Joulukuiset 2018

Aaaaand score! :hilarious: Ehkä mä nyt lopetan testaamisen.
Kuvat 3+5, 4+3 ja 5+1.

Eiks 3+ tarkoita että ainakin 5+ mennään? :happy:

Liitteet

• 573CBD70-B421-4FED-9627-E672B2EA5559.jpeg
    573CBD70-B421-4FED-9627-E672B2EA5559.jpeg
    72.7 KB · Katsottu: 39
Kiinnostais tietää, millanen ikäero teillä tulee vauvan ja muiden lasten välille? Ja mitä ajatuksia se herättää? Onko iso/pieni ikäero? Huolestuttaako ikäero jotenkin?
Meidän esikoinen kerkeää just täyttää muutama viikko ennen vauvan laskettua aikaa 2v. Oon ihan fiiliksissä, jos lapsukaisille tulee noin pieni ikäero!! :) Tiedän, että varmasti tulee olemaan haastavaa vauvan ja melkein uhmaikäisen taaperon kanssa, mutta se ei kyllä pelota/jännitä, ainakaan vielä!! :)

Meillä isommat lapset vauvan syntyessä 8,vajaa 7 ja 2(paljastin sitten kuitenkin) .Kerran jo pienen ikäeron kokeneena hiukan jännittää miten taas selviää, mutta eiköhän se siitä :) Joku kuukausi enemmän tulee näille ikäeroa kuin tuolla aiemmalla kaksikolla joten ehkä myös vähän erilaista :)

Meillä esikoinen on pari kk vajaa 3v., jos tästä meille joulukuun vauva tulee. Haaveiltiinkin n. 2-3 vuoden ikäerosta. Yhtään aiemmin en pientä vauvaa jaksaisi, sillä esikoinen on haastava tapaus ja nyt vasta ollaan saatu nauttia muutamasta yöstä ilman heräämistä. Ehkä vauva voi nytkin tulla ns. liian aikaisin , mutta ei toisaalta haluttaisi paljo yli tuon 3 vuoden ikäeroa. Mulla vähä on tässä ajan kanssa tullut tavoitteeksi, että vain yksi vaippapeppu kerrallaan.

Silti kyllä hirvittää, miten jaksetaan, kun elämässä niin paljon muutakin menossa. Esikoinen uhmailee jo nyt, joten mielenkiinnolla odotellaan tulevaa..

Meillä tulee olemaan ikäeroa aika tasan 2,5 vuotta. Toivonmukaan ei hirveää uhmaa esikoisella siihen kärkeen. Miehen kanssa toivotaan että esikoisesta olisi apua kun jo vähän vanhempi [emoji4]

Meillä esikoiselle ja tälle tokalle tulisi ikäeroa 2v5kk. Kaikki sanoo että tuossa vaiheessa on uhmaikä, mutta toisaalta mä luulen että kaikissa ikäeroissa on omat huonot puolensa. Ystävä saa nyt kesällä toisen lapsensa 1,5v ikäerolla. Hauska vertailla sitten miten nää ikäerot eroaa toisistaan!

Meillä täyttää (9 ja 6 miehen lapset) oma esikoinen täyttää 5 ja kuopus täytti eilen 1, eli reilu 1,5-vuotta tulee nuorempien väliin eroa ja se hiukan pelottaa miten kuopus reagoi tulevaan ja kuinka sitä jaksaa vaippa rallia kahden kanssa, mutta eiköhän siitä selvitä mutta on nuorimmilla ainakin seuraa toisistaan tulevaisuudessa (jos vaan juttuun tulevat :D)

Heippa hei, taidan uskaltaa ilmoittautua mukaan höpisemään, tänään plussattu vahvempi viiva tikkuun hääpäivän kunniaksi. :) Tämä mahdollinen joulukuinen olisi sitten kolmas tulokas, ennestään löytyy 3v ja 1v1kk ikäiset lapset. Vähän yllärinä tuli plussa, edelleen imetän kuopusta päivin öin ja ei mitenkään yrittämällä yritetty, mutta ihana ja toivottu yllätys! Vähän saa vielä sulatella ja tottua ajatukseen, mutta toivon kaiken menevän hyvin. Esikoisen ja kuopuksen välissä oli kkm ja km, joten vähän jännittää miten käy tällä kertaa, mutta yritetään mennä vain päivä kerrallaan.

Jos tää papu saadaan syliin asti, niin heillä on sit esikoisen kanssa ikäeroa 1v11kk. Vähän jännittää, mutta toisaalta esikoinen ollut niin helppo lapsi tähän mennessä, että vaikka toka olis vähän haastavampi niin varmasti pärjätään. :) Itelläni ja siskolla on saman verran ikäeroa, ja aina on ollut tosi kiva, kun on ollut kuitenkin aika pieni ikäero. Paitsi teininä, kun kaikki perheenjäsenet vaan hävetti. :hilarious:

Meillä esikko tulee olemaan 2v9kk joulukuussa. Meidän haave oli, että uusi tulokas tulisi ennen kuin esikoinen on kolme, mutta samalla toivoin että esikoinen olisi niin vanha kuin mahdollista. Siihen saumaan tämä siis tuntuisi asettuvan mainiosti. Jotenkin aattelin niin, että mitä vanhempi isosisko olisi, sitä enemmän olisi ehtinyt ”kypsyä” ja ”itsenäistyä”. Vaikka pienihän se alle kolmevuotiaskin on.

Itse en usko, että ikäerolla on niin kauheasti merkitystä esim. lasten juttuun tulemisen / leikkikaveruuden kanssa. Enemmän uskon merkitystä olevan sillä miten lasten kemiat osuu yksiin. Enemmän sillä ikäerolla on varmaan merkitystä siinä paljonko vanhemmilla on hommaa... :hilarious:

Se on eppula kyllä totta, että varmasti kaikissa ikäeroissa on hyvät ja huonot puolensa.

