Joulukuisten höpinät

Mulla alkais olla ajankohtaista syödä taas allergialääkkeitä, koska siitepölykausi 🙄 Soitin reseptin uusimista ja pyysin samalla varmistamaan että sitä voi käyttää raskaana, ja se lukeekin siellä tiedoissa.

Mulla on aiemmin ollut desloratadiinia, ja se laitettiin nytkin. Tietysti menin tutkimaan just tuota valmistetta ja jossain, mm. Lääkeinfossa, luki että ei suositella raskaana oleville, ja jossain että lääkäri harkitsee käyttöä.

Ja kuitenkin HUSin sivuilla mainitaan että desloratadiini olis turvallista käyttää.

Huoh, nykyään on liian helppoa löytää aivan kaikesta sekä puolesta että vastaan tietoa 🤦‍♀️ Täytyy vielä apteekissa varmistaa
 
Mulla alkais olla ajankohtaista syödä taas allergialääkkeitä, koska siitepölykausi 🙄 Soitin reseptin uusimista ja pyysin samalla varmistamaan että sitä voi käyttää raskaana, ja se lukeekin siellä tiedoissa.

Mulla on aiemmin ollut desloratadiinia, ja se laitettiin nytkin. Tietysti menin tutkimaan just tuota valmistetta ja jossain, mm. Lääkeinfossa, luki että ei suositella raskaana oleville, ja jossain että lääkäri harkitsee käyttöä.

Ja kuitenkin HUSin sivuilla mainitaan että desloratadiini olis turvallista käyttää.

Huoh, nykyään on liian helppoa löytää aivan kaikesta sekä puolesta että vastaan tietoa 🤦‍♀️ Täytyy vielä apteekissa varmistaa
Hei sori tuun huutelee ihan sivusta, mut soita teratologiseen tietopalveluun. Sieltä saa kaikista parasta ja ajantasaisinta tietoa. ☺️

 
Kiitos @Pikkupikkupikkunen , huomasin viestin apteekin jonossa 😄

Tuolta mä siis itse löysin sen tiedon että desloratadiinia voi käyttää. Apteekissa kysyin vielä, ja heidän listassa oli myös että voi käyttää, mutta tietty suositellaan että raskauden aikana käyttäis mahdollisimman vähän mitään lääkkeitä ylipäätään, ja ainoastaan oikeeseen tarpeeseen.

Aiempina keväinä oon siis syönyt allergialääkkeitä ihan jokapäiväisesti, mutta taidan seurailla miten tää siitepölykausi alkaa ja miten pahaksi menee.
 
Nokkonen voi auttaa allergisiin oireisiin. Oon vetäny viherjauhe kapseleita helmikuusta asti et kevät ois sit helpompaa aikaa.
 
Kiitos vinkistä @Jiin3s 😊

Asiasta toiseen, nyt tuli taas todistettua että tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Ja tässä tapauksessa ehkä myös ihmiset mun lähellä 😂

Mulla on siis laktoosiintroleranssi, ja lähes aina pärjään ihan hyvin, tiedän mitä ostaa ja mitä en.

Noh, kaupassa sattui olemaan joku Saarioisten valmispuuro 1€ niin otin sellaisen pikavälipalaksi. Oli tosi hyvää, mutta tajusin vasta syötyäni sen että siinähän on maitoa, ja tietty tavismaitoa 😕

Mä toivon että se että se on luomumaitoa auttaa edes vähän 😄 ( tuskin )

Mulla on muutenkin ollut vatsa vähän sekaisin nyt pari päivää niin en todellakaan olis tarvinnut tätä enää 🤦‍♀️
 
Täällä keskitytään vielä pari viikkoa täysillä opintoihin ennen ansaittua kesälomaa. Esikoisen äitiysloma loppuu myös parin viikon kuluttua, saa nähdä onko sitä valmis töihin kuitenkaan. Onneksi saa omatahtosesti päättää paljonko on valmis tekemään.🙏🏻💕 Oireet pysyneet vähäisinä jos niitä on ollenkaan. Nälkä meinaa olla, mutta ruoka ei tunnu maistuvan kovin hyvin. Hetki kerrallaan eteenpäin, toisaalta haluais jo kertoa uudesta raskaudesta siskoille, mutta oon päättänyt odottaa ainakin ekan kolmanneksen ennen kuin sanon mitään. Nyt 7+6❤️
 
Joku sanoi että on maha sekaisin, noh täällä on päinvastoin... Onko teillä jotain luonnollisia vinkkejä ummetukseen? 😂
 
@lunni sellasta Valion keinomakeutettua marjakeittoa (erityisesti karviais-boysenmarja) kun pari kunnon lasillista nykäisee, niin rupeaa suoli toimimaan 😂
 
Täällä myös uusi tyyppi ja kuudetta odotellaan:) Tänään rv 5+5 väsymys ja etominen alkanut... Onneksi ulkoilma ja tasainen syöminen minulla aina auttanut tähän
 
Tervetuloa uusille!

