Jos ei jaksakaan intoilla

Mä jatkan tätä "iloista yksinpuheluani" täällä.

Parempaa kohti mennään [:)] Nyt ollaan skarpattu kaikki; minä, mies, poika. Jee! Tänään meni jo aamupuuro hienosti alas ja jopa korviketta tilkka! Ja nyt muksu nukkuu päikkäreitä tyytyväisenä [:)] Yökin meni ilman yhtäkään herätystä. Kyllä tää tästä taas!

Eilen tuli kyllä taas itkettyä itse kun aamupäivä meni tutusti plörinäksi... Eilen aamulla suoritin myös viimeisen imetyksen: poika puri multa nännit niin huolella verille että päätin touhun olevan lopussa. Tarkoitushan olisi kuitenkin imettää mahdollisia tuleviakin lapsia vielä [;)] Nojoo, tämän "hyvin" sujuneen imetyksen päälle meni puurot taas pitkin seiniä ja päikkäreistäkään tullu mitään... Pääsin sitten yllättäen töihin parin tunnin varotuksella ja sillä aikaa oli mennyt kuulemma hyvin [:)] Ja mies oli jopa tiskannut ja siivonnut päivän leikit ja sotkut, ihanaa!

Kyllä näistä hyvin menneistä hetkistä sitä voimaa taas saakin. Toivottavasti riittää voimat koko viikolle = tällä viikolla ei olekaan töitä ollenkaan joten tuskin tulee saatua etäisyyttä kotihommiin jos ahdinko iskee. Mutta olen luottavaisin mielin kuitenkin.
 
Heh aikas hiljaistahan tääl ois jos et kirjoittelis...

Meillä on tyttö oppinu tekemää kakat pottaa, 90% tulee pottaa. Aamukakat teket järestää enne kun edes herään.[:D] Ja tietty reissussa. Pari ekaa oli niin puhtaasti vahinkoja mut ilmeisesti tajus et on helpompi kakata pottaa. Tänä rupes pöydäs äheltämää ja en heti liikkunu ni jäi tuijottaa mua silmii et liikettä ?ehmä! [;)]

Meil on nukkumine edellee tosi vaihtelevaa. Viime yönä heräs vain kerra edellisen 9...
 
Meillä on mennyt nukkumisen kanssa hulinaksi. Ilmeisesti tulossa hampaita. Vaikka kivun ja heräilyn aiheuttajan ymmärtää, niin on silti tosi ankeaa herätä öisin korviaviiltävään huutoon. Siinä ei aina pelkkä silittely tai sylittelykään auta, vaan prinsessan on päästä tissille. Siitä ei sitten tyttöä meinaa saada pois millään. Lopputuloksena huutoöitä on se, että äiti on väsynyt x 1000. Kaupassa ihmiset katsovat ihmeissään, kun silmät ristissä työnnän rattaita hyllyjen välissä. [8D]

Neiti kasvaa pituutta aika reippaasti. Nyt on mittana 77 senttiä ja painoa 9400 g. Äitiyspakkauksen makuupussi alkaa käydä pieneksi. Ootteko löytäneet mistään pidempiä makuupusseja? Tytsy viihtyy ulkona päikkäreillä, joten olisi mukava jatkaa ulkoilu-unia mahdollisimman pitkään.

Ulkona tyttö nukkuu 2-3 tunnin päiväunet. Pitkien unien jälkeen ei olla ihan joka päivä menty pihalle, kun tyttö ei toistaiseksi viihdy siellä. Istuu toppatamineissa paikoillaan, kun ei pysty varustuksessaan juuri konttaamaan tai tekemään muutakaan. Korkeintaan puoli tuntia hän jaksaa rikkoa hiekkakakkuja, mutta sitten hän haluaa jo sisään. Ja kun meillä ei ole leikkipaikalla valaistusta, niin tuntuu joskus tympeältä viedä neiti pimeälle pihalle istumaan. Onneksi sitä ulkoilmaa on kuitenkin se kolmisen tuntia unien muodossa päivittäin.

