Joulukuisten höpinät

Kävin tänään työhaastattelussa, torstain neuvolaa odotan, jospa saisin ultra ajan ens viikolla. Ihanaa kun viimein säät on lämmenneet!
 
Ihana et täällä ollut positiivisia ultra kuulumisia. ❤️Mulla huomenna toinen ultra toivotaan et tyypillä vielä sydän pamppailis ja sais sen lasketunkin sit tietoon.
 
Ihania ultrakuulumisia! 😊 Tsemppiä ultraan Mammamaalta 🥰
Mulla ois vielä viikko uuteen ultraan, josko sitten näkyis syke ja sais itsekkin lasketun ajan tarkemmin tietoon. Nyt elelen omissa laskuissani 🤭
 
Pakko tulla vähän marisemaan. Aamulla tein ilmeisesti jonkun väärän pikku kiertoliikkeen ja nyt on alaselkä aivan jumissa.

Kumartuminen ja autosta nousu/autoon meno ehkä hankalimmat liikkeet ja tietty oli tänään labra-aika heti aamusta, eli piti sekä pukea että mönkiä autoon 😄

On mulla joskus tällaista samanlaista ollut mutta silloin on mennyt tosi nopeasti ohi. Eikä mulle siis todellakaan käy näin mitenkään usein. Ehkäpä tämä tästä lepäilemällä ja jos iltapäivällä pääsis kävelylle, ja pystyin kyllä kaupassa käymään mutta on tää aika tuskaista 😣
 
@*Aliisa* millä viikoilla oot saanu dopplerilla sydän äänet kuuluviin? :)
Aikaisimmillaan 8+ viikolla, mutta joka kerta ainakin ennen viikkoa 10 :)

Lisäys: Sehän on tosiaan niin yksilöllistä ettei kannata hermostua vaikka ei tuossa vaiheessa löytyisikään... Istukan sijainti ja kohdun asento vaikuttaa siihen paljon.
 
Muokattu viimeksi:
@*Aliisa* oi onpa kiva jos noin aikaisin kuuluisi! Mä oon yleensä yrittänyt vasta kymppi viikolla, niin täytyypä nyt aloittaa etsiminen jo aiemmin 🤩🤩
 
Käytiin varhaisultrassa kun piti inseminaatiosta (irrotuspiikki oli myös käytössä) katsottuna olla viikot 5+4. Tuolloin näkyi vain raskausontelo ja ehkä alkio oli alareunassa. Tänään käytiin uudemman kerran ja viikkoja pitäisi olla 7+1 ja alkio löytyi ja vahva syke mutta koko vastasi 6+1. Kätilö oli huolissaan tosta koosta mutta sitten sykkeestä ei ollut huolta kun se oli nopea eikä hidas. Ihan hirvee ahdistus että onko tässä nyt toivoa😭
 
Käytiin varhaisultrassa kun piti inseminaatiosta (irrotuspiikki oli myös käytössä) katsottuna olla viikot 5+4. Tuolloin näkyi vain raskausontelo ja ehkä alkio oli alareunassa. Tänään käytiin uudemman kerran ja viikkoja pitäisi olla 7+1 ja alkio löytyi ja vahva syke mutta koko vastasi 6+1. Kätilö oli huolissaan tosta koosta mutta sitten sykkeestä ei ollut huolta kun se oli nopea eikä hidas. Ihan hirvee ahdistus että onko tässä nyt toivoa😭
Onpa stressaava tilanne :sad-face: Miten jatkoseuranta?

Oliko alkio helposti mitattavassa asennossa? Mulla ainakin nyt varhaisultrassa alkio oli niin kohdunseinää vasten, että koon mittaus vaikutti aika arpapeliltä. Näin pienillä varmasti asento ja näkyvyys vaikuttaa paljon siihen, että miten saa mitattua. Sykkeen näkyminen ainakin on tosi positiivista!
 
Käytiin varhaisultrassa kun piti inseminaatiosta (irrotuspiikki oli myös käytössä) katsottuna olla viikot 5+4. Tuolloin näkyi vain raskausontelo ja ehkä alkio oli alareunassa. Tänään käytiin uudemman kerran ja viikkoja pitäisi olla 7+1 ja alkio löytyi ja vahva syke mutta koko vastasi 6+1. Kätilö oli huolissaan tosta koosta mutta sitten sykkeestä ei ollut huolta kun se oli nopea eikä hidas. Ihan hirvee ahdistus että onko tässä nyt toivoa😭

Viiko olla mahdollista, että oot inssistä huolimatta ovuloinu myöhemmin ja vauva onkin saanut luomuna alkunsa?
 
Onpa stressaava tilanne :sad-face: Miten jatkoseuranta?

Oliko alkio helposti mitattavassa asennossa? Mulla ainakin nyt varhaisultrassa alkio oli niin kohdunseinää vasten, että koon mittaus vaikutti aika arpapeliltä. Näin pienillä varmasti asento ja näkyvyys vaikuttaa paljon siihen, että miten saa mitattua. Sykkeen näkyminen ainakin on tosi positiivista!
En tiä asennosta sanoa, kätilö monta kertaa otti mittaa ja yritti saada näkyvyyttä eri suunnasta ja aina tuli että 6+1. Todella stressaavaa 😭
 
Viiko olla mahdollista, että oot inssistä huolimatta ovuloinu myöhemmin ja vauva onkin saanut luomuna alkunsa?
Inssistä on raskaus saanut alkunsa, se on varmaa. Ja tuolloin ovistesti siis näytti jo kahta viivaa kun klinikalle mentiin ja inssi tehtiin ja annettiin munasolun irroituspiikki joten ei luulisi ovulaation kovin paljoo myöhemmin tapahtuneen 🤔
 
Inssistä on raskaus saanut alkunsa, se on varmaa. Ja tuolloin ovistesti siis näytti jo kahta viivaa kun klinikalle mentiin ja inssi tehtiin ja annettiin munasolun irroituspiikki joten ei luulisi ovulaation kovin paljoo myöhemmin tapahtuneen 🤔
Toimiiko nuo irrotuspiikit miten tehokkaasti, voiko kuitenkin olla, että irtoaa vasta myöhemmin pistoksesta huolimatta?
 
@sateenkaarenalla Voisiko ero johtua myöhäisestä kiinnittymisestä? Minkähän verran alkion kokoon vaikuttaa se, milloin se kiinnittyi kohdun limakalvoon? Eikös se tapahdu 6-12 päivässä, joten siinä on jo melkein viikko eroa "normaalissa" kiinnittymisajassa.
 
Onpa kyllä hämmentävää. Toi ku on kuitenki tosi selkee se ovulaatio päivä et miten sit onki tollai viikon verran nuorempi 😯 toki jos irronnut vaikka siitä muutaman päivän päästä ku piikki tullu ja siittiöthän säilyy siellä.
 
En jaksanu lukea onko ollu jo aiheesta mutta,
Onko teillä käytössä jotain raskaus sovellusta? Jos niin mikä?
Ite jonku haluaisin mut tiedä sit mikä olis hyvä. 🤷‍♀️
 
Mulla on libero ja preglife ja ne kertoo ihan eri juttuja vauvan koosta😅 toisen mukaan vauva nyt 5cm ja 15g, toisen mukaan 4cm. Vau.fi sanoo myös 4cm 5-10g 🤦‍♀️
 
Takaisin
Top