennyt nopeasti. Ollut kyllä normaalia väsyttävämpää puuhailla, eilen oltiin vielä miehen kanssa keikalla. 🥱 Onneksi tää väsymys luultavasti toisella kolmanneksella helpottaa.
 
Muokattu viimeksi:
En löytäny tälle mitään lankaa, mutta siis seuraatteko jollakin sovelluksella raskautta? Itsellä Flo ja oli jo ennen raskautta kuukautisten seuraamisen vuoksi. On omasta mielestä kyllä aivan huippu!
 
Laitan tänne nyt perinteisen höpinäketjun pystyyn, kun sellainen näyttää uupuvan. Miten joulupallon kasvattajilla sujuu, miten jakselette? :smiling-eyes:
Hyvin jaksettu raskauden suhteen, on ollu taas tosi helppo alkuraskaus. Joululahjaa odotellessa. ❤️
 
Mä en tiiä missä vaiheessa uskalletaan kertoa kenellekään. Ehkä sit siinä vaiheessa, kun rupee näkymään ja ensimmäiset arvaa. 🙈

Meillä tosiaan on ehkäisy jätetty kymmenen vuotta sitten pois ja nyt on ekat positiiviset raskaustestit mitä oon tehnyt. Mä tosiaan tein raskaustestin hetken mielijohteesta 11.4. illalla alkaneen tiputteluvuodon vuoksi. Mulla ei oo koskaan ollut mitään tiputteluvuotoa/välivuotoja tms ja aattelin eka että tiputtelu johtuu ovulaatiosta. Mulla nimittäin oli luullakseni menkat 28.-31.3. Tosin mun alaselkä ei ollut jumissa ennen noita menkkoja (on käytännössä aina ennen menkkoja kipeä) ja vuoto oli normaalia vähäisempää (mulla ei oo kovin runsaat menkat kuitenkaan). Lisäksi alavatsaan sattui vähän etenkin liikkuessa. Ei mitään isoakipua, mutta lihasjumin luokkaa kuitenkin. 14.-16.4. tehdyt raskaustestit kun näytti positiivista niin viikko sitten neuvolaan soittaessani kätilö tulkitsi, että maaliskuun lopun "menkat" ois ollut todennäköisesti kiinnittymisvuotoa.

Tätä tiputtelua on kestänyt nyt pari viikkoa, päivästä riippuen enemmän tai vähemmän niukkaa vuotoa. Välillä vähän rusehtavampaa, mutta pääosin haalean vaaleanpunaista, silloin tällöin pikkasen kirkkaamman punaista. Yleensä jää vaan pyyhkiessä paperiin, pikkuhousunsuojaan asti vuotaa harvemmin mitään. Alavatsalla voimakkuudeltaan vaihtelevia outoja tuntemuksia ja nippailuja edelleen silloin tällöin, ei kuitenkaan joka päivä.

Kovin yksselitteisiä raskausoireita ei oo, vain väsymystä, ruokahaluttomuutta, yöllisiä vessakäyntejä ja normaalia korkeampi syke. Tein uuden raskaustestin viime perjantaina ja se näytti edelleen positiivista. Vuoto on niukkaa eikä kipuja oo ollut missään vaiheessa niin, että tarttis ees harkita kipulääkettä. Silti on sellanen olo, että oon ihan huijari ja keskiviikon eka neuvolakäynti paljastaa heti kättelyssä etten oo oikeesti raskaana.
 
Heissan! Täällä mennään 5+4, Kolmosta odotellen.
Onkos muita ketkä sata sairaalaan on menossa synnyttämään?
 
Mä en tiiä missä vaiheessa uskalletaan kertoa kenellekään. Ehkä sit siinä vaiheessa, kun rupee näkymään ja ensimmäiset arvaa. 🙈

Meillä tosiaan on ehkäisy jätetty kymmenen vuotta sitten pois ja nyt on ekat positiiviset raskaustestit mitä oon tehnyt. Mä tosiaan tein raskaustestin hetken mielijohteesta 11.4. illalla alkaneen tiputteluvuodon vuoksi. Mulla ei oo koskaan ollut mitään tiputteluvuotoa/välivuotoja tms ja aattelin eka että tiputtelu johtuu ovulaatiosta. Mulla nimittäin oli luullakseni menkat 28.-31.3. Tosin mun alaselkä ei ollut jumissa ennen noita menkkoja (on käytännössä aina ennen menkkoja kipeä) ja vuoto oli normaalia vähäisempää (mulla ei oo kovin runsaat menkat kuitenkaan). Lisäksi alavatsaan sattui vähän etenkin liikkuessa. Ei mitään isoakipua, mutta lihasjumin luokkaa kuitenkin. 14.-16.4. tehdyt raskaustestit kun näytti positiivista niin viikko sitten neuvolaan soittaessani kätilö tulkitsi, että maaliskuun lopun "menkat" ois ollut todennäköisesti kiinnittymisvuotoa.