Tällasta tänne!
 
Meillä ei ole käytetty sitä makuupussia juuri ollenkaan kun tarvii olla nuo valjaat ympärillä... On aika menevä neito meillä![:D] Mut sain kaverilta Eichman? lämpöpussin. En voi tarkastaa nimee ku oon just hukannu sen jonnekii... [8D] Mut siin on ne valjasreiät ja on tosi lämmin, en ole pitäny sitä viel kiinni ollenkaa. Ulkona nukkuu meillä tosi satunnaisesti.

Tuo silmät ristissä kulkeminen kuuluu vissii asiaa! [:D] Meil on huomenna neuvolalääkäri, sit tietää vähä mittoja, mut omalla vaa'alla 8,5kg.

Ite oon yrittäny (epätoivoisesti) tiputtaa läskejä, mut vaik kui laskee pisteitä ja liikkuu ni tiukasti pysyy kyydissä. Nyt yritätää zumban ja jumpan lisäyksellä ku kert pelkkä kävely ei riitä. [:@][:@][:@]
 
Mun on häpeäkseni pakko tunnustaa että me ulkoillaan ihan älyttömän vähän... Iso syy siihen on mun oma saamattomuus. Kun täällä on niin kehnot ulkoilureitit (tekosyy...) niin ei tule lähettyä rattaita työntelemään kun pitäisi sitten vaan kääntyä omia jälkiä takaisin. Omassa pihassa on hiekkalaatikko ja keinu mutta eipä tuo lapsi meilläkään pihalla viihdy kun ei pysty toppiksissa konttaamaan. Tai pystyisi muuten mutta kengät sitten pilaa kaiken. Ja pakkohan niitä taas on käyttää kun ne lämpötöppöset ei pysy vauhdissa mukana [&:] Välillä oon sitten laittanu muksun keinuun - siinä se sen vartin viihtyy - ja leikkiny sitte itse koiran kanssa pihalla... Omakotitalossa siis asutaan joten pihalta ei löydy muita leikkijöitä. Eikä lähettyvillä ole mitään leikkipuistojakaan. Se olis hyvä kimmoke lähteä jos tietäisi törmäävänsä hiekkalaatikon reunalla muihin ihmisiin mutta kun ei niin ei...

Raitis ilma tekisi kyllä hyvää niin pojalle kuin eritoten itselle mutta aina keksin jotain tekosyitä... Päikkäreitä poika ei ole ikinä oikein suostunu ulkona nukkumaan joten sekään ei onnistu. Kesällä tuli kyllä ulkoiltua mutta toi synkkyys ja märkyys masentaa. Sitten siinä ois enemmän tosissaan järkeä kun lapsikin osaisi jo jotain siellä pihalla tehdä muuta kuin nököttää paikoillaan. Omasta laiskuudesta silti enemmän kyse...

Meillä on nyt taas palattu hyvään ruokailuun [:)] Sylkeminen on pääosin loppunut ja muutenkin maistuu ruoka paremmin. Jeesaa myös kummasti kun muksu saa jonkun leivänpalan tai omenaviipaleen tai lusikan käteen heiluteltavaksi niin pysyy pois pahanteosta syöttämisen ajan [;)] Pitäis vaan jollain ilveellä saada toi napero juomaan. Korviketta menee nyt ehkä oikein skarppaamalla semmonen 1,5dl päivässä. Ja se on ehdoton maksimi [&:] Ehkä se ajan kanssa rupee sitten juomaankin, tuota tiedä... Imetys tosissaan loppui ja nyt alkaa pikkuhiljaa noi haavatkin nänneissä paranemaan, jee!

