Joulukuiset 2018

Jep, ikähän on muuten pelkkiä numeroita, mutta naisilla varsinkin tuppaa tulemaan tiettyjä rajoitteita.. :rolleyes:

Ikuinen haaveilija, näkyikö silloin 5+5 ultrassa hi syke, vai katsottiinko pelkkä raskauden sijainti? Ei onneks muuten ole tollasia kipuja ollut, mutta yöllä jostain syystä herätti. Puhuin tänään asiasta äidille, ja hän sanoi että olin valitellut ihan samanlaisia kipuja esikoista odotellessa. :hilarious: Ja kaikki meni ihan hyvin, joten en stressaa tästä nyt sen enempää..

Kävin tänään 5+2 gynellä, kun vasen munasarja on sen verran kipeä. Onneksi ruskuaispussi löytyi kohdusta oikeasta paikastaan, niin ei ainakaan pitäisi olla kohdunulkoinen. Pussia enempää ei ainakaan näillä päivillä näkynyt.

Vähän huolettaa noi uudelleenkasvaneet kystat tuonne munasarjaan ja mahdollinen torsio myös. Äh. Lääkäri väläytteli tähystystäkin - kuulemma leikkauksia tehdään vaikka olisikin raskaana. Melkoista. Johan edellisestä saman munasarjan tyhjennyksestä on muutama hassu kuukausi.

Onko täällä yhtäkään toista kystien kanssa kamppailevaa?

Ibis joo siis se ultralaite ei mikään hirveän hyvä, mutta kyllä sieltä juuri juuri erotti sen sykkeen :) Tai itse en niin hyvin nähnyt, mutta terkka kyllä näki.

Hei, täällä yksi plussailija myös Plussatestin tein jo hailakkana ennen pääsiäisen aikoja, selkeä plussa oli pitkäperjantaina. Laskettu aika olisi kaiketi 8.12.
Lapsettomuushoitojen myötä nyt tässä, mulla todettiin monirakkulaiset munasarjat ja söin lääkkeitä tukemaan ovista sekä sitten ensimmäisen kerran myös Terolutteja tässä kierrossa luteaalivaiheen pidempämiseen. Terolutteja syön edelleen alkuraskauden ajan. Parin viikon päästä olisi varhaisultra, ehkä sitten jaksaisi uskoa että tämä on todella totta
Oireita tässä toki raskaudesta on ollut, ensin kiinnittymisvuoto ja nyt painon tunne kohdussa ja tissit elää ihan omaa elämäänsä nyt

Ennestään meillä on 4 vuotias tyttö.

Heippa!
Tein torstaina ekan haamuplussatestin, nyt on vain vahvistunut joka päivälle.
Mä en oikein osaa sanoa dpo:sta tai lasketusta ajasta, kierto on ollut niin pielessä. Maanantaina soittoa neuvolaan, niin katsotaan miten tästä lähtee etenemään.
Meille joka tapauksessa ensimmäinen lapsi, toivon koko sydämestäni, että kaikki menee hyvin, niin itsellä, kuin teillä muillakin.

Jotenkin en taida aivan luottaa, että tapahtuuhan siellä kohdussa jotain, vaikka oireet ovatkin varsin selvät. Tänään oli pakko tarkistaa (kolmannen kerran sitten maanantain), että mitä se raskaustesti oikein näyttää.

DAA3F8D6-9A0C-426D-8D86-B427ACB5150B.jpeg

Onneksi sain taas huokaista helpotuksesta. Tasaiseen tahtiin vahvistuva viiva. ❤️

Täällä ei myöskään voida uskoa todeksi tätä ja pakko testata edelleen joka aamu :grin
Tossa kuvat torstaista sunnuntaihin ja kyllä ne on vahvistunut aika hyvin :rolleyes:

Liitteet

• IMG_20180405_160538.jpg
    IMG_20180405_160538.jpg
    362.6 KB · Katsottu: 44
  • IMG_20180406_080743.jpg
    IMG_20180406_080743.jpg
    332 KB · Katsottu: 43
  • IMG_20180407_074337.jpg
    IMG_20180407_074337.jpg
    338.6 KB · Katsottu: 44
  • IMG_20180408_083306.jpg
    IMG_20180408_083306.jpg
    314.9 KB · Katsottu: 43
Hei! Tässäkin tulee yksi jännittynyt odottaja. Omien laskujen mukaan nyt viikko 6+4, laskettu aika joulukuun alussa. Sen verran epäsäännöllinen kierto ollut etten tarkkaa päivää osaa mennä arvailemaan. Omana haasteena on kilpirauhasen vajaatoiminta ja pitkäaikaissairas mies, joten haastetta tulee olemaan sekä raskaudessa että lapsen kanssa. Silti en ole ehkä koskaan ollut näin onnellinenHirveästi ei vielä uskalla intoilla kun ei tiedä miten käy, mutta toisaalta eihän tässä mitään sille mahda niin turha elää pelossa...?

