Joulukuisten höpinät

Ihanaa että syke näkyi @Mrs Willow ♥️🙏 Ja hyvä että vuodon syy löytyi, itsellä ei ole kyllä mitään tietoa/kokemusta noista polyypeista miten ne vaikuttaa raskauteen, mutta toivotaan että sen kanssa ei tule ongelmia 🙏♥️

Ja just aattelin kysellä että joko moni on liittynyt salaiseen ryhmään 😍
 
Ei ole itselläkään mitään tietoa noista polyypeista, ei ole ennen ollut enkä tätäkään tiennyt olemassaolevaksi ennen lääkärikäyntiä. Gynen mukaan lähes aina vaarattomia, mutta onhan se jatkuva vuotelu ärsyttävä vaiva. Raskausaikana ei kuulemma rutiinisti poisteta, mutta jos vuotaa jatkuvasti niin sitten todennäköisesti otetaan pois, näin ainakin ymmärsin. Toivotaan, että haihtuis sinne mistä tulikin. Seuranta äitiyspolin kautta oli ohjeena.

Keräsin rohkeuteni ja soitin neuvolaan tämän sekalaisen tarinani kanssa. Paljon muuttujia, kun lasketusta ajastakaan ei oikein ole tietoa... Ultran arvio, oma arvio ja kierron mukaan laskettu on kaikki erit. Neuvola nyt laittoi tuon ultran mukaisen arvion (eli pienimmät viikot) heille käyttöön ja sitten korjataan arviota tarpeen mukaan. Eka aika varattiin kolmen viikon päähän ja siellä sitten mietitään jatkot tilanteen suhteen.
 
Tänään vapaapäivä, ja tuntuu ettei jaksa tehdä yhtään mitään. Miten mä jaksoin töissä kun nyt ei pääse sohvalta ylös?

Eilen sentään sain pestyä pyykkiä, jei, mutta nyt ei huvita edes miettiä mitään järkevää tekemistä 😄
Mulla eilen kanssa vapaa enkä tehny muuta ku maannu ja syöny🙈 tänään kävin jopa salilla ja tuntu että se liikkeelle lähtö autto etomiseen enemmän kuin eilinen paikallaan makoilu😅

@Mrs Willow oispa itelläkin kyllä pää pyörällä noitten uutisten jälkeen, pääasia kuitenkin että tällä hetkellä kaikki hyvin💕 ei kuitenkaan mitään tarkistusultraa tuu väliin?

Mulla tänään yövuoro ja sieltä aamulla melkein suoraan sitten varhaisultraan🥰
 
@Mrs Willow ihanaa että vuodon syy selvisi ja löytyi sykekin! Varmaan vähän helpotti oloa? Meillä on joo hoitojen puolesta varhaisultra tulossa, luultavasti rv7. Mulla tulee tän raskauden aikama muutenkin tiheämpi seuranta, kun esikoista odottaessa mulla meni lapsivedet rv20 ja hän syntyi rv29+5 pikkukeskosena. On onneks terve ja reipas 4-vuotias tänäpäivänä 🥰 Tää tuo oman varjonsa raskauteen, mutta lähipiirissä toinen vastaava tapauks esikoisen kohdalla ja heidän toinen lapsi syntyi juuri täysaikasena, kaikki on siis mahdollista!
 
Oon huomannut samaa @Susanie , liikkumisesta tulee hetkeksi vähän parempi olo vaikka se ryhtyminen tai lähteminen on ihan ylivoimaista. Miten oot jaksanut yövuoroja nyt tehdä alkuraskauden aikana? Tsempit töihin ja huomisen varhaisultraan!

Huomasinkin @Deb, että sulla on allekirjoituksen mukaan edellinen syntynyt tosi aikaisilla viikoilla. Kävikö silloin ilmi mitään syytä lapsivesien menoon? Tosi pitkään on kuitenkin saatu pitkitettyä raskautta silloin vesien menosta eteenpäin. Toivotaan, että tässä raskaudessa ei tuu samoja haasteita.