Mulla kävi noiden raskauskilojen kanssa niin mukavasti että ensin melkein kaikki lähtivät, mutta sitten kun imetys väheni niin tulipa niitä kiloja taas lisää. Kuukausi sitten oli +8kg raskautta edeltävään aikaan. Sentään voi puolustukseksi sanoa että puntarilla kävin just ennen menkkoja ja niiden jälkeen aina näyttää vaaka kuitenkin pari kiloa vähemmän... Saas nähä mihin toi paino sitten asettuu. Nyt en kyllä taas tiedäkään missä se seilaa kun meillä ei vaakaa ole. Peilikuvaan olen kuitenkin ihan tyytyväinen [;)]
 
Me ulkoillaa pari kertaa päivässä. Pääsee paljon "helpommalla" ku tuuppaa rattais ni ei tarvi koko aja kytätä mitä se tekee... [:D]

Neuvolaterveiset 71cm ja 8540g ja pipa 44,4 8kk2vko2pv ikä.
Lääkäriltä pyysin reseptin Decupalia varte ni kirjoitti sit 3 sellasta isoa tuubia et saa äitikin käyttää. Muuta selvää ei sit kirjoituksesta saakkaa...
 
Makuupussista rattaisiin siirryttäessä luovuin makuupussista. Viime talveksi ostin Ikeasta alennuksesta lampaantaljan, johon tehtiin nyt puukolla valjaille aukot. Toimii tosi hyvin pepun ja selän lämmikkeenä! Lisäksi jaloilla vaunujen toppapussi ja pakkasien kasvaessa otetaan käyttöön fleecepeitot yms. Kyllä niiden alla toppapuvussa tarkenee päikkäreillä. Tyttö nimittäin nukkuu paremmin ja helpommin päikkärit ulkona.

Nukutaanko teillä monet päiväunet päivässä? Meillä kahdet 0,5-2,5h mittaiset. Ekat yleensä pidemmät ja toiset pienemmän. Odotan kyllä jo kovasti, että pärjättäisiin yksillä unilla. Helpottaisi huomattavasti liikkumisia.

Tyttö on nyt muutaman yön nukkunut omassa huoneessa ja vaihtelevasti mennyt. Muutama yö mennyt ihan hyvin, mutta viime yönäkin nukuin tunnin hänen lattiallaan sängyn vieressä. Rasittavaa.
 
Meidän mörssäri 8 kk 12,68 kg ja 76,4 cm.
Ei konttaa, mutta pikkusen kun pitää käsistä
kiinni niin kävelee hienosti :)
Melkein päivittäin vedetään 6 km lenkki.
Tekee hyvää päälle + kropalle.
Oonkin saanu painoa pois maaliskuusta 24 kiloa
siitä tyttö siis paino sen neljä...
"Pikkusen" helpompaa tää elämä näillä lihoilla ja
polvet kiittää, maaliskuussahan tuskin pääsin käveleen...
 
Onnea Corolla! Hienosti olet hoikistunut! Vaatekaappi on taatusti mennyt uusiksi. [:D]

Olisiko sinulla vinkkiä tuohon pudotukseen? Mä en oo saanut painoa putoamaan, kun tämä kotona oleminen kai ahdistaa sen verran, että makea maistuu liian hyvin. Ja kun isännän kanssa on sukset jatkuvasti ristissä, niin ei oikein jaksa keskittyä kevyempään ruokavalioon.
 
Onnittelut corolla täältäkin! Hienosti oot saanu painon kanssa tehtyä hommia kaiken kiireen keskellä!

Meillä on ruvettu taas nukkumaan kunnolla [:)] Lähinnä siis itse kyllästyin ihan tyystin siihen kikkailuun että pinniksessä leikittiin ja taiteiltiin seisaalle jne. Aloin jättää muksun sitten itkarin kanssa sänkyynsä, leikkiköön siellä itekseen. Paikalle menin vaan jos oli hätäinen itku. Vaan ylläriksi se siellä sitten taiteili paljon lyhkäsempiä aikoja kuin sillon kun olin sitä "nukuttamassa". Ei tarvinnu koko aikaa tsekata oliko se äiti siinä vielä ja testata millä sen sais nousemaan X) Muutaman kerran tuli semmonen kokeileva parahdus, mutta ei itkuunkaan asti edes. Jee.

