Moi!
Olen kateellisena lukenut sipsterin vauvan pitkistä päiväunista - meillä ei ole sitten ihan alkukesän nukuttu yli tunnin päiväunia. Yleensä tuo pikkumies nukkuu puolisen tuntia, parhaimmillaan tunnin unet. Hyvänä päivänä nukkuu kolmet päikkärit, yleensä kahdet. Jos nukkuis pidempään, kahdet päikkärit olis mun mielestä ihanteellinen määrä, mutta kun ei... Kyllä sitten olenkin aina illalla tosi väsynyt, kun painan ton pikkuriiviön perässä kaiken päivää!
Sipster, mun mielestä sitä perinteistä kantoreppua ei saa selkään, mutta meillä on ns. kantorinkka, joka on ulkoilussa hyvä, esim. metsässä liikkuessa. Tosin teillä tytön pienen koon vuoksi rinkkaa ei pysty ehkä vielä käyttämään. Meillä Ilmari (72cm/9180g) pystyy siinä juuri ja juuri olemaan, mutta parhaimmillaan sen käyttö on luultavasti siinä vuoden iässä.
Hienoa Corolla toi sun painonpudotus! Mulla kävi niin, että heti synnytyksen jälkeen kuukausi pari olin kevyempi kuin ennen synnytystä. No, terkkari kehotti syömään kunnolla, ettei maidontuotanto kärsi. Minähän söin ja laiskottelin koko kesän ja nyt sitten yritän laittaa itseäni ruotuun. Inhoan tätä omaa plösöyttäni, mutta toivon, että nyt kun alotin taas jumpat, pääsisin kohtuukuntoon. Ei kai 35-vuotiaana tarvi enää teinimittoihin päästä, mutta kun olis kunto sellanen, että jaksais arkea paremmin ja olis vireä olo.
Kyllä tässä välillä tuntee itsensä niin huonoksi ihmiseksi, kun tuntuu, ettei saa mitään aikaiseksi. Jotenkin Ilmarin hoito imaisee mut niin täysvaltaisesti mukaansa, että muut touhut on pakko jättää vähemmälle. Ja ei se mies meilläkään niin paljoa auta. Tuntuu olevan vaikeaa jumppien aikana pojan kanssa oleminenkin, eikä niitä jumppia ole kuin kolme viikossa. Joskus niin väsyttää tää kaikki... Ja nyt Ilmari heräs päikkäreiltä, ihan 20 min nukuttiin nyt.