Joulukuisten höpinät

Mulla farkuissa napit tyylikkäästi auki ja treenihousut piti jo ostaa isommassa koossa 🙄 Turvotus tai sit yksinkertaisesti lotraan rasvoilla liikaa, koska baby tarvii kaikki terveelliset rasvahapot 😆
 
Moi! Onko muita joilla ei oo yhtään mitään oireita? 😩 ei tunnu tisseissä eikä vatsassakaan yhtään miltään! Jos testi ei ois positiivinen nii en tietäskää olevani raskaana 🤨
 
Kylläpä hankin itselleni taas päänvaivaa 🙄

Ostin Lidlistä tuollaista currykastiketta, jonka tarkastelun jälkeen huomasin sisältävän kananmunankeltuaista. Se on valmistettu Saksassa, ja nyt googletin tietty että raakaa kananmunaa pitäisi välttää.

Suomalaisissa nyt vissiin aika tosi harvoin mitään salmonellaa tai muuta löytyy, mutta mites Saksa? Jotain tietoa löysin että kaikki Suomeen tuotavatkin tuotteet pitää olla tosi tarkastettuja, mutta näinköhän joku Lidlin kastikekin oikeesti on tarkan syynin alla?

Taidan jättää miehen syötäväksi tuon soosin ja kehitellä itselleni jotain muuta 😄 Vaikka ehkä oonkin taas liian neuroottinen
 
Itsekin sitä salaatinkastikeasiaa arvoin viime viikolla, mutta oon kyllä syönyt. En oikein osaa päättää, että miten neuroottinen sitä jaksaisi olla :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: Tänään aamulla veristä vuotoa, nyt huoli keskittyy tietenkin siihen ja ruokarajoitukset on tässä sivuseikka.
 
@Mirkkku se vaikeushan on että voi olla olematta mitään oireita ja silti kaikki hyvin 😥 toivottavasti tulis kohta varmuutta, sulla ei tainnut olla varhaisultraa vielä varattuna, mutta suosittelen harkitsemaan sitä jos kovasti pelottaa jos siitä sais vähän enemmän sitten varmuutta irti. Ainakin pk-seudulla löytyy paikkoja joissa saa 85-90€:llä varhaisultran (toisissa paikoissa taas 300+€...)

@Helinä84 ymmärrän sun huolen, vaikka en ite ehkä noin tarkka ookkaan – tee sen mukaan mikä antaa sulle eniten mielenrauhaa ❤️

@Mrs Willow voi, toivottavasti se verinen vuoto olis pientä ja loppuis lyhyeen ja kaikki ois hyvin, tai sitten pahimmassa tapauksessa jos ei ole hyvin, niin tulis siihen selkeys pian eikä tilanne pitkittyis 😔

Mä en ole kovin neuroottinen näiden suhteen ja syön sushia ravintolassa hyvin mielin 😅 Mutta mua ei tässä kohtaa pelota noi pienet todennäköisyydet että saattais ehkä olla joku bakteeri tilanteessa jossa hyvässä ravintolassa tehdään hyvistä raaka-aineista sushia suoraan mun lautaselle. Kalan syönti on kuitenkin hirveän tärkeää ja tää on mun suosikkimuoto.

Mietin että pitäiskö ottaa jotain kuvia "raskausvatsasta" joka viikko, mutta en oo kovin timmissä kunnossa enkä oo päättänyt että missä vaatteissa haluaisin niitä ottaa, mutta jotain voisin ehkä kun lauantaina vaihtuu viikot tehdä 🤔
 
@Mirkkku Tosiaan kuten Metu tuossa vastasi, oireeton raskaus voi mennä hyvin ja toisaalta kovatkaan raskausoireet ei takaa, että lopputulos olisi onnellinen. Paljon kuulee esim. keskeytyneistä keskenmenoistakin, joissa oireet vaan jatkuu vaikka sikiön kehitys on loppunut. Melkoiset arpajaiset nämä siis on... Ajattelitko mennä varhaisultraan?

@Helinä84 itse pitäisin kyllä myös saksalaisia tuotteita ihan yhtä turvallisina kuin suomalaisiakin. Toki jos kyseenalaisen tuotteen syömisestä tulee itselle kova stressi, niin sitten lienee parempi jättää väliin. :smiling-eyes:

Sushi ei oo mikään mun suuri herkku, joten siitä voin kyllä luopua. Salmiakki ja lakritsi sen sijaan ottaa koville... :Upside Down Face:

Oon tässä viettänyt aamupäivän lueskellen kaikki keskenmenoketjut läpi ja googlannut menemään. Toki vuoto voi olla vaaratonta ja munkin yks kaveri on vuotanut isojakin määriä raskausaikoina, milloin oli istukan reuna kohdunsuulla ja milloin hematoomaa jne, mutta eihän se silti paljon luottoa lisää kun verta näkee. Vuotoa tuli siis aamulla ehkä ruokalusikallinen (vaikea arvioida) pyyhkiessä, sen jälkeen ei oo näkynyt. Onnistuneissa raskauksissa mulla ei oo vuotoa ollut :crying-face:
 
@Mrs Willow Täydet sympatiat ton vuodon suhteen, ymmärrän täysin miltä tuntuu 😔 Mulla oli sama tilanne tammikuussa, ja toivon että sulla kaikki jatkuu hyvin ❤️ Ootko menossa varhaisultraan?
 