Syöminen on kanssa vähän parempaa. Ainoo vaan että ruokaa menee vähempi mutta vissiin ei sitten ole isommalle määrälle tarvista. Ja kikkailua on syöttötuolissakin niin että meinaa se hermo palaa (äidillä) vähän väliä mutta ei ainakaan kaikkea syljetä pitkin naamaa. Nestettä ei kyllä mene alas juuri lainkaan. Mitä määriä teiän muksut juo päivässä? Kun meillä menee tosiaan se desi, puolitoista maksimissaan [&:] Ja sillä ei ole merkitystä tarjoaako omaa pakastettua, korviketta tai vettä kun ei vain uppoa. Pissii toi muksu kuitenkin joten kai se ruuasta sen nesteen sitten saa...

Ja sitten se pakollinen vuodatus (sori tytöt).
Mulla tosissaan ollu pinna ihan pirun kireellä viime aikoina (kuten olette varmasti huomanneet). Ukkohan on onneksi ryhdistäytynyt hurjasti lapsenhoidossa ja nytkin se koitti hommata lastenvahtia että tulis mulle rentouttava viikonloppu (tai siis rentouduttais ukon kanssa yhdessä). Ei saatu ketään ja mieskin joutui sitten töihin. Ja sehän ei tietenkään estänyt sitä että SE lähti sitten rymyämään kavereiden kanssa kun saikin työt tehtyä alta aikayksikön (ja kun oli tarkoitus viettää laatuaikaa kotona sitten...) ttutanakele! Rentoutumisen sijaan mä sitten hoidan koko viikonlopun lasta yksin ja teen kaikki helkkarin lumi- ja puutyöt kaupanpäälle kodinhoidon lisäksi. Ja kun kavereillekin ilmottelin kun baariin pyysivät että ukko joutu töihin ja vietetään sitten kotiviikonloppu... Olisin voinu lähteä edes yksin jos mies olis viittiny panostaa siihen kuuluttamaansa MINUN hyvinvointiin ja ollu lapsen kanssa edes yhen päivän. Ensi viikonlopun olen töissä ja seuraavana ukko lähtee kavereiden kanssa pitkän viikonlopun viettoon. ttu. Aivan sama. Viikolla on ihan turha keksiä mitään kun aamuyöstä joutuis taas lapsenpiiaksi kun mies lähtis töihin. PERKELE.

Ja nyt menen avaamaan kaljan... Pakko se on pari rauhoittavaa ottaa vaikka lapsen kanssa kahden olenkin.
 
Siis COROLLA VaU! Iha mahtava saavutus. Mulla on iin huono itsekuri ja lupaan aina jotai itelleni ku oon väsyny, vaik muute pystyn pysyy kurissa... [:D] Pari pientä herkkua viikossa tekee ihmeitä läskin määrälle!!!

Meil on nyt kans pari yötä nukuttu vähä paremmi onneks! Heh, ukkelu osti tytölle pulkan ja oli sit suoraa istuttanu sen kyytii ja lähteny vetää mettää. Tyttö oli karjunu kuuppa punasena, yllätys! [:D] Sil on vähä draamakuningatar elkeitä. Nyt täytyy yrittää saada se tykästymää toho pulkkaa tääl sisl ja tehdä siit kiva asia.
 
Unohdin siihe juomisee vastata... Eli meillä tyttö juo maitoa 600-800ml vuorokaudes ja vettä nokkamukista tai suoraa lasista hörppyyttämällä ruokailuilla n. desi yhteensä. Äitiinsä tullu... mul on koko ajan juomista mukissa. Niistä taikamukeista ei osaa juoda ollenkaa, ois iha hyvä taito ku autossa matkustaa, mut ehkä myöhemmi.
 
Oho, eli meillä taitas olla nyt vitsa väännettävänä ton juopottelun kanssa... Toisaalta sillon ku poika oli tissillä vielä sen kiinteen lisäksi niin tuntu että se oli ihan kokoaika märkä. Nyt tulee kuitenkin suht reilusti pissiä eli kai mä sitten vaan teen tosi vetistä ruokaa??? Vettä muksu ei saa ollenkaan, mutta ei se sitä ikinä oikein tykännykään juoda. Kai se tosta.