Tsempit ultraan @Mirkkku ! Odotellaan kuulumisia täällä innolla :Smiling Face With Smiling Eyes:

Mulle ei tuu mitään ylimääräistä tarkistusultraa ennen np-ultraa. Tai toki yksityiselle pääsisi koska vaan, mutta en nyt ajatellut toista kertaa sinne itseäni maksaa, ellei joku hätätilanne tule. Neuvolasta sanoi vaan, että pitää olla herkästi heihin yhteydessä jos on jotain erityistä tän tilanteen kanssa ja sit laittavat tsekkaukseen neuvolalääkärille. Kyllä nää lääkärikäynnin uutiset toki helpotti oloa paljonkin, mutta toisaalta pää on nyt tosi pyörällä kaikkea tätä uutta sulatellessa.
 
Jaksamisesta. Täällä myös ollut kyllä vetämätön olo. Tuossa muutamana päivänä tuntui, että heti kun rentoutui sohvalle, alkoi silmät painumaan kiinni. Siis todella voimakasta väsymistä ollut.😅
Eilen tosin vähän intouduin siivoilemaan ja sekin kyllä sitten piristää kun alkaa vaan touhuamaan.🤗

Väsymyksen lisäksi täällä kyllä myös vihaisuutta ilmassa.😅 Huomaan että suutun paljon helpommin tätä nykyä, aivan kun edellisessäkin raskaudessa. Ekat viikot olin tosi vihainen tyyliin koko maailmalle🤣 Miehelle kerkesinkin raskaustestin tehtyäni sanoa, että anna armoa sitten kun olen äkäinen - se menee ohi jossain vaiheessa🤣 Onko muita kohtalotovereita?😈
 
Tsemppiä @Mirkkku 💕

@Mrs Willow nää on nyt ekat yövuorot raskautumisen jälkeen, 2 onneksi vaan ja ensi listaan laitettu kolme... katotaan miten nää nyt menee että pitääkö ilmottaa ettei näitä enää kiitos kun meillä ei niitä kuitenkaan pakko ole tehdä😅
 
@Sammal Täällä myös ärsyisyyttä ilmassa. En koskaan huuda tms., mutta nyt viikonloppuna lipsahti miehen kanssa riidellessä. Tuntui tosi kummalliselta, että mistäs tällainen nyt tuli.
 
@Mrs Willow ihanaa että ultrassa oli hyviä uutisia ❤️

Ja tänne mahtuu kaikenlaisia odottajia, ja jokaisen on mentävä sen mukaan mikä itselle tuntuu hyvältä – jos jokin ahdistaa tosi paljon, täytyy pitää omasta hyvinvoinnistaan huolta ❤️ Tää on tasapaino kun on tärkeää että raskaudesta saa iloita ja tekee hyvää keskittyä hyviin puoliin, mutta on tärkeää että saa myös jakaa huolta ja tulla kuulluksi ❤️

Mä kävin tänään lounaskävelyllä ja huh se oli jo aika urheilua, vaikka hyvä olo tulikin siitä että oli ulkona tuolla ihanassa kelissä ☀️ Perun menemiseni kyl täniltaiseen urheilumenoon työkavereiden kanssa, kun en halua kertoa miksi oon niin matalaenerginen ja haluan käyttää energiani muuhun, vaikka harmittaakin että jää kiva tapahtuma välistä 😥
 
Oon huomannut samaa @Susanie , liikkumisesta tulee hetkeksi vähän parempi olo vaikka se ryhtyminen tai lähteminen on ihan ylivoimaista. Miten oot jaksanut yövuoroja nyt tehdä alkuraskauden aikana? Tsempit töihin ja huomisen varhaisultraan!

Huomasinkin @Deb, että sulla on allekirjoituksen mukaan edellinen syntynyt tosi aikaisilla viikoilla. Kävikö silloin ilmi mitään syytä lapsivesien menoon? Tosi pitkään on kuitenkin saatu pitkitettyä raskautta silloin vesien menosta eteenpäin. Toivotaan, että tässä raskaudessa ei tuu samoja haasteita.

