Jos ei jaksakaan intoilla

Justiinsa juu...   Taitaa jäädä vähemmälle kirjottelut tälle uudelle forumille kun ei ihan hirveen sujuvasti ainakaan täällä päässä toimi :(  Höh

Vaan eipä nyt oo kummempia tapahtunukaan.  Joulua ootellaan.  Hirvittää mitä tuleekaan tapahtumaan joulukuuselle...  Se on sen ajan murhe.

Mies oli viisi päivää lomalla.  Siis pois kotoa.  No mäkin pääsen lauantaina baariin, jippijaijee!
 
Justiinsa juu...   Taitaa jäädä vähemmälle kirjottelut tälle uudelle forumille kun ei ihan hirveen sujuvasti ainakaan täällä päässä toimi :(  Höh

Vaan eipä nyt oo kummempia tapahtunukaan.  Joulua ootellaan.  Hirvittää mitä tuleekaan tapahtumaan joulukuuselle...  Se on sen ajan murhe.

Mies oli viisi päivää lomalla.  Siis pois kotoa.  No mäkin pääsen lauantaina baariin, jippijaijee!
 
Mitä tää foorumi tälläseks on muuttunu?!???
Tää on taas niin tätä että halutaan hienompi
ulkoasu, ja unohdetaan käytettävyys...

Aika perseestä, näin äkkiseltään. Ehkä tähän
tottuu, tai sitte ei.

Hyviä jouluja kaikille, jos en tänne enää
ennen joulua ehdi kirjotteleen.emoticon
 
Hah joo, mä en osaa tätä uudistusta myöskään arvostaa.  Jostain syystä ei onnistu näköjään mikään tietojen päivitys eikä muukaan.  Onneksi vauhtia on nyt tullu jo niin että pääsee jopa keskusteluja lukemaan X)

Mutta niin, jää se mainostamani baarireissu väliin.  Olen raskaana.
 
Ihan ekana OOOONNNNEEAAAA!!!!

Ja sit täytyy sanoo et lopetan täällä käymisen hyvinkin pitkälti ku ei tää toimi. tää on suoraan sanoen perseestä.

Hyvää joulun odotusta kaikille!
 
Kiitos, kiitos!

Hyvillä mielin tässä ollaan.  Ihan ajatuksella tehtyhän tämä on, joskin on tarpeetonta kohtalon ivaa että tärppää just sillon kun oisin ollu ensimmäistä kertaa kunnolla pääsemässä tuulettumaan esikoisen jälkeen...  Mutta joo, eipä tuo nyt niin.  Kävin kuitenkin illalla ihmisten ilmoilla, piti vaan sepittää puolivalhe miksi kaljoittelu jäi osaltani väliin.  Tässä vaiheessa ei vielä haluu ihan hirveesti huudella asiasta kun ei tiedä mitä vielä tapahtuu eli sama politiikka kuin viime kerralla:  ekan ultran jälkeen voi julkistaa lähipiirille asian kun on saanu omin silmin nähdä että elämää on.

Tottakai se hirvittää että mitenkähän se arki sitten sujuu kahden pikkuisen kanssa.  Tämä "iso"veli kun on jotakuinkin puolitoistavuotias kun tulokas syntyy.  Vaan asioillahan on taipumus järjestyä.

Nyt vaan pitää sitten soittaa pomolle ja ilmoittaa että olenkin vähän pidempään pois töistä.  Ja täytyy peruuttaa päivähoitohakemus kun ei olis oikein järkevää laittaa mukulaa päivähoitoon muutamaksi kuukaudeksi.

Mutta joo, positiivisin mielin ollaan pahoinvointeja odottelemassa X)
 