Mäkin haluisin pulkan! Oon himoinnu jo pitkään... Käly sanoi ostavansa mukulalle pulkan joululahjaksi ts. maksavansa sen. Saas nähä malttaako sitä jouluun asti ootella. Eilen vedin lasta lumikolalla ympäriinsä. Mutta tommosen kolan kanssa ei oikein ilkeä lähteä ihmisten ilmoille [:D] Ja tosissaan eilen mukula jopa MELKEIN konttasi pihalla kengät jalassa! Ehkä tää motivoi muakin lähtemään tonne pihalle useemmin - jos siellä edes sen puoli tuntia päivässä sais oltua. Harmi vaan ku ei oo niitä kunnon kärrymaastoja, vaunuttelu ois kivaa kuitenkin :(

Ainiin, mekin kokeiltiin tota pottaa muutama kerta. Kakara ei kyllä siinä viihdy vaan pyrkii seisaalleen heti. Jatkamme kokeilua myöhemmin.

Eilen kävi se kauan odotettu kohtaus koiran ja pojan välillä. Tää meidän puolikuuro ja -sokea koiramummo oli nukkumassa kun pieni kovakourainen käsi pääsi yllättäen höykyttämään sitä. En kerenny edes näkemään mitä siinä tapahtu mutta parkasusta päätellen koiraan sattu enemmän. Poika kuitenkin sai reiän peukaloonsa, eipä mitään isompaa onneksi. Täytynee pitää taas tarkemmin silmällä tota kaksikkoa. Yleensä toi koira pyrkii ottamaan etäisyyttä lapseen mutta kun ei se pysty maailmasta katoamaan kuitenkaan... Onneksi selvittiin kuitenkin säikähdyksellä. Eikä lapsonen ottanut edes opikseen vaan oli myöhemmin taas hätyyttämässä koiraa...

Niinjoo, Maipille piti vielä kommentoida että mä kanssa kompensoin vähän turhan helpolla sitä kotiahdistusta syömällä herkkuja. Nyt oon saanu vähän kuria itteeni siinä kun oon tehny päätöksen etten makeita enää juuri osta. Poikkeuksena on suuri herkkuni glögi jota tulee kyllä hörpittyä joka päivä.
 
Taas viikko alotettu lattarien tahdissa...

Me alotettiin pottailu, heti ku saatii 5kk lupa istuttaa, niin et kun se heräs ni kärräsin potalle jos vaippa ei tuntunu lämpimälle. Sillo tulee, ainaki tolla, pissat melko helposti. Istutaa ja laulaa jollotetaa vessassa ja tyttö aa tutkii rasva, hammastahna tms purkkia. Pesukone on ja mielenkiintosta [8D] katseltavaa. Kaveri potattaa olkkarissa ja toine syöttää sosetta samalla. Et vissii kukin tavallaa.

Nyt ku on tää ihana joulunaika? ni kauppaa on tullu taas sitä piparisuklaata, se on niiiin hyvää. En juuri muute pipareista pidäkään. Onks teillä mitää joulusuunnitelmia? Ajattelin ekaa kertaa vallan koristella jouluksi... Verhot ostin ja sit pitää kattoo jotai muuta tytölle mieleistä. Ulkokuusi on olkkarin ikkunan takana ja siihe oon heittäny parit pallot jouluviikol. Valot siinä on kauemmi. Varmaa mennää mun vanhemmille syömää ja pukkia odottamaa. Toinen mummo ei ole puheväleissä ja kuultiin et on lähdös reissuu jouluks et aika vähästä on vierailut. Minun mummon luona käydää varmaa joulupäivänä.
 