En oo saanut syötyä kuin puolet aamiaisestani tänään kun etoo, mutta syön toisen puolikkaan varmaan kohta. Yritän sillä välin paikkailla oloa smoothiella ja kylmällä vedellä ja jotenkin yrittää tehdä töitäkin vielä tähän päälle 🫠
 
Aivan sairaan väsynyt olo tänään, meidän pihassa asuu sekopäinen talitintti joka ei vielä ole löytänyt puolisoa uuteen lukaaliinsa, joten taas tänään 4.40 alkoi aivan järjetön meteli, samaa pikkumelodiaa eestaas ja aina tuohon aikaan, heti kun alkaa vähän valoa näkyä taivaanrannassa🤦‍♀️

Ja meidän ikkunat falskaa niin että kaikki äänet kuuluu tosi hyvin. Joten heräsin 4.40 ja nukuin sen jälkeen pikku pätkiä kuuteen asti 🥱 Nyt pikkutirsat sohvalla ja olo vielä sekopäisempi
 
Toivottavasti talitintti löytäisi pian kaverin ja lopettais sekoilun!

Mä heräsin ku näin jotain ihan sekavaa unta, nykyään oon jo unissaki raskaana ja teen jotain kiellettyä tai sit muuten vaan jotain kamalaa tapahtuu.
 
Aivan sairaan väsynyt olo tänään, meidän pihassa asuu sekopäinen talitintti joka ei vielä ole löytänyt puolisoa uuteen lukaaliinsa, joten taas tänään 4.40 alkoi aivan järjetön meteli, samaa pikkumelodiaa eestaas ja aina tuohon aikaan, heti kun alkaa vähän valoa näkyä taivaanrannassa🤦‍♀️

Ja meidän ikkunat falskaa niin että kaikki äänet kuuluu tosi hyvin. Joten heräsin 4.40 ja nukuin sen jälkeen pikku pätkiä kuuteen asti 🥱 Nyt pikkutirsat sohvalla ja olo vielä sekopäisempi
No voi jestas mikä sinfonia tosiaa on aamuisin linnuilla täälläkin. saispa se talitintti äkkiä morsmaikun et saisit nukkua rauhassa.
 
No voi jestas mikä sinfonia tosiaa on aamuisin linnuilla täälläkin. saispa se talitintti äkkiä morsmaikun et saisit nukkua rauhassa.

Niinpä, mies jo uhkas että käy siirtämässä sen linnunpöntön johonkin hyvin kauas 😂 Mutta ei sitä nyt enää voi siirtää jos joku sen on jo ominut
 
Toivottavasti talitintti löytäisi pian kaverin ja lopettais sekoilun!

Mä heräsin ku näin jotain ihan sekavaa unta, nykyään oon jo unissaki raskaana ja teen jotain kiellettyä tai sit muuten vaan jotain kamalaa tapahtuu.
Joo sama täällä! Näen unta että oon raskaana ja poltan tupakkaa vaikka en oo edes ikinä polttanut :D
 
Unet on kyllä ollu erikoisia :grin Itsehän näin unta, että sain keskenmenon, ja sen seurauksena holahti jäätävä määrä lapsivettä lattialle. Raskausviikkoja siis 5+6.
 
Unet on kyllä ollu erikoisia :grin Itsehän näin unta, että sain keskenmenon, ja sen seurauksena holahti jäätävä määrä lapsivettä lattialle. Raskausviikkoja siis 5+6.
Mulla kans ihmeellisiä unia, toki on ollu aikasemminki outoja unia ja nyt vaikuttanu kans se, että raskaudesta kuultuani lopetin mielialalääkkeet seinään. Oon nähny esim sellasta unta missä synnytin🤣
 
Takaisin
Top