Joulukuiset 2018

Mulla on la joulukuun alussa, ja eka ajatus tosiaan oli, että huh, vaikka menis kaksi viikoa yli, niin jouluna saan jo syödä graavilohta!! :)

Täällä sama [emoji4] sitä oikein oottaa että sitten vihdoin saa [emoji4]

Heippa, ehkä minäkin nyt uskallan jo tänne ilmoittaa itseni. :happy:

Ensimmäistä täällä odotellaan jännityksellä ja innolla. Laskettu aika 8.12., joka tänään käyty varmistamassa NP-ultrassa, tällä hetkellä menossa rv 12+1. :) Ultra oli jännittävä kokemus, pelotti hirveästi jos siellä ei olekaan ketään kotona! Onneksi ruudulle lävähti heti meidän pieni papu, joka olikin varsin railakkaalla tuulella. Lopussa iski kyllä väsymys ja pikkunen nukahti, eikä halunnut enää kääntyä :singing:
Jännityksellä odotetaan mitä tämä raskaus tuo vielä tullessaan, alkuraskaus mennyt todella pienillä oireilla. Olen vissiin ollut onnekas. :)

Ihanaa odotusta muille, toivottavasti tänne vielä mahtuu mukaan :happy:

Ensimmäistä täällä odotellaan jännityksellä ja innolla. Laskettu aika 8.12., joka tänään käyty varmistamassa NP-ultrassa, tällä hetkellä menossa rv 12+1. :) Ultra oli jännittävä kokemus, pelotti hirveästi jos siellä ei olekaan ketään kotona! Onneksi ruudulle lävähti heti meidän pieni papu, joka olikin varsin railakkaalla tuulella. Lopussa iski kyllä väsymys ja pikkunen nukahti, eikä halunnut enää kääntyä :singing:
Jännityksellä odotetaan mitä tämä raskaus tuo vielä tullessaan, alkuraskaus mennyt todella pienillä oireilla. Olen vissiin ollut onnekas. :)

Tervetuloa, hyvin mahtuu mukaan :). Ihania ultrakuulumisia!

Tervetuloa, ja ihana kuulla ultran menneen hyvin.

Tervetuloa Tuulinen Tyllerö! Meillä onkin samat meiningit olleet eilen eli NT ultra ja 8.12 LA (vaikka omaani en ole vaihtanut listaan) tosin mulla papu oli 12+3 joka tuntuu nyt vähän hassulta mut mun matikka pää ei jaksa näin töiden jälkeen laskea enään :grin

Tervetuloa Tuulinen Tyllerö! Meillä onkin samat meiningit olleet eilen eli NT ultra ja 8.12 LA (vaikka omaani en ole vaihtanut listaan) tosin mulla papu oli 12+3 joka tuntuu nyt vähän hassulta mut mun matikka pää ei jaksa näin töiden jälkeen laskea enään :grin

Mulla olisi nyt kuukautisten mukaan laskettuna rv 12+4, jonka mukaan siis myös LA laskettu. Ultrassa kun ei tosiaan heittoa ollut kuin kaksi päivää, niin siksi ei lähtenyt vaihtamaan laskettua. :woot: Joten älä turhaan vaivaa päätä laskutehtävillä :joyful:

Onko kukaan jo alkanut öljyämään vastaa ym.paikkoja raskausarpien ehkäisynä? Itse olen vähän netissä katsellut, että tarkoitukseen on bio-oilia ja jotain toistakin vastaavaa? Onko kokemuksia? Mites, onko kellään napakorua ja miten sen kanssa ootte toimineet nyt tai edellisissä raskauksissa?

Mä haaveilen sushista. Sen jättäminen on ollut todella kova pala. Aikaisemmin on tullut tehtyä kerran tai useammankin kuukaudessa kasvistäytteisiä. Mutta merilevässä saattaa olla jodia paljon, joten sushi on kiellettyjen listalla vaikka ei kalatäytteellä niitä söisikään. :(

Tee ilman merilevää XD mullaki sushi hammasta kolottaa kauheesti.. :/ :D onko muilla enemmän makeen vai suolasen himo? :) mä voisin kaikkee raikasta ja suolasta+rasvasta syödä, mutta herkut ei kiinnosta, tai siis tulee paha olo jos syö makeeta.. :o
En oo alkanu rasvailee vatsaa tmv. Vaikka varmaan pitäis (iha hirvee pömppö) XD rinnat on jo aikanaan saanu nii hirveet raskausarvet (e-pillerit turvotti) et niissä ei oo mitään menetettävää.. :D

Onko kukaan jo alkanut öljyämään vastaa ym.paikkoja raskausarpien ehkäisynä? Itse olen vähän netissä katsellut, että tarkoitukseen on bio-oilia ja jotain toistakin vastaavaa? Onko kokemuksia? Mites, onko kellään napakorua ja miten sen kanssa ootte toimineet nyt tai edellisissä raskauksissa?

En muista millä viikolla napakorusta luovuin esikoisen kanssa (muistaakseni otin nt-ultraan pois mutta laitoin vielä takaisin?), mutta kannattaa ottaa aiemmin kuin myöhemmin - mulla ei muuten raskausarpia vatsassa kuin tuo korun venynyt reikä. :(

Esikoinen syntyi tammikuussa, maistoin jouluna graavilohta ja taisin käydä pari kertaa sushilla. Selvittiin. ;) Katsotaan miten käy nyt joulupöydän kanssa kun la 26.12., voisin veikata että kotona jouluksi kun esik 8 päivää aiemmin jo syntyi. Isoin yllätys olisi jos päättäisikin mennä yli ja ensi vuodelle!

Hei tietääkö joku että voiko purkkihedelmiä syödä? Siis sellaisissa säilykepurkeissa, valmistettu Kreikassa/Espanjassa.

Mä ostin esikoisen aikaan raskaus napakorun.
Oli ihan asiansa ajava ja pidin muistaakseni koko raskausajan.
Näpälävistys kuitenkin kärsi raskausaikana ja luovuin korusta raskauden jälkee.
Mulla reikä nyt ummessa eikä venynyt mitenkään mutta se lävistetty ihon osa missä koru oli kiinni niin oheni jostain kumman syystä.
Ei ollut nätti enää pitää kun näytti siltä että koru roikkuu jossain olemattomassa nahkan palassa. :confused: :D

Takaisin