Joulusta
Mä ootan innolla jo sunnuntaita kun sitten on "lupa" alkaa koristelemaan kun on kerran adventti. Mulla on pakkomielle joulukuusesta, se on saatava! Mies ei moisesta piittaisi ja lapsi varmaan sen kaataa mutta mä vaan haluan sen. Se hommataan kyllä vasta lähempänä aattoa. Joulun pyhät vietetään mun porukoilla. Ollaan sovittu että joka toinen vuosi ollaan mun porukoilla ja joka toinen sitten miehen porukoilla. Saas nähä jos jossain vaiheessa aletaan jouluilemaan ihan oman perheen kesken. Toi muksuhan ei joululahjoista ja muista tietenkään älyä mutta tulee käärittyä pakettiin sitten semmosta tavaraa mitä se oikeesti tarttee eli ihan perusvaatetta ja isommat uikkarit jne.

Päikkäreistä
Oon näköjään unohtanu vastata kun KiCa kyseli aikasemmin. Meillä nukutaan kahet päikkärit edelleen. Tunti tai pari kerrallaan. Useimmiten siis tunti per unet. Iltasella pitää usein herätellä muksu sieltä päikkäreiltä kun se tuntuisi nukkuvan vaikka kuinka pitkään... Tuntu tossa vähän aikaa sitten että oltais jo alettu siirtymään kohti yhen pysähdyksen taktiikkaa mutta nyt menee taas kahet unet ihan hyvin. Sopii mulle (saa kuunnella ajatuksiaan kahdesti päivässä) vaikka menemisten kannalta yhet päikkärit ois ehkä helpompi ratkasu.

Juu'uh. Tänään tokavika kerho. Höh. Vaan kaikki hyvä loppuu aikanaan. Jäähän meille sitten vauvauinti mutta siellä ei samalla lailla kerkee juttelemaan muiden kanssa eikä oo tullu tutustuttua niihin muihin uimareihin juurikaan. Vaan kohtahan on myös paluu päivätöihin joten kerhot jäisi joka tapauksessa. Höh.

Nyt on muuten jo kolmas päivä menossa ilman yhteenottoja muksun kanssa, jee! [:D] Taas on nauttinu siitä ajasta lapsen kanssa täysin rinnoin. Toivottavasti sama tahti jatkuu tästä eteenpäinkin.
 
Mulla on tänää vika äitiyslomapäivä vai mikä perhevapaa lienee. Huomenna siirryn siis suurituloiseksi kotihoidon rahoille... Iha 541€ great! Noh kyl sil tietty ruuat maksaa ja en kyllä haluu viel tyttöö hoitoo.

Meillä nukutaa 2 päikkärit. Nyt ekoilla ja n. klo15 toisilla. puolesta tunnista kahteen tuntii menee kerralla. Toisina päivinä riittä 10minuuttia... Viime y oli taas niin perseestä, että. Onneks mies jää pois töistä nyt pe ni voidaa aloittaa sunnuntaina unikoulu.

Lauantaina mennää teatterii ja syömää ja tyttö jää ekan kerran hoitoo isovanhemmille.
 
Oottepas te ehtineet taas kirjotella pitkät rivit.
Täytyis ehtiä useemmin tänne [:)]
 
Juu niin mähän sain sillo toukokuussa äitienpäivälahjaks
kuntosalikortin ja oon nyt käyny 4 kertaa viikossa
salilla, siis lähinnä zumbassa ja pumpissa.
Lisäksi heitän arkisin aina sen 4-6 kilsan vaunulenkin, ellei
ny ämmiä sada taivaalta.
 
Ja sitte kun jaksaa pikkusen seurata noita syömisiä niin kyllähän
ne kilot siitä lähtee... Oon ihan hyvin pysyny tavoitteessani
(puol kiloo per viikko), vaikka repsahduksiakin on tullu.
En ole siis lakannut syömästä mitään aikaisempaan verrattuna,
paitsi sipsejä, vaan olen huomioinut annoskoot ja syön enemmän
vihanneksia. Paprika on vaan ihan törkeen hyvää dippikastikkeen
kans [:D] 
 
Meitin talo on valmis tuossa muutaman viikon päästä ja voi tätä
hulinaa mitä on ollu, ja sitte vielä raksan siivoaminen ja muuttorumba.
Että älkää ihmetelkö, jos taas jossain vaihees katoan pitkäks aikaa...
 
