Joulukuisten höpinät

@Susanie, ymmärrän huolen hyvin :red-heart: Toivottavasti selviätte tämän reissun ilman tiputtelua tai muuta ylimääräistä. Allekirjoituksestasi katsoin, että teillä oli ollut kkm silloin. Menitkö sitten kotiin palattuasi tsekattavaksi vai miten tilanne selvisi?
No siis just ennen reissua oli varhaisultra ja siellä mainitsin että edellispäivästä asti tiputellut mutta eivät he siihen reagoineet koska syke löytyi ja oikean kokoinen. Reissun aikana jatkui mutta ei oikeastaan voimistunut ja kun palattiin niin odottelin vielä pari päivää ja sit menin päivystykseen ja siellä todettiin että oli lakannut kasvamasta just sen meidän reissun aikana 😪


Muoks, Säät on ihan suotuisat, tuulee aika paljon niin ei ihan helteisiin päästä mutta kyllä täällä tarkenee🤩
 
Muokattu viimeksi:
@Susanie Nuo tiputtelut on kyllä karseita! Voivat olla vaarattomia tai sitten ei ja mistään et voi etukäteen tietää kumpi on tilanne milläkin kerralla. Mutta yksi keskenmeno ei vielä merkittävästi tietääkseni lisää riskiä uuteen, joten sen suhteen todennäköisyydet on kuitenkin hyvät. Keskenmenot on yleisiä, mutta silti kun raskaus on todistetusti alkanut, niin on paljon todennäköisempää, että se päättyy hyvin kuin että menisi kesken. Eihän se toki paljon lohduta, kun huolettaa, ymmärrän hyvin. Toivottavasti pystyt kuitenkin vähän ainakin nauttimaan reissustakin.

Meillä ei pääsiäiselle kovin suuria suunnitelmia, tosiaan talviurheilulajeja vielä luvassa ja anoppilassa käydään. Riittävä annostus suklaata, niin eiköhän se siitä suttaannu :rolling:
 
@Susanie Nuo tiputtelut on kyllä karseita! Voivat olla vaarattomia tai sitten ei ja mistään et voi etukäteen tietää kumpi on tilanne milläkin kerralla. Mutta yksi keskenmeno ei vielä merkittävästi tietääkseni lisää riskiä uuteen, joten sen suhteen todennäköisyydet on kuitenkin hyvät. Keskenmenot on yleisiä, mutta silti kun raskaus on todistetusti alkanut, niin on paljon todennäköisempää, että se päättyy hyvin kuin että menisi kesken. Eihän se toki paljon lohduta, kun huolettaa, ymmärrän hyvin. Toivottavasti pystyt kuitenkin vähän ainakin nauttimaan reissustakin.

Meillä ei pääsiäiselle kovin suuria suunnitelmia, tosiaan talviurheilulajeja vielä luvassa ja anoppilassa käydään. Riittävä annostus suklaata, niin eiköhän se siitä suttaannu :rolling:
Mulla kummassakaan onnistuneessa raskaudessa ei ole ollut tiputteluja, mutta tossa oli, samoin siinä mikä laskettiin kemialliseksi (rv 5+0). Tokihan mä silloin googletin vaikka mitä etsien tietoa että voi päättyä onnellisesti mutta mun kohdalla se tuskin on siis hyvä merkki. Ja nyt ei onneksi ole ollut pienintäkään🤞💕
 
Iski taas yliajattelu ja pelko 🙄

Pitäisi koulia tomaatintaimet, eli multahommia. Toksoplasmoosin pelossa aloin tietty heti miettimään että riittääkö että hanskat kädessä teen ja pesen kädet vielä jälkeenpäin kunnolla?

Tartteeko maskia? Voinko hengittää sisään jotain pöpöjä kun multa pölisee kuivana? Oonko ihan hömppä?

Muoks

Järki käteen, nyt hei. Laitoin hanskat ja pidin huolen etten hengittänyt mitään pölyjä ja nyt ne taimet on koulittu.

Oon siis kyllä aivan ylineuroottinen tässä, pitäisi osata ihan maalaisjärjellä ajatella taas. Mun äitikin aivan satavarmasti teki vaikka mitä puutarhatöitä mua odottaessa ja tuhannet muutkin. Kunhan muistaa pestä kädet ja muuta mitä nyt normaalistikin tekisi niin pärjää ihan hyvin.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä ei kummempia pääsiäissuunitelmia, munajahtia lapsille ja tämän pikkutipusen kasvattelua😁
 
Äh...meidän piti täällä Teneriffalla tänään mennä tonne tulivuoren huipulle mut enhän mä ilmeisesti saa😭 ja sit jos mies menee vaan poikien kanssa ni sit pitää vauvastakin kertoa... liput siis jo ostettu :/
 
Äh...meidän piti täällä Teneriffalla tänään mennä tonne tulivuoren huipulle mut enhän mä ilmeisesti saa😭 ja sit jos mies menee vaan poikien kanssa ni sit pitää vauvastakin kertoa... liput siis jo ostettu :/
Miks et sais? Mikä siinä on huonoksi? 😥
 
Tälläsiä googlettelin...se on kuitenkin huippu lähes 4km korkeudessa
Aah ymmärrän. Jos ehdottomasti et halua tässä vaiheessa kertoa, miten olisi valkoinen valhe tai totuus että särkee päätä/vatsaa/jalkoja tai on huonovointinen olo ja jäät hotellille lepäilemään?
 