Tsempit ultraan @Mirkkku ! Odotellaan kuulumisia täällä innolla :Smiling Face With Smiling Eyes:

Mulle ei tuu mitään ylimääräistä tarkistusultraa ennen np-ultraa. Tai toki yksityiselle pääsisi koska vaan, mutta en nyt ajatellut toista kertaa sinne itseäni maksaa, ellei joku hätätilanne tule. Neuvolasta sanoi vaan, että pitää olla herkästi heihin yhteydessä jos on jotain erityistä tän tilanteen kanssa ja sit laittavat tsekkaukseen neuvolalääkärille. Kyllä nää lääkärikäynnin uutiset toki helpotti oloa paljonkin, mutta toisaalta pää on nyt tosi pyörällä kaikkea tätä uutta sulatellessa.

Ei sille löytyny mitään syytä, veikkasivat matala-asteista tulehdusta, joka ois rikkonu kalvot. Kuulemma kertaluotonten juttu 😊
 
Muokattu viimeksi:
@Helinä84 makoilu kuulostaa kyllä parhaalta aktiviteetilta tähän oloon, ihan kauhea unetus päällä. Onneksi (todennäköisesti!) muutamien viikkojen päästä saadaan virta takaisin!

Ja mulla on ollut kans kauhea himo tehdä uusi testi ajankuluksi. 😂 Oon yrittänyt järkeillä itselleni, että se yksi riittää. Ja varmaan kohta testaan uudelleen sitten kuitenkin.

Kauhea tuska on kyllä odottaa varhaisultraa. Vaikka tiedän kokemuksesta, ettei hyvät tulokset sielläkään takaa mitään, niin silti nää on hirveän tärkeitä virstanpylväitä. ✨
 
Kaikki ok! Sikiö on 3 päivää pienempi eli nyt ois 6+3 😊 sydän löi tosi nätisti siellä ❤️
Super ihana uutinen❣️🤗❤️ Jälleen kerran todiste jo pelkästään tämän ryhmän sisällä siitä kuinka oireeton / vähäoireinen raskaus ei merkitse välttämättä yhtään mitään huonoa ❤️
 
Miten teidän puolisot on suhtautunu raskauteen? Meillä toinen lapsi tulossa ja mies ei meinaa vielä uskoa plussaa, meillä on ”virallinen testipäivä” vasta lauantaina. Ihmettelen ehkä vähän logiikkaa, kun eihän se plussa siitä mikskään muutu oli sit torstai tai polin vähän turhan myöhäseks asettama lauantai 😂 Tätä on odotettu ja yritetty kyllä paljon, mies on ehkä tässä ollu jo nyt paljon enemmän mukana, kun esikoista yrittäessä/odottaessa. Ehkä se on se, kun nyt tietää, mitä sieltä on tulossa 😄
 
Miten teidän puolisot on suhtautunu raskauteen? Meillä toinen lapsi tulossa ja mies ei meinaa vielä uskoa plussaa, meillä on ”virallinen testipäivä” vasta lauantaina. Ihmettelen ehkä vähän logiikkaa, kun eihän se plussa siitä mikskään muutu oli sit torstai tai polin vähän turhan myöhäseks asettama lauantai 😂 Tätä on odotettu ja yritetty kyllä paljon, mies on ehkä tässä ollu jo nyt paljon enemmän mukana, kun esikoista yrittäessä/odottaessa. Ehkä se on se, kun nyt tietää, mitä sieltä on tulossa 😄
Puoliso on tosi innoissaan, mä en oo oikein meinannut uskoa että oon raskaana tai ottaa sitä tosissaan, mutta hän on aivan messissä 🥰 Toivotaan että sun puoliso kohta uskaltais jo uskoa tätä hommaa 😂❤️
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Takaisin
Top