Kysyin muuten neuvolassa siitä pottailusta ja sano, ettei vielä
kannata (?) vaikka likka osaa istua komiasti. Ettei 8 kuukauden
ikäinen vielä tajua sen tarkoitusta ja jos pottaan jotain tulee
niin se on lähinnä vahinko. Vuoden iän paikkeilla
kuulemma aletaan vasta kokeileen... No mutta kukin tyylillään ja hieno
homma jos se joillakin jo toimii [:)] 
Mulla ei nyt olis muutenkaan kyllä aikaa eikä tarmoa keskittyä sellaseen. Potta
on kyl hankittu. Neidin kakkimatkin niin velliä, että tuliskohan siitä mitään...
 
Älä vaan corolla kokonaan katoa [;)]

Ihana ilma, lunta tulee poikkisuoraan... Pitäis tästä lähteä kohta mummolaan. Siis jos pääsee ovesta ulos. Tossa aamulla kun päästin koiraa pihalle niin valtava kinos oli ulko-oven edessä. Grrrreat. Onneks ukko on maisemissa niin ei tartte ite tehä lumitöitä HAHHAHHAAA

Pääsetteks te corolla jouluksi siis uuteen kotiin? Mahtaa olla tosissaan hillitön rumba kun on kaikki muutot ja siivoukset. Toivottavasti saatte innokkaita apujoukkoja paikalle.

Meillä toi potta on toiminu vähän semmosena leikkikaluna. Lähinnä oon ajatellu että tekis sitä vempelettä tutummaksi pikkukaverille. Kaverit jotka on päiväkodissa töissä on kironnu monesti sitä kun ei lapset oo pottaan tutustunu kotona. Yleensä kiroomisen kohteena on siis jo vähän isommat lapset, semmoset parivuotiaat. Eipä oikein kukaan voikaan odottaa että yksivuotias vielä osais pottatouhuja tosissaan. Ite oon tavannu eskarissa työskennellessäni taas valitettavan monta lasta jotka ei vielä oo pyllyään osannu pyyhkiä... SE on mun mielestä omituista, luulis että vanhemmat haluis päästä siitä pyyhkimisestä eroon heti ku lapsi yltää ite [:D] Ton pottahomman kyllä ymmärtää etenkin jos perheessä on tiheellä välillä tehtyjä muksuja ettei vain kerkeä taaperoa potattaa kun vauva vaatii huomionsa.

sipster, kuulostaa ihanalta noi lauantain suunnitelmat! Mä aion ite irtaantua parin viikon päästä kotoota ja lähden kavereiden kanssa pikkujouluamaan. Saa mies olla lapsenpiikana viikonlopun. HAHHAH!

Tää viikko onkin kiirusta kun on töitä liki joka päivä. Ihan kiva päästä kotoota välillä "luvan kanssa" pois. Lauantaina menee jopa yötöiksi, saas nähä miten pysyy hereillä. Mutta tuleepa sitten vähän taskurahaakin. Mulla alko toi hoitovapaa kuukausi sitten... Ei tolla kodinhoidontuella ihan hirveesti juhlita. Onneks saa kuntalisän kuitenkin kun hoitolisää ei tipu. Pitäs varmaan tarkistaa viime viikon lotto että oiskohan varaa olla vähän kauemmin hoitovapaalla [;)]
 