Aah ymmärrän. Jos ehdottomasti et halua tässä vaiheessa kertoa, miten olisi valkoinen valhe tai totuus että särkee päätä/vatsaa/jalkoja tai on huonovointinen olo ja jäät hotellille lepäilemään?
No, kerroin nyt kuitenkin 😅💕

Oon nyt täällä 2km korkeudessa ja aika paljolti huippaa, ihan hyvä etten saanu mennä tän korkeemmalle mut harmittaa silti😅
 
Heippa!

Sairastuin just koronaan ja rv 5+2 ja tuntuu että oon hirveen huolissani tästä raskaudesta nyt, kuinka iso riski korona on näillä viikoilla? Osaatteko kertoa.
 
Heippa!

Sairastuin just koronaan ja rv 5+2 ja tuntuu että oon hirveen huolissani tästä raskaudesta nyt, kuinka iso riski korona on näillä viikoilla? Osaatteko kertoa.
Parane pian❣️❣️❤️❤️ Just kirjoitin asiasta tonne Varhaisultra-ketjuun, että miksi viime yönä varasin ajan perinatologille. Ollaan siis ainakin osittain samassa veneessä, sillä mä olin koronassa 2 viikkoa ennen plussatestiä eli tää toukka on saanu alkunsa mun koronakuumeen laskettua, mutta kuitenkin koronassa. Neuvolan terkkari ei osannut sanoa juuta eikä jaata, sit soitin vielä yksityiseen neuvolaan (niitä tääl Stadis ainaki on) ja siellä kätilö lohdutteli, että ei syytä huoleen.

Mutta viime yönä meni yöunet kun googlettelin enkuksi eri tutkimustuloksia, tulokset on osittain ristiriitaisia, mutta monesta lähteestä löytyi, että alkuraskauden infektio lisää tuulimunan riskiä ja alkuraskauden korona lisää km-riskiä. Mulla ikäperusteisesti noi riskit on muutenkin tapissa, joten siksi varasin sille perinatologille ajan (ks varhaisultra-ketju).

Anteeksi, etten voi nyt vain valehdella päin naamaa, ettei mitään riskejä ole 🥺❤️ Toivottavasti me molemmat kuulutaan siihen porukkaan, että selvitään säikähdyksellä 🙏🏼❤️🙏🏼
 
Tänään tuli eka kerta kieltäytyä alkoholista kavereiden luona, mikä on erikoista koska yleensä aina otan lasin viiniä ruuan kanssa kun tarjotaan 😅 Mutta ei sitä kukaan ääneen ihmetellyt, mutta mietin nyt vainoharhaisena että miettiikö ne sitä nyt jälkikäteen 😅😅 toisaalta jos niin, niin ei se sinänsä haittaa, oletan että tälle porukalle jota näen melkein joka viikko tuun kertoneeks aika pian.
 
Onko muilla turvotusta mahan seudulla?🙈 mulla on maha niin turvonnut, että housut puristaa ihan hirveästi ja miettinyt jo äitiyshousjen ostoa.🤣 Ja varmasti jos tiukka paita ois päällä niin huomaisi kyllä että alkanut vatsa pyöristyyn, katotaan kauanko sitä voi piilotella
 
En oo itse ainakaan huomannut, mutta käytän toisaalta lähinnä vaan legginssejä 😄 Ja yhdet farkut mulla on mitkä on toooodella venyvää materiaalia eli ainakin vielä oon käyttänyt samoja vaatteita. 😊

Mutta kyllä kanattaa hankkia äitiyshousut heti kun siltä alkaa tuntumaan. Tammikuussa itse asiassa ehdinkin jo yhdet mammaleggarit ostaa, silloin tuntui siltä että ne on paremmat.
 
Onko muilla turvotusta mahan seudulla?🙈 mulla on maha niin turvonnut, että housut puristaa ihan hirveästi ja miettinyt jo äitiyshousjen ostoa.🤣 Ja varmasti jos tiukka paita ois päällä niin huomaisi kyllä että alkanut vatsa pyöristyyn, katotaan kauanko sitä voi piilotella
Joo todella... Onneks mulla on paljon mukavia, aiemmin melko löysiä housuja, mitä voi nyt sitten käyttää ennen äitiyshousujen ostoa. :folded:
 
Joo ei auta kun etsiä mamahousuja jo nyt 😅 Muistan kyllä että tokan kohdalla sai myös melkeen heti plussan jälkeen ottaa ne käyttöön. Jotenkin niin odottava fiilis kun katsellut netistä kaikkia ihania äitiysvaatteita (ja ehkä myös vähän maailman söpöimpiä vauvan vaatteita 😍)
 
Onko muilla turvotusta mahan seudulla?🙈 mulla on maha niin turvonnut, että housut puristaa ihan hirveästi ja miettinyt jo äitiyshousjen ostoa.🤣 Ja varmasti jos tiukka paita ois päällä niin huomaisi kyllä että alkanut vatsa pyöristyyn, katotaan kauanko sitä voi piilotella

Mua jotenkin puristaa, turvottaa ja on epämukava olo, kolmet leggingsit tilasin äitiysmallisina tänään 🥰
 
Takaisin
Top