Joulukuisten höpinät

Voi sushi kyllä maistuis mullekkin, mutta jotenkin kun kerran tuo asia "iskostettu" tajuntaan niin ei osaa sitä enää muuttaa.🤣

Huh, nämä illat on aina sellaisia, että kerkeää istua ja ihmetellä tätä kaikkea. Tuntuu loputtomalta odotella varhaisultra-aikaakin, siihen vielä vajaa 3vk! Ei ollut aikoja aikaisemmin ja kyllä harmittaaaaa.😆
 
Mulla on tänään ollut hieman huonompi olo, kun kahtena aijempana päivänä. Idioottina täällä yökkäillyt, ja heti perään hymyillyt leveästi 😅 Puolison mielestä olen ihmeellinen tapaus (jännä juttu 😂) Mutta itseä oireettomuus pelottaa, ja oonkin ollut oikein tyytyväinen yökkäilyjeni kanssa.

Tää väsymys on kyllä kovaa, ja yöheräilyt vaan jatkuu ja tihenee. Koitan nyt saada viikonlopun ja maanantain kulumaan pikaisesti, jotta päästäis lapsettomuuspolin ultraan. Tää on kyllä yhtä malttamattomuutta nyt alkuun😁
 
Heippa! Mä liityn myös joukkoon, oliko täällä erikseen joku esittely ketju?? Täällä odotellaan viidettä lasta joulukuisen kkm jälkeen. Vähän meinaa ahdistaa, kun viimeksi meni niin ns. Myöhään kesken ja oireet pysyi tyhjennykseen saakka. Noh, näillä mennään ja toivotaan onnellista loppua tällä kertaa 🙊 varhaisultraan pääsen onneksi kunnallisen kautta. Nyt olisi siis ehkä rv 5+3.


Oireet on täällä vähäisiä, äsken päiväkahville oli hankittu kunnon överimunkit ja hyh kun alkoi etomaan 😆
 
Ja täällä oli puhetta koronasta aiemmin... Mulla oli viime raskaudessa keskenmenon tienoilla joku tauti, mutta en ikinä testannut oliko koronaa, mutta sen takia jouduin ultraa siirtämään. Nyt jälkikäteen oon miettinyt olikohan se syy keskenmenoon, kamala ajatus 😥

Ja nythän viime viikolla mies testasi positiivisen koronatestin. Mulla on oireena ollut nyt yskää/nuhaa. Yhden negan koronatestin oon tehnyt mut luulen ettei vaan näytä nyt kunnolla. raskauden jatkuminen pelottaa..
 
Heippa! Mä liityn myös joukkoon, oliko täällä erikseen joku esittely ketju?? Täällä odotellaan viidettä lasta joulukuisen kkm jälkeen. Vähän meinaa ahdistaa, kun viimeksi meni niin ns. Myöhään kesken ja oireet pysyi tyhjennykseen saakka. Noh, näillä mennään ja toivotaan onnellista loppua tällä kertaa 🙊 varhaisultraan pääsen onneksi kunnallisen kautta. Nyt olisi siis ehkä rv 5+3.


Oireet on täällä vähäisiä, äsken päiväkahville oli hankittu kunnon överimunkit ja hyh kun alkoi etomaan 😆
On erikseenkin esittelyketju, jos sinne haluaa pitemmin esittellä 😊 https://forum.vau.fi/threads/joulukuisten-esittelyketju.1606220/
 
Vasta opettelen tämän foorumin käyttöä :) Hyvin menee. Raskausoireita on. Luomuvauvaa odotellaan 7+0. Ihana yllätys vielä tässä iässä. Ikää 47 vuotta. Esikoinen oli jo ihme ja luomuvauva. Silloin oli ikää minulla 41 vuotta. Rauhallisesti eteenpäin. Pitäisi tilata joko ultra tai ensikäynti aika ensi viikolla.
 
