Tervehdys...
Ei uni silmään tuu. Lapset, niin omat kuin lainatutkin, nukkuvat. Itse tässä vielä kuikuilen pystyssä.
Yösyötöistä. Meidän poju jätti itse yösyönnit 3 kk iässä pois, enkä sen jälkeen maitoa ole tarjonnut vaikka oisikin öisin herännyt. Iuhan tassutellen uniin siitä. Neuvolasta varmaan oisivat pakottaneet syöttämään siihen 6 kk ikään asti jos oisin kertonut, että tarjoilu on loppu :D
Hampaista. 4 ylhäällä ja 2 alhaalla. Hampaiden jälkiä niin hyllytasoilla, pöydänkulmissa, syöttötuolissa, äidin käsivarressa, siskon jalassa, pinnasängyn renassa... siis ihan kaikkialla.
Kaikki mahdollinen paperi purtuna, syötynä, mössättynä ja liiskattuna lattiaan. Argh!
Poju kävelee tukea pitkin, joten kaikenlainen särkyvä pikkusälä on siirretty. Vähemmän tärkeät pysykööt opetusta varten paikoillaan. "Eemeli, ei. Ei, ei ei .. siis mä sanoin ei!"
Tässä nyt on mahtavaa, se kun vuorovaikutus vauvan kanssa lisääntyy. Hän osaa suukotella kuolaisia pusuja poskille, hän osaa vilkuttaa jne. Siitä on uskomattomasti jaksamisen kanssa apua.
Esikko on isällään joka toinen vkonloppu, vauva on aina mulla. Tai no satunnaisesti vien mun vanhemmille tunniksi, pariksi jotta saan kämpän siistiksi. Nyt he kyläl ehdottivat, josko saisivat pojan joka lauantai hoitoon, jopa yöksi. Mä ehdotin, että jos kerran kuukaudessa sellaisena vkonloppuna, kun siskokin on pois jos kaipaan vapaata.. Sekin käy heille. Jossei mulla mitään tekemistä, niin mielelläni mä pidän sällin täällä seuralaisena. Ja nyt aloitan kielikurssin maanantaina, niin vähäsen saan omaa aikaa, töihinkin kävin ilmoittamassa, että aikasintaan syyskuussa 2011 palaan töihin.
Nyt silmät kyllä luppasee kiinni. Täälä on ylimääräsiä lapsia vkonloppua viettämässä ja mulla on aivan takki tyhjä.
Ai niin.. neuvolasta. Ihan hippupalvelua. Jätkä kutistui liki 1,5 cm (ollaan pituusseurannassa neuvolan väärien mittauksien vuoksi) neuvolassa suositellaan vehnää kun se on niiiiiiin hyvää ja terveellistä.. leivoksiakin 7 kk ikäisille ilmeisesti pitäisi antaa, ainakin neuvolatäti näin parahti kun sanoin, että vehnä on kokeiltu, eikä siihen enää palata.. toinen kiljahtaa "no entä ne leivokset!!" öö ..
Ei varmaankaan tarvitse sanoa, että mä vaihdan neuvolaa.