SARS, ei oo reilua, joulu kaikkine herkkuineen ovella ja mua OKSETTAA :S
Soitin töihin suunnitelmien muutoksesta ja sain pomolta sellaisen käsityksen että loistavaa että näin kävi koska hänellä ei äkkiseltään ois mulle töitä :S  Justjust.  No hyvä ajoitus sitten.  Pakkohan sen ois ollu jotain järjestää jos oisin töihin palannu mutta ei ois varmaan ollu kivaa jotain ties mitä hanttihommaa sitten tehdä.  Nyt pidän eka maaliskuussa vuosilomat pois ja sitten hoitovapaalla heinäkuulle ja äitiyslomalle.
Pojalla on aika nasty vaippaihottuma.  Tai tommonen ihmeellinen rakkulainen aggressiivinen ihottuma.  Luultavasti jostain ruoka-aineesta.  Kotona ollaan oltu tyystin ilman vaippaa (paitsi nukkuessa) ja Bacibactilla ja Bepanthenilla ja talkilla ja milloin milläkin on hoideltu.  Nyt koitin saada terkkariin aikaa mutta omalääkäri ei olekaan tavattavissa kuin torstaina vasta ja sittenkin saattaa olla hankala saada aikaa.  Torstaina siis paluu astialle.  Ois hyvä saada kuitenkin jo kunnon diagnoosi tohon kun ei kotikonstein lähde.   Tai aina kun se on jo parantumassa, tulee yhtäkkiä uusia rakkuloita :(  No ei se tota poikaa tunnu haittaavan.  Ite joutuu kyllä moppaamaan aika usein kun vahinkoja sattuu <:D
Eilen toin joulukuusen sisään ja koristelin ja se on VIELÄKIN ehjä ja pystyssä JEEE!  Oon tosin rajoittanut pojan tapaamisoikeutta kuusen kanssa ;)
Hyvää joulua kaikille!
 
Moon onko teillä lapsivakuutusta? jos on, niin sillon on helppo viedä muksu yksityiselle. saa nopeammin aikoja.
 
On meillä vakuutus.  En vaan oo siihen tarkemmin perehtynyt, lähinnä siis että tartteeko se yksityislääkäri maksaa ensin itse ja hakea sitten vasta korvaus vakuutusyhtiöstä.  Mulla kun on tommonen krooninen käteisen rahan puute <:)  Mutta joo, eteni toikin sairastapaus sillä lailla että paheni niin että piti mennä päivystykseen.  Sinne pääsee kuitenkin samantien.  Saatiin äree antibioottikuuri suunkautta ja paikallisesti + ties mitä voiteita.  Kontrolli oli torstaina ja ihottuma ja auenneet rakkulat lähes tipotiessään!  Iho on kuin uusi :)  Piti kyllä kestoilusta tinkiä tän hoitojakson ajan kun piti käyttää noita voiteita, ne kun tukkii noi vaipat.  Mutta pääasia että lapsi on taas kunnossa.
Mites teillä mukulat?  Meillä ollaan alituiseen "piruuden teossa".  Lapsi on pitkä kuin mikäkin ja yltää joka paikkaan.  Kävelee myös sujuvasti puita pitkin ja konttaa tuhatta ja sataa.  Nyt se on oppinut avaamaan kaapit ja laatikot ja kiipeemään syöttötuolista pöydälle...  Koko ajan saa olla kattomassa perään...  Onneksi se ei sentään osaa kiivetä pinnasängystä pois :D
 
Oikein paljon onnea Moon pikku kakkosen odotteluun!
Itekkin miettinyt että koskahan sen toisen tekis, mutta
jos ny odottais pari vuotta...
Jaksamista tarvitaan kahden pienen kans.
Tsemppiä siis tulevaan!

Me saatiin muutto tehtyä ja voin sanoa että oli kolmisen viikkoo
ihan yhtä hullun myllyä. Nyt vaan ihmettelee, että miten sitä jaksoikin... Huomenna sitten räjäytellään raketteja ja nautitaan viiniä. Nam.
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Ja Moon, sylintäydeltä onnea uuden ihmistaimen odotuksen johdosta!

Corollan innoittamana aloitin kevyemmän uuden vuoden, ehkä niitä kiloja lähtee täälläkin karisemaan. emoticon Toi banaani saa jumpata mun puolesta siihen saakka, että täällä meitin kulmilla aura-auto suvaitsee poiketa.
 
Itsekuria Maippi painon pudotukseen, kyllä
se onnistuu!
Mä vielä kympin tiputan ja sitten odottaakin
loma espanjassa! Varattiin lennot syyskuulle.
Jipii! On mitä odottaa. Pikkuneiti lähtee myös.
Auton istuimen ja rattaat saa ilmaiseksi mukaan :)
Jos sieltä espanjan tuliaisena tulisi toinenkin mukula,
kun tämä ensimmäinenkin on siellä tehty :D
 