Mä en onneks oo kauhean väsynyt (luonto antaa varmaan vähän armoa), kun mulla ei oo lepäämiseen mahdollisuutta ellei joku oo meillä kylässä. Välillä toki meinaa silmät lupsua kiinni kun oon sohvalla ja taapero katsoo lastenohjelmia 😄
 
Haluaisin jutella siitä miten ootte kertoneet tai aiotte kertoa raskaudesta esim isovanhemmille? Meillä on suunnitelma et varhaisultran jälkeen äitienpäivänä käyään kylässä vanhemmillamme ja laitetaan pulla uuniin ja valot uuniin päälle ja katsotaan hoksaavatko. Saatetaan kysyä mitä sulla on paistumassa jos ei hoksaa🤭
 
Me ostettiin just esikoiselle valkonen t-paita johon kirjotin tussilla "tuleva isosisko". Puetaan se sitten tytölle päälle kun mennään kylään ja katotaan koska hoksaavat.😄
Ajatus oli odottaa kertomista myös varhaisultran jälkeen, mutta kun se venyy rv 9 asti niin en tiedä malttaako odottaa. Mies toivoi voivansa kertoa kun hänen vanhempansa tulevat parin viikon päästä käymään, ja kun eivät voi välimatkan vuoksi nähdä useasti.
Pelottaa ajatus kertoa, ja sitten joutua vetämään matto jalkojen alta. Toisaalta kaikki voi kuitenkin myös mennä aivan hyvin ja siihen haluaisin luottaa..😊
 
Muokattu viimeksi:
Ei olla vielä mietitty miten nyt kerrotaan. Esikoisesta annettiin lahja, jonka sisällä vauva juttuja paketoituna. Toisesta kerrottiin niin, että esikoisella oli "sister" paita päällä. :) Muista en muista.. tästä viimeisestä keskenmenneestä kerrottiin sitten itkien puhelimessa, ja se oli jotenkin tosi kamalaa, mutta silti tuntu että pakko kertoa läheisimmille. Että nyt en enää keskenmenon pelossa aio jättää kertomatta, mutta muuten haluan kyllä vielä odottaa ainakin varhaisultraan asti🙏🏻
 
Me ostettiin just esikoiselle valkonen t-paita johon kirjotin tussilla "tuleva isosisko". Puetaan se sitten tytölle päälle kun mennään kylään ja katotaan koska hoksaavat.😄
Ajatus oli odottaa kertomista myös varhaisultran jälkeen, mutta kun se venyy rv 9 asti niin en tiedä malttaako odottaa. Mies toivoi voivansa kertoa kun hänen vanhempansa tulevat parin viikon päästä käymään, ja kun eivät voi välimatkan vuoksi nähdä useasti.
Pelottaa ajatus kertoa, ja sitten joutua vetämään matto jalkojen alta. Toisaalta kaikki voi kuitenkin myös mennä aivan hyvin ja siihen haluaisin luottaa..😊
Ihana😍 mä mietin kans tota tota paita juttua et jos pulla viesti ei meinaa aueta ni isoveli vois sit alkaa raottaa hupparia Jobia alka t paidassa näkyy teksti jos ei pulla asia aukea 😂

Toi kertominen aikaisin on aika pelottavaa mutta sit tietää myös sen et ku on kertonut ja jos kaikki ei mikään hyvin saa myös sit tukea siihen niiltä kelle on kertonut. Ja ymmärrystä esim väsymykseen ettei sit vähätellä alkuraskaus väsymystä.

Esikoisesta kerrottiin aikanaan sillai et vein Kirjan "lapsien ajatuksia isovanhemmista"🤭
 
Mä oon tähän menneessä ollut hyvin pragmaattinen ja vaan töksäyttäen kertonut kaikille ihan sanallisesti 😂 olin tosiaan miettinyt että äidilleni kertoisin vasta äitienpäivänä jonkun yllärin muodossa, mutta mä oon tosi huono pitämään salaisuuksia ja halusin kertoa isille jo aikaisemmin niin en halunnut että äiti on pidemmän aikaa tietämättä ja mököttäis siitä sit 😅 ainoo erityinen kertominen tulee olemaan bonuspojalle, jolle aattelin kertoa varhaisultran jälkeen vasta, jotta on jotain varmuutta hommassa. Hänelle löysin kirpparilta varmaan vuosi sitten pienoisversion hänen suosikkipehmolelustaan ja ajattelin sen kanssa jotenkin kertoa. En vieläkään tiedä täsmälleen miten 😅
 
Muokattu viimeksi:
Samoilla linjoilla Metun kans. En mäkään halunnu tehdä mitään numeroa asiasta, koska kaikki voi mennä vielä kesken pitkän aikaa. Lisäks mun vanhemmilla on jo lapsenlapsia, joten eipä oo muutenkaan mikä extra special tilanne heille. Tosin koko perhe oli asennoitunut niin, että mulle ei lasta ikinä tule, kun parisuhteessa oltiin ns vapaaehtoisesti lapsettomia (exän päätöksellä) ja oon näin vanhakin jo.