Papuska, oon niin samaa mieltä sun kanssa! Ihan samoja ajatuksia ollaan käyty läpi. Mulla ja pikkusisaruksellani on tasan 1,5v ikäeroa, eikä olla ollenkaan läheiset, vaikka usein tällänen ikäero siihen yhdistetäänkin. Se riippuu niin luonteista ym.

Mäkin toivon, että vajaa 3-vuotiaasta on jo vauvan hoidossakin paljo apua :) Ja toivottavasti myös vähän helpottaa jo äidin ja isän työsarkaa, kun isompi osaa ittekki jo pukea/käydä potalla jne.

Mä toivoin esikoisen ja kuopuksen välille mahdollisimman pientä ikäeroa, mutta lopulta ikäeroksi tuli karvaa vaille 2v2kk. Noh, esikoinen on aika kovassa tahtoiässä, joten se tuo vähän ekstraa arkeen mutta muuten olen oikein tyytyväinen. Lapset ovat kuin paita ja peppu, ihan bestikset, vaikkei ihan kunnon yhteisiä leikkejä vielä ole. Nyt olis tulossa 1v9kk ikäeroa kuopuksen ja mahdolliset joulukuisen välille ja mä oon ehkä vähän kauhuissani. :D Kuopus on aika lievästi sanottuna mammanpoika, enkä jotenkaan yhtään pysty ajattelemaan kolmatta tähän perään. Tottumista ajatukseen ja tilanteeseen siis vaatii ja paljon! Onneksi nämä 9kk on piiiiitkät ja pitenee vain loppua kohti. :D

Huh, heräsin yöllä pistävään kipuun tossa vasemmalla, mikä tosin meni hetilailla ohi kun vaihtoi vähän asentoa. Mutta kun nukahti uudelleen, niin näin tietysti unta että kesken meni. :sorry: Kurjaa herätä heti stressi päällä, eikä yölläkään näköjään helpota..

Mun piti tänään synttäreiden kunniaksi tsekata tilanne. Yläkuvassa maanantaina tehty eka plussa ja alla tän aamun tilanne. Hyvältä siis näyttää ja sydän on pakahtua onnesta. ❤️ Mies lahjoi kukkakimpulla ja kampaajalahjakortilla. Nyt taaperon kanssa muskariin ja sen jälkeen ystävän kanssa lounaalle. Kaikille ihanaa päivää ja plussaonnea! ❤️

30D4CA85-E3AD-4B56-A2AA-C1560CB01AC0.jpeg

Onnea Papuska! :) Ja hienosti vahvistunut viiva! :Heartred Paljonko tuli ikää mittariin? Mullakin on ens viikolla synttärit, en odota kovin innolla kun vuosikymmen vaihtuu.. :hilarious:

Huh kun taas jännittää mitä tästä tulee, on tänään ollut niin oireeton olo. En uskonut että näin voisin sanoa, mutta melkein odotan että pahoinvointi alkaisi, kun sit ainakin tietäisi, että jotain kehossa tapahtuu. Voi olla, että viikon kuluttua jo kadun tätä kirjoittamaani.:joyful:

Tänään rv5+0! Ajatella, että seuraavan viikon aikana sydän ehkä rupeaa jo sykkimään.:Heartred

Ibis mulla myös edellisessä raskaudessa oli oikealla alavatsalla sellaista pistävää kipua useasti, pelkäsin kovasti kohdun ulkoista ja neuvolassa sitten ultrattiinkin jo 5+5, että vauva oikeassa paikassa.

Pian olis aika soittaa neuvola-aika iiks :nailbiting:
Tein viimeisen testin ja ihan hyvä tulos mutta keskelle testiä tuli myös poikittain viiva ja viivoihin siihen kohtaan pakkautui väriä eli olisko ollut vähän viallinen. Oireita ei hirveästi ole, menkkajomottelua niin että aina välillä pelkään että pian alkaa vuoto. Mutta toivotaan parasta.
Muoks. Oon aina seurannut kovin tarkasti raskausviikkoja ja nyt turhauttaa, kun en oikein tiedä paljonko viikkoja on.En viitsisi laskea kuukautisten mukaan kun se vielä muuttuu ja viikot sitten vähenee.

Muokattu viimeksi:
:wideyed:
Onnea Papuska! :) Ja hienosti vahvistunut viiva! :Heartred Paljonko tuli ikää mittariin? Mullakin on ens viikolla synttärit, en odota kovin innolla kun vuosikymmen vaihtuu.. :hilarious:

Kiitos onnitteluista! Mä oon tällainen mammavanhus :wink, eli täytän tänään 37.
Mutta jos totta puhutaan niin oikeesti oon oikein tyytyväinen ikääni. Ainoa ikäkriisi joka mulla on ollut, oli 10 vuotta sitten, kun täytin 27. Nykyään oon oikein onnellinen just näin, vaikka ikä tuo myös rajoitteita, kuten se että biologinen kello tikittää...

:wideyed:

Kiitos onnitteluista! Mä oon tällainen mammavanhus :wink, eli täytän tänään 37.
Mutta jos totta puhutaan niin oikeesti oon oikein tyytyväinen ikääni. Ainoa ikäkriisi joka mulla on ollut, oli 10 vuotta sitten, kun täytin 27. Nykyään oon oikein onnellinen just näin, vaikka ikä tuo myös rajoitteita, kuten se että biologinen kello tikittää...

Täällä toinen 37v!:happy: Tosi hyvä ikä! Ainoastaan just stressas, että onnistuuko vielä raskautumaan biologisen kellon takia.

Takaisin