@Mrs Willow Täydet sympatiat ton vuodon suhteen, ymmärrän täysin miltä tuntuu 😔 Mulla oli sama tilanne tammikuussa, ja toivon että sulla kaikki jatkuu hyvin ❤️ Ootko menossa varhaisultraan?
Joo, mulla on lääkäriaika varattuna ens viikolle ja taidan pitää sen. Eiköhän siinä vaiheessa sit jo näe riittävästi, että mikä on tilanne.
 
Moi! Onko muita joilla ei oo yhtään mitään oireita? 😩 ei tunnu tisseissä eikä vatsassakaan yhtään miltään! Jos testi ei ois positiivinen nii en tietäskää olevani raskaana 🤨
Vastasin sulle tähän kyssäriin tuolla raskausoireet -ketjussa, mut kysyn vielä, että eikö sulla ole se koronakin nyt vai menikö se jo ohi? Mulla ainaki kesti pari viikkoa ne koronan oireet ja sillo en ois kyl osannu edes tulkita mitään raskausoireita, kun röörit ihan tukossa ja olo muutenkin sairas…
 
Vastasin sulle tähän kyssäriin tuolla raskausoireet -ketjussa, mut kysyn vielä, että eikö sulla ole se koronakin nyt vai menikö se jo ohi? Mulla ainaki kesti pari viikkoa ne koronan oireet ja sillo en ois kyl osannu edes tulkita mitään raskausoireita, kun röörit ihan tukossa ja olo muutenkin sairas…
Joo, korona positiivisen sain viimeviikon torstaina ja meni onneksi tosi kevyenä, hajuaisti huono mutta ei enää muuta😊 muistelin että ekassa raskaudessa oli oireita alussa turvotusta, tissit kipeät ja kohdunkasvukivut mutta tässä ei yhtään mitään 😩🫣 ajattelin varailla ultraan ajan, tuntuu toisaalta turhalta maksaa isoa summaa jos kohdussa ei olekkaan mitään.
 
@Mrs Willow
Toivotaan, että väärä hälytys ja kaikki menee hyvin🙏❤️ Mut ymmärrän, että pelottaa. Toivottavasti varhaisultrassa kaikki hyvin❣️

@Mirkkku Mutta eikö vielä "turhempaa" olisi olla 3kk "raskaana" ilman varmuutta onko siellä edes ketään? Pahin mahdollinen skenaario, että sais vasta 3kk kohdalla tiedon tuulimunasta 😵‍💫🫣
Mutta mahtavaa, että korona meni nopeasti ohi! 🤗
 
@Mirkkku mielenrauha on arvokasta myös, mutta voit ainoastaan itse arvioida että onko varhaisultra sulle sen arvoinen vai ei 😅
 
Huh, ei oo toivoakaan että voisi tyhjällä mahalla polkea töihin (5km) aamuvuoroon niin kuin tapana on ollut😅 pakko ottaa voikeipäkeksi vähintään alle 🥴 muuten ei varsinaisesta pahoinvointia ole.
Vajaa viikko varhaisultraan 🥰

Hyvä @Mirkkku että meni helpolla ohi💕
 
Mieheltä tuli eilen palautetta että paahdettua leipää juustolla, mangososepussi ja yksi omena ei oo ruokaa 🙄 Oli siis mun eilinen ruokalista päivällä 😄

Joten lupasin tänään syödä jotain ruokaa. Nyt olisi sen aika ja jääkaapissa olisi eilen illalta muusia ja nakkikastiketta, joka siis eilen illalla oli tosi hyvää mutta nyt ajatuskin etoo 🤢
 
Hei kaikille!
Tulisin mielelläni mukaan tänne höpisemään teidän muiden joulukuisia odottavien kanssa👋
Täällä on niin monta eri paikkaa jonne voi kirjoitella, joten olen vähän hukassa vielä🤣

Täällä siis joulukuista odotellaan, ja malttamattomana sieluna olisi kiva saada jakaa ajatuksia ja muuta tässä odottelun lomassa.🤗

Toinen lapsi siis olisi meille tulossa ja kovasti toivottu ja odotettu pienoinen olisi tämä.🥰
 
Olin kavereiden kanssa istumassa iltaa. Jostain syystä useampaan kertaan joku halusi jutella ehkäisystä tai perheenlisäyksestä. Sävy oli aika kielteinen aiheen ympärillä. Mulla oli tosi vaivaantunut olo kuunnella ja tottakai vaativat multakin jotain kommentteja. Tuntui, että naamasta näkyi oma raskaus, vaikka en ole kenellekään puhunut edes suunnitelmista koskaan. 😬 Kehittelin ympäripyöreitä vastauksia. Kotiinpalatessa tuli sellainen olo, etten halua kertoa kenellekään ennen kuin on ”pakko”. 😖
 
Siis äällä myös grilliruoka tuoksui taivaalliselta eilen!
Aika vähän toistaiseksi on oireita ilmaantunut, mutta nälkä tulee ehkä helpommin kun ennen ja kaikki juominen vaan katoaa vatsaan, vois juoda litra tolkulla mitä vaan😄

Ja miten harmi @Korppi24 että keskustelut aiheen ympärillä on olleet negatiivisia. Tietysti ehkä helpompi keskustella asioiden "ikävistä puolista" jos ei tiedä/oleta että joku on paraikaa raskaana. Toivon mukaan sitten kun päätät kertoa, huomaavat sitten muuttaa ns "äänen sävyä".😊
 
Takaisin
Top