Tätä tiputtelua on kestänyt nyt pari viikkoa, päivästä riippuen enemmän tai vähemmän niukkaa vuotoa. Välillä vähän rusehtavampaa, mutta pääosin haalean vaaleanpunaista, silloin tällöin pikkasen kirkkaamman punaista. Yleensä jää vaan pyyhkiessä paperiin, pikkuhousunsuojaan asti vuotaa harvemmin mitään. Alavatsalla voimakkuudeltaan vaihtelevia outoja tuntemuksia ja nippailuja edelleen silloin tällöin, ei kuitenkaan joka päivä.

Kovin yksselitteisiä raskausoireita ei oo, vain väsymystä, ruokahaluttomuutta, yöllisiä vessakäyntejä ja normaalia korkeampi syke. Tein uuden raskaustestin viime perjantaina ja se näytti edelleen positiivista. Vuoto on niukkaa eikä kipuja oo ollut missään vaiheessa niin, että tarttis ees harkita kipulääkettä. Silti on sellanen olo, että oon ihan huijari ja keskiviikon eka neuvolakäynti paljastaa heti kättelyssä etten oo oikeesti raskaana.
Voisiko sielä olla vaikka hematooma? Se vaan vuotaa sieltä loppuun mutta ei pitäis vaikuttaa raskauteen. Se raskaus voi jatkua ihan normaalisti.
 
Voisiko sielä olla vaikka hematooma? Se vaan vuotaa sieltä loppuun mutta ei pitäis vaikuttaa raskauteen. Se raskaus voi jatkua ihan normaalisti.
Mulla tiputtelun syyksi paljastui viime viikon ultrassa polyyppi kohdunsuulla, se on yksi vaihtoehto tuon hematooman lisäksi. Kannattaa käydä alkuraskauden ultrassa selvittämässä vuodon syy, jos vain mahdollista :)
 
Moi! Onko muita joilla ei oo yhtään mitään oireita? 😩 ei tunnu tisseissä eikä vatsassakaan yhtään miltään! Jos testi ei ois positiivinen nii en tietäskää olevani raskaana 🤨
On, mulla ensimmäinen ja nyt toinen raskaus ollu oireettomia. Sanottiin et kyllä sen sitte huomaa kun alkaa odottaa, mutta en ainakkaa ite huomais jos testissä ei niin näkyisi.🤔
 
Toivotaan, että kaikki ois hyvin ja tää ihme saatais syliin asti. Varhaisultra kävi mielessä, mutta ei sinne ekaan kunnalliseenkaan enää kovin pitkä aika liene. Varsinkin kun kalenteria kattoo, niin on aika paljon kaikkea tiedossa lähiviikkoina. 🙈
 
Kuis ihmisillä menee? Täällä lievä mutta sitkeä flunssa pitää sohvan pohjalla. Toivottavasti ei pieni ihmisen alku tästä kovasti kärsi. Raskausoireita on vähänlaisesti, niin välillä iskee epäilys onko sitä raskaana ollenkaan, mutta pitää yrittää ajatella positiivisesti.
 
Kuis ihmisillä menee? Täällä lievä mutta sitkeä flunssa pitää sohvan pohjalla. Toivottavasti ei pieni ihmisen alku tästä kovasti kärsi. Raskausoireita on vähänlaisesti, niin välillä iskee epäilys onko sitä raskaana ollenkaan, mutta pitää yrittää ajatella positiivisesti.
Huono on olo, kiitos kysymästä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Vähän nää kaikki liikkeellä olevat taudit mietityttää kyllä, esim. että pitäiskö nyt taas iskeä maski naamalle, kun lentomatkoja on edessä... Ja toisaalta, että onko siitä mitään hyötyä, jos muilla matkustajilla ei maskeja ole.

Toivottavasti Monnin flunssa helpottaa pian! Tiedän ettei lohduta, mutta vähäoireisessa raskaudessa on puolensa. Tää huono olo ei oo nimittäin mitenkään kiva.
 
Huono on olo, kiitos kysymästä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Vähän nää kaikki liikkeellä olevat taudit mietityttää kyllä, esim. että pitäiskö nyt taas iskeä maski naamalle, kun lentomatkoja on edessä... Ja toisaalta, että onko siitä mitään hyötyä, jos muilla matkustajilla ei maskeja ole.

Toivottavasti Monnin flunssa helpottaa pian! Tiedän ettei lohduta, mutta vähäoireisessa raskaudessa on puolensa. Tää huono olo ei oo nimittäin mitenkään kiva.
Voin vaan kuvitella, että sitten jos se pahoinvointi iskee niin sitä todellakin toivoo, että olis jatkunu oireettomana 😂 En halua ees ajatella, miten työt sujuis sen kanssa, vaikka etänä suurimmaksi osaksi teenkin.