Mä kerroin äidille heti alussa, kun olin niin paniikissa kaikesta, todennäköisestä yh-mammailusta ja ihan kaikesta.
Jouduin sit kertoo varhaisultran jälkeen koko muullekin perheelle, kun meillä olis ollut perhejuhlat ja perhechatissa pari ilmoitti olevansa snadisti flunssassa ja he kysyivät, että onko silti ok tulla juhliin - ja kaikki vastasivat tottakai voi tulla. 👀 Jos noita flunssaisia ei olis ollu juhliin tulossa, ni en ois vieläkään sanonu mitään. Jouduin sit jäämään juhlista pois ja siksi jouduin kertomaan syyn eli raskauden kaikille. En voi ottaa riskiä toisesta infektiosta, kun tää alkio on jo kunnolla koronassa marinoitu, tuskin kestäisi toista infektiota tähän päölle. Alkuraskauden virusinfektiot siis altistaa keskenmenolle entisestään.

Exän perhe tulee olee enemmän shokissa tästä, saa nähö miten reagoivat kun hän heille kertoo.

Eli ilmoitettu on, eikä mitenkään juhlallisesti 🤷‍♀️
 
Mä oon kertonu mun parhaalle ystävälle ja sit veljen vaimolle, joka odottaa juuri myös ivf:stä alkunsa saanutta vauvaa. Jälkimmäisestä on ollu apua omaan ivf-matkaan ja oon saanu häneltä vähän vertaistukee.

Miehen kans päätettiin, että kerrotaan mahdollisimman pian ihmisille, ihan jo senkin takia että halutaan käydä kaksin ulkomailla vielä nyt kun voi, joten esikoinen pitää saada hoitoon johonkin siks aikaa. Ja me ei muutenkaan tunneta mitään ”turvallisia aikoja”, kun esikoisesta meni tosiaan lapsivedet rv20, joten vähän erilainen perspektiivi 😂
 
Me ei olla kerrottu vielä kellekään. Nyt siis 5+1. Yksi kaveripariskunta tietää, että ollaan lapsettomuushoidoissa, kun heidän kotikaupungissaan sen takia rampataan. Aateltiin heille kertoa sitten, jos varhaisultrassa näkyy eloa. Muille voisi kertoa sitten kun on vähän turvallisemmat viikot käsillä. Äitille on tarkoituksena kertoa niin, että ostan Anni Nykäsen Mummo-sarjakuva-albumin ja teippaan jonkun ultrakuvan sisäkanteen :grin
 
Me kerrottiin molempien perheille, ja kerroin myös läheisimmille ystäville ihan vaan varhaisultrakuvalla sekä tekstitse. Meillä lähipiiri tietää sekä yrityksestä sekä meidän keskenmenotaustan (6km), jokaisesta ollaan kerrottu. Mulla vaikuttaa keskenmenot niin vahvasti henkiseen vointiin, että on ollut "pakko" kertoa, että läheiset tietävät missä mennään. Kuulostaa kauhean kurjalta ja masentavalta 😅 Mutta tämä meille paras vaihtoehto.

Musta oli esikoisen vauva aikana ihana ajatus, että kertoisi jollain "isoveli" paidalla ❤️ Se nyt tilanteen takia kuitenkin on jäänyt, mut jospa saisin paidan joskus hänelle muutenvaan ostettua ❤️
 
Mun mielestä on ainakin joo tilastojen hännillä marras ja joulukuu... Nykyään kesä korostuu syntyvyystilastoissa ja kevätkin ilmeisen paljon 😊
 
Takaisin
Top