Oireita ei juuri ole, rinnat paisuneet ja vähän hellänä, lisäksi vatsassa ajoittain pientä nipistelyä/kuukautiskipumaisia tuntemuksia. Pahaa oloa ei oikeastaan ole, mutta tulee ihan aavistuksen etova olo jos syön sellaisia määriä mitä ennen, joten annoskokoa on vähän joutunut pienentämään.

6525f82e0c11a88c4c10a1fcb0132b68

Tänään rv 5+3 ja vihdoin uskalsin tehdä kolmannen digitestin. Tulos toi hetkeksi lisää mielenrauhaa. :)

Tervetuloa uusille! :) Kyfi, meillä mies sairastanut vuosikausia masennusta, ja meillä on ennestään yksi taapero. Vaatii multa paljon enemmän ja välillä on ollut rankkaa, mutten vaihtaisi silti mistään hinnasta pois. :)

Tänään rv 5+3 ja vihdoin uskalsin tehdä kolmannen digitestin. Tulos toi hetkeksi lisää mielenrauhaa. :)

Tervetuloa uusille! :) Kyfi, meillä mies sairastanut vuosikausia masennusta, ja meillä on ennestään yksi taapero. Vaatii multa paljon enemmän ja välillä on ollut rankkaa, mutten vaihtaisi silti mistään hinnasta pois. :)

Mahtava kuulla! Osaan varautua siihen että tulee olemaan todella rankkaa, mutta onneksi apujoukkoja on jotka ymmärtävät tilanteen ja itse kyllä kehtaan apua pyytää. Monella tavalla uskon että tulee olemaan myös helpompaa kuin ennen, koska vihdoin meillekin tapahtuu jotain ihanaa ja elämä menee eteenpäin, eikä tarvitse vain seurata sivusta miten muut ympärillä saavat lapsia ja menevät naimisiin jne ja meillä asiat ei etene ollenkaan. Joten näin positiivisen jutun todellakin jaksan vaikka olisikin välillä rankkaa.

Hienoa Mompsu ja eppula! :) Täällä kans yks himotestailija, tosin nyt oon jo lopettanut. Mutta kyllä sitä tuli aika monta testiä tehtyä ennenkun koko asian sisäisti ja uskoi. :hilarious:

Ite en oo torstain jälkeen uskaltanu testata. Sillon oli 4+1 ja viiva tosi haalee. Jostain syystä oon ihan varma että tästä ei kunnon raskautta tule. Huomenna meen verikokeeseen, siellähän se sitten selviää et mikä on homman nimi.

Holpakka onhan runsaasti niitäkin keissejä missä raskaustesti näyttänyt negaa ja SILTI raskaus on jatkunut normaalisti ja terve vauva syntynyt! :) Hyvä että meet verikokeeseen, ootko miettinyt ultraa ihan lähipäiville? Mua helpotti suunnattomasti kun näki ees ruskuaispussin oikeassa paikassa...

Kyllä se oli siis selkee plussa torstaina ja monta päivää ennen sitä mut aika haalee viiva. Viime syksyinen kkm jättäny jälkensä ja ei uskalla mihinkään luottaa. Ei kai sitä ultraan voi mennä ku kahen viikon päästä et jotain näkys? Meillä ei neuvolassa oo ultraa, pitää mennä yksityiselle.

Täällä kans yks plussanut, neuvola vasta parin viikon päästä, mutta nyt varmaan viikot siinä 6-7 paikkeilla. Hankala laskea kun ei oo niin säännöllinen kierto ja menkoista laskettuna ei oikein pidä paikkaansa, joulukuun alussa kuitenkin LA. Täällä näkyi monella olevan kans kuun alusta laskettu :) meillä siis toinen lapsi tulossa. Esikoisesta ultrattiin 7 viikolla, nyt en tiedä miten menee kun asutaan eri paikkakunnalla. En millään jaksais odottaa np-ultraan, joten ehkä täytyy käydä yksityisellä.. Oireita ei hirveästi ole, muuta kuin jäätävä väsymys ja mielialanvaihtelut.

Holpakka mä kävin endometrioosin ja munasarjakystan kipujen takia 5+1 ultrassa eli muutamia päiviä sitten, ja siellä tosiaan näkyi ruskuaispussi eikä oikein muuta. Juu täälläkin ollaan ihan sydän syrjällään viime syksyn km:n takia, ärsyttävää kun ei voi kuin odottaa, kirjaimellisesti.:grin Nyt pidetään meille molemmille kovasti peukkuja pystyssä!

Ite en oo torstain jälkeen uskaltanu testata. Sillon oli 4+1 ja viiva tosi haalee. Jostain syystä oon ihan varma että tästä ei kunnon raskautta tule. Huomenna meen verikokeeseen, siellähän se sitten selviää et mikä on homman nimi.
Pidetään peukkuja että kaikki olis siellä hyvin! :Heartred

Kiitos :* meille tämä on toinen lapsi, ensimmäinen täytti nyt vuoden :) edellinen meni sektioksi niin jouduttu tyytymään haaveiluun, joulukuussa saatiin lupa alkaa yrittää.
//ylläpito on muokannut viestiä

Last edited by a moderator:
Takaisin