Varoitus, aion valittaa...
Meillä on nyt taas miehen kanssa sukset niin ristissä...  Ihan tosissaan alkaa olla mitta täynnä.  Taas olis mulla ollu sovittu meno ja miehellä sovittuna pojan kaitsemista mutta jälleen kerran miehen elämää tärkeämpi rymyreissu menee kaiken edelle.  Yksittäisenä tapahtumana tää ei sais mua pakkaamaan laukkujani mutta kun tää kuvio toistuu koko ajan ja kaikissa tilanteissa.  Mies tekee aina mitä haluaa ja sillä mitä mä toivon tai haluan tai mitä on sovittu ei ole mitään merkitystä.
Mua ei ihan hirveesti kiehdo yksinhuoltajan elämä - etenkään tässä tilanteessa mutta enpä tiedä kuinka paljon sitä kehtaa ottaa henkisesti turpaansa jatkuvalla syötöllä.  Huolestuttaa myös taloudellinen tilanne, miten ihmeessä mä pärjään kodinhoidontuella kahden lapsen kanssa???  Mutta kaipa tällaisia tilanteita varten on se yhteiskunnan turvaverkko olemassa.
Ero ei ole se asia mihin olen pyrkinyt ja haluaisin sen välttää jos suinkin mahdollista, meillä on kuitenkin pääosin mahtavaa yhdessä.  Mutta pidemmän päälle ei ole kovin terveellistä olla ovimattona.
Mulla on niin mitta täynnä tota miehen käytöstä, kuinka se jatkuvasti kävelee mun yli.  Ja joka kerta kun suutun tai pahoitan mieleni teen sen kuulemma ihan turhaan ja olen naurettava.   Mun mielestä yhteisistä pelisäännöistä kiinni pitäminen ei suinkaan sitä ole mutta mies ei näe mitään kuin omalta kantiltaan.  Ja omasta mielestään HÄN on se suurin luopuja ja uhri(!)
Ei vaan jaksa tällasta...
 
Moon, ompas kamala tilanne. Saanko kysyä minkä ikäinen miehesi on? Tuntuu, että miehet aikuistuu tossa 30-40 ikävuoden maastossa, jos ollenkaan. Meillä kans juodaan, mutta isännälle ei enää niin noi baarikeikat maistu ja tissuttaa mieluummin kotona ja se passaa mulle aina paremmin. Enkä itekkään mikään kuppiin sylkijä ole. Lapsen kanssa se vaan on niin erilaista. Tissutan kyllä mutta määrät on vähentyny huomattavasti aikaisempaan verrattuna. Nykyään haen vaan sitä hyvää oloa ja rentoutumista sillä tavoin. Ja joka aamu kun joutuu kuitenkin heräämään klo 7, niin ei kyllä kiinnosta missään hirveessä darrassakaan olla.

Mulla olis kans onkelma ja kertokaa kokemuksia. Täytyis vähentää yösyömisiä. Mutta kun likalle ei kelpaa pelkkä tutti vaan huutaa niin kauan että saa maitoo. Heräämisiä 3 kertaa yössä ja maitoo menee puoli litraa. Mitä teen? Tässä päivän ruokaohjelma:

herätys klo 7
sose (kasviksia) klo 9
maitoa 150 ml klo 11
nukkuu tämän jälkeen 1-2 tuntia
sose (perunaa ja porkkanaa) klo 12-13
sose (marjoja) klo 15
maitoa 150 ml klo 16
nukkuu noin 2 tuntia
sose (marjoja) klo 18
iltapuuro klo 20
yöunille n. klo 22, tarvitsee maitoa 150 ml, että nukahtaa
klo 01 150ml maitoa
klo 03 100ml maitoa
klo 05 100ml maitoa

Kommentoikaa! Kiitos :)
 