Toivottavasti lennoille sattuu tervettä porukkaa. Maailma tuntuu kyllä palautuneen taas uomiinsa, kun helposti puolikuntoisena lähdetään taas ihmisten ilmoille.
 
Kuis ihmisillä menee? Täällä lievä mutta sitkeä flunssa pitää sohvan pohjalla. Toivottavasti ei pieni ihmisen alku tästä kovasti kärsi. Raskausoireita on vähänlaisesti, niin välillä iskee epäilys onko sitä raskaana ollenkaan, mutta pitää yrittää ajatella positiivisesti.
Pikaista paranemista! Harmillisesti flunssaa paljon liikkeellä ja kotonakin taas nostaa päätään :/

Täällä voidaan erinomaisen hyvin, mietin et mistä tämä kaikki energia voi ikinä kummuta, kun yöunet on lyhyitä aamuyön heräilyn takia ja jollain kummallisella tavalla tulee karseita väsymysaaltoja ja toisaalta taas oon virkeä ja onnellinen 😁
Ihanaa olla nainen.
Menkkamaisia kipuja aamupainotteisesti, kamala nälkä hela tiden, nännit kipeät ja turpeahko olo noin niinkuin fyysisiltä osin.

Tosta muille kertomisesta, niin olen itse kertonut muutamalle henkilölle, lähitiimille (2) töissä ja sitten kahdelle hyvälle ystävälle koska ovat tienneet yrityksestä ja suoraan kysyneet. Olen kertonut heille myös aiemmista keskenmenoista ajantasaisesti koska ne ovat kovasti itseeni vaikuttaneet.
 
Oho, karkasi kun sähläsin.
Mutta kertomisesta jatkan. Jollain tavalla haluaisin kertoa omalle äidilleni ja isälleni nyt äitienpäivänä, mutta ajatus tuntuu vielä toistaiseksi myös ahdistavalta koska mitä jos raskaus ei jatkukaan. Tuntuu siinä mielessä turvallisemmalta olla kertomatta. Vanhempani toki kovasti ovat varmasti onnellisia ja jaksavat tätä uutista kyllä odottaa. Ja äidillä kovin tarkka silmä huomaamaan musta muutoksia 😁
 
@kalemo, jos oot nyt jo noin pirtee, niin mitenköhän käy sitten siinä energisessä keskiraskaudessa? :grin Kunnon duracell-menoa luvassa.
 
@kalemo, jos oot nyt jo noin pirtee, niin mitenköhän käy sitten siinä energisessä keskiraskaudessa? :grin Kunnon duracell-menoa luvassa.
En uskalla ajatella 🤣 mulla tosin kaksi aiempaa raskautta pakottaneet saikkarille jo keskiraskauden aikaan, että jos sama kaava jatkuu niin kiva että saa nyt alkuun sekoilla täysillä oman mielensä mukaan 😅🤣
 
Moikka, täällä ollaan todella ihmeissään tilanteesta ja ilmeisesti mennään 5+0,

ja ihmeissään siksi, että ehkäisy on jätetty pois jo vuonna 2016 ja tämän vuoden
Helmikuussa lähete hyväksyttiin TilkanViuhkaan ja ensikäynti oli 27.3. jonka jälkeen
jäätiin odottamaan niitä kuukautisia (joista aika munanjohtimien aukiolotutkimukseen)
joiden olisi kuulunut alkaa 23.3. mutta ei alkanutkaan.

Soitin maanantaina neuvolaan ja sieltä ennustelivat lasketun ajan olevan 27.12.
Nykyään raskautta ei ainakaan täällä varmenneta enää verikokeella ja kävinkin sitten
tässä pienen hermoromahduksen partaalla maanantaina yksityisellä ottamassa HCG -verikokeen,
jonka arvo oli 1430U/l - itse lueskelleena on arvojen sisällä - mutta mahtaakohan joku kokeneempi
osata sanoa tähän mitään? :Slightly Smiling Face: Varasin myös varhaisultran 2.5. ja toivon siellä selviävän, että siellä
on tyyppi ja se on oikeassa paikassa. Aika tuntuu ikuisuudelta. Ensimmäinen neuvola aika on kuitenkin
vasta 22.5. jonne on vielä pidempi ikuisuus.

Itse olen kertonut lähimmille ystäville, sekä neljälle työkaverille - meillä töissä lähes kaikilla tiedossa, että
päästiin eteenpäin lapsettomuustutkimusten osalta ja siksi tämän kertominenkaan ei ole paha juttu.
Äiti tietää myös ja elää jännityksessä mukana. Miehen puolelle kerrotaan heti jos he kyselevät tutkimusten/hoitojen
etenemisestä, mutta viimeistään kuitenkin varhaisultran jälkeen.

Tulipas pitkä teksti.
 
Takaisin
Top