Tervehdys taas!
Enpä tiedä mitä osaisin syyttää ...nimittäin tosta ahdistuksesta mikä mulla on ollu päällä. Nyt on nimittäin ääni kellossa muuttunu ihan täysin. Kaiketi alko vaan olla niin mökkihöperö ja toi työnteko anto just sitä kaivattua lomaa kotihommista. Tai sitten noi imetyshormonien heittelyt kun se imetys loppui. Nyt nimittäin on taas semmonen vastarakastunu olo lapsen suhteen. Päivät menee tosi kivasti (kikkailua on toki edelleen mutta mullakin tuntuu olevan ymmärrystä ja kärsivällisyyttä taas) ja jälleen tunnen sitä suunnatonta "omistajan ylpeyttä" tosta lapsesta [:)] Muistan elävästi kun käytiin ensimmäistä kertaa kaupassa koko perheen voimin helmikuussa ja kuinka me miehen kanssa säteiltiin onnesta nyytin kanssa vaikkei se toki kenellekään muulle mitään merkinnyt. Nyt on semmonen samanlainen olo kun pyyhkii menemään muksun kanssa. Että tämä ihana taaperonalkupa onkin minun [:D] Ja tottakai ymmärrän että tuolla jouluruuhkaisissa kaupoissa kukaan muu ei välttämättä jaksa ihmetellä ja ihailla pikkulasta [:D][:D][:D]

Ihan liikaa pakkasta ulkona mun makuun. En oo nyt edes ajatellu ulos menemistä muksun kanssa. Toki kaupassa yms ollaan käyty mutta lapsen istuttaminen hangessa parinkymmenen asteen pakkasessa ei tunnu inhimilliseltä... Rattaisiin jos hommaisi jonkun lämpimän peitteen niin saattaisi kyllä kävelemässä käydä. Lampaantalja on alustana mutta pitäis varmaan hommata toinen jalkapeitteeksi - meillä kun ei ole kovin kummoinen se rattaiden jalkapeitto.

Hyi ku ahdistaa ajatus hoitovapaan loppumisesta... Vaikka kuinka peräänkuulutan sitä omaa aikaa niin inhottavaa että kohta onkin se tilanne että joku muu näkee mun lasta enemmän kuin minä itse [8|] Kaikesta kiukuttelustani huolimatta pidän tätä kotona olemista aivan älyttömän suurena etuoikeutena. Hitsi kun ois vähän parempi taloustilanne [:(] Onneksi mun lakimieheni puuhaa parhaillaan korvausasiaa, mulla kun on tosissaan kolmannen osapuolen velkoja maksettavana, jotka oikeus on tosin tuominnut mulle korvattaviksi... Mutta joo, niitä rahoja en välttämättä koskaan näe ainakaan kokonaisuudessaan ja sitä ennen ei auta kuin maksella niitä itse pois [:-]

Tänään ois sitten viimeinen vauvakerhokin [:(] Täytynee ottaa selvää noista perhekerhoista jos semmoisessa alkaisi sitten käymään. Toi vauvakerho on kyllä ollu tosi kiva juttu. Eihän lapset tosiaan vielä keskenään osaa touhuta mutta se merkitys onkin ollu paljon isompi itelle. Vertaistukea, kuten täälläkin.

Nyt halailemaan piltti pienokaista ennen kuin on päikkäreiden aika!
 
Meillä alko viime yönä unikoulu ja ainut kuka EI nukkunu oli äiti... [&o] Sovittiin, että mies hoitaa ja minä nukun sohvalla. No oli kuuma ja sohva huonon mallinen nukkua yms. Käyn pöllii tänää patjan mun vanhemmilta ni saan paremmi nukuttua ens yönä.

Kiva MOON et oot päässy ahdistuksesta! Ja pahoittelen et sun hoitovapaa loppuu. Ei sulla ois mahdollista tehdä osa-aikasesti töitä, oon ite miettiny sitä vielä syksyn jatkoks.

Me ollaa nyt miehen kans molemmat kotona, rempataa ja reissataa vähä. Siskonpojat tulee hoitoo joulun ja uuden vuoden välil ja sit meen tammikuuksi töihi. Tekee varmaa hyvää miehen ja tytön yhteiselämälle, vaikka paljon viettää aikaa tytön kans muutenkin. Mut se et saa välil pyörittää tätä arkea... [;)]
 
Takaisin
Top