Nyt on käyty perhepalaveria, keskustellaan harva se päivä.  Tuntuu että tällä kertaa mies todellakin säikähti kun otin tämän eron puheeksi.  Nyt taas vaikuttaisi siltä että kyllä me näistä asioista selvitään, toivottavasti säilyy tämä vallitseva olotila.  kysyit [b]corolla[/b] miehen ikää, neljääkymppiähän tuo kolkuttelee.  Voi vain kuvitella että jos se nyt on (omien sanojensa mukaan) rauhoittunut ja aikuistunut niin miten kamala tapaus se on sitten nuoruudessaan ollut...
Mä en sinällään vastusta tota alkoholin käyttöä, itsekin tykkään kyllä ottaa (harmittaa etten ehtinyt pämppäämään ennen kuin tärppäsi...) ja ymmärrän että miehenkin tekee mieli.  Se taas ei hallitse tommosta tissuttelukulttuuria ollenkaan vaan on sitten niin naamat kuin olla voi.  Senpä tähden en salli sen kotijuopottelua ollenkaan, menköön sitten muualle .  Siinä vaiheessa juopottelusta tulee kuitenkin riitaa jos se menee sovittujen asioiden edelle tai sitä käytetään "kostona" jne.  Tai jos on oikeesti se tilanne ettei siihen olisi varaa (baari- yms reissuilla kun tuppaa rahaa menemään reilusti).
Mutta joo, eiköhän nää asiat tässä taas järjesty.
syömisistä:
Ootko corolla antanu tytölle jo lihaa?  Musta tuntuu että meillä poika alko saada "mahansa täyteen" siinä vaiheessa kun ruokavalioon tuli näitä proteiinilähteitä (liha, kala, muna).  Niitä menee semmonen pari kukkurallista ruokalusikallista päivässä.  Meillä syödään seuraavasti:
klo9 aamupuuro+hedelmäsose"silmä"
klo13 lounas= liha/kala/munaruokaa
klo15 maustamatonta jugurttia+hedelmäsosetta
klo17 päivällinen = liha/kala/munaruokaa
klo 19 iltapuuro hedelmäsosesilmällä
Lisäksi korviketta (menee alas vain 2dl/pvä :O) ja sormiruokaa (leipää, kurkkua, hedelmää tms) pari kertaa päivässä.  Ja jannu nukkuu tosiaan klo 20-8.  Ennen noita eläintuotteita tuntui olevan alati vähän nälissään vaikka annokset oli valtavia.  Nykyään riittää jo pienemmät annokset.  Toivottavasti tästä ois jotain apua!
 
Kiitos Moon vastauksesta!
Se vois todella auttaa! Millaisia ruokia teillä on nämä liha/kala/munaruuat? Vai tarkoititko niitä kaupasta saatavia soseita?
 
Kiitos Moon vastauksesta!
Se vois todella auttaa! Millaisia ruokia teillä on nämä liha/kala/munaruuat? Vai tarkoititko niitä kaupasta saatavia soseita?
 
Mä alotin ensin sillä että kasvissoseiden joukkoon lisäsin keitettyä ja hienonnettua kalaa/lihaa/munaa.  Munaa lukuunottamatta mulla oli noita jääpalamuoteissa pakastimessa.  Nykyään oon siirtyny tekemään semmosia vauvaversioita makaronilaatikosta, lihaperunasoselaatikosta, kalapadasta, kanarisotosta jne.  Oon yrittäny jäljitellä niitä ruokia mitä me aikuisetkin syödään mutta vielä oon jättäny suolan pois, muita mausteita käytän kohtuudella.  Lapsiversioissa oon toistaiseksi korvannut myös maidon korvikkeella.  Nyt oon myös kokeillu pari kertaa niitä kaupan ruokia, kun tuntu että mulla alko loppua ideat kesken ja muksulla oli aina samat mössöt edessä <:)
Parhaiten meillä uppoaa edelleen noi perunakasvispohjaiset ruuat.  Niin joo, ihan perussoseisiin ja puuroon oon lisänny pikkutilkan ruokaöljyä joukkoon, puoli teelusikallista ehkä (maha toimii ja on taas vähän tukevampaa ruokaa).  Ja ruuanlaitossa käytän myös vähän öljyä (silloin en valmiiseen annokseen enää lisää).
Nyt on vähän hankaloittanut uusien mössöjen kokeilua ton lapsen tomaattiallergia, itse kun oon tottunu tekemään yhden jos toisenkin ruuan tomaattipohjaan...  Mutta eiköhän toikin mene iän kanssa ohi!
 
Tänään kokeiltiin kaupan naudanlihakasvissosetta ja hyvinhän se meni alas! Miten mä olinkaan unohtanu, että voishan sille noita liharuokiakin syöttää :D

Vielä vähän inttäisin tietoa, kun että minkälaista lihaa? Ei varmaan jauhelihaa? Ja mitä kalaa? Ja millä mä sen hienonnan kun ei ole mitään survainta? :D Mä oon niin hyvä näissä...

Toivottavasti teillä Moon asiat oikenee miehesi kanssa, ettei sun tarviis kovin ressata tuossa tilassa. Kerro sit heti kun saat tietää että kumpainen sieltä on tulossa :)
 